Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenVG skriver at verden går under 21. des 2012

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av FandenTa »

Om dette var sant, alle verdens nyheter skyter ut sannheten om at verden går under 21.desember 2012, hva ville du gjort de siste 21 månedene av ditt liv ??

Du vet at livet er over om 21 mnd... hva ville du gjort ?


Håper på mange gode svar, med mening!
Antall ord: 52
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Svartepus »

Tatt opp så mye forbrukslån jeg overhodet hadde klart, svidd av masse penger på god mat og morsomme ting og kost meg maksimalt sammen med familie, venner og kjæresten. Og grublet litt over hvordan det blir når verden "går under" og om det ville være bare menneskene eller "hele verden" som går under.

Og så ville jeg ha irritert meg over at det bare hadde blitt to julefeiringer før verdens undergang. Antakelig måtte jeg ha feiret jul flere ganger i året. Pyntet til jul og proppet meg med så mye mat at både magesekken og blodårene mine hadde revnet, for hvem trenger vel en sunn kropp når den skal gå til dundas om et par år?

Men på den andre siden; VG er ikke den mest troverdige kilden.
Antall ord: 139
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av FandenTa »

godt svar! :P

Fint om flere kan skrive rett fra hjertet hva de ville gjort!
Antall ord: 14
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Bearchild »

Drugs, sex and rock`n roll. :lol:

Neimen om jeg vet. Mye meningsfullt vil jo bli totalt meningsløst, så det måtte vært å forsøkt å nyte mest mulig. Tror nok det hadde blitt om å gjøre å hatt det moro sammen med datteren min og latt hun bestemme hva moroa hadde bestått av. :)
Samtidig begynner hun å bli såpass gammel at hun sikkert ville benyttet sjansen til å få gjort ting som mor ikke vil vite om.. så noe tid får jeg nok for meg selv til å teste ut ting avkommet ikke bør vite om!
Antall ord: 97
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Isan »

Jeg greier ikke engang å sette meg inn i scenariet - til tross for at jeg egentlig har god forestillingsevne. :fisking
Antall ord: 18
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av camillah »

hmmm.. skulle hvertfall ikke blitt gravid...
jeg ville nok levd livet til det fulle!! vært med familie og venner.. prøvd å overleve det totale kaoset hvis det hadde kommet ut! det tror jeg ikke er lett!! tror heller ikke det hadde vært lett å leve de siste mnd heller.. tenk hvordan folk hadde oppført seg, da får vi se egoisme på høyt nivå tror jeg!
Antall ord: 69
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av ludoburgero »

Jeg hadde, om ikke noen andre sørget for det, forsøkt det jeg kunne for å tatt ansvar for at verdens befolkning skulle beholde fatningen og ikke skape kaos.

Det som hadde vært nødvendig i et slikt scenario hadde vært å predikert kjærlighet og at folk skulle ta vare på hverandre og ikke la grådigheten og egoet deres begjære alt sammen.

Hadde jeg ikke klart å tatt på meg dette ansvaret (som jo er litt usannsynlig, for å si det mildt) hadde jeg iallefall forsøkt å holde sammen med mine nærmeste, venner og familie, som jeg vet ikke hadde gått helt amok selv. Faren for anarki i et slikt scenario hadde derimot vært svært realistisk, slik jeg ser det, og jeg tror vi kunne begått "verdens undergang" i form av å ødelagt hverandre på eget initiativ i kampens hete om overlevelse. For slik er menneskene blitt.

Jeg ser at f.eks. Svartepus ovenfor meg her har sagt at hun skulle tatt opp så mye lån hun overhode hadde klart, og jeg mener ikke å gå ut med kritikk mot akkurat henne, men det er likevel en typisk tanke som frister mange. Og skulle jeg egentlig bare gitt faen, på en "god dag" som jeg iblant gjør, så hadde jeg nok vært fristet til å gjøre det samme. Men jeg mener at det ikke ville vært mulig om alle skulle gjort slik, selv om de ikke ønsket å ta hverandre for det. For hvem hadde vel brydd seg om å låne ut penger i en slik situasjon? De hadde jo selv visst at verden var på vei mot siste verset, og det hadde sannsynligvis vært en kamp i seg selv å bare forsvare sine egne ressurser. Alle bankmenn hadde selvsagt stukket av med det de kunne selv, og ting hadde blitt kjøpt opp som aldri før - folk hadde solgt som aldri før - alle ville blitt kvitt varene - alle ville hatt varene - alt hadde vært fullstendig kaos!
(nesten som nå..?) :lol:

Tenk på alle innbruddene! Alle gateopptøyene! Alt hadde gått til helvete!
Og tenk på de som sitter med "fjernkontrollen til alle atombombene"!
Tenk på krigene det ville ha utløst! Alle skulle ha landet "sitt", og ressursene mens de enda kunne. Og tenk på alle som bare ga faen og tenkte "jaja, jeg dør snart likevel, så hvorfor kan jeg ikke voldta nabojenta" og andre grusomheter?

Vel, nå høres jeg nok dystopisk ut her. Men det er derfor jeg sier at i en slik situasjon må man ikke bare "redde sin egen ræv" ved å tenke på veldig, veldig EGNE fordeler. Det er likevel viktig å holde sammen i en slik situasjon, for hvis ikke kommer kollapsen enda fortere. Vi framskynder vår egen undergang rett og slett.

Jeg hadde hatt mest respekt for den personen som bare hadde levd livet videre som det var og tatt det med et smil, for det hadde aldri jeg klart. Jeg hadde nok levd under konstant angst og tidvis nervøse sammenbrudd. Derfor hadde det vært viktig for meg å flykte inn i en kjærlighetsfull tilstand hvor alle bare elsket hverandre og hadde det bra sammen de siste 2 årene.

Fordi det hadde vært det som hadde gjort det verdt å være her i det hele tatt.
Om kaoset først som bekrevet i min dystopiske utbrodering hadde skjedd, hvor anarki inntraff og det ble krig mellom alle mennesker fordi alle skulle ha alt til siste sekund, hadde jeg nok vært redd for å si det som det er; at jeg for første gang hadde funnet det riktig å avslutte livet mitt før noen andre gjorde det. Men jeg tror nok ikke jeg hadde gitt opp likevel.

Kjempe må man uansett.

Slik hadde jeg sett for meg "verdens undergang" iallefall, med mulige utfall.
Det hadde nok en gang blitt som vi gjorde det til. I fellesskap, selvfølgelig. ;)
Antall ord: 662
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av camillah »

ludoburgero skrev: Tenk på alle innbruddene! Alle gateopptøyene! Alt hadde gått til helvete!
Og tenk på de som sitter med "fjernkontrollen til alle atombombene"!
Tenk på krigene det ville ha utløst! Alle skulle ha landet "sitt", og ressursene mens de enda kunne. Og tenk på alle som bare ga faen og tenkte "jaja, jeg dør snart likevel, så hvorfor kan jeg ikke voldta nabojenta" og andre grusomheter?

Vel, nå høres jeg nok dystopisk ut her. Men det er derfor jeg sier at i en slik situasjon må man ikke bare "redde sin egen ræv" ved å tenke på veldig, veldig EGNE fordeler. Det er likevel viktig å holde sammen i en slik situasjon, for hvis ikke kommer kollapsen enda fortere. Vi framskynder vår egen undergang rett og slett.
Dette er vel grunnen til at vi aldri kommer til å få vite hvis noe sånnt fakktisk hadde vært på ferde.. hadde jorden skulle gått under, så hadde de vel tiet om det så lenge som mulig..
Antall ord: 172
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av ludoburgero »

Ja, jeg tror du er inne på noe der.
Det kunne skadet "eliten". Og jeg tror nok "eliten" har sørget for å ta dekning i all hemmelighet dersom noen av 2012-mytene viser seg å være sanne.
Antall ord: 37
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av GJEST »

Jeg hadde ikke vært i stand til å tenke fornuftig eller gjøre noe som helst. jeg hadde fått en dyp depresjon, ikke veket fra barna mine ett sekund, og bare vernet om dem for at de ikke skulle få rede på detteog bli like triste og lei seg som meg.
Hadde nok og, i tillegg til å blitt sinnspsyk, tippet over og blitt religiøs, kontaktet åndekontaktere, og gjort alt for å få en overbevisning om at ikke alt var over.

heldigvis er det ingenting som tilsier at verden skal gå under 21 des, jeg stoler på Ødegaard og også NASA når dem sier at ingen satelitter er i fare for å treffe jorda.

Jorda har bestått i så lang tid, at den vil nok sikkert bestå enda lenge.

MEN, fra det ene til det andre (dog litt i samma banen), er det noen som vet HVORDAn forskere mener dinosaurene døde ut? De døde jo ut pga meteroittnedslag el.l. Men hvordan?
Døde de ALLE SOM EN i en og samme SMELL?
Eller døde de av sulte og tørste, fordi forholdene ble så elendige?
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Svartepus »

Det er jo ikke så lett å vite nøyaktig hvordan man hadde reagert og tenkt, men jeg vet ihvertfall hva jeg mest sannsynlig IKKE hadde gjort; tenkt veldig saklig og logisk. I panikk og viten om at livet snart er slutt tror jeg de færreste hadde greid å tenke og handle rasjonelt.
Antall ord: 52
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av 30cm »

Gitt TS ett realt ***
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Isan »

Alva26, angående dinosaurene, så mener man at de døde ut mest pga det du sier til slutt, elendig forhold. Når store meteorer slår ned i Jorda, virvler det opp så enormt med støv i atmosfæren at vi får tilsvarende det som kalles atomvinter. Sola når dårlig igjennom, nedbør kommer mye som snø, det blir nesten ingen vekstsesong, og dermed nesten ikke mat til planteeterne, som da ikke greier å få unger. Når rovdyrene har spist opp det meste av de svake og lettfangelige byttedyrene, blir det dårlige tider for dem også, og de lider samme skjebne. De greier ikke å formere seg og dør etterhvert ut.
Antall ord: 117
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av FandenTa »

Grunnen til at jeg startet denne tråden var for å vise hvorfor ikke vi får vite det om verden går under.

De kan rett og slett ikke fortelle oss dette, da går alt til helvete med en gang.
Antall ord: 41
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Purka »

Da skjønner jeg plutselig hvorfor velferdsstaten norge har valgt at utbetalinger skal skje mellom 12-15. i Desember måntene :mozilla_laughing: må jo få ta oss noen dager på fylla før det skjer :mozilla_wink:
Antall ord: 38
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links