Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Tror du på reinkarnasjon?

Tror du ikke på reinkarnasjon?
3
6%
Den som tror, hva tror du skjer?
46
94%
 
Totalt antall stemmer: 49

Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Ja tanken slo meg, at jeg har ikke lest om akkurat hvordan dette er.

Men klart man kaster ballen vidre, hvem tar imot den :wink:
Antall ord: 24
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Unicorn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 15 Aug 2004 22:01
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av Unicorn »

Maya: HVa mener du med englebarn, alvebarn, jordbarn osv?
Antall ord: 9
Den stjernen som gråter mest, er den som skinner klarest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Vi er alle barn av altet, det store gudomelige univers.
Noen har kommet fra andre dimensjoner.
Ravn er kommet fra englenes dimensjon.
Dimensjonene er så mange, og vi er også forskjellige.
Ravn har satt seg mer inn i dette enn det jeg har gjort.
Jeg har andre kunnskaper å forholde meg til, derfor kastet jeg ballen vidre.
Antall ord: 56
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Shauna

Re: Reinkarnasjon.

Innlegg av Shauna »

Maya skrev:Hva tror dere om reinkarnasjon?
Joda !

Feks hvis du har et fødselsmerke..så kan det tyde på at det var slik du ble drept eller døde i ditt forrige liv.

leste og så bilder om en kar som hadde et stort fødselsmerke under haken... Og det viste seg også at han hadde et i toppen av hodet...
Etter nærmere undersøkelser... viste det seg at han hadde levd før.. Og var blitt skutt akkurat der merkene var. ( Skummlet !! )

Eller de som blir født uten en fot eller en arm... Har mistet den allerede før de døde.. eller at det ble en følge av døden..

Dette er blitt dokumentert... og det kan heller ikke motbevises....

Shauna
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nikkaba

Innlegg av Nikkaba »

B-Kirstin skrev:Jeg er helt enig i det Maya og Nanna skriver, men lurer på om dere har gjort dere opp noen mening om følgende: Hva skjer når noen aborterer? Har den skjelen ombestemt seg på noen måte? Tenker på at man velger sine foreldre.
Vennlig hilsen
Kirstin.
Jeg leste en historie om en mann som gjennomgikk en regresjon. Han så seg selv dø som toåring, og da han ble spurt hvorfor han døde, svarte han; jeg innså at jeg hadde valgt feil foreldre, det ville blitt katastrofalt om jeg ble værende, derfor valgte jeg å dø...

Noen ganger kommer ikke sjelene til fosteret heller, og uten sjel kan det ikke leve, det sies at fosteret ikke får sjel før det er rundt 3 mnd. Derfor opprører det meg når det i abort-debatten blir snakket om å flytte 12-ukers grensen oppover...
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nikkaba

Re: Reinkarnasjon.

Innlegg av Nikkaba »

Maya skrev:Hva tror dere om reinkarnasjon?
Jeg tror vi gjør opp status i åndeverden, og lærer videre også der.
Jeg tror både som mennesker og ånder, så er vi i en stadig utvikling, der målet er å bli hel igjen.
At alle er vi en del av Altet, av Gud, eller Lyset; kall det hva du vil, men at vi er kommet bort fra hverandre. Hver enkelt sjel, enten det er ånd eller menneske, må ta del i utviklingen for å få det til.
Og reinkarnasjonene er ett skritt eller flere på denne veien...
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Jeg er ganske enig med deg der Nikkaba, men jeg tror at altet frivillig spredte seg utover som galaxer, planeter, ånder og sjeler bare for å erfare, lære og oppleve. Vi skal til slutt samles ved tidenes slutt med de erfaringene vi har og så vil processen gjenta seg. Et slags pulserende univers hvis man skal se vitenskapelig på det. Jeg tror faktisk universet har en bevisthet og vilje.
Hvis du leser Bagavadgita kan du se omrisset av en slik enkel og elegant forståelse av skapelsen. De hinduistiske gudene er bare inkarnasjoner av altet (Brahma), forskjellige personlighetstrekk ved universet. Shiva ødeleggeren er for eksempel ikke ond, men en nødvendig del av helheten.
Nå filosoferer jeg meg helt ut i metafysikken.
Uansett så tror jeg vi kan eksistere i mange forskjellige former og et utall av ganger.
Erfaringene til en sten i ørkenen er like verdifulle for altet som erfaringene til en konge.
Ja, ja, uansett så er bagavadgita fasinerende lesning hvis du klarer å lese litt mellom linjene.
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Jeg tror ikke på reinkarnasjon. Men det har jeg skrevet om flere steder tror jeg? :roll:
Får se om jeg kommer tilbake med linker til der jeg har forklart dette. :wink:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Reinkarnasjon.

Innlegg av Isilelda »

Maya skrev:Ja tanken slo meg, at jeg har ikke lest om akkurat hvordan dette er.

Men klart man kaster ballen vidre, hvem tar imot den :wink:
Jeg mener det ikke er slik at det finnes mennesker fra jord, stjerner eller alveplanter. Som i en fysisk forstand slik vi kjenner en verden. Jeg tror det dreier seg om å være under påvirkning av ulike energier.For å balansere det hele. Som igjen kan sies å komme fra stjerner osv. Jeg tror det finnes mennesker som er jordlige energisk bundet som det finnes mennesker som er alve energisk bundet. Det betyr ikke, for meg, at de kommer fra forskjellige dimensjoner eller verdener, men at de er under påvirkning av , og i kontakt med dimensjoner bak vår åndeverden. men i det vi dør, vil vi entre en åndeverden, ikke bestående av alver, engler osv. men en dimensjon som tilhører menneskene. Derfor kan vi treffe de vi har levd sammen med på jorden, uavhengig av hva de er under påvirkning av. Engler eksisterer på et plan, innenfor en dimensjon. Alver en annen,men noen mennesker trenger å føre, eller leve med denne energien. For engler eksisterer jo. Man kan jo si at mennesker er engler, og på sitt vis er de jo det. Men samtidig finnes det jo engler som bare er engler. På en annen frekvens enn oss.Som er her. Noen ganger.Men ikke kan sees med våre øyne. Og utfører mirakler. Men jeg mener det er snakk om å være under påvirkning av disse ulike energiene. For å balansere. I dette tilfelle jorden. Jeg mener det hele er ganske komplekst.
Som om de ulike nivående ligger i en spiral. Og vi , som mennesker er på samme sted i denne spiralen, men utfører våre jordiske liv, avhengig av påvirkninger som ligger i denne spiralen.
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Reinkarnasjon.

Innlegg av Maya »

Det er helt greit det Eva at du ikke tror på reinkarnasjon, man kan ikke tro på alt innen det ukjente heller :lol:
selv om man kan være nysgjerrig på hva som ligger bak de forskjellige emnene. :wink:
Antall ord: 37
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LionHeart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 14 Jan 2004 01:55
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: En øy utenfor Bergen

Krybbedød...

Innlegg av LionHeart »

Han så seg selv dø som toåring, og da han ble spurt hvorfor han døde, svarte han; jeg innså at jeg hadde valgt feil foreldre, det ville blitt katastrofalt om jeg ble værende, derfor valgte jeg å dø...
Uff... Skulle ønske jeg kunne få kontakt med min avdøde bror på noe vis... Han forlot oss uten at legene kunne finne noen konkret grunn for dødsfallet når han var 6 mndr gammel. Husker han vagt.
Antall ord: 79
Fanatikere finnes overalt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Monica

Innlegg av Monica »

Hei sadoengel

Kan det være at du mistet din bror i krybbedød? Jeg har selv mistet en datter i krybbedød og vi fikk ikke noen konkret dødsårsak. På dødsattesten står det "Antatt dødsårsak: Krybbedød"

Krybbedød er noe vi sikkert aldri vil finne noe svar på. Jeg personlig tror det er en mening med det. Uansett hvor mye det blir forsket på det, skal ikke menneskeheten finne ut hva dette er. De første månedene etter min datter døde kunne jeg selvfølgelig ikke finne meningen med at hun ble tatt fra meg. Men i ettertid har jeg hatt kontakt med min datter (via medium) og har fått mange "fine" beskjeder fra henne. Det er nå opp til meg å sette sammen dette og finne meningen med det.

Litt vanskelig å forklare sånn skriftlig men... Jeg prøvde i alle fall...

Klem Monica
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angelica

Innlegg av Angelica »

Eva skrev:Jeg tror ikke på reinkarnasjon. Men det har jeg skrevet om flere steder tror jeg? :roll:
Får se om jeg kommer tilbake med linker til der jeg har forklart dette. :wink:
Heller litt mer over på "din side"...
Sendt deg pm ;)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Re: Reinkarnasjon.

Innlegg av Eva »

Maya skrev:Det er helt greit det Eva at du ikke tror på reinkarnasjon, man kan ikke tro på alt innen det ukjente heller :lol:
selv om man kan være nysgjerrig på hva som ligger bak de forskjellige emnene. :wink:
Hei Maya. :D

Teorien min går ut på at når vi husker reinkarnasjoner for å kalle det det, så er det egentlig opplevelsene fra hjelperne våre vi får inn. Demses minner som vi får inn.
Om man går utfra at hjelperne våre er døde mennesker så har jo de hatt sitt liv. Når de levde hadde de igjen sine egne hjelpere som selv har levd osv.
På den måten tror jeg at man kan "hente minner" langt tilbake i tid. Men at vi opplever dem som egne. Som å gå i en annen manns "sko". ;)

Så jeg tror absolutt at "kanalene" er åpne. Noen har dem åpne fra barns av og "plutselig" befinner seg i en annen tid eller sted. Det skjer også om man kommer til et sted man har vært før, ikke sant?
Hva skjer om jeg er i Irland og plutselig kjenner meg igjen men aldri har vært der? Da kan jeg også fornemme hva og hvor og slikt, som et "vanlig" minne fra lenge lenge siden, som vi faktisk har "glemt".
Men jeg tror alltså ikke at det er vi selv som har opplevd dette. Tenk deg for en "opplevelse" det også er for hjelperen som opplever "gamle svunne tider" igjen? Dette blir nok projisert over på oss. Akkurat som om vi skulle vært med en vennine som forteller ditten og datten på feks hennes hjemmsted. Gråter hun får vi også klump i magen og vond følelse.
Ler hun og fortelle lystige historier så blir vi også preget av det.

Når man treffer et annet menneske man føler man kjenner, så kan det ha mange årsaker. Det kan være lik aura vi har, som gjør at vi "passer" så godt sammen og liksom snakker samme språk, og som gjør at vi blir veldig like. Det kan være at hjelperne deres har møttes før, og derfor får en reaksjon. For vi kjenner ikke egentlig denne personen. For vi må likevel igjennom de samme spørsmålene; Hva heter du, hva driver du med, hvordan er du også videre. Vi bare FØLER at vi kjenner vedkommende sånn "kjemisk" sett. Jeg tror også at hjelpere kan "dra i trådene" for at to mennesker skal være sammen. Som en "dragning" fordi hjelperne ønsker å være nær hverandre. Derfor kan vi bli frustrerte over at vi ikke klarer å glemme eller at noen "drar i oss" for at vi skal reise dit, ta telefonen for kontakt osv.
De er jo bare "mennesker" de også. :lol:

Så i følge meg selv så er jeg, og alle andre aldri reinkarnert og kommer aldri til å bli det. Vi blir dannet av energier, vi lever som energier i en fysisk kropp som mennesker, og når vi dør så fortsetter denne energien som en hjelper.
En hjelper er i mine øyne akkurat som mennesker som lever i dag, men alle instinkter er dødd med kroppen. Og hva sitter vi igjen med da?
Jo, med visdom og kjærlighet, forsåelse og respekt. Naturlig respekt. Vi frykter ingenting og har ikke bruk for instinkter som sjalusi og alt det der som vi sliter med, forid vi ikke har en fysisk kropp som kan bli "truet" eller "knust". Så du kan si vi blir "ren kjælighet". ;)

Dette var "kort" om denne teorien.
Det er ikke mange som har den samme teorien, desverre.

Men jeg la merke til at han ene på "En sjelereise" sa at han ikke var sikker på om det var HAN som hadde opplevd dette.

Mine egne opplevelser føltes som mine egne, men er IKKE sikker på om jeg faktisk bare "gikk i en annen manns sko" .

Hilsen Eva ;)
Antall ord: 676

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Angelica skrev:
Eva skrev:Jeg tror ikke på reinkarnasjon. Men det har jeg skrevet om flere steder tror jeg? :roll:
Får se om jeg kommer tilbake med linker til der jeg har forklart dette. :wink:
Heller litt mer over på "din side"...
Sendt deg pm ;)
Du har fått tilbake. Og takk for at du fikk meg til å skrive dette, for da kunne jeg jo bare poste det opp her. ;)

Takker for "sparket bak". :lol:
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links