Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppendrømmer til virkelighet

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Ezimic92
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 06 Okt 2015 23:33
8

drømmer til virkelighet

Innlegg av Ezimic92 »

Jeg har et spørsmål som jeg ikke tørr å snakke om så mye til andre, noe som og er en grunn til jeg meldte meg inn her.
Saken er enkel og grei, fra jeg lærte å snakke og forstod forskjellen mellom drøm og virkelighet. har jeg helt siden jeg var en liten unge, sakt til mine foreldre, "jeg drømmer ting som blir virkelighet"
Mine foreldre har aldri sagt at det er noe galt i å si sånt, men dem kan desverre ikke gi så mye svar rundt dette.
for meg er det rart og litt creepy at jeg opplever drømmer på denne måten. Nå i eldre alder har jeg begynt å bruke symboler i drømmene mine, til drømmetydning. Symboler mener jeg som "penger, hus, hund, flamme, osv osv" Og treffende er dem hele tiden.
Jeg er egentlig en åndelig type av meg. Men å drømme ting som skjer i virkeligheten og at symboler blir virkelighet, hva kalles dette og er det noen andre som har det slik ?

jeg vet jeg kanskje har forklart dette dårlig men, ja har aldri ønsket å sitte ord på dette før nå
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: drømmer til virkelighet

Innlegg av Bearchild »

Hei! :)

Det du snakker om vil vel vanligvis kalles sanndrømming. Et spennende tema!
Er det noe som skjer ofte? Og opplever du sanndrømmene annerledes enn vanlige drømmer? Hvis du har lært deg å kjenne igjen disse drømmene kan det være en idè å skrive dem ned med en gang du våkner, altså før de skjer. Da er det i hvertfall mye enklere å dokumentere påstanden om at du er sanndrømt.

Du har kanskje ikke behov for å overbevise foreldrene dine lenger, men det kan kanskje komme til nytte allikevel..

Det finnes mange som hevder å være sanndrømte men jeg tror ikke det finnes dokumentasjon overhodet på at det faktisk går an. Jeg vet at det går an, jeg hadde en periode i tenårene hvor jeg sanndrømte en del. Dessverre forsvant det like fort som det begynte.
For min del var disse drømmene av en så spesiell karakter at jeg visste når jeg drømte noe som kom til å skje, og jeg rakk å fortelle det til foreldrene mine før det faktisk skjedde ved et par anledninger.

Hva slags hendelser er det du drømmer om og hvor lang tid tar det fra du drømmer det til det skjer? :)
Antall ord: 212
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Msally
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 05 Des 2015 03:59
8
Kjønn (valgfri): Kvinnemenneske
Lokalisering: Sandnes

Re: drømmer til virkelighet

Innlegg av Msally »

Underbevisstheten styrer opptil 90 prosent av det vi gjør på en dag. Drømmer er underbevistheten som kommer opp i en viss form for virkelighet når man sover. Så da er det vel underbevistheten som prøver å si noe hele tiden?gjennom følelser, opplevelser, bilder, lukt smak osv, så hvorfor skal ikke det kunne være at noe av underbevistheten i drømmene dine ''altså drømmene i seg selv'' prosjektere ut i virkeligheten ''altså våken tilstand''og bli til virkelighet av intensjoner fra underbevistheten? Vet det var komplisert. Men med ande ord. Så høres det fullt mulig ut at drømmer kan bli til virkelige hendelser siden underbevisstheten styrer opptila 90prosent av det vi gjør?
Antall ord: 122
i have x'd myself from your world, charles manson

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LightBeamer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 17 Sep 2016 15:02
7
Blitt takket: 2 ganger

Re: drømmer til virkelighet

Innlegg av LightBeamer »

Jeg drømte den 1. februar 2013, at min mormor lå på sykehus.
Jeg kunne se min mormor ligge i sykesengen med munnen åpen,
og at min mors søsken var i rommet der hun lå. Min mormor
lå der livløs, men jeg kunne høre mors søsken snakke og si dem
skulle ringe alle og fortelle hva som hadde skjedd.

Jeg fortalte dette til min mor dagen etterpå, den 2. februar, at
jeg drømte at hennes mor lå på sykehus. Vi tenkte dette hvar
en merkelig drøm, og alle vet drømmer kan være rare.

Den 6. februar, når min mor kom hjem fra jobb, så fortalte hun
at hun hadde fått telefon fra sin søster. Gjett hva! Mormor hadde
havnet på sykehus etter et hjerneslag den 1. februar.
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links