Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenØnsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

013
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 31 Des 2016 00:04
7

Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av 013 »

Så i natt drømte jeg at jeg lå på det jeg opfattet som et bord med rød duk. Jeg hadde et kristent kors i ansiktet, på brystet, og på hver hånd. Etterpå våknet jeg av en veldig sterk kald vind i ansiktet, og at jeg ble dyttet ned i senga. Jeg kunne ikke puste eller åpne øynene helt. Det varte i 2 sekunder, og alt ble borte like fort som det kom. Jeg ble bare liggende i senga, litt redd, helt til jeg sovnet igjen.

Jeg vil være kristen, men det er noe inne i meg som gjør at jeg føler at Gud har forlatt meg. Har det noe med dette å gjøre?

Hilsen 013
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av Terra »

013 skrev:Så i natt drømte jeg at jeg lå på det jeg opfattet som et bord med rød duk. Jeg hadde et kristent kors i ansiktet, på brystet, og på hver hånd. Etterpå våknet jeg av en veldig sterk kald vind i ansiktet, og at jeg ble dyttet ned i senga. Jeg kunne ikke puste eller åpne øynene helt. Det varte i 2 sekunder, og alt ble borte like fort som det kom. Jeg ble bare liggende i senga, litt redd, helt til jeg sovnet igjen.

Jeg vil være kristen, men det er noe inne i meg som gjør at jeg føler at Gud har forlatt meg. Har det noe med dette å gjøre?

Hilsen 013
Tenker at det er at du driver og krangler litt med deg selv om dette. Også tror jeg ikke Gud noen gang forlater noen av oss. Om du hadde skapt mennesker i ditt bilde ville vel heller ikke du forlatt dem, ville du vel? Vår skaper er vel rundt oss og ser etter oss vil jeg tro :)

Også høres det litt ut som søvnparalyse attåt da ;)
Antall ord: 194
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av jeditrond »

Enig med Terra, siste del av drømmen, presset ned i sengen osv. høres ut som søvnparalyse. Resten er jeg usikker på, men du skriver at du vil være kristen, men henger på et paranormalt forum. Er det der skoen trykker? Du er usikker på om det lar seg gjøre å kombinere disse to? i mine øyne burde det ikke være noe problem å kombinere kristen tro med utøvelse av paranormal interesse, selv om mange i kristne miljøer er mildt sagt skeptiske til para-ting og mange i det alternative miljøet er særs skeptiske til kristne. Kanskje det trengs brobyggere? :)

Bare for ordens skyld: Jeg er ikke kristen selv, så jeg taler kun ut fra egne funderinger og det jeg husker fra skolen ang. Jesus m.m. Jeg ser jo at mange av de argeste kristne motstanderne av alternative ting fokuserer mer på gamle testamentet enn nestekjærlighetsbudskapet til Jesus :)
Antall ord: 157
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
013
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 31 Des 2016 00:04
7

Re: Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av 013 »

Tusen takk for svar. Er litt redd nå, lest om søvnparalyse før, og det er helt forferdelig :|

Har tenkt til å prøve å bli kristen, men det tar nok litt tid ^^
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av Terra »

Ja, søvnparalyse kan være skikkelig guffent noen ganger, har selv opplevd det. Heldigvis er det ikke farlig og det går jo over... for en blir jo ikke i denne "mellomtilstanden" så lenge om gangen :)
Antall ord: 37
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av Terra »

jeditrond skrev:Enig med Terra, siste del av drømmen, presset ned i sengen osv. høres ut som søvnparalyse. Resten er jeg usikker på, men du skriver at du vil være kristen, men henger på et paranormalt forum. Er det der skoen trykker? Du er usikker på om det lar seg gjøre å kombinere disse to? i mine øyne burde det ikke være noe problem å kombinere kristen tro med utøvelse av paranormal interesse, selv om mange i kristne miljøer er mildt sagt skeptiske til para-ting og mange i det alternative miljøet er særs skeptiske til kristne. Kanskje det trengs brobyggere? :)

Bare for ordens skyld: Jeg er ikke kristen selv, så jeg taler kun ut fra egne funderinger og det jeg husker fra skolen ang. Jesus m.m. Jeg ser jo at mange av de argeste kristne motstanderne av alternative ting fokuserer mer på gamle testamentet enn nestekjærlighetsbudskapet til Jesus :)
Jeg synes dette var et veldig klokt og godt innlegg fra deg Jeditrond! Og jeg har tygd litt på dette i noen dager og følt at jeg hadde lyst til å nevne litt egne erfaringer her som jeg synes styrker det du sier og ditt budskap her. Jeg har noen venner som både er alternative og legger både tarotkort og vanlige kort osv. De kaller seg kristne, og noen kaller seg kristne hekser. Ingen fordømmelse fra noen av dem. Ingen ris bak speilet. Snille, gode og kjærlige mennesker en blir glad i. De følger ikke det fra det gamle testamentet tenker jeg, men det fra det nye, dette som Jesus prekte om. Nestekjærlighet, healing, elske deg selv og andre som deg selv. Vise respekt for hverandre og ære skaperverket. Jeg vet om at det er en del som kaller seg kristne hekser (hvite hekser), de tør ikke si det for da blir de fordømt av andre... De holder seg anonyme om dette... Det er trist det skal være sånn. For det å være en ekte heks er for meg å ære alt det skapte. Ikke det å kaste forbannelse over andre, for det er i mine øyne lite klokt overfor både en selv og andre. Så brobygging mellom forskjellige trossamfunn og i alle fall at en har respekt overfor at andre kan velge å tro noe annet enn en selv, ja, det klapper i alle fall jeg i hendene for og tenker at størst av alt er kjærligheten. Vi er alle på vei et eller annet sted, men ingen av oss vet helt hvor... Så alt er bare hva vi tror, ingen av oss vet egentlig noe som helst, enda... Kanskje en gang... Etter dette livet...
Antall ord: 455
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av jeditrond »

Det burde overhodet ikke være noen hindringer i å drive med parating samtidig som man følger Jesus' lære nei, det er jeg helt enig i. Og det gjelder i grunnen alle religioner tror jeg :) Det viktigste er intensjonen bak det man driver med. Utfra det lille jeg har "sett" ifm. husrens kommer vi til samme sted alle som en uansett når vi dør og der er det ingen som dømmer slik diverse svovelpredikanter skal ha det til :ooom
Antall ord: 82
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av Terra »

Høres bra ut det :) Og det samsvarer med mine tanker rundt det og ;)
Antall ord: 14
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Ønsker å finne en forklaring på drøm og hendelse.

Innlegg av Terra »

Apropos Jesus, gjør et søk på "Jesus NDE," på Youtube. Anbefales ;-)

My Life-Changing Experience with Jesus av Doreen Virtue (forfatter av Jesuskortene jeg har ;-) )

As we enter the holiday season, we frequently see the sentiment, “Peace on Earth.” Yet, news stories can make it seem that the world is going crazy . . . and it can make you feel crazy yourself. You and I can't allow darkness to pull us down, however, as we were sent to earth for a reason. That’s why I'd like to share my personal story of Jesus, as I feel the world needs him more now than ever.
When I was 17, I graduated from high school and moved out of my parents’ home to live with my friend Kathy in her home in the California desert. She and I worked menial jobs to pay our bills, and we didn't have much of a plan for our lives, nor did we consider college as an option. Our focus was on driving her old convertible car down the desert highways to watch sunsets while listening to rock music.
About a month after moving in with Kathy, we were struggling to pay rent and buy food, her boyfriend was grouchy, and it wasn't as much fun as I'd imagined. I went into my room that night with prayers and questions about what to do next. Should I move home? Apply for another job?
As I lay upon my bed, I saw a clear vision of three people floating and coming near me. I recognized one as Jesus and the other as Mother Mary. I didn't recognize the third person, but knew he was a holy man. I could see them coming toward me. My first thought was that I was dying and they were coming to take my soul to heaven. Yet, I didn't want to leave, so I resisted them. I fought against them coming near me, but they kept moving toward me. Terrified, I moved across the room and they bee-lined in my direction.
Finally something shifted in me and I surrendered to the moment. I decided that if it was my time to go, so be it. I relaxed and waited for them to take me to Heaven. Yet as they got to me, they passed right through my head and body!

I gasped, shook, and instantly realized: “I've been born again!” From that moment, I started caring about the direction of my life. I moved back home with my parents and enrolled in college. I read the Bible, and constantly consulted with God,  Jesus, and Mother Mary. They helped me through challenges, and taught me important life lessons.
I imagine what this world would be like if everyone would regularly talk with God, Jesus, and Mother Mary. When I was first introduced into the “new age world” as an author and workshop teacher, many people cautioned me not to talk openly about Jesus. They explained that people were turned off by Jesus because of organized religions and patriarchy.  So I kept my beliefs to myself, and would only occasionally  talk about Jesus.
Yet I realized in teaching about God and the angels, that I was only giving my audiences part of the necessary help that we need in the world today. So I began teaching more openly about Jesus and Mother Mary. And contrary to the warnings that new age events producers had given me, I found audience members VERY receptive to me discussing Jesus and Mother Mary.
Perhaps it's because I have developed a personal relationship with Jesus, and have complete trust in his goodness and purity. He never inflicts guilt or fear, nor has he ever emphasized the crucifixion to me. When I meet others who have a personal relationship with him, they tell me the same.  We all agree that Jesus is here to teach us how to overcome the ego’s traps of selfishness and fears.  
In the most loving, gentle and yet strong way, Jesus taught me to be aware of the ego. The ego is completely focused on what it can get, and it can trick us into selfishness which is disguised as worrying whether we will have enough money, or whether people like us, etc. The key is to be aware of this process, and always be honest with yourself about your true motives.The ego’s wants can never be fulfilled, nor does it lead to lasting happiness. The ego is always bored and wanting stimulation and its vanity complimented as being special and better than others. The ego loves drama and power-struggles. Everyone goes into their egos occasionally, and what's important is to recognize when it occurs and then turn to God for help. God is within each of us, as we are within God, so all prayers are heard and answered in non-ego ways.
I also came across dozens of YouTube videos under the search words “Jesus NDE” posted by people from around the world on different YouTube channels, all who’d had near-death experiences (NDE). I encourage you to search for and watch these videos, as they're life-changing. Each video shows a person who met Jesus in heaven. Most of them didn't believe in Jesus before this happened, but they definitely did afterwards! Sometimes it takes a profound spiritual experience or tragedy before we allow Jesus into our lives, just as I did back when I was 17.
The world is at a pivotal place right now, and there are leaders and elite who are following their egos into the darkness of power-hunger and selfishness. Jesus says that these people weren't raised in loving homes, and were taught in childhood that their only value was in being “better” than others. Their only pursuit is pleasure and power, in a misguided effort to feel happy and loved. Tragically, their addiction to pleasure and power is hurting us all and threatening our world’s ecology.
Jesus says that we can either curse those who do evil, or pray for them. They aren't happy people, that's for sure, and they are confused as to where to find happiness.  We can also pray for guidance and courage about what actions steps to take, to help restore the world to God’s will of peace.
I have found happiness, guidance, and courage through the pure and unconditional love of God, Jesus, Mother Mary, and the angels. They want to connect with us all, regardless of our religious beliefs. They teach that the only way to true and lasting happiness is through being generous and charitable, not through selfishness. That being sober and honoring our bodies shows respect for our Creator. And that it's more important to help others, rather than trying to impress others, or make them jealous of you.
My prayer is that we can look past the seeming religious divides and focus upon our one God, and the amazing help offered to us all by Jesus, Mother Mary, and the angels. To help with my prayer, Hay House has discounted my Loving Words from Jesus cards by 50% through December 31, 2016. Ten percent of your purchase will be donated to one of my favorite charities, Compassion International who provides food, clean water, and shelter to impoverished children worldwide.
Here is a free healing meditation video with Jesus: click here.
 
May you have many heartfelt discussions with God. May you invite Jesus into your heart and your life. And may you find inner peace and true happiness, so that you can inspire others to do the same.

Love,

Doreen

http://www.angeltherapy.com/blog/my-lif ... ence-jesus
Antall ord: 1297
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links