UFO, Kornsirkler & fenomenEdgar Mitchell snakker om besøk fra andre intelligente liv

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mai 2008 21:11
16

Edgar Mitchell snakker om besøk fra andre intelligente liv

Innlegg av Kræsj »

Edgar Mitchell(http://en.wikipedia.org/wiki/Edgar_Mitchell) som har en Bachelor of Science og er den 6. mannen som gikk på månen snakker ut om at vi har hatt besøk av aliens i en lang tid og at staten vet om det.

[youtube]p0jNO0s35K4&NR=1[/youtube]
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Explorer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Mar 2009 02:11
15

Re: Edgar Mitchell snakker om besøk fra andre intelligente liv

Innlegg av Explorer »

Det er faktisk ikke noe nytt. Han har pratet om dette i ti år ifølge ham selv. Dessuten har andre astronauter samme syn på saken. Og dette er folk som har vært i verdensrommet og på månen samt pratet med de på 'innsiden' og høyt rangerte militære tjenestemenn. Så spør dere meg, vil jeg tro de snakker sant.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

jeg tror dette er sant.. nå har det vært så mye spekulasjoner i så lang tid at jeg tror bevisene kommer snart.. :)
Antall ord: 23
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Explorer
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Explorer »

Bevisene er her, selv om vi ikke har alle bitene av puslespillet. Vitner har stått frem siden den kalde krigen var over, og de er ganske konsistente i sine utsagn. Vi er ikke alene, og besøkes av utenomjordiske. For det meste tenker jeg på disclosure project vitnene. Det er nok en håndfull personer som vet mye mer enn resten av allmennheten, men jeg vil tro selv de ikke har alle svarene. Ting som hvor mange typer/raser det finnes. Hvor de holder til eller kommer fra. Deres intensjoner. Nei, men det er tydelig at de finnes og har besøkt oss. Vitner som er klare til å fortelle kongressen at et ulovlig program finanisert av skattebetalerne er etter min mening mer troverdig enn videoene og bildene vi i dag ser som er tatt av disse farkostene. Alle er forresten ikke ET's, men konstruert av selskaper som SAIC, Northroop, Boeing, General Electric, Lockheed Martin og en del andre.

Jeg forstår hva du mener, og er enig i at vi ganske snart vil få flere biter av puslespillet. Ikke fordi vi forlanger dette av våre folkevalgte, men fordi de ikke lengre vil klare å dekke over sannheten. Hendelser som Pheonix Lights 97, O'Hare 06, Stephenville 07 og mange andre hendelser som dukker opp som følge av frigjørelsen av dokumenter vil sørge for det. Jeg bare venter på den dagen da neste hendelse med status av Stephenville vil inntreffe fordi den fikk så stor mediadekning. Akseptansen for fenomenet er en helt annen enn den var selv i 97 og jeg tror folk er såpass oppegående at de skjønner at noe er på gang.

Men så har vi selvfølgelig de som blånekter og bortforklarer alt som naturlige hendelser eller bare tull og tøys. Det er gjerne de som har så et så trangsynt verdensbilde at de hverken er åpne for andre muligheter, ikke tør å innse at de kanskje tar feil, er redd for det uforklarlige eller ikke har studert bevisene som er lagt frem godt nok på en objektiv og logisk måte.
Antall ord: 354

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

Ja, jeg syns synd på de menneskene.. for et kjedelig liv...

En annen ting jeg reagerer på er ting de har bevis på, men som forskere ikke vil se nærmere på. ting som har skjedd nylig og ting i fortiden.
Jeg har begynt å lese en bok som heter : Earths Forbidden Secrets, Searching for the past.
Det er en del ting der man kan begynne å lure litt på. Noen andre som har lest den??

Der tar han for seg en del uforklarige ting som har skjedd... blant annet:

How could ancient Jewelry bear evidence of electroplating?
How could a stone slab and set of earplugs from the Aztec era bear the signs of being machine
cut at a time when there were supposed to be no machines?
How can there be ancient maps that accurately show the Antarctic coast and continent, free
from ice, hundreds of years before it was even discovered?
How could a lump of coal have a delicate gold chain trapped inside?
How can there be numerous signs on earth that suggest ancient atomic or nuclear warfare?
How can ancient Indian texts contain scores of pages of complicated flight manuals?
How can ‘modern human’ fossils exist?
How could people in ancient times have moved 800 ton blocks of stone?
How could the Mayans have built those gap free Megalithic Fortresses?
How could a 500,000 year fossil encrusted geode contain a spark plug within it?
How can there be a computer code or algorithm encoded into the text of the Bible?
And that’s just a few of the examples. There are literally dozens more..

Jeg syns dette er veldig rart.. Nettsiden til boken :
http://www.thecrowhouse.com/Documents/E ... %20One.pdf
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis

Innlegg av Kimbara »

Explorer skrev: Men så har vi selvfølgelig de som blånekter og bortforklarer alt som naturlige hendelser eller bare tull og tøys. Det er gjerne de som har så et så trangsynt verdensbilde at de hverken er åpne for andre muligheter, ikke tør å innse at de kanskje tar feil, er redd for det uforklarlige eller ikke har studert bevisene som er lagt frem godt nok på en objektiv og logisk måte.
Problemet er at det ikke er lagt frem bevis. Det eneste som har kommet, er utsagn. Utsagn er ikke verdt noe mer enn tolkningene av utsagnet.

Det er trangsynt å ikke holde mulighetene åpne for at vi kan ha blitt besøkt av utenomjordiske, men det er like trangsynt å hardnakket påstå at det -har- skjedd. Spesielt med tanke på bevisenes stilling, som er null.

Det å ta uttalelser uten dokumentasjon som backup for god fisk fremstår for meg rimelig naivt og godtroende.
De astronautene du nevner er bare mennesker de og, akkurat som andre mennesker som påstår fantastiske ting. Hadde du tatt for god fisk om jeg hadde vært lokalpolitiker og bare påstod at regjeringen forsøker å utrydde alle mennesker i landet - uten dokumentasjon? Jeg tror ikke det. Du hadde nok vært skeptisk.
Antall ord: 213
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

camillah skrev: Der tar han for seg en del uforklarige ting som har skjedd... blant annet:

How could ancient Jewelry bear evidence of electroplating?
Antakelig ved at man brukte et Baghdad Battery.
How can there be ancient maps that accurately show the Antarctic coast and continent, free
from ice, hundreds of years before it was even discovered?
Piri Reis-kartet ja. Det hersker tvil om det faktisk viser Antarktis, eller om det er en typisk "filling out the blanks" som var vanlig på den tiden (med bakgrunn i antakelser). Nedtegningene er ikke pinlig nøyaktige.

Uansett; om det faktisk -er- Antarktis, betyr ikke det noe annet enn at man må revurdere historien. Det er ikke umulig at noen seilte i de trakter før den offisielle oppdagelsen på 1800-tallet.
How could a lump of coal have a delicate gold chain trapped inside?
Antakelig har det skjedd ved hydrotermikk.
Eventuelt kan det i visse tilfeller være snakk om pyritt, men jeg vet det er vanlig med gullårer i kull.
How can there be numerous signs on earth that suggest ancient atomic or nuclear warfare?
Her er det snakk om tektitt - sand smeltet om til glass pga. ekstrem varme (noe man har observert under atomprøvesprengninger). Dette er funnet i stor kvanta, og da som oftest i forbindelse med kjente meteornedslag. Når en stor meteor slår ned, vil den slynge partikler fra jorden flere hundre kilometer vekk fra nedslagsområdet, noe som antakelig er grunnen til at Maxwell spekulerer i at det ikke er funnet ved noe krater (hvilket geologer vil være uenig i, siden tre av de fire store tektittfunnene i verden er funnet i forbindelse med slike kratere - når man tar i betraktning de store avstandene disse stoffene blir slynget).

Tektitt er altså ikke noe som blir til utelukkende pga. atomeksplosjoner.
How can ancient Indian texts contain scores of pages of complicated flight manuals?
Jeg har lest om dette, og vi må huske på at dette er snakk om oversettelser av gamle tekster. Det gir rom for en del feil.
For det andre må vi huske på at dette like gjerne kan være snakk om eventyr og fantasi. Et av disse "stjerneskipene" beskrives til å være drevet av "laghima" - den psykologiske kraften som man trodde/tror kan få et menneske til å levitere ved meditasjon. Dette "stjerneskipet" skulle man etter sigende reise til månen med. Da skjønner vi at ihvertfall akkurat dette tilfellet er sterkt influert av kulturen og religionen i disse traktene på den tiden, og at det ikke nødvendigvis er snakk om at skipene eksisterte, men at det snarere var snakk om datidens teorier basert på troen de hadde.

Les mer om disse tekstene her. Prøv å overse spekulasjonene, og søk opp interessante deler av tekstene på google f.eks. hvis du er interessert.
How can ‘modern human’ fossils exist?
??? Et bevart subjekt ansees som å være et fosill om det er eldre enn 10 000 år gammelt - altså er det fullt mulig at et "moderne menneske" er fosslisert. "Det moderne mennesket" anslås å være rundt 195 000 år gammelt.

Les litt om det her.
How could people in ancient times have moved 800 ton blocks of stone?
Dette har man funnet ut at er fullt mulig med nok mannkraft og tid. Man hadde også avanserte løftemetoder, som taljeverk og kraner.
How could the Mayans have built those gap free Megalithic Fortresses?
Med nok tid til å refinere teknikken. Det er slettes ikke umulig å lage slike vegger bare man er nøyaktig og hugger/sliper til steinene på forhånd. Dette er imponerende arkitekturiske verk, men ikke så fantastisk at det ikke var mulig for datidens mennesker.
How could a 500,000 year fossil encrusted geode contain a spark plug within it?
Jeg vet ikke hvilket tilfelle han sikter til her, men jeg vet det er funnet slike maskinelle deler inni steinliknende materialer. De jeg vet om er dog ikke blitt testet med karbon 14-metoden eller liknende, og er blitt presentert av kreasjonister (altså er det useriøst i utgangspunktet).
Steinliknende materialer kan formes på rimelig kort tid av naturlige årsaker lokalt.
How can there be a computer code or algorithm encoded into the text of the Bible?
Menneskelig tolkning. Man kan finne slike "koder" overalt i naturen om man velger å oversette til matte. Se forøvrig filmen "Pi" - en knallgod film som tar for seg nettopp dette.

--------------------

Som vi ser er det spennende å stille seg slike spørsmål, men de er ikke "beviser" for noe som helst. Forfatteren av boka, Maxwell Igan, er meget opptatt av konspirasjonsteorier på alle plan - ta det i betraktning når du leser det han skriver (som forøvrig er skrevet på en spennende måte, men langt ifra objektivt (noe man må være om man skal ta for seg slike saker med et åpent sinn)).
Antall ord: 819
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Explorer
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Explorer »

Vitnene fra disclosure project har alle vist sine skjemaer som bekrefter at de var ansatt i militæret et visst sted på et visst tidspunkt. De har også utskrifter fra radarer som viser ufo hendelsene. (Radar rapporten fra Stephenville er et godt eksempel, selv om den ikke tilhører DP).

På National Press club videoen ser du f.eks Callahan presentere radar data
http://www.youtube.com/watch?v=3CPn_g3_xjo

http://www.paradigmresearchgroup.org/Ro ... 1-95.htm#1

Såklart skal man være skeptisk, men jeg er for min del overbevist.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Explorer skrev:Vitnene fra disclosure project har alle vist sine skjemaer som bekrefter at de var ansatt i militæret et visst sted på et visst tidspunkt. De har også utskrifter fra radarer som viser ufo hendelsene. (Radar rapporten fra Stephenville er et godt eksempel, selv om den ikke tilhører DP).

Såklart skal man være skeptisk, men jeg er for min del overbevist.
Jo, men dette er ikke å betrakte som bevis - kun vage indikasjoner om man tolker det slik.

Et ansettelsesbevis beviser ikke noe annet enn hvor man var ansatt på et gitt tidspunkt, og en radarprint beviser ikke annet enn at en radar fanget opp noe.

Det er spekulasjonene disse menneskene fremstiller som sannhet man skal være kritisk til.
Antall ord: 124
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av camillah »

tusen takk for masse informasjon ang dette her..
ja, alt må jo tas i betraktning. spesielt gamle tekster som du sier, for alt vi vet kan det jo hende at det er blitt oversatt helt feil :)
men er morro å lese om sånne ting med tanke på at det ikke er noe fasit.. :)
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links