Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenStonehenget...

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

tula75: Joda, det er Stonehenge i England man ser på bildet. Men det finnes lignende byggverk andre steder også. Så du har vært på Orkenøyene, din heldiggris! :D

Tom_33: *nikker* Ja, det er helt tydelig at det er kvisten selv som virkelig vrir seg og ikke noen muskler i hendene som får den til å røre på seg, eller noe.

Heia: Joda, Stonehenge har vært i bruk til mange forskjellige ting opp gjennom tidene, og tydeligvis mest i en eller annen dødskultus - masse mennesker ligger begravd der, plus at hullene etter stolpene til et tidligere trebygg har blitt brukt som "askeurner" eller noe sånt. De er fulle av aske etter brente mennesker.

Men du har rett i det med jordstrålningen, og mange mener at de med hjelp av ønskekvister eller søkepinner får kraftige utslag der.
Antall ord: 144
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
tula75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Feb 2005 23:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av tula75 »

[quote="Biejjie"]tula75: Joda, det er Stonehenge i England man ser på bildet. Men det finnes lignende byggverk andre steder også. Så du har vært på Orkenøyene, din heldiggris! :D


Hei igjen..ok..er jo ti år siden jeg var det hehe..Ja seilte med Statsraad Lehmkuhl via Nord-sjøen og til Kirkvall på Orkenøyene..Det var "postmann pat land" delux hehe..Var nesten et hellig syn å se når vi nermet oss land :) Så kjørte vi med busser til masse småsteder der vi fikk se viking graver, "Ekte flintstone by" og Stonehedge blandt annet :)
Kjempe opplevelse..Værdt å få med seg :wink:

Vet ikke noe særlig om noe "magiske ting" innen det..kun hørt om at det ofte ble brukt til offer steder osv. Men ja det er værdt å få med seg..En opplever masse merkelige følelser ved slike steder :)
Antall ord: 149
BildeTula75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

tula75 skrev:Hei igjen..ok..er jo ti år siden jeg var det hehe..Ja seilte med Statsraad Lehmkuhl via Nord-sjøen og til Kirkvall på Orkenøyene..Det var "postmann pat land" delux hehe..Var nesten et hellig syn å se når vi nermet oss land :) Så kjørte vi med busser til masse småsteder der vi fikk se viking graver, "Ekte flintstone by" og Stonehedge blandt annet :)
Kjempe opplevelse..Værdt å få med seg :wink:
Postman Pat land! Tjihi! :D
Også Nordsjøcruise med Statsraad Lehmkhul, da! *misunnelig* ;)
tula75 skrev:Vet ikke noe særlig om noe "magiske ting" innen det..kun hørt om at det ofte ble brukt til offer steder osv. Men ja det er værdt å få med seg..En opplever masse merkelige følelser ved slike steder :)
*nikker* Jo, visse steder er bare alldeles mektige! :)
Antall ord: 142
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tula75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Feb 2005 23:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av tula75 »

Biejjie skrev:
tula75 skrev:Hei igjen..ok..er jo ti år siden jeg var det hehe..Ja seilte med Statsraad Lehmkuhl via Nord-sjøen og til Kirkvall på Orkenøyene..Det var "postmann pat land" delux hehe..Var nesten et hellig syn å se når vi nermet oss land :) Så kjørte vi med busser til masse småsteder der vi fikk se viking graver, "Ekte flintstone by" og Stonehedge blandt annet :)
Kjempe opplevelse..Værdt å få med seg :wink:
Postman Pat land! Tjihi! :D
Også Nordsjøcruise med Statsraad Lehmkhul, da! *misunnelig* ;)
tula75 skrev:Vet ikke noe særlig om noe "magiske ting" innen det..kun hørt om at det ofte ble brukt til offer steder osv. Men ja det er værdt å få med seg..En opplever masse merkelige følelser ved slike steder :)
*nikker* Jo, visse steder er bare alldeles mektige! :)
Heia..ja ikke vet jeg..men husker at det kom masse rare følelser da vi var der oppe..men jeg var bare 19 år den gang og visste ikke hva jeg skulle "kjenne"etter hehe..

Hadde vært gøy å oppleve det igjen..men blir for dyrt med det første ja hehe..Denne sommeren er det Romania som står for tur..Var der ifjor,og hadde lyst å få med meg drakula slottet..men fikk ikke tid ifjor..så jeg må prøve denne gang :D
Antall ord: 231
BildeTula75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Dracula-slottet...stakkars Vlad må jo snu seg i graven etter at Stoker skrev den boken... :lol:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tula75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Feb 2005 23:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av tula75 »

Tom_33 skrev:Dracula-slottet...stakkars Vlad må jo snu seg i graven etter at Stoker skrev den boken... :lol:
Ja det er mange som har benytta seg i Romania og med falske slott hehe..
Men jeg skal til transylvania å oppleve det ekte slottet..
Fikk høre mange historier om slottet fra Rumenere ifjor :) Det blir spennende :!: :D :twisted: :twisted:
Antall ord: 58
BildeTula75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

tula75 skrev:Denne sommeren er det Romania som står for tur..Var der ifjor,og hadde lyst å få med meg drakula slottet..men fikk ikke tid ifjor..så jeg må prøve denne gang :D
Det sitter mye spennende historie i veggene på det slottet, så det blir nok en superflott opplevelse det også, kan jeg tenke meg! :D

Fant denne informativ siden som forteller om både Vlad Dracul og den brutale sønnen hans, Vlad Tepes. Uhu, for en hyggelig type han var da! :shock:

Når det gjelder vampyrmytene og Stokers roman, så er de faktisk bygget på tro og sed fra området... Les bare her hva som skjedde så sent som ifjor... :shock:
Antall ord: 115
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tula75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Feb 2005 23:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av tula75 »

Biejjie skrev:
tula75 skrev:Denne sommeren er det Romania som står for tur..Var der ifjor,og hadde lyst å få med meg drakula slottet..men fikk ikke tid ifjor..så jeg må prøve denne gang :D
Det sitter mye spennende historie i veggene på det slottet, så det blir nok en superflott opplevelse det også, kan jeg tenke meg! :D

Fant denne informativ siden som forteller om både Vlad Dracul og den brutale sønnen hans, Vlad Tepes. Uhu, for en hyggelig type han var da! :shock:

Når det gjelder vampyrmytene og Stokers roman, så er de faktisk bygget på tro og sed fra området... Les bare her hva som skjedde så sent som ifjor... :shock:
Hehe..ja då e det gale :lol: Når de ikke skjønner at det er galt å grave opp de døde hehe..og faktisk tror på hele vampyrgreia hihi :lol:

Men hele greia er jo fasinerende og må jeg si..hele det der "udød" opplegget :) Siden jeg ikke vet 100% prosent hva som skjer etter døden,kunne jeg godt tenkt meg i ikke dø i det hele tatt :!: :!: hehehe..
Men å drikke andres blod :?: :?: NEI TAKK :!: :!: hehe.. :lol:
Antall ord: 194
BildeTula75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

tula75 skrev:Hehe..ja då e det gale :lol: Når de ikke skjønner at det er galt å grave opp de døde hehe..og faktisk tror på hele vampyrgreia hihi :lol:

Men hele greia er jo fasinerende og må jeg si..hele det der "udød" opplegget :) Siden jeg ikke vet 100% prosent hva som skjer etter døden,kunne jeg godt tenkt meg i ikke dø i det hele tatt :!: :!: hehehe..
Men å drikke andres blod :?: :?: NEI TAKK :!: :!: hehe.. :lol:
Vi hadde jo noe lignende i norden også i gamle dager. Dauingene i gravhaugene våre kunne av forskjellige grunner forvandle seg til drauger og komme ut og plage både folk og fe. De var bare skinn og bein og råttnende klær og kjøttslamser hang og slang fra skjelettet på dem. De kunne sette seg overskrevs på taket og dundre med beina og skremme vettet av både gamle og unge. De kunne også drive rundt på bygda og jage buskapen til folk utfor klipper - de oppførte seg nesten som dagens verstinger gjør i byene. Den eneste måten man kunne få slutt på plagene var å grave opp haugen i dagslys og kappe hodet av liket og sette det på et sted der dauingen ikke kunne få tak i det, og om ikke det hjalp så fikk man sage opp liket, brenne det og spre asken for vinden. Den draugen vi hører mest om nå for tiden, den som er skapt av druknede sjømenns sjeler, er bare en fis i sammenligning med draugene i riktig gamle dager. :shock:
Antall ord: 264
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Dracula (a-endingen er det samme som -son endinger i Norge Vlad Dracul-sønnen Vlat Thepes=Vlad DraculA) er faktisk en Romansk nasjonalhelt fordi han drev...husker ikke hvem det var...ut av Romania og R. beholdt derfor selvstendighet. B. Stoker derimot er vel IKKE en Romansk helt... :lol:
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

hmm var det tyrkerne han spiddet, mon tro?
Antall ord: 8
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Heia skrev:hmm var det tyrkerne han spiddet, mon tro?
JAAA...det var det... *s*
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JHE
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Apr 2005 00:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Shooters Bay

Innlegg av JHE »

Synes selv at stonhenge er utrolig fasinerende.
Og Biejjie har forklart det helt utmerket.
Må få lov til å utdype svarene litt, så det kanskje blir litt mer oversiktlig. :D
Byggningsarbeidet tok altså omtrent 1500 år, og de siste sporene av aktivitet der stammer med et par unntak fra omtrent 1500 år før vår tidsregning begynner, altså før Kristi fødsel. Og da hadde noen av de store steinene allerede begynt å falle overende.
Ja, bygging tok lang tid. Men den har nok heller blitt utbedret etter hvert som dens betydning for brukerne ble større.
Selve sirkelen har vært like stor, bare at man brukte andre matrialer før de seneste kom på plass.
Ikke engang med arbeidslag på flere hundre mann kan man flytte en stein som veier 45 tonn uten forholdsvis temmelig avansert utstyr. Og det er temmelig mange slike steiner det dreier seg om også.
Det er gjort et ekspriment på det her... De brukte båter som vi vet ble brukt på den tiden. (uthulte tømmerstokker) Det trengs to slike for å holde en blokk på 20 tonn flytende.
Over land flyttes de på stokker som ruller.
Og med tiden til hjelp, så får man vel flyttet det dit.
Atter andre mener at det er et astronomisk observatorium, eller en astronomisk kalender, eller til og med en slags kjempediger matematisk kalkulator, bare fordi det er plassert på en måte at soloppgang og solnedgang kan observeres på spesielle steder til spesielle tider på året. Men da kan man vel like så godt kalle alle verdens kirker for gigantiske kalkulatorer, fordi de er også plasserte på akkurat den samme måten. Plasseringen er altså rent symbolsk (nesten helt sikkert religiøs), og ikke vitenskapelig eller praktisk.
Plasseringen er nok tilsiktet. Da vi vet at sommersolverv og vintersolverv har hatt stor betydning for folk opp gjennom tidene.
Det var nok viktig for brukerne av stonehenge også, og at de brukte det for å ha ofringer til bestemte tider.
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
starwars
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 28 Jul 2007 15:30
16

Innlegg av starwars »

Biejjie skrev:Det er et digert steinmonument fra neolittisk tid som ligger i England. Det ble troligvis bygget for rundt 5000 år siden. Ingen vet hva det er for noe - altså ingen vet hvorfor det ble bygget eller hva det ble brukt til, og det finnes en utrolig masse ville og mindre ville teorier ute og går.

Bilde
Siden det er bygget for ca. 5000 år siden og ingen vet hvorfor det ble bygget osv, så beskytter den kanskje oss for noe eller noen i det yttre rom... Men det kan også hende at den er blitt bygd av romvesner. Hvem vet?...
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Appropo "evner" så er det jo mange som har slike. Enten intuisjon, sanndrømmt eller følelser/bilder av hva som kommer til å skje i fremtiden. Mange har opplevd slike ting eller kjenner folk som har opplevd slik. Jeg har selv begge.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links