Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHilste på dødsriket...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det må jo være noe i astralreiser mener nå jeg. Ingen som så den dokumentaren om NDO, på fakta på lørdag eller noe, der en blind dame gikk ut av kroppen og plutselig kunne se. Da hun våknet var synet borte igjen, men hun visste hva slags klær alle i rommet hadde på seg! Og dette kan da umulig ha vært en drøm?

Hvem pokker er han karen alle snakker om fortiden? Hvorfor har jeg gått glipp av han?? :shock:
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

karina skrev:Det må jo være noe i astralreiser mener nå jeg. Ingen som så den dokumentaren om NDO, på fakta på lørdag eller noe, der en blind dame gikk ut av kroppen og plutselig kunne se. Da hun våknet var synet borte igjen, men hun visste hva slags klær alle i rommet hadde på seg! Og dette kan da umulig ha vært en drøm?

Hvem pokker er han karen alle snakker om fortiden? Hvorfor har jeg gått glipp av han?? :shock:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?t=4264
Antall ord: 98
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vår administrator skrev følgende;
Det kalles blant annet Cold Reading
Feil Coldreading er å lese energi av gjenstander eller bilder, da hovedsaklig av avdøde mennesker. Coldreading er slik Marion gjør i mange av episodene av åndenes makt.

Å lese mennesker er vel en eller annen form for reading...?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

jovian skrev:
Veldig bra Asbj. Enig at det finnes enkelte ting her som ikke kan forklares.
Takker ! :)
jovian skrev:Asbjørn,
Det å kunne se rommet ovenfra (eksempelvis en operasjonsstue) betyr ikke at sjelen/ånden din flyter der oppe. Det kan likesågodtvære at din underbevisshet, på dette nivået (i dødens grenseland) som generer et bilde av alle lydene rundt, at hjernen konstruerer dette bildet. Saken er sånn at "hvordan det VIRKELIG ser ut der oppe under taket", det vet man ikke før man har gjort det ved full bevisshet.

Problemet med det er jo fargene da...
Vet og om ett tilfelle hvor det faktisk hang et speil inne i en operasjonssal , ( slik at studenter kunne følge med på hva kirurgen gjorde),
og NDO-opplevelsen ble bortforklart med speilet. ( underbevisstheten skulle ha sett ut igjennom igjentapede øyne, og sett i speilet hva som skjedde...
( Kommentar; Øynene tapes lett igjen når pasienten "ligger i narkose", dette fordi:
Lukkemusklene ( øyelokkene ) gliper når pasienten er i Narkose. Dette kan medføre at man får ei "stripe" med tørr hornhinne, og somregel da rett over pupillen, noe som forårsaker skade på hornhinnen, og derpå følgende problem for pasientens øyne. Tapen sitter dog såpass løst at man faktisk kan klare å åpne øynene såpass at man kan skimte ting.)

Den opplevelsen jeg nevnte i mitt tidligere innlegg; der ble pasienten koblet inn via en hjerte lungemaskin til tempereaturen var langt nok nede.
Pasienten hadde fått med seg at den ble slått av ( noen minutter mens de "koblet om " blodomløpet, og kjørte hele sirkulasjonen utenom hjerter og lunger ). og deretter igjen avslått når de koblet om igjen til nytt hjerte og nye lunger. Han hadde også fått med seg hva som skjedde når de "kickstartet" hjertet.
I motsetning til en vanlig hjertestarter (KEEP CLEAR ! ) - så brukes det en annen type som kan ligne på små flate skjeer som holdes rett på selve hjertet. Dosen som brukes er også mye mindre, da de treffer rett på hjertet.
Pasienten fortalte antall ganger hjertet ble "kickstartet" før det satt igang, og beskrev utstyret som ble brukt.

For en som har vært med i operasjonssal, så vet man at somregel settes det opp en "skillevegg" mellom kroppen og hodet til pasienten.
Dette for å "avgrense" operasjonsområdet, bla.a. i tilfelle pasienten kaster opp under operasjonen. Dessuten har man og det faktum at enkelte pasienter faktisk kan våkne under en operasjon, og løfter de da hodet, vil det bli ett alvorlig sjokk å se seg selv ligge med "buken åpen".
Eneste sted pasienten kunne sett hva som skjedde med hjertet var derfor ovenfra, enten fra en "sjel", eller igjennom en av legenes øyne (!) .

Pasienten kommenterte og at det virket som det var en annen som lå der, selv om pasienten visste det var ham selv.

Underbevisstheten kan nok merke dør til høyre - pipip- apparat til venstre, og slikt med hørselen, men her var for mange detaljer gjengitt til at det kunne være tilfelle.

( Men du har ett viktig poeng ; I narkose ( og i koma) er HØRSELEN det siste som forsvinner! Derfor bør man tenke seg om hva man sier i et rom hvor det ligger en i Koma, ( eller om en pasient under en operasjon).

Jeg har litt innsideinformasjon, siden jeg den gang jeg jobbet på Haukeland filmet operasjoner av forskjellig slag.

Asbjørn
Antall ord: 583

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zpiritussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 28 Sep 2005 15:14
18

Innlegg av Zpiritussa »

Beta - Alfa - Delta - Teta

forskere som har målt hjernefrekvensen forteller at teta- frekvensen er det siste som blir målt før et menneske dør, og den første som blir målt når et barn blir født...
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

syns alle disse nær døden opplevelsene har to fellesnevnere; oksygen eller blodmangel. Det er klart at en person ikke kan tenke helt klart når hjernen får for lite oksygen eller blod. Mange har sikkert opplevd å "se" hvite prikker eller stjerner som er et symptom på lav oksygentilførsel til hjernen. Disse hvite prikkene er i grunn ikke mer usannsynlig enn det hvite lyset folk forteller om å ha sett.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

hvilket format er Derren Brown klippene i ? hvilket program kan de åpnes i.. har prøvd ca 4 forskjellige avspilllere men ingen greier å åpne de, da de virker til å være komprimert i et format som jeg ikke har i spillerkodekene...
Antall ord: 41
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

snuppedilla skrev:hvilket format er Derren Brown klippene i ? hvilket program kan de åpnes i.. har prøvd ca 4 forskjellige avspilllere men ingen greier å åpne de, da de virker til å være komprimert i et format som jeg ikke har i spillerkodekene...
Realplayer
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

det videoklippet, voldtekts "dop" tenkte jeg med en gang....
Antall ord: 9
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Re: Hilste på dødsriket...

Innlegg av gjest_3 »

jtyren skrev:Hadde en nær døden opplevelse da jeg var tenåring.
Ble da kvelt av en bekjent.
Kjempet det jeg kunne,men kom ikke løs.
Etter en liten stund føltes det som jeg lå på "skyer".Allt var hvitt og lyst."Bommuls aktig"
Så også "lyset" som alle snakker om.
Min bestemor (som jeg aldri har truffet,men fått forklart i etter tid hvordan så ut) sa til meg:"du må snu J.....,det er for tidlig" hun smilte.
Jeg kom til meg selv igjen av at folk "jobbet" med meg.
Er i dag ikke redd for å dø,det var en skjønn opplevelse.Fredfullt.
Denne beskrivelsen kjenner jeg igjen. Da jeg var 6 år måtte jeg bli gjenopplivet etter nesten-drukning. Jeg ble plukket livløs opp av vannet. Faren min fikk til slutt liv i meg.
Ganske kort tid etter fortalte jeg dem at det var ikke så aller verst opplevelse. Det var jo masse dyner og varmt der!
Selv om dette er 26 år siden husker jeg dette veldig godt. Jeg visste jeg skulle dø. Da jeg gikk under var sola det siste jeg så. Selv om jeg var bare 6 år så tenkte jeg dette er siste gang jeg ser sola.
Merkelig nok elsker jeg vann den dag i dag.
Har mange ganger tenkt på hva jeg egentlig opplevde i det mørke, iskalde dypet.
Kan hypnose være en metode å få gjennopplevd dette på?
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

>wiz skrev:
Heia skrev:Kanskje blitt ennå mer skeptisk etter Derren Brown? :lol:
Nemlig det er et kjempepoeng selv om det "trikset" med å stoppe dama på gata overgår min fantasi. Det var rett og slett noe av det mest imponerende jeg har sett.
Kom til å tenke på en bok jeg hadde.Der står det om utvikling av psykisk energi.
Måtte prøve en metode som gikk ut på å få folk til å snu seg. Jeg prøvde det på skolen . Jeg satt langt bak i klasserommet.Så fant jeg et punkt i nakken på eleven foran meg som jeg så på lenge . Først slo han med hånden på stedet som det var en flue der.
Etter et par dager snudde han seg.Jeg spurte hvor for han snudde seg, da sa han at noe irriterte han i nakken.
Så det går an å trene seg opp.
Antall ord: 149
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cicciusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 03 Aug 2005 14:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av cicciusse »

ei bekjent av meg,har ikke hatt det morsomt,når det kommer til en nærdøden opplevelse.hu ble på kjørt,og når hun hadde nærdæøden oppl,var alt bare svart rundt henne,og hun så også en svart tunnel,og kun mørke "ting",vist man skal kalle det.det jeg mener og si,er at,det kan være mange som har hatt negative erfaringer med nærdøden oppl,men ikke tør og si det,pga at det er mer snakk om positive nærdødenopplevelser.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hilste på dødsriket...

Innlegg av Terra »

jtyren skrev:Hadde en nær døden opplevelse da jeg var tenåring.
Ble da kvelt av en bekjent.
Kjempet det jeg kunne,men kom ikke løs.
Etter en liten stund føltes det som jeg lå på "skyer".Allt var hvitt og lyst."Bommuls aktig"
Så også "lyset" som alle snakker om.
Min bestemor (som jeg aldri har truffet,men fått forklart i etter tid hvordan så ut) sa til meg:"du må snu J.....,det er for tidlig" hun smilte.
Jeg kom til meg selv igjen av at folk "jobbet" med meg.
Er i dag ikke redd for å dø,det var en skjønn opplevelse.Fredfullt.
Takk for at du delte historien din. Jeg har tro på et liv etter døden. :whee
Antall ord: 127
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hilste på dødsriket...

Innlegg av g.r.y »

En slik opplevelse må iallefall være en hinsides bra ting å ha med seg gjennom livet..
Antall ord: 16
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links