Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer man husker..?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Jordbær123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 04 Des 2016 16:38
7
Blitt takket: 1 gang

Drømmer man husker..?

Innlegg av Jordbær123 »

Hei, her er da min første tråd som.. Jordbær123.. Ja.. Var det eneste jeg kom på når jeg skulle lage bruker her siden feks "Dagros_Reborn" visstnok ikke var tillatt men uansett, dette er noe som har "plaget meg" en stund. Jeg vet det er andre tråder som går på samme greia men tenkte å starte en egen tråd for å dele egne erfaringer og tanker (og meninger..)

Får starte med å si at dette skjer sporadisk og det ikke virker å være noe mønster i hvilke drømmer og følelser man husker og ikke. Men likefullt er dette et fenomen jeg mener det er på tide man tar tak i og undersøker på en eller annen måte. Siden romvesener/ extra terrestrials sikkert har skylda.. Neida..

Feks om man drømmer om noe som betyr noe for en da, la oss si et sted man er glad i, men som er forandret nå og man ikke kan besøke den dag i dag annet enn i tankene.. Når man da først er så heldig å få en drøm om dette stedet så husker man jo alle "tanker", "inntrykk", "følelser" osv man hadde når man "var der" i drømmen. Denne drømmen som man ikke hadde noen slags påvirkning på om man fikk eller ikke.. Det at man tenker mye på noe før man sovner funker ikke. Basert på det mener jeg at denne drømmen da kom til en helt tilfeldig, som ved loddtrekning eller noe men;

I løpet av denne drømmen var man da antakeligvis mottakelig for diverse inntrykk som man senere da kan velge å kjenne på.. Og ofte så viser det seg, iallfall for min del, at disse følelsene, og det å tenke tilbake på drømmen, kan ha en beroligende effekt, noe som er vanskelig å forklare. Men de av dere som kanskje har opplevd det samme vil nok vite hva jeg snakker om.. Det å kunne hente rem en følelse, kjenne på den og bare merke at stresset forsvinner.

Dette er noe jeg har opplevd med flere drømmer. De fleste inkluderer et sted eller en person jeg savner. Avogtil dukker følelsene i drømmen opp uten noen tilsynelatende grunn også. Som ei gang jeg drømte om at jeg svevet under et tak, den drømmen husker jeg fremdeles, må jo være over 15 år siden nå. Det var en ekkel følelse men ved å ta meg litt tid, og tenke på den kan jeg hente den også frem igjen. Selvom det da er en følelse jeg helst skulle glemt siden jeg ikke tror den tilfører noe som helst..

Jeg lurer egentlig bare veldig på hvorfor man husker noen drømmer slik, og hvorfor man husker noen følelser slik.. Kan det ha noe å gjør med hvilken fase av drømmen man er i? Og hvorfor er det slik at det er så mange drømmer man husker ei stund etter man våknet, men som fader bort i løpet av dagen? Hvorfor blir de vanskeligere å tenke på? Drømmer er jo, så vidt man vet, bare tanker. Tanker som man bør kunne tenke når som helst egentlig..
Antall ord: 548

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Drømmer man husker..?

Innlegg av g.r.y »

Sånn jeg forstår det du forteller, ligner det sånn jeg opplever i eksempelvis de gjentatte drømmene som er lagt til barndomshjemmet mitt som jeg beskriver her:.. https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 84#p552084
Antall ord: 39
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links