Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmetydning

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Drømmetydning

Innlegg av Lilja »

I natt drømte jeg at jeg var på en campingplass sammen med ei jeg gikk på vgs med (som jeg ikke har hatt kontakt med siden, bortsett fra at vi nå er venner på face) Vi hadde hytte på en solfylt plass, men rett nedenfor satt en masse mennesker i klissvått gress og gjørme. Jeg skulle ned og innvitere ei (ukjent) dame opp til oss, og fikk gjørme opp til anklene der jeg gikk barbeint.

Jeg rullet meg en røyk, blå petterøes, og skulle egentlig bare bruke røyken til å tenne på bålet (!!) men fant ut at jeg like gjerne kunne røyke den siden det var ferie. (Sluttet for evigheter siden). Rullingsen satte seg fast i langfingeren min, men slokket heldigvis så jeg ikke brant meg.

Så tok jeg en graviditetstest som viste at jeg vat 19 dager på vei, og jeg lurte veldig på hvordan det hadde gått til, for mannen er tross alt sterilisert :bandit

Plutselig var jeg "hjemme" men det så ut som huset til ei venninne, og alle disse ukjente fra campingen var hjemme hos meg og skulle lage salat til noe grillmat, men de fant ikke det de trengte i kjøleskapet mitt. Jeg hadde såklart et kjøleskap til, og så ble det salat.

Så var jeg plutselig i Oslo og skulle på en eller annen prisutdeling, og så våknet jeg.


Kan vi konkludere med at ikke alle drømmer har en dypere mening? :mozilla_tongue:
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Drømmetydning

Innlegg av Bearchild »

Jeg ser helt klart dypere betydninger her jeg! Ihvertfall den Petterøes- greia, folk du ikke har sett på en evighet, tenne bål, bli våt på beina(!).. jeg savner deg også!! :flirt
Antall ord: 33
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Drømmetydning

Innlegg av Lilja »

Bearchild skrev:Jeg ser helt klart dypere betydninger her jeg! Ihvertfall den Petterøes- greia, folk du ikke har sett på en evighet, tenne bål, bli våt på beina(!).. jeg savner deg også!! :flirt
:kosepus :flirt :sunny
Bra drømmetydning!





Men hvor kom graviditet og 19 dager på vei inn i bildet?? :fis
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Drømmetydning

Innlegg av Bearchild »

Lilja skrev: Men hvor kom graviditet og 19 dager på vei inn i bildet?? :fis
Pass. Jeg er ihvertfall ikke gravid, og neppe du heller.
Det var sikkert bare noe irrelevant fyllstoff som egentlig ikke hørte hjemme i drømmen. Nå må du ikke la ubetydelige detaljer ødelegge helheten! :lol:
Antall ord: 49
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Drømmetydning

Innlegg av jeditrond »

Lilja skrev:
Bearchild skrev:Jeg ser helt klart dypere betydninger her jeg! Ihvertfall den Petterøes- greia, folk du ikke har sett på en evighet, tenne bål, bli våt på beina(!).. jeg savner deg også!! :flirt
:kosepus :flirt :sunny
Bra drømmetydning!





Men hvor kom graviditet og 19 dager på vei inn i bildet?? :fis
Graviditet/fødsel i drømme symboliserer visstnok ny start på ting eller nye aspekter ved deg selv som kommer frem: http://www.droemmetydning.org/gravide/ :)
Antall ord: 78
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Drømmetydning

Innlegg av ludoburgero »

Dypere mening:

Ikke røk mens De er gravid, og varm våte ben foran bålet eller peisen så du ikke blir forkjølet.



Grunnere mening:

Siden vi alle egentlig bare drømmer om oss selv, som det så fint heter, og alle andre person(lighet)er i drømmen er refleksjoner av oss - sider av oss, kan det hende at du nå finner (tilbake til) trekk ved denne tidligere venninnen din som du selv har? Fødsel, er som nevnt ovenfor, en metafor på starten på noe nytt for deg. Eventuelt gammelt nytt. Har du merket at du begynner å få frem enkelte sider i deg selv som du på et platonisk vis, kanskje ikke helt bevisst, forbinder mest med denne venninnen din?

Når det gjelder røyken, så er jo det også noe du ikke gjør lenger. Altså dreier dette seg om gammelt nytt, enda en metafor på dette. Gravid har du også vært før... skjønner tegninga?

Jeg tror i all hovedsak at du er i ferd med å oppdage nye (eller gjenopptar tidligere) interesser eller holdninger, Lilja, som du assosierer med venninnen din pga. enkelte episoder som symboliseres i en slags undertekst i denne drømmen, der settingen er et bål. Og hvis jeg ville fordype meg i tydningen hadde jeg startet med å se på bålet som noe sentralt, siden det som oftest er i midten, og så ville jeg tenke på at bålet her da har større betydning enn man kanskje antar. Hva symboliserer et bål? Det gir varme, det kan redde liv, men det kan være farlig å gå for nærme det. Hvilke andre opplevelser forbinder du med bål, og hvorfor tror du det akkurat var blå farge på røyken du røykte, og ikke minst: hvorfor var du barbeint og hva var all denne gjørmen?

Det er mye symbolikk her tydeligvis, mange detaljer ;)
Antall ord: 322
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Drømmetydning

Innlegg av jeditrond »

ludoburgero skrev:Dypere mening:

Ikke røk mens De er gravid, og varm våte ben foran bålet eller peisen så du ikke blir forkjølet.



Grunnere mening:

Siden vi alle egentlig bare drømmer om oss selv, som det så fint heter, og alle andre person(lighet)er i drømmen er refleksjoner av oss - sider av oss, kan det hende at du nå finner (tilbake til) trekk ved denne tidligere venninnen din som du selv har? Fødsel, er som nevnt ovenfor, en metafor på starten på noe nytt for deg. Eventuelt gammelt nytt. Har du merket at du begynner å få frem enkelte sider i deg selv som du på et platonisk vis, kanskje ikke helt bevisst, forbinder mest med denne venninnen din?

Når det gjelder røyken, så er jo det også noe du ikke gjør lenger. Altså dreier dette seg om gammelt nytt, enda en metafor på dette. Gravid har du også vært før... skjønner tegninga?

Jeg tror i all hovedsak at du er i ferd med å oppdage nye (eller gjenopptar tidligere) interesser eller holdninger, Lilja, som du assosierer med venninnen din pga. enkelte episoder som symboliseres i en slags undertekst i denne drømmen, der settingen er et bål. Og hvis jeg ville fordype meg i tydningen hadde jeg startet med å se på bålet som noe sentralt, siden det som oftest er i midten, og så ville jeg tenke på at bålet her da har større betydning enn man kanskje antar. Hva symboliserer et bål? Det gir varme, det kan redde liv, men det kan være farlig å gå for nærme det. Hvilke andre opplevelser forbinder du med bål, og hvorfor tror du det akkurat var blå farge på røyken du røykte, og ikke minst: hvorfor var du barbeint og hva var all denne gjørmen?

Det er mye symbolikk her tydeligvis, mange detaljer ;)
:like
Antall ord: 325
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Drømmetydning

Innlegg av Bearchild »

Skikkelig imponert Ludo! :like

Tenker også at gjørme mellom tærne, camping osv er veldig "sommer". Kanskje det er så enkelt som at du entret den nye årstiden mentalt?
Jeg sliter skikkelig bare ved å si at sommeren er over. Det ordet. Navnet på tiden mellom sommer og vinter. :iiik

Men jeg likte Ludos tolkning best. Og ble nesten overbevist om at drømmer inneholder langt flere skjulte men betydningsfulle symboler enn jeg vil være ved.
Antall ord: 76
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links