Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenUten unntak betydelig ynger i drømmeland..

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Uten unntak betydelig ynger i drømmeland..

Innlegg av g.r.y »

Er det noen som har vært borti følgende:..
Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg kan ha hatt en drøm hvor jeg var på tilnærmet samme alder som i virkeligheten, -og jeg er bestandig yngre! Titt og ofte går det faktisk helt tilbake til gymnasetiden, alternativt, er jeg i mine første år som yrkesaktiv. Greia er at jeg tydeligvis har funnet ungdomskilden i drømmelandet, da det ikke er snakk om å bikke de første tyveårene!
Hadde jeg merket noen aldersrelaterte endringer i fysikken eller noe, ville jeg vel i det minste hatt en viss forståelse for hvor dette hadde sine røtter, men når forskjellen kun er sentrert til den substansen som kommer ved økt livserfaring, skjønner jeg virkeligv ikke greia. -Ei heller kan jeg sies å ha noen oppsiktsvekkende grad av tilbakevendende drømmer/drømmescener, så jeg anser det vel i bunn & grunn for utelukket at det kan ligge noe bestemt issue fra perioden som ung voksen å ruge også..(?)
Spesielt sært syntes jeg vel det er når drømmen er knyttet opp mot et eller annet dagsaktuelt issue/opplevelse, og heller ikke da syntes det å forekomme noen unntak mht alderen på det 'selv' som opererer i drømmene.
Bare sånn for ordens skyld, vil jeg bare presisere at dette overhodet ikke er noe problem (vel.. om en ser bort fra at jeg gjerne skulle hatt kloen i den ungdomskilden i den våkne virkeligheten også (haha)). -Jeg er bare nysgjærrig på hva i himmelens navn som ligger til grunn for at det er slik.. :cheer
Antall ord: 270
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Uten unntak betydelig ynger i drømmeland..

Innlegg av Artemis »

Jeg var på et skrivekurs nylig, og der var én av oppgavene å skrive om en dag i vårt liv som 15-åringer. Da var det mye som dukket opp som jeg ikke hadde tenkt på! Kan kanskje være en interessant ting å gjøre? Når det kommer til drømmer får jeg ofte mye mer ut av dem når jeg begynner å skrive om dem, da kommer forbindelsene frem fra underbevisstheten.

Ikke godt å si hva som kan være årsaken til at alder er så mye i fokus i drømmene dine. Jeg googlet litt på drømmesymbolet "alder" (gjør ofte det som inspirasjon) og da fant jeg denne på Dreammoods.com:
To dream that you are younger than you really are suggests that you need to be more carefree and be young at heart. Live a little!
Den var jo fin synes jeg da :sunny
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Uten unntak betydelig ynger i drømmeland..

Innlegg av Terra »

Drømmer er en rar greie, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver Gry. Grunnen er at jeg har det på samme måte. I tillegg blander jeg sammen både levende og døde, folk og dyr jeg kjenner og har kjent. Og nye ansikter jeg ikke har kjent i dette livet i alle fall. Alt blandes sammen i de merkeligste "teaterforestillinger" fra det mest alvorlige til det helt komiske.

Min erfaring med egne drømmetydninger er å kjenne på følelsene jeg har etter drømmene mine. Noen ganger er det folk en savner som dukker opp i drømmer og de kan være døde eller levende. De mikses og får de merkeligste roller og det kommer helt an på hva drømmen vil vise meg, lære meg eller gi meg som trøst. Og ofte våkner jeg med å flire av det merkelige persongalleriet der ingen var som de er i det virkelige liv. De har bare spilt en rollemodell i drømmen for å gi meg den følelsen jeg fikk for å kunne se tilbake på en situasjon jeg enten fant gledelig, savnet eller følte var traumatisk da det skjedde i det virkelige liv. Noen ganger er man barn og noen ganger ungdom og noen ganger voksen i den alderen man er. Tror det viser til stadier som man har vært igjennom og som man kjenner og derfor kan man skrive manuskriptet til dette teaterstykket hjernen og hjertet har sydd sammen under nattens hvile og bearbeidelse av inntrykk, opplevelser og følelser i livet ens. Slik er det for meg i alle fall.
Antall ord: 273
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !