Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerLysbringere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

xhyppax
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 18 Jan 2015 13:31
9
Blitt takket: 1 gang

Lysbringere

Innlegg av xhyppax »

Hei! Jeg lurer på om noen av dere kan forklare meg hva en lysbringer er? Jeg er et indigobarn, men fikk nylig vite at jeg også er en lysbringer, så da ble jeg litt nysgjerrig :) Tusen takk uansett <3
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Lysbringere

Innlegg av Terra »

Hei Xhyppax! :-)
Jeg har fått øynene opp for dette, før trodde jeg ikke på det men nå ser jeg at det er så mange unge og barn som modig står frem for rettferdighet og det som er bra for jorden. Håper dette kan være til hjelp for deg. ;-) Selv har jeg fått høre at jeg er en jordengel, jeg vet ikke, men så vidt jeg har skjønt kommer din generasjon som barn av min generasjon eller noe i den stilen der. Så all respekt. En lysarbeider er en som ønsker og jobber for rettferdighet i verden og at alle skal ha det bra. De nye energiene som gjør at jorden går opp i energier/vibrasjoner og at vi får mer lys og kjærlighet i oss. Å ta vare på dyrene, jorden og miljøet og skape fred og kjærlighet på jorden er målet for lysarbeidere. I lys og kjærlighet er et uttrykk mange lysarbeidere liker å bruke som hilsen.

Doreen Virtue snakker mye om dette. Håper du får svar i det hun sier her.

xnYQSCgPYag

[youtube]pcEMTFAcaSs&list=PL608963B39499414E[/youtube]
[youtube]8IE6zmXNTKI&list=PL608963B39499414E&index=2[/youtube]
[youtube]eTvYqh6TKbI&list=PL608963B39499414E&index=3[/youtube]
[youtube]0GOsTtwg2ck&index=4&list=PL608963B39499414E[/youtube]
Antall ord: 216
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xhyppax
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 18 Jan 2015 13:31
9
Blitt takket: 1 gang

Re: Lysbringere

Innlegg av xhyppax »

Hei! Tusen takk for svar :) Ja, det var til mye hjelp! Det forklarer mye av mine følelser, og hvorfor jeg alltid har følt jeg skal gjøre en forskjell, på en eller annen måte. Det var i 2012 jeg fant ut at jeg var et indigobarn, noe pga jeg så min egen aura, men aller mest fordi 2012 var et stort år for meg, da det var det året jeg skulle finne meg selv, følte jeg. På barneskolen så ble jeg diagnosert med ADHD, tourettes og OCD, så jeg gikk på mye forskjellige medisiner. Jeg sluttet på pillene etter eget ønske, i 2011. Så det kan jo være derfor alt begynte i 2012, siden medisinene gjorde meg ikke til meg selv, men heller en dårlig kopi. Nå så føler jeg at puslespillet er mer helt! Healingen og det åndelige har blitt mer tydelig, og jeg forstår meg selv bedre- til en viss grad, hehe.. Jeg føler nå mer på hvorfor jeg er her, hva jeg skal gjøre her, og føler ting gir mye mer mening. Har veldig sterke følelser når det kommer til rettferdighet, likestilling, dyr, moder jord, krig, forurensning, og lista fortsetter.. Det er så mange som sier at det aldri kommer til å bli fred på jord, men jeg vet det vil bli det en eller annen gang, så lenge man går sammen imot det som er dårlig, vet jeg det kan bli bedre. Kjærlighet er så mye sterkere enn alt annet <3 Tusen tusen takk igjen for at du tok deg tid til å svare meg <3 Betyr masse <3
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Lysbringere

Innlegg av Terra »

Det er så sant det du sier, og vi er fler som håper på og tror på fred og bedre tider her på denne jorden. Har hørt flere si at det skjer mye nå om dagen og at det om en 3 års tid omtrent i 2018 vil bli total fred og kjærlighet her på jorden. Vi kan jo alltids håpe, og i mens får vi gjøre vårt beste for at så skal skje ved å begynne med oss selv og gjøre det vi kan for at dette skal bli en bedre verden for oss alle. Og det med ADHD er visst veldig typisk for den "nye type barn." Er visst mange som har det sies det. Tror jeg kjenner en og annen selv også i min krets. Kloke, snille, glade i dyr og bryr seg. Glad for at jeg kunne vise litt vei for deg. Sånt gleder meg helt inn i hjerterøttene. :-)
Antall ord: 162
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Lysbringere

Innlegg av Biri »

Hei.

Jeg har også fått beskjed om at jeg er en jordengel :salute:

jeg kjenner meg så igjen i det dere sier :)

siden jeg var veldig liten har jeg reagert utrolig sterkt jeg har sett urettferdighet, klimaendringer og spesielt reagerer jeg på mishandling av dyr. Jeg både er støtter og har jobbet i en rekke ulike non-profit organisasjoner (blant annet har jeg jobbet i Amnesty) og nå arbeider jeg i en miljøorganisasjon- og føler virkelig jeg har funnet kallet mitt!

Selvfølgelig bryr jeg meg masse om mennesker men det å jobbe med dyr og natur har alltid stått foran alt annet for meg. Jeg er vokst opp i skogen med en rekke dyr og det å beskytte og respektere dette står så utrolig sterkt i meg at jeg nesten føler jeg vibrerer når jeg tenker på det! Jeg bryr meg virkelig ikke om at det ikke er så fett betalt. Hva er det igjen å bruke penger på når man ikke har det basisgrunnlaget-livsgrunnlaget-vi alle er TOTALT avhengige av for å overleve?

Og du: jeg vet at ting blir bedre! :D bare se på det historiske perspektivet: før brukte man åpenlyst slaver, hadde sykdommer og bare en feber kunne gjøre at alle barna dine omkom, ingen menneskerettigheter, ingen stemmerett for kvinner, offentlige henrettelser og tortur

Jeg får så vondt av mennesker på min alder som bare ser "skremselspropaganda" på nyheter og aviser så de skal få flere seere eller klikk(reklameinntekter/seertall) , og som ikke får sove om natten fordi de får inntrykk av at verden går under :(

jeg tvinger alltid folk til å lese denne artikkelen og sier: slapp av. det kommer til å ordne seg. virkelig

http://www.klikk.no/foreldre/barn/article915531.ece

les den og spred the news :) samfunnet vårt trenger det!
Antall ord: 309
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Lysbringere

Innlegg av TomL »

Jeg synes det er fint med engasjerte unge mennesker, som ønsker å gjøre en forskjell i verden, og som ønsker å bidra til en bedre fremtid. I den linken http://www.klikk.no/foreldre/barn/article915531.ece #sthash.pzvgQF5e.dpuf er det listet opp en del ting som absolutt er med på å fortelle oss at mye er blitt bedre. Men så er det viktig å være nøktern på at en del også går i litt feil retning. Dette er særlig forhold til natur og miljø, men også til verdenssikkerhet og trusselsituasjon. Vi ser også at egosentrering, egoisme og usunne fokus brer seg, også i vårt samfunn. Det er å håpe at det en dag vil gå tilbake.
Vi må bare være forberedt på at vi vil få "blandet drops" fremover. Desto viktigere er det å bidra og binde gode forbindelser mellom mennesker og folk. Så til alle engasjerte unge er det bare å si "stå på".

Kanskje skal vi ikke sette så store titler på alt og alle, som "lysbringer", "jordengel" o.l. Det er viktig å være nøktern også her, og alltid huske at mennesker er uferdige, har lyter og feil og dårlige egenskaper. Men vi kan også være snille, engasjerte, empatiske og bidra til å bygge hverandre opp. Vi er helt og fullt mennesker - men aldri mer enn bare mennesker. Vi må selv være midlene til endring og vekst. Det kommer ikke ånder, engler, guder og "vesener" for å ordne opp for oss.
Antall ord: 249
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Lysbringere

Innlegg av Biri »

http://magic.no/magic-magasin/reportasj ... et-ukjente

her fortelller en kvinnne kalt Linn Marie somhar skrevet en bok kalt "jeg er Marie-fugl føniks" om hvordan hun opplevde denne "oppvåkningen." Det og å at hun husket at hun er en lysaarbeider etter å ha vært lukket og ikke trodd hele livet:

- Alle opplevelsene mine inspirerte meg til å se livet mitt i et større perspektiv. Jeg bestemte meg for å leve livet mitt i kjærlighet. Sakte har jeg funnet veien tilbake til lyset. Jeg har en oppgave. Det er å hjelpe andre til å huske hvem de er. Jeg ønsker å hjelpe mine medmennesker til å forstå at vi er kjærlighetsfulle sjeler, ikke mennesker uten mål og dypere mening. Alle mennesker har en oppgave her på jorden. Min er å være en lysarbeider, en som hjelper andre til å se og forstå, sier Linn.


- Vi har alle åndelige hjelpere som gir oss tegn og hjelper oss på veien. Vi har guider og engler som er der for oss. Selv snakker jeg hver dag med guidene mine. Å skrive en bok om dette var nødvendig for meg.

- Min oppgave er å vekke de sjelene som fortsatt er i dvale. Lysarbeidere er personer som før de ble født sa seg villige til å hjelpe verden og dens befolkning i å heales fra fryktens konsekvenser. Hver eneste lysarbeider er kommet til jorden med en hellig livsoppgave. Over hele verden er nå lysarbeidere i ferd med å våkne til minner om hvorfor de kom til jorden, sier Linn

Et sted på veien mellom min reises begynnelse og nå, ble jeg fugl Føniks. Født på ny, sier en uredd Linn Marie Thomas som er klar til å ta fatt på sin oppgave som lysarbeider.
Antall ord: 288
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Lysbringere

Innlegg av TomL »

Det er ikke uvanlig at mennesker som har "gått på en smell", kommer ut av dette og trenger noe som gir livet dypere mening. Dette er vel tilfelle med de aller fleste mediumer. Det er nok en slags psykologisk refleks som slår inn og hjelper folk videre. Mange av dem opplever gjerne at de får evner eller får et kall eller mener de har en misjon utover det varlige og "normale" livet.
Det er dog en fare i det om de føler de plutselig er blitt noe eksepsjonelt og mer enn "vanlig menneske". Som før sagt - man kan gjøre mye bra som vanlig empatisk og engasjert menneske.

Jeg vil ikke påstå at alle disse kompenserer for smellen de gikk på - men det er viktig at vi forstår de underforliggende reaksjoner etter et traume av forskjellig slag. Mange mennesker endrer seg totalt etter at de har vært nært døden, har vært i ulykker o.a. Ja, det er både forståelig og naturlig å endre seg etter noe slikt.

Jeg synes det er fint at folk finner seg nye oppgaver i livet - og hjelper andre via disse. Å bare strebe etter karriere og penger og materielle ting og å leve et liv så A4 som mulig, får mange til å stoppe opp og spørre seg hva det er de holder på med. Det er et sunnhetstegn. Men for politikere og kapitalismens voktere er disse uromomenter som det ikke bør bli for mange av. Disse nevnte lever direkte av at alle er arbeidsmaur og karrierestormere og forbrukere. Og deres mantra er alltid "vekst".
Antall ord: 274
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Lysbringere

Innlegg av Terra »

Antall ord: 7
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Lysbringere

Innlegg av Terra »

Jeg fant nettopp denne angående temaet.
http://www.angeltherapy.com/blog/childr ... l-children
Antall ord: 15
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Lysbringere

Innlegg av Terra »

A Crystal Child discusses his sensitivity to animals' feelings
lRg2x65Ac3w
Antall ord: 10
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Lysbringere

Innlegg av Terra »

Abraham Hicks - Indigo children
5uRDR8pRfYs
Antall ord: 5
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Lysbringere

Innlegg av Terra »

"This week, Doreen is working with the Indigo Angel Oracle Cards (created by her indigo son Charles Virtue)."
ctHYyRQXLA4
Antall ord: 19
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links