Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrøm som ble virkelig.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Surrender
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 30 Okt 2016 14:03
7
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Drøm som ble virkelig.

Innlegg av Surrender »

Jeg har en psykisk lidelse og har merket at ting lett blir tolket som sykt, alt. Men jeg vet jeg har opplevd mye spirituelt i livet mitt. Som natt til fredag, da drømte jeg om at jeg fikk en kontakt på dagsenteret. På fredag ringte jeg ned og da hadde jeg fått nettopp denne kontakten, har opplevd klardrømmer før. Selv om man sliter psykisk er ikke alt sykt. Enig?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Drøm som ble virkelig.

Innlegg av Asbjørn »

Ofte blir paranormale opplevelser "diagnostisert" som psykiske utslag av sykdom.
Dette skjer fordi legene ikke har noen annen forklaring på det som skjer.

Misforstå meg rett : Psykisk sykdom eksisterer, og er et stort problem for mange !
Og uten riktig legebehandling, så vil det kunne skje ting man ikke ønsker.

MEN : Det er også fenomener som ikke har med psykisk sykdom å gjøre, men som likevel blir puttet i den båsen, fordi legene ikke skjønner hva som skjer.

Det er også mange som "hauser opp" paranormale saker, og om det er noe en ikke skjønner, så er det paranormalt. Altså det motsatte som skjer. Får man et støvkorn litt nærme linsa når man fotograferer, vises det som en sirkel, - en "orb" - og dermed MÅ det være spøkelsesaktig.
Men da er det desverre bare et støvkorn for nær linsa....

Med andre ord, - begge ting eksisterer, både psykisk sykdom, OG paranormale fenomen.

Noen ganger er de så nærme hverandre i resultater, at det er lett å forstå at man blander de sammen.
Men som du nevner, - når man drømmer noe den ene dagen, og det skjer dagen etterpå, - så kan det være flere forklaringer.
- Man har underbevisstt fått med seg informasjon om at ting skjer, og dette dukker opp i drømme.
- Det er en ren tilfeldighet, fordi man drømmer om så mye rart....
- Man tror man har drømt at det og det skjer...
- Man opplever "deja vu" - hvor en del av hjernen lagrer info FØR den kommer inn i bevisstheten, og man opplever at "dette har skjedd før" ( den vitenskapelige forklaringen).

- og igjen har vi et "men".....
Jeg har selv opplevet å sanndrømme, jeg har selv opplevet deja vu ("tidligere opplevet"),
og jeg har på forhånd visst ting jeg ikke skal kunne vite.
( jeg har og foretatt "husrens" hvor dyr og små barn endrer oppførsel før og etter... )
Jeg har kjørt lastebil på smale svingete veier, og plutselig så bremser jeg helt ned- uten at noe tilsier at det er noe galt.... og så ... så kommer et vogntog i full fart rundt svingen.
At jeg kjører saktere på slike steder er vanlig, men at jeg nsten stopper helt opp....

Det har etterhvert så mange episoder og hendelser, hvor vitenskapen ikke lenger har noen forklaring på det som skjer.
Tilfeldigheter, 2-3 ganger, ja, kansje det.
20-30 ganger - nei, - da kjøper jeg ikke den "tilfeldige" forklaringen lengre...

Som en liten sak, kan jeg nevne at det å slite psykisk av og til kan komme av nettopp paranormale fenomen man ikke skjønner.
EN "Empat" - f.ex kan oppleve andres følelser, uten å vite om at andre har disse følelsene.
Og om en ikke vet at man har denne evnen, så kan man tro dette kommer fra en selv.
Øverst her står det en SØK-knapp.
Søk på ord som empat, synskhet, sanndrømmer, osv...
Så kan du kansje få vite mer.
Kansje det kan hjelpe deg videre også.

Men - Ikke gi opp legen, før han sier du er frisk...
fordi det er ikke bare paranormale fenomen som gjør at man kan oppleve ting...

A
Antall ord: 543

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Surrender
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 30 Okt 2016 14:03
7
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Drøm som ble virkelig.

Innlegg av Surrender »

Asbjørn skrev:Ofte blir paranormale opplevelser "diagnostisert" som psykiske utslag av sykdom.
Dette skjer fordi legene ikke har noen annen forklaring på det som skjer.

Misforstå meg rett : Psykisk sykdom eksisterer, og er et stort problem for mange !
Og uten riktig legebehandling, så vil det kunne skje ting man ikke ønsker.

MEN : Det er også fenomener som ikke har med psykisk sykdom å gjøre, men som likevel blir puttet i den båsen, fordi legene ikke skjønner hva som skjer.

Det er også mange som "hauser opp" paranormale saker, og om det er noe en ikke skjønner, så er det paranormalt. Altså det motsatte som skjer. Får man et støvkorn litt nærme linsa når man fotograferer, vises det som en sirkel, - en "orb" - og dermed MÅ det være spøkelsesaktig.
Men da er det desverre bare et støvkorn for nær linsa....

Med andre ord, - begge ting eksisterer, både psykisk sykdom, OG paranormale fenomen.

Noen ganger er de så nærme hverandre i resultater, at det er lett å forstå at man blander de sammen.
Men som du nevner, - når man drømmer noe den ene dagen, og det skjer dagen etterpå, - så kan det være flere forklaringer.
- Man har underbevisstt fått med seg informasjon om at ting skjer, og dette dukker opp i drømme.
- Det er en ren tilfeldighet, fordi man drømmer om så mye rart....
- Man tror man har drømt at det og det skjer...
- Man opplever "deja vu" - hvor en del av hjernen lagrer info FØR den kommer inn i bevisstheten, og man opplever at "dette har skjedd før" ( den vitenskapelige forklaringen).

- og igjen har vi et "men".....
Jeg har selv opplevet å sanndrømme, jeg har selv opplevet deja vu ("tidligere opplevet"),
og jeg har på forhånd visst ting jeg ikke skal kunne vite.
( jeg har og foretatt "husrens" hvor dyr og små barn endrer oppførsel før og etter... )
Jeg har kjørt lastebil på smale svingete veier, og plutselig så bremser jeg helt ned- uten at noe tilsier at det er noe galt.... og så ... så kommer et vogntog i full fart rundt svingen.
At jeg kjører saktere på slike steder er vanlig, men at jeg nsten stopper helt opp....

Det har etterhvert så mange episoder og hendelser, hvor vitenskapen ikke lenger har noen forklaring på det som skjer.
Tilfeldigheter, 2-3 ganger, ja, kansje det.
20-30 ganger - nei, - da kjøper jeg ikke den "tilfeldige" forklaringen lengre...

Som en liten sak, kan jeg nevne at det å slite psykisk av og til kan komme av nettopp paranormale fenomen man ikke skjønner.
EN "Empat" - f.ex kan oppleve andres følelser, uten å vite om at andre har disse følelsene.
Og om en ikke vet at man har denne evnen, så kan man tro dette kommer fra en selv.
Øverst her står det en SØK-knapp.
Søk på ord som empat, synskhet, sanndrømmer, osv...
Så kan du kansje få vite mer.
Kansje det kan hjelpe deg videre også.

Men - Ikke gi opp legen, før han sier du er frisk...
fordi det er ikke bare paranormale fenomen som gjør at man kan oppleve ting...

A
Ja mye av mine åndelige opplevelser blir tolket som psykotiske symptomer, og det er jeg lei av nå. Har opplevd mye åndelig og hatt "ut av kroppen opplevelser". Og empat det er jeg og har vært hele livet, tar inn andres smerter og energier. Klarer ikke skille meg fra andre og da blir det kaos, sånn har jeg vært hele livet. Har lurt på hvem jeg egentlig er, har iallefall mine åndelige opplevelser...det må da være meg. Eller endel av min sykdom som de sier, men ifølge alternativ medisin er det jo evner. Jeg klarer å stenge mer av når jeg tar antipsykotika, ellers tar jeg inn alle energier. Skulle ønske det fantes andre måter enn medisiner, blir ikke helt meg selv når jeg tar medisiner.

Takk for svar :-)

Jeg har schizoaffektiv lidelse så blir nok ikke frisk, hvis det er det da? Har så lyst å prøve uten medisiner igjen, den største plagen er jo at jeg blir dårlig fysisk pga energier.
Antall ord: 719

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Drøm som ble virkelig.

Innlegg av Asbjørn »

Så lenge legene har gitt deg en slik diagnose, så bør du nok holde på medisinene, så du får et noenlunde bra liv.
Rett og slett fordi medisinene er med å dempe på både det syke, men og det åndelige.

Dersom åndelige saker SKAL inn i dine tanker, så går de likevel forbi eventuelle medisiner som "sperrer". Rett og slett fordi de jobber inn mot sjela, og ikke den fysiske kroppen....

Her er en link som jeg synes du skal sjekke, bruk evt google translate, dersom engelsken er vanskelig.

http://www.wakingtimes.com/2014/08/22/s ... -hospital/

Samme link med google translate :
Merk at google ikke klarer en god opversettelse her...
http://translate.google.no/translate?u= ... 1&ie=UTF-8

A
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Surrender
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 30 Okt 2016 14:03
7
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Drøm som ble virkelig.

Innlegg av Surrender »

Asbjørn skrev:Så lenge legene har gitt deg en slik diagnose, så bør du nok holde på medisinene, så du får et noenlunde bra liv.
Rett og slett fordi medisinene er med å dempe på både det syke, men og det åndelige.

Dersom åndelige saker SKAL inn i dine tanker, så går de likevel forbi eventuelle medisiner som "sperrer". Rett og slett fordi de jobber inn mot sjela, og ikke den fysiske kroppen....

Her er en link som jeg synes du skal sjekke, bruk evt google translate, dersom engelsken er vanskelig.

http://www.wakingtimes.com/2014/08/22/s ... -hospital/

Samme link med google translate :
Merk at google ikke klarer en god opversettelse her...
http://translate.google.no/translate?u= ... 1&ie=UTF-8

A
Ja jeg klarer jo ikke å takle disse evnene, men drømmen min er å klare det. Tenker en gang....

Ja har lest det som stod i linken før, skulle hatt sånne hjelpere på mental sykehus :)

Men jeg får mindre ting "inn" når jeg er medisinert, da pleier jeg å savne det åndelige. Men nå får jeg faktisk "inn" litt selv på medisiner, begynte på en ny medisin som nett har kommet til Norge.
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Surrender
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 30 Okt 2016 14:03
7
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Drøm som ble virkelig.

Innlegg av Surrender »

Surrender skrev:
Asbjørn skrev:Så lenge legene har gitt deg en slik diagnose, så bør du nok holde på medisinene, så du får et noenlunde bra liv.
Rett og slett fordi medisinene er med å dempe på både det syke, men og det åndelige.

Dersom åndelige saker SKAL inn i dine tanker, så går de likevel forbi eventuelle medisiner som "sperrer". Rett og slett fordi de jobber inn mot sjela, og ikke den fysiske kroppen....

Her er en link som jeg synes du skal sjekke, bruk evt google translate, dersom engelsken er vanskelig.

http://www.wakingtimes.com/2014/08/22/s ... -hospital/

Samme link med google translate :
Merk at google ikke klarer en god opversettelse her...
http://translate.google.no/translate?u= ... 1&ie=UTF-8

A
Ja jeg klarer jo ikke å takle disse evnene, men drømmen min er å klare det. Tenker en gang....

Ja har lest det som stod i linken før, skulle hatt sånne hjelpere på mental sykehus :)

Men jeg får mindre ting "inn" når jeg er medisinert, da pleier jeg å savne det åndelige. Men nå får jeg faktisk "inn" litt selv på medisiner, begynte på en ny medisin som nett har kommet til Norge.
Denne er jo bra :)

https://www.youtube.com/watch?v=18Y8dMIPXIk

18Y8dMIPXIk
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links