Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHilste på dødsriket...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
jtyren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Aug 2005 05:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: valdres
Blitt takket: 1 gang

Hilste på dødsriket...

Innlegg av jtyren »

Hadde en nær døden opplevelse da jeg var tenåring.
Ble da kvelt av en bekjent.
Kjempet det jeg kunne,men kom ikke løs.
Etter en liten stund føltes det som jeg lå på "skyer".Allt var hvitt og lyst."Bommuls aktig"
Så også "lyset" som alle snakker om.
Min bestemor (som jeg aldri har truffet,men fått forklart i etter tid hvordan så ut) sa til meg:"du må snu J.....,det er for tidlig" hun smilte.
Jeg kom til meg selv igjen av at folk "jobbet" med meg.
Er i dag ikke redd for å dø,det var en skjønn opplevelse.Fredfullt.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hilste på dødsriket...

Innlegg av Asbjørn »

jtyren skrev:Hadde en nær døden opplevelse da jeg var tenåring.
Ble da kvelt av en bekjent.
Kjempet det jeg kunne,men kom ikke løs.
Etter en liten stund føltes det som jeg lå på "skyer".Allt var hvitt og lyst."Bommuls aktig"
Så også "lyset" som alle snakker om.
Min bestemor (som jeg aldri har truffet,men fått forklart i etter tid hvordan så ut) sa til meg:"du må snu J.....,det er for tidlig" hun smilte.
Jeg kom til meg selv igjen av at folk "jobbet" med meg.
Er i dag ikke redd for å dø,det var en skjønn opplevelse.Fredfullt.
Både en skremmende og fantastisk opplevelse!
Men du er ikke alene om å ha opplevet "andre siden" med en NDO (Nær Døden Opplevelse)
Det er mange som har opplevet NDO, og som kan fortelle tilsvarende fra den. (Men det virker som du kjenner til slike historier allerede ;-) )

Personlig tror jeg familien og visse venner er en del av samme gjeng som følges fra liv til liv...
Derfor får vi sjelevenner, osv.

Asbjørn
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Re: Hilste på dødsriket...

Innlegg av >wiz »

jovian skrev:
Asbj. Aamot. PPVt skrev:
Personlig tror jeg familien og visse venner er en del av samme gjeng som følges fra liv til liv...
Derfor får vi sjelevenner, osv.

Asbjørn
.. Eller kanskje er det bare hjernen som er i stand til fantastisk mye mer enn hva vi egentlig er klar over .. det vet vi jo ikke. Fortelleringer fra nær døden opplevelser er alle indikasjoner på et evt. videre liv etter døden, men utenom det er bevisene for dette få, eller ingen.
Vil i den anledning fortelle om en "UKO" jeg hadde. Ut av kroppen fløy jeg. Så bestemte jeg meg for å se hva min samboer holdt på med på jobben. Så jeg sa bare til meg selv, jeg vil til dama og vips så fløy jeg.

Hvor havnet jeg? På et legekontor. Dama mi var også på legekontoret. Hvorfor havnet jeg der? Fordi jeg 10-15 min før jeg våknet drømte at jeg var på det legekontoret sammen med min samboer. Da jeg "våknet" visste jeg at hun var på jobben, men hjernen dro meg rett tilbake til legekontoret fordi det var der jeg sist hadde sett henne.

Nå vil sikkert noen si at det er forskjell på bevisst drøm og astralreise, men er det det?
Sist redigert av >wiz på 09 Aug 2005 12:45, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Re: Hilste på dødsriket...

Innlegg av >wiz »

jtyren skrev:Hadde en nær døden opplevelse da jeg var tenåring.
Ble da kvelt av en bekjent.
Kjempet det jeg kunne,men kom ikke løs.
Etter en liten stund føltes det som jeg lå på "skyer".Allt var hvitt og lyst."Bommuls aktig"
Så også "lyset" som alle snakker om.
Min bestemor (som jeg aldri har truffet,men fått forklart i etter tid hvordan så ut) sa til meg:"du må snu J.....,det er for tidlig" hun smilte.
Jeg kom til meg selv igjen av at folk "jobbet" med meg.
Er i dag ikke redd for å dø,det var en skjønn opplevelse.Fredfullt.
Det er jo helt glimrende. Har du hatt noen "overnaturlige" opplevelser i etterkant?
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, hjernen er pussig. Derfor er jeg veldig skeptisk. Begynner å tro at ut av kroppen opplevelser egentlig er inn i hjernen opplevelser.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kanskje blitt ennå mer skeptisk etter Derren Brown? :lol:
Antall ord: 8
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:Kanskje blitt ennå mer skeptisk etter Derren Brown? :lol:
Nemlig det er et kjempepoeng selv om det "trikset" med å stoppe dama på gata overgår min fantasi. Det var rett og slett noe av det mest imponerende jeg har sett.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

jovian skrev:Det er rart det der - Hvis jeg sier ordet "brannbil" til deg Wiz, så vil hjernen automatisk koble deg til forrige opplevelse med brannbil, enten det var en diskusjon, en opplevelse, et spill eller en film. Hvertfall slik jeg oppfatter det. (min enkle hjerne funker slik) 8)

Sa jeg LIFO-register??
Ja, i de fleste tilfeller er jo det riktig.
Problemet kommer først når pasienter som er fysisk døde ( null hjerneaktivitet) - e.g. hjernedøde kommer tilbake... og forteller om NDO.

Dette har skjedd ved hjerte/ lunge transplantasjoner, hvor man har senket kroppstemperaturen til vedkommende for å forlenge tiden uten oksygen til hjernen.

Da har pasienter hatt NDO / UKO hvor de kan fortelle detaljer fra operasjonsrommet, som de etter de kunnskaper vi har pr idag overhodet ikke skulle hatt mulighet til å vite.
Både fordi hjernen var i "dvale" / "klinisk død" , og fordi pasienten har fortalt om ting som vedkommende ikke skulle kunne se, pågrunn av vinkelen dette er sett ifra.
Bla.a. oppe under taket, og ser ned. Det er jo ikke så lett, når pasienten beviselig er klinisk død, samt at pasienten beviselig ligger på en båre / operansjonsbenk med øynene lukket.

Asbj.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Hilste på dødsriket...

Innlegg av Hecate »

>wiz skrev: Vil i den anledning fortelle om en "UKO" jeg hadde. Ut av kroppen fløy jeg. Så bestemte jeg meg for å se hva min samboer holdt på med på jobben. Så jeg sa bare til meg selv, jeg vil til dama og vips så fløy jeg.

Hvor havnet jeg? På et legekontor. Dama mi var også på legekontoret. Hvorfor havnet jeg der? Fordi jeg 10-15 min før jeg våknet drømte at jeg var på det legekontoret sammen med min samboer. Da jeg "våknet" visste jeg at hun var på jobben, men hjernen dro meg rett tilbake til legekontoret fordi det var der jeg sist hadde sett henne.

Nå vil sikkert noen si at det er forskjell på bevisst drøm og astralreise, men er det det?
Tja? Hva er i såfall en NDO? Jeg vet ikke nok om dette, men jeg prøver å resonnere...i et tilfelle der en blir forsøkt drept har en vel en voldsom sympatisk nervaktivitet. Dermed skal sansene skjerpes og en blir kanskje veldig fokusert? I det øyeblikket en er bevisstløs eller har fått stans, så er ikke lenger sympatikus nødvendig for løpet er kjørt....hva skjer så? Drømmer en?
Noen som har mer peil enn meg på hjernefrekvensen under drømmefasen? Er den tilsvarende hjernefrekvensen til en døende? I såfall er det vel et samsvar mellom drøm og uko/ndo?
Eller er det for sent på dagen for meg allerede? :lol:
Antall ord: 254
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hilste på dødsriket...

Innlegg av Asbjørn »

Heia skrev:Eller er det for sent på dagen for meg allerede? :lol:
Nei, tror faktisk ikke det !

Du har ett flott poeng her ; men spørs om noen noensinne har hatt den tanken.
( ikke hvemsomhelst som har tilgang til apparat for å måle hjernebølger ;-) )

Hvis det finnes info om det, så er det meget innterresant !

Asbjørn
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror det er målt, men har ikke peiling på hvor jeg skal hoste det opp akkurat nå.

Er det ikke theta som sies å være den frekvensen som er den siste som registreres hos døende?

Skal lete litt på drømmeforskning og søvnlab. på internett, jeg :wink:

Her er en fin side for spes. interesserte:
http://www.dsrs.auc.dk/


I følge min nevrologibok (fra 1995) så er REM-søvn like oppunder våken tilstand.

:-k
Antall ord: 80
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Nå har jeg sjekket litt: Frekvensene er bare omtrentlige verdier.

Delta er den siste frekvensen for den er fra 0.5-4 Hz. Denne frekvensen tilsvarer også dyp søvn der en er bevisstløs.
REM-søvn er på theta-stadiet; 4-8 Hz, så denne ligger høyere enn delta som er logisk :)
Alfa er avslappet, men våken (meditasjon) fra 8-14 Hz
Beta er våken, d.v.s. full bevissthet fra 14-30 Hz.

Skal en følge dette slavisk, noe som sikkert blir feil, så er det ikke mulig å drømme når en er bevisstløs. Den eneste muligheten jeg kommer på (og nå begynner det å bli seint :lol: )er vel at en beveger seg gjennom hele spekteret i løpet av den tiden det tar "å dø" og dermed oppfatter dette som noe drømmeaktig eller lucid. Og når en så våkner igjen så husker en den siste drømmen en hadde, nemlig at en døde. Når hjernen utsettes for visse frekvenser oppstår ulike sansestimuli, så det er vel ikke umulig at en elektrokjemisk reaksjon fremkaller de klassiske synene, men på den annen side; hva er i så fall poenget med disse synene eller opplevelsene dersom det bare er "hjernetriks"? Liker å tro og håpe at vi er ånd, jeg da... :lol:
Antall ord: 222
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jtyren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Aug 2005 05:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: valdres
Blitt takket: 1 gang

Takker

Innlegg av jtyren »

Godt å se at så mange har meninger om det der :D
Har hatt flere møter med den andre siden,både i fullt våken tilstand og etter at jeg hadde hatt hjærtestanns i mange minutter.
Det skal jeg komme tilbake til senere. 8)
Antall ord: 44
CARPE DIEM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Noen som vet hva man ligger på når man er i koma?

Opplever de noe i det hele tatt? Har de noe forhold til tid? Leste at verdensrekorden for å våkne etter koma er 38 år. Eller 32? Husker ikke, men det må være en syk opplevelse. Merker man forskjell på om man har vært i koma i 10 eller 20 år eller er det som å lukke øynene og plutselig være våken igjen?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

>wiz skrev:Noen som vet hva man ligger på når man er i koma?

Opplever de noe i det hele tatt? Har de noe forhold til tid? Leste at verdensrekorden for å våkne etter koma er 38 år. Eller 32? Husker ikke, men det må være en syk opplevelse. Merker man forskjell på om man har vært i koma i 10 eller 20 år eller er det som å lukke øynene og plutselig være våken igjen?
Etter hva jeg husker om det, så blir man borte, og føler det er fra ene dagen til neste. ( selv om det er gått mange år ).
Betinger at man har vært "nede" hele tiden, da.
Alikevel kan noen av disse fortelle om opplevelser, spesielt at de er blitt snakket til,
noen kan også fortelle om hvem som har vært på besøk.

Min teori på det er at i noen tilfeller er man våken inne i seg, men ikke utad.
Altså en "datafeil" - hvor forbindelsen er brutt.

Asbjørn
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links