Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerGnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Magne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 29 Sep 2015 19:27
8

Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av Magne »

Jeg vil ikke si for mye. Men kan si det at jeg vet at de finnes. Ihvertfall en. Å kan slike skapninger ha en healende effekt? Jeg tør ikke skrive for mye før noen har kommet med noe info om disse skapningene. Hva er de og hva er de til godt for...? Vær så snill noen.. Jeg trenger vite noe om disse. Å jeg skal og da fortelle noe som er ganske heftig.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 29 Sep 2015 19:27
8

Re: Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av Magne »

Magne skrev:Jeg vil ikke si for mye. Men kan si det at jeg vet at de finnes. Ihvertfall en. Å kan slike skapninger ha en healende effekt? Jeg tør ikke skrive for mye før noen har kommet med noe info om disse skapningene. Hva er de og hva er de til godt for...? Vær så snill noen.. Jeg trenger vite noe om disse. Å jeg skal og da fortelle noe som er ganske heftig.


Jeg kan faktisk gi posisjon. Hadde håpet at Asbjørn/Admin visste noe om disse. Jeg er en helt klar og god mann med sunt bondevett. Dette er noe som bare har vist seg en gang. Og jeg har holdt meg unna siden da. Men jeg kan gi posisjon. Og siden ingen svarer. Så skal jeg da nå skrive hva som skjedde. Jeg pendlet på en lettmotorsykkel til og fra jobb som var på andre siden av øya. Vi er 5eller 6 største øy i norge. Jeg var 18år. Og jeg hadde hatt et uhell som gjorde at jeg ble litt plaget med enkelte ting som jeg ikke skjønte. Etter ca 3 måneder så er jeg på tur hjem. Jeg begynner stigning opp på fjellet. Oppi bakken så jeg noe som jeg først trodde bare var ei geit. Men når jeg ser at det vabler fra side til side når den kommer mot meg. Jeg ble så redd jeg stoppet nesten sykkelen opp. Jeg var nesten på tur å sette ut støtta på sykkelen å springe til sgogs. For jeg så da at dette var ikke noe geit. Først var det vanskelig å se om det var horn eller om det var en hatt. Men den gangen til den skapningen var som noe jeg aldri hadde sett før. Jeg fikk tenkt meg litt om. Å jeg tok meg i nakken å sa til meg selv nå må du bare fan ikke feike ut. Vet ikke hvorfor. Man jeg satt sykkelen i første gir å ga på så jeg lettet litt på framhjulet. Og kommer opp i bra stor fart. Rett mot dette som kom mot meg. Og den kom bare nærmere. Da ser jeg at den hadde en spiss hatt eller noe som så ganske rart ut. Jeg var redd.. Å jeg kjørte rett mot den. Jeg var helt alene der. Å rett før jeg skal ha truffet den. Så er den søk borte. Jeg turde ikke stoppe. Jeg ga på siste 4 milene til jeg var hjemme. Den sykdommen jeg hadde var ukurerbar. Men jeg var helt frisk når jeg kom inn døra hjemme. Og legene klarer ikke forklare dette. Derfor lurer jeg på om det var noen som kunne hjelpe meg forstå hva som skjedde med meg den dagen.. Dette er første gang jeg forteller dette. Jeg fant plutselig en video med noe fra brasil. Å den var helt likens nesten som den jeg så. Jeg ble rett å slett helt stum. For jeg trodde ikke noen ble å tro på meg ever. Så denne siden er kanskje mitt eneste håp å få svar på ting. Å slippe å bli dømt som tulling. . Dette er ikke noe tull. Å det er faktisk andre som har sagt at det skal være noe i det området. Å det er noe som er fra gammelt av. De lokale holder seg langt unna der.
Antall ord: 565

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av Bearchild »

Det hender det tar litt tid før man får svar/ respons. :)
Historien din er spennende om enn litt "uryddig", det tar litt ekstra tid før folk svarer når det tar tid å prøve å danne seg et bilde av det som blir fortalt.

Akkurat "gnomer" har jeg lite kjennskap til men jeg antar det er en grunn til at du kaller den akkurat dèt. Er det videoen fra Brasil med et lignende vesen som referer til gnom? Har du mulighet til å legge ut en link til videoen? Da er det kanskje lettere å få et inntrykk av hva slags vesen det er snakk om. :)

Generelt hører man stadig om folk som møter på uforklarlige skikkelser og det er vel sjelden man blir kalt for tulling av den grunn. Forstår at du opplevde noe som har gjort sterkt inntrykk på deg men å gi noen umiddelbar forklaring er vel heller vanskelig.
Antall ord: 155
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av jeditrond »

Det høres jo litt ut som det man kaller fjøsnisse/ småfolk, spesielt den spisse hatten. Disse er i utgangspunktet ikke noe å være redd for. Det hender de finner på småspikk mot folk som behandler dem dårlig og kanskje spesielt om de finner ut at noen ikke er snille mot dyra sine. Så kan man jo spørre seg hvorfor ikke alle dyreplagere får besøk av småfolket, det vet jeg ikke, kanskje de først må vite om saken og ikke minst bo i nærheten for at det skal skje.

Uansett så har jeg støtt på småfolket flere ganger her i distriktet, en av dem kom tom. på hjemmebesøk et par-tre ganger for å be om hjelp til å få renset dårlige energier i et område han bodde :)
Antall ord: 141
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av Asbjørn »

Naturen har mange "vesen" eller skapninger som vi normalt ikke ser.
Men mange av de "sagn" og fortellinger om småfolk, nisser av forskjellige slag, tusser og troll, osv,
har faktisk en bakgrunn.
Folk HAR observert de, sett de, og fortalt om de, derfor vet vi littegrann.

De er mer eller mindre rundt oss, men på en måte i en parallell dimensjon - men med evne til å vise seg i vår dimensjon.
De kan ha mange egenskaper med seg, kan og være "engler" i forkledning - for å si det slik.

Og siden du møtte denne ene, og du merket forandring i helsa etterpå, så har det vært healing som har vært "baktanken".

Jeg anbefaler å sende en "takk" i tankene til denne "gnomen", eller "nissen", eller hva du vil kalle den...
Når du tenker på den, og sender takk som tankeoverføring, blir det fanget opp, og sendt rett...

Husk, hver og en slik skapning, har sin egen personlighet.

A
A
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Magne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 29 Sep 2015 19:27
8

Re: Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av Magne »

Asbjørn skrev:Naturen har mange "vesen" eller skapninger som vi normalt ikke ser.
Men mange av de "sagn" og fortellinger om småfolk, nisser av forskjellige slag, tusser og troll, osv,
har faktisk en bakgrunn.
Folk HAR observert de, sett de, og fortalt om de, derfor vet vi littegrann.

De er mer eller mindre rundt oss, men på en måte i en parallell dimensjon - men med evne til å vise seg i vår dimensjon.
De kan ha mange egenskaper med seg, kan og være "engler" i forkledning - for å si det slik.

Og siden du møtte denne ene, og du merket forandring i helsa etterpå, så har det vært healing som har vært "baktanken".

Jeg anbefaler å sende en "takk" i tankene til denne "gnomen", eller "nissen", eller hva du vil kalle den...
Når du tenker på den, og sender takk som tankeoverføring, blir det fanget opp, og sendt rett...

Husk, hver og en slik skapning, har sin egen personlighet.

A
A

Tusen takk for svaret. Jeg prøver å sende den et takk. Å det er som du sier. For den var bare søkk borte plutselig. Rett før jeg skulle treffe den med sykkelen. Å til de som lurer. Så kom jeg frem med dette siden jeg så en akk likens på videoen fra Brasil. Det var super skremmende da den kom springende mot meg. Jeg så den langt oppe i bakken. Å først tenkte jeg at det bare var en geit. Men så ser jeg at dette har skuldre å vabler noe sykt fort fra side til side. Den kom rett mot meg. Jeg var på tur å springe til sgogs. Men satte sykkelen i gir å ga gass rett mot den. Å rett før det skulle smelle så var det ingenting der. Å da jeg kom hjem var jeg helt frisk. Legene kunne ikke forklare dette. For jeg skulle egentlig vært syk enda av det. Har hørt noe om at disse kan utfordre deg selv på en måte. Så du selv må ta oppgjør med deg selv. Det er en ting til som skjedde meg. Som jeg har enda. Men det tør jeg ikke skrive så alle ser det. Asbjørn er griet. Går det å spørre deg noe uten at andre ser det?
Antall ord: 384

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av Asbjørn »

Magne skrev: Går det å spørre deg noe uten at andre ser det?
Jada, Send meg en PM, som bare jeg kan lese.... ( såsant ikke noen klarer å hacke systemet....)

A
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av Asbjørn »

Man har ikke beviser, men her er en indikasjon på at "Noe" er der ute blant oss... :

http://www.vgtv.no/#!/video/118465/moey ... aa-vallset
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Gnom. Eller gnomer. Er det noen som vet litt om de?

Innlegg av Nattstjerne »

Magne skrev:Jeg vil ikke si for mye. Men kan si det at jeg vet at de finnes. Ihvertfall en. Å kan slike skapninger ha en healende effekt? Jeg tør ikke skrive for mye før noen har kommet med noe info om disse skapningene. Hva er de og hva er de til godt for...? Vær så snill noen.. Jeg trenger vite noe om disse. Å jeg skal og da fortelle noe som er ganske heftig.
Vet ikke om dem har en healende effekt akkurat men vet dem kan stelle til mye bråk hvis en ikke er snill med dyrene .Slik som i gamle dager på gårdene rundt omkring.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !