Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenStonehenget...

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

*er litt smart uansett* :lol: klarer avogtil tilogmed iq oppgavene i dagbladet lørdags magasinet!
Antall ord: 14
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Selvfølgelig er du smart, tussi! Å stille spørsmål når man undrer på noe er det absolutt smarteste som finnes. Det betyr at man er nysgjerrig og har vilje og evne til å lære seg ting og øke sine kunnskaper. :)
Antall ord: 42
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Du er smart ass!!! Eller, vis..... :lol:
uhm... hva er det ordet ijenn... *argh* dusteordet... jaja!
hvor gammel er du?
Antall ord: 19
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BoosteR
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 51
Startet: 29 Jan 2005 21:34
19
Kjønn (valgfri): Guttevalp
Har takket: 1 gang

Innlegg av BoosteR »

Biejjie skrev:
Her er en annen artikkel (også på engelsk) som forteller hvordan du kan bruke en pendel til å søke etter forskjellige ting eller til å få svar på spørsmål. Den nevner også søkepinner.


Hvilke spørsmål kan man spørre om da ? :?
Antall ord: 47
/BoosteR - Gjerne PM meg ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

BoosteR skrev:
Biejjie skrev:
Her er en annen artikkel (også på engelsk) som forteller hvordan du kan bruke en pendel til å søke etter forskjellige ting eller til å få svar på spørsmål. Den nevner også søkepinner.
Hvilke spørsmål kan man spørre om da ? :?
Hvilke som helst spørsmål som pinnene/pendelen kan svare "ja" eller "nei" på. Først må du finne ut hvordan de svarer når de svarer det ene eller det andre ved å stille noen spørsmål du allerede vet svaret på. Kanskje du kan finne ut hvordan de svarer for "kanskje" og "vet ikke" også. Jeg har aldri prøvd det, men har sett at det finnes folk som har gjort det.

Jeg har bare brukt pendel til å stille spørsmål, så jeg er litt usikker på fremgangsmåten med pinnene/kvisten (har bare letet etter rør i jorden og slikt med slike).

Med pendelen gjør du i alle fall slik:

Sett deg ved et bord eller i en stilling der du kan støtte albuen på noe og hold pendelen slik at den henger fritt foran deg. Mens den roer seg kan du tenke igjennom spørsmålet ditt. Vent til den henger helt stille før du spør (du kan gjerne stille spørsmålet ditt med høy stemme - jeg gjør det, for det føles mere konsentrert da).

Begynn med å spørre "Bor jeg på Mo?", for eksempel, eller "Er jeg 187 år gammel?". Sånt du kan svarene på, altså, slik at pendelen kan vise deg hva som er "ja" og hva som er "nei". Det vanligste er at den begynner å bevege seg i sirkel. Hva av medsols og motsols som er "ja" og hva som er "nei" finner du altså ut ved å først stille noen spørsmål du vet svaret på. Hos noen svinger pendelen frem og tilbake istedet, vertikalt for det ene svaret og horisontalt for det andre.

Siden er det bare å sette igang. Min pendel slår seg vrang etter et en håndfull spørsmål - så det er liksom max per dag for meg, men så lenge du ikke overdriver kan pendling være en fin hjelp når du skal ta avgjørelser som du er usikker på, eller når du skal velge mellom to eller flere alternativer som virker like bra, etc.

Du kan også bruke den til å lete etter ting. Du kan lage en enkel planskisse av huset ditt på rutepapir og bruke pendelen når du har mistet noe. Be pendelen gi et "ja"-svar når du beveger pendelen over det stedet på tegningen som tilsvarer samme sted i huset der hvor det du har mistet befinner seg.

Dette er forresten den vanligste måten man søker etter vann og mineraler på, også. Altså, istedet for å klatre rundt i naturen så søker man helt enkelt på kartet. Kanskje man kan gå på skattejakt med denne metoden...? :D

Man kan visstnok også helbrede med pendel, men dette er jeg ikke noe inne på.
Antall ord: 518
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

tussi skrev:Du er smart ass!!! Eller, vis..... :lol:
uhm... hva er det ordet ijenn... *argh* dusteordet... jaja!
hvor gammel er du?
Mja, jeg synes faktisk du er flinkere enn jeg var i din alder til å stille spørsmål, så du slår meg nok i vishet når du blir 41 som jeg! :)
Antall ord: 54
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

tussi skrev:hva er søkepinner da?
Biejjie forklarte godt hva søkepinner er, her kan du se hvordan de virker. http://www.skeptica.dk/2005/randi01.htm ... e%20effekt
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

BA skrev:
tussi skrev:hva er søkepinner da?
Biejjie forklarte godt hva søkepinner er, her kan du se hvordan de virker. http://www.skeptica.dk/2005/randi01.htm ... e%20effekt
Ja der er jo liksom et ekstra mysterium det at når folk som er ute etter å motbevise (fatter ikke at de kan kalle seg skeptikere når de viser slik tydelig forakt for både fenomenene og menneskene som faktisk lever av evnene sine) slike ting kommer inn i bildet så slår alt seg vrangt. Det er som om hva-det-nå-er skulle ha en bevissthet og nekter å la seg bruke som et showelement.

Jeg har to ganger fått forespørsel om jeg ikke kan galdre "så vi kan se åssen du gjør det her da" fra forskjellige blader. Men det nekter jeg å gjøre, magi er ikke lørdagsunderholdning.

Kan også fortelle at kartet jeg lagde da jeg "letet vann" på tomten da jeg var liten stemmer overens med kommunens kart over hvor vann og avløp går. Det dreier seg altså om en gård hvor fem bygninger har fått innlagt vann, så det er en hel del rør det er snakk om.
Antall ord: 205
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Bijejjie:
Jeg synes ikke Randi viste forakt for dem som benytter søkepinner. Han spesifiserte faktisk at det kun var to personer som hadde prøvd å jukse.
Klippet fra http://www.randi.org/library/dowsing/
I must say that of all those who have ever tried to win the Pigasus Prize, and of those who I have otherwise tested in every part of the world, no claimants even approach the dowsers for honesty. These are persons who are genuinely, thoroughly, self-deceived. In only two instances one in Australia and the other in the U.K. did I ever encounter any cheating being tried by dowsers.
Det som er rart med slikt er at når slikt gjøres på en showscene, virker det bra, uavhengig av om det er skeptikere i salen, men om det skal testes, er skeptikerne årsaken til at det ikke virker. :)

Om ikke du vil stå fram med dine evner, er det alltids andre som vil. Allers, Norsk Ukeblad, Hjemmet m.fl. har stadig artikler om slikt, og personer som står fram med spesielle evner. (Disse har ikke nevneverdige problemer i forbindelse, med showfaktoren du nevner.)

Vedrørende vannkartet ditt, vil mange faktorer være involvert, og jeg vet ikke nok om disse til å kommentere noe særlig.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

BA: Kan ikke huske at jeg har sett noe underholdningshow på TV hvor synske, kvistgjengere, etc har medvirket, for det er (tror jeg) faktisk ikke mange som er ute etter å showe med evnene sine. Men i de halvt populærvitenskapelige program jeg har sett hvor folk (som i sitatet ditt av Randi faktisk temmelig foraktfullt kalles "genuinely, thoroughly, self-deceived") er blitt invitert av sånne som Randi for å få evnene sine studert, eller for å fortelle om det de gjør, eller hva nå motivet kan være, er det sjelden det fungerer.

Klart det finnes personer med spesielle evner som finner at de har motiver til å stå fram og fortelle om evnene sine i blader og sånt, og også gjør det. Jeg sier bare at jeg finner det uinteressant når jeg merker at det ikke er informasjonen de er ute etter men sirkusnummeret (som ikke engang kommer leserne til del).

Nei, jeg tror ikke det er skeptikere som hindrer at tester og forsøk virker. Jeg mener at det er sånne som er komplett avvisende. Som Randi. Han er ikke skeptiker, han er motstander. Han er beinsikker på at disse evnene og fenomenene ikke finnes, dessuten er han i showbiz, ellers skulle han ikke utlove en million dollar eller hvor mye det nå er på hjemmesiden sin til den som kan bevise at han har feil.
Antall ord: 231
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
simon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Jan 2005 00:21
19

Innlegg av simon »

Fasinerende med ønskekvist..
Kjenner en entreprenør som bruker ønskekvist i jobben sin som den naturligste ting!!! full klaff hver gang!!!!!!!!
Utrolig tidsparende :D :D :D
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Biejjie:
Jeg har sett underholdningsprogrammer av typen "hodejegerne", hvor kvistgjengere har vist sine evner, Jeg har sett Uri Geller, og kjenner til "Fornemmelse for mord". i FFM klarer de synske å finne masse informasjon om det som andre vet, selv om de ikke finner noe nytt som kan bekreftes. Uri Geller bøyde skjeer hver gang.

Oppriktg selvbedrag, grundig eller ikke, oppfatter jeg ikke foraktelig. Man forakter ikke dem som tror på det de gjør eller sier, mens dem som tas i juks eller løgn forakter man.

Andre tror skeptikerne i nærheten er årsaken til at de ikke får til ting under testing.
Randi er skeptiker, han vet at disse fenomenene har andre forklaringer. :wink:
Jeg vet ikke hans motiver for den millionen, :P :) men kan spekulere i et ønske om å finne sannheten en gang for alle, eller mer sannsynlig at han er så sikker på at han kan forklare det som måtte skje hos ham, at han satser pengene sine for å vise det. I tilegg bruker han denne informasjonen til folkeopplysning.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tula75
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Feb 2005 23:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av tula75 »

Biejjie skrev:Det er et digert steinmonument fra neolittisk tid som ligger i England. Det ble troligvis bygget for rundt 5000 år siden. Ingen vet hva det er for noe - altså ingen vet hvorfor det ble bygget eller hva det ble brukt til, og det finnes en utrolig masse ville og mindre ville teorier ute og går.

Bilde
Er du sikker på at dette bildet er fra England? Det lignet fælt på et sted jeg var på på orkenøyene utenfor Skottland..
Det var i hvertfall moro hehe..vi fikk vite av guiden at om vi sprang det raskeste vi kunne rundt "stenene" og tok på alle mens vi sprang så skulle det vi ønsket komme i oppfyllelse..
Ung og naiv som jeg var..var jeg blitt forelsket i en unggutt som bodde der og ønsket at det skulle bli "oss to" hehe..
Snurten var jeg da jeg reiste hjem..jeg fikk ham ikke..hehe..Dette er ti år siden,så jeg regner med "løpet er kjørt" hehe :lol:
Antall ord: 171
BildeTula75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

BA skrev:Bijejjie:
Jeg synes ikke Randi viste forakt for dem som benytter søkepinner. Han spesifiserte faktisk at det kun var to personer som hadde prøvd å jukse.
Klippet fra http://www.randi.org/library/dowsing/
I must say that of all those who have ever tried to win the Pigasus Prize, and of those who I have otherwise tested in every part of the world, no claimants even approach the dowsers for honesty. These are persons who are genuinely, thoroughly, self-deceived. In only two instances one in Australia and the other in the U.K. did I ever encounter any cheating being tried by dowsers.
Det som er rart med slikt er at når slikt gjøres på en showscene, virker det bra, uavhengig av om det er skeptikere i salen, men om det skal testes, er skeptikerne årsaken til at det ikke virker. :)

Om ikke du vil stå fram med dine evner, er det alltids andre som vil. Allers, Norsk Ukeblad, Hjemmet m.fl. har stadig artikler om slikt, og personer som står fram med spesielle evner. (Disse har ikke nevneverdige problemer i forbindelse, med showfaktoren du nevner.)

Vedrørende vannkartet ditt, vil mange faktorer være involvert, og jeg vet ikke nok om disse til å kommentere noe særlig.
Hmm...vet ikke om vannsøking faller under dette, men min bestefar søkte vann med kvist, i flere tilfeller holdt han så hardt rundt kvisten at da den begynte å bøye seg så ble barken vridd av treet. Så akkuratt den delen har jeg ingen tvil om at virker...hvordan er en annen sak... ;-)

..og ang Randi...han er ikke skeptiker...han er trassig!! :lol:
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Leste et sted at Stonehenge aldri ble tatt i bruk....skal visst være flere lignende steinmonumenter rundt omkring i U.K. som har blitt brukt. De er visst porter til andre dimensjoner og jordstrålingen skal visst være ganske kraftig her.....Tøft?!
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links