Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenGrasdorf Pictogram

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 200
Startet: 21 Sep 2008 23:00
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Grasdorf Pictogram

Innlegg av Charlie-O »

[youtube]VL6Jq31QIKo&feature=player_embedded[/youtube]

-------------------------------------------------------------------------------------------
"3 Metal discs found in the Grasdorf Pictogram, Germany 1991 The farmer Werner Harenberg woke up early in the morning of July 23 1991 to discover Germanys first really spectacular crop circle near the village of Grasdorf"
-------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg kom tilfeldigvis over dette interessante klippet.
Er det noen av dere som har noe mer informasjon om dette?
Jeg tok noen raske søk på nettet, men jeg kunne ikke se at denne har blitt debunked.

Hva mener dere? :mozilla_smile:
Antall ord: 85
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 200
Startet: 21 Sep 2008 23:00
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Grasdorf Pictogram

Innlegg av Charlie-O »

Image
Image
Antall ord: 0
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Grasdorf Pictogram

Innlegg av Kimbara »

Jeg syns det ser mest ut som ganske dårlige modeller malt med gullmaling.

Hvis disse ble funnet i 1991 - hvor er de nå?
Antall ord: 24
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 200
Startet: 21 Sep 2008 23:00
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Grasdorf Pictogram

Innlegg av Charlie-O »

Kimbara skrev:Jeg syns det ser mest ut som ganske dårlige modeller malt med gullmaling.
Ifølge denne kilden ser det ut til at platene var mer enn dårlige modeller.
Men jeg kan jo ikke garantere for påliteligheten til denne siden, men de nevner litt om dette i videoklippet også.
http://mmmgroup.altervista.org/e-platesincrop.html skrev:Hesemann writes about the finding, and the later analysis. What were found were three plates: a bronze, silver and one gold plate, the bronze and silver now in the hands of an industrialist. They were shown at his internationally UFO conference, "Dialogue with the Universe", in Dusseldorf, Germany in October, 1992 and used again when he filmed a piece on the Grasdorf case for the US-TV programme, "Encounters" in April, 1994. In addition, the Tugingen lawyer, Dr Roemer-Blum, arranged a scientific evaluation at the German Federal Institute for Material Research (Bundesanstalt fur Materialpufung) in Berlin. Their conclusion, after carefully analyzing both plates was:

"Plate one (silver color) consisted mainly of quite pure silver, with an additional ingredient accounting for less than 0.1%. The weight of the plate was 4.98kg (11lbs). Plate two (bronze color) consisted of a copper-tin alloy (of which the tin content amounted to 10%-15%), nickel and traces of iron amounting to less than 0.

This meant that the silver plate consisted of 99.9% pure silver, purer than sterling-silver. Furthermore, a spectrographic analysis of both plates proved that they had not been made from a cast but from some kind of conglomerate of silver nuggets and natural copper and tin pieces of the type found in Germany’s Harz forest, not far from Grasdorf. They had been produced, either by heating up to a degree that partially melted the metals - or in a low-gravity environment.

It is further mentioned of the gold plate, of the finest quality that had been seen by the examiner. The industrialist received about 25,000 Euros for the bronze and silver plate and the gold was worth at least 75,000 Euros.
Kimbara skrev:Hvis disse ble funnet i 1991 - hvor er de nå?
Det har jeg foreløpig ikke noe svar på, desverre, jeg har lest både at de ble solgt og at de rett og slett er forsvunnet (man kan jo da spøre seg selv: hvilken idiot surrer bort noe slikt?=P)
Men jeg fant dette innlegget på en annen side.
personen som skrev dette virker litt i overkant sikker på dette er the real thing, men han har noen gode poeng også:
I remember seeing this story on FOX (Sightings) when it aired originally. I was blown away then and continue to be fascinated by this story today. There was no internet then like today and the story disappeared from the public view REALLY fast. I now live in Germany and have visited Grasdorf. The field still gives one a tingling feeling when you enter it. An eerie and strange feeling. What has been said is that the language on the plates is an old Celtic language. There are many, many ancient Celtic sites in Germany. Did the ancient Celts have contact with ETs? Maybe. The gold plate from what I have heard disappeared. I have never heard anything about it being sold. Also, the question about the bronze plate showing no signs of corrosion. If you listen to the guy talking about the composition of the plates, he said that the bronze plate was a strange mixture like none ever seen before. Maybe it had the ability to resist corrosion. It took me several years to get any information on this story once the internet started coming on strong. Only then was it accessible. Good question- what hoaxer would really place such precious items of tremendous wealth in the ground just to have some stranger end up with them?? You are looking at the one and only crop circle that is definitely 100% real. No better evidence than physical evidence. Also, pay attention to the analysis of the stalks in the circle. Another good sign of an authentic crop circle. Stalks bent inches above the ground...not broken. Can not happen with someone faking a circle.
Pro
1. Hvorfor vil en person gi fra seg dyrebare metaller, til vilt fremmede. En millionær hoaxer?
2. Hvis dette ble laget ble planker og tau, hvordan har det seg da at stråene ligger bøyd noen centimeter over bakken?
3. som det står over her, dette forsvant fra media forholdsvist fort, og det var dårlig med internett i 91 som man kunne bruke til finne mer informasjon.
4. Ble dette dysset ned av PTB (The Powers That Be, i.e., those in positions of authority)
5. i klippet nevner de at det ble funnet molekylære forandringer i de bøyde stråene, noe som de forklarer med at høy varme ble brukt for å få dette til.
6. i klippet nevner de også at målingene som ble tatt viser at kornsirkelen var 172% mer radioaktiv enn resten av kornåkeren.
7. For å kunne grave ned disse platene uten å ødelegge kornstråene, måtte man ikke da gjort dette før det begynte å gro? enten er dette en vel gjennomtenkt hoax, eller så har vi med ukjent teknologi å gjøre.

Con
1. Kanskje bonden selv var med på dette, og når reportere og forskere hadde tatt en titt på platene så ga han de evt tilbake til de som hadde laget dem.
2. la oss si dette ble gjort med planker og tau, hva hvis de gjorde dette før stråene hadde oppnådd full lengde, ville man da fått et lignende resultat som vist i videoen?

nå har jeg desverre ikke mer tid til skrive her, men hjelp gjerne til med å fortsette pro/con lista, ettersom at jeg ikke rekker å skrive mer på con-siden av saken akkurat nå.
Dette er en spennende sak, og jeg skulle likt å vist om dette var menneskeskapt eller ei :mozilla_smile:
Antall ord: 1016
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links