Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHimmelen finnes, jeg har vært der

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av UFO »

NDO = Ikke død. Dette med NDO behøver overhode ikke ha noe med hva som skjer når vi er
100% døde. Jeg synes derimot NDO er veldig interessant, ikke misforstå.

Kan NDO være en mekanisme som skjer i alle levende vesen ? En slag's "hjelp" på slutten ?
Det er mye å spekulere i. Er nesten sikker på at dyrene opplever det samme, men av naturlige årsaker så er det ikke så lett å spørre de.

Jeg mener fortsatt at man ikke har vært død når man har hatt en NDO.
Noen steder fremkommer det at "han/hun" var død i x-antall tid. Det blir feil. Vedkommende var ikke
død :vels for da hadde vedkommende ikke kommet tilbake til livet.

Altså vi vet ikke hva som skjer når vi er død. Det er trolig ikke meningen at vi skal vite det.
Men, en ting er 100% sikkert. Vi får ALLE vite det før eller siden enten vi vil eller ei. Og er det en ting som er bra med døden, så skiller den ikke på om man er fattig eller rik. Vellykket eller mislykket.
Den er lik for alle. Ingen kan kjøpe seg fri. Bare det er en god tanke.
Antall ord: 213
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av jeditrond »

Jeg kan si såpass at NDO opplevelser, har en del til felles med det jeg "ser" når jeg hjelper ånder over ifm. husrens. Men jeg har til gode å se noe som helst til noe religiøse skikkelser som står og venter på avdøde :D

Og ja, du har helt rett, døden kommer til alle før eller senere, sikkert mange som vil prøve å kjøpe seg unna den, men inntil videre finnes det ingen måte å leve evig på :)
Antall ord: 84
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av Moonstone »

Selv ser jeg himmelen over hodet hver dag, idag syns sola på himmelen til og med.
Jeg tror vi gjør oss selv en tjeneste når vi skiller antikke forestillinger om "evig liv i himmelen",
og en slags bevisst tilstand etter døden. Disse to trenger ikke nødvendigvis å være det samme, selvom mange trekker de slutningene. Når man studerer de antikke overbevisningene de gamle kulturene hadde, går det opp for en at begrepet "himmelen" faktisk er den himmelen vi ser over hodene våre, og ikke en "annen dimensjon" eller planet. De hadde faktisk ingen anelse over hva himmelen var, bare at det tilsynelatende var et sted som virket "evig", siden stjernene, planetene, måne og Sol ALLTID VAR DER, mens alt her nede på jorda var i konstant forandring og var forgjengelig.. Derfor ble himmelen sett på som et "evig sted", hvor man måtte gjøre en heltedåd for å slippe inn til "Gudene". Stjernene og stjernebildene var sjelene til folk og helter som hadde sluppet gjennom porten til Olympus. Melkeveien blir beskrevet som en elv av "evige sjeler", og regnbuen var broen mellom Jord og Himmel.
Ikke akkurat sant, men en vakker fabel uansett..
Antall ord: 202
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Jeg kan si såpass at NDO opplevelser, har en del til felles med det jeg "ser" når jeg hjelper ånder over ifm. husrens. Men jeg har til gode å se noe som helst til noe religiøse skikkelser som står og venter på avdøde :D
Nei det er ingen religiøse skikkelser som står og venter på avdøde. Og det håper jeg stemmer. :oops:
jeditrond skrev:Og ja, du har helt rett, døden kommer til alle før eller senere, sikkert mange som vil prøve å kjøpe seg unna den, men inntil videre finnes det ingen måte å leve evig på :)
Å jada. Hadde det vært mulig hadde jo de rike kjøpt seg evig liv. Det er det ikke den minste tvil om.
Har forresten syntes at ordet "Evig liv" hørtes skremmende ut. Tenker spesielt på de som ikke har det så bra. Skal de ha evig liv i elendighet ? Men nei, det er vel kanskje ikke slik ment om jeg tenker meg om.

Nå leser jeg forresten at Desmond Tutu har bestemt at vi nordmenn kommer til å havne et varmt sted.
Det hørtes ikke bra ut da. Ille at vi nordmenn skal svette oss ut "der nede" pga. regjeringens avgjørelse. :roll:
Antall ord: 213
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:Nei det er ingen religiøse skikkelser som står og venter på avdøde. Og det håper jeg stemmer. :oops:
Det stemmer nok utfra mine egne funn ihvertfall, man møtes alltid av noen, men det er som regel en avdød slektning, mor, far, kjæreste, besteforeldre o.l. ikke noen hr fra Nasaret eller Lucifer eller lignende, ikke en gang Anubis. Det siste hadde vært rart uansett fordi Anubis jo er den som sørger for at folk kommer seg over til den andre siden i den gamle egyptiske religionen :)
ufo skrev:Å jada. Hadde det vært mulig hadde jo de rike kjøpt seg evig liv. Det er det ikke den minste tvil om.
Har forresten syntes at ordet "Evig liv" hørtes skremmende ut. Tenker spesielt på de som ikke har det så bra. Skal de ha evig liv i elendighet ? Men nei, det er vel kanskje ikke slik ment om jeg tenker meg om.

Nå leser jeg forresten at Desmond Tutu har bestemt at vi nordmenn kommer til å havne et varmt sted.
Det hørtes ikke bra ut da. Ille at vi nordmenn skal svette oss ut "der nede" pga. regjeringens avgjørelse. :roll:
Nå har vel ikke hr Tutu akkurat bedt Norge dra til det varme stedet, han har bare uttalt at han er skuffet over regjeringens uvilje mot å møte Dalai Lama. Oversatt fra diplomatispråk er det selvfølgelig noe i retning av "go fuck yourself!" :mrgreen:
Antall ord: 247
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Nå har vel ikke hr Tutu akkurat bedt Norge dra til det varme stedet, han har bare uttalt at han er skuffet over regjeringens uvilje mot å møte Dalai Lama. Oversatt fra diplomatispråk er det selvfølgelig noe i retning av "go fuck yourself!" :mrgreen:
Nei han ber vel ikke oss om å dra dit, men hentyder vel til hva vi har i vente.
Dette var det som sto i nettavisen igår ihvertfall:
Sitat
Tutu har mistet respekten for Norge:
Nordmenn vil ende på
et svært varmt sted

Sitat slutt

Mon tro om det er kaldt i "himmelen" :oops:

Ser enda en artikkel hvor journalisten har bilde av en Tibetaner: "Nordmenn burde skamme seg"

Jeg håper for all den at de skjønner at denne avgjørelsen ikke er noe vi nordmenn har hatt folkeavstemning på. :?

Men, dette ble en digresjon fra tema. Det er jo ikke akkurat dette man skulle diskutere på denne tråden. (Kanskje lov på en lørdagskveld.) :mozilla_wink:
Antall ord: 167
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av UFO »

Enda en person som har vært DØD, men lever. ?
"Hun lå død i 26 minutter" skriver solTV.

http://www.soltv.no/nyheter/2014/05/09/ ... er4H708cLQ

Synes fortsatt det er en underlig måte å vinkle det på. DØD er man ikke før hjernen og kroppsfunksjoner ellers har stanset opp permanent mener nå jeg. Da kommer man ihvertfall ikke tilbake. Ingen har overlevet å DØ ?
Antall ord: 68
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:Enda en person som har vært DØD, men lever. ?
"Hun lå død i 26 minutter" skriver solTV.

http://www.soltv.no/nyheter/2014/05/09/ ... er4H708cLQ

Synes fortsatt det er en underlig måte å vinkle det på. DØD er man ikke før hjernen og kroppsfunksjoner ellers har stanset opp permanent mener nå jeg. Da kommer man ihvertfall ikke tilbake. Ingen har overlevet å DØ ?
Det står i teksten under videoen at hun var klinisk død i 26 minutter. Men antageligvis hadde man ikke fintfølende nok utstyr til å finne livstegn? Jeg er enig i at er man ordentlig død, er det svært lite sannsynlig at man kommer tilbake til livet. I samme kropp ihvertfall :D
Antall ord: 124
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:
ufo skrev:Enda en person som har vært DØD, men lever. ?
"Hun lå død i 26 minutter" skriver solTV.

http://www.soltv.no/nyheter/2014/05/09/ ... er4H708cLQ

Synes fortsatt det er en underlig måte å vinkle det på. DØD er man ikke før hjernen og kroppsfunksjoner ellers har stanset opp permanent mener nå jeg. Da kommer man ihvertfall ikke tilbake. Ingen har overlevet å DØ ?
Det står i teksten under videoen at hun var klinisk død i 26 minutter. Men antageligvis hadde man ikke fintfølende nok utstyr til å finne livstegn? Jeg er enig i at er man ordentlig død, er det svært lite sannsynlig at man kommer tilbake til livet. I samme kropp ihvertfall :D
Sant det "jeditrond". Det er jo litt meg som fortsatt irriterer meg over journalistenes overskrifter til stadighet. Ikke minst alle lokke-overskriftene.

Og, ja, når man er ordentlig død, da blir det selvsagt NY kropp. Vi får gå for den. :mozilla_wink:
Antall ord: 171
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:
ufo skrev:Enda en person som har vært DØD, men lever. ?
"Hun lå død i 26 minutter" skriver solTV.

http://www.soltv.no/nyheter/2014/05/09/ ... er4H708cLQ

Synes fortsatt det er en underlig måte å vinkle det på. DØD er man ikke før hjernen og kroppsfunksjoner ellers har stanset opp permanent mener nå jeg. Da kommer man ihvertfall ikke tilbake. Ingen har overlevet å DØ ?
Det står i teksten under videoen at hun var klinisk død i 26 minutter. Men antageligvis hadde man ikke fintfølende nok utstyr til å finne livstegn? Jeg er enig i at er man ordentlig død, er det svært lite sannsynlig at man kommer tilbake til livet. I samme kropp ihvertfall :D
Sant det "jeditrond". Det er jo litt meg som fortsatt irriterer meg over journalistenes overskrifter til stadighet. Ikke minst alle lokke-overskriftene.

Og, ja, når man er ordentlig død, da blir det selvsagt NY kropp. Vi får gå for den. :mozilla_wink:
Sjokkoverskrifter selger mer dessverre, en økende tendens til slike selv på nettsteder som er gratis. Alt for å lokke lesere selvsagt, men det går jo utover kvaliteten på det som presenteres dessverre.

Jepp, går for ny kropp når denne slutter å funke, men må vel en svipptur innom den andre siden for de-briefing først :mrgreen:
Antall ord: 230
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

- Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av Terra »

Jeg har lest nevrokirurgen Eben Alexander sin bok men må si jeg ikke helt fikk tak på hva det er han virkelig har opplevd... :oops:
Antall ord: 24
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Jepp, går for ny kropp når denne slutter å funke, men må vel en svipptur innom den andre siden for de-briefing først :mrgreen:
Ja, vi må nok alle innom der. "Den andre siden" først. Så går vel veien videre til det nye.

Tankeksperiment: Lurer på om det hadde vært mulig å tatt en backup av sjela si ?
Sånn før man "reiste" mener jeg. Da kunne jo våre etterkommere - når de kom langt nok
i utvikling kjørt restore i en kropp, og vi hadde vært tilbake som den vi er idag/her, men med annen kropp da. Problemet blir vel med hvilke kropp :oops: . En levende sjeleløs kropp er vel neppe å oppdrive :mrgreen:
Antall ord: 123
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av UFO »

Terra skrev:Jeg har lest nevrokirurgen Eben Alexander sin bok men må si jeg ikke helt fikk tak på hva det er han virkelig har opplevd... :oops:
Jeg lurte også på om jeg skulle lest den boka, men om den var slik så var det kanskje like greit være ukjøpt. Har hørt noen kritisere ham for å dra inn "GUD" begrepet Det kristne rundt det hele.
Vet ikke om du fikk noe slikt inntrykk ?
Antall ord: 75
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

- - - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av Terra »

ufo skrev:
Terra skrev:Jeg har lest nevrokirurgen Eben Alexander sin bok men må si jeg ikke helt fikk tak på hva det er han virkelig har opplevd... :oops:
Jeg lurte også på om jeg skulle lest den boka, men om den var slik så var det kanskje like greit være ukjøpt. Har hørt noen kritisere ham for å dra inn "GUD" begrepet Det kristne rundt det hele.
Vet ikke om du fikk noe slikt inntrykk ?
Etter å ha lest boken satt jeg der liksom med skjegget fullt av postkasser og lurte på hva han egentlig mente med hva gud er liksom. Fikk ikke tak i det bare... :oops:
Følte meg litt "lurt." :?
Jeg vil nok ikke anbefale boken videre på noen boktråd akkurat.
Antall ord: 125
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - Himmelen finnes, jeg har vært der

Innlegg av UFO »

Terra skrev:
ufo skrev:
Terra skrev:Jeg har lest nevrokirurgen Eben Alexander sin bok men må si jeg ikke helt fikk tak på hva det er han virkelig har opplevd... :oops:
Jeg lurte også på om jeg skulle lest den boka, men om den var slik så var det kanskje like greit være ukjøpt. Har hørt noen kritisere ham for å dra inn "GUD" begrepet Det kristne rundt det hele.
Vet ikke om du fikk noe slikt inntrykk ?
Etter å ha lest boken satt jeg der liksom med skjegget fullt av postkasser og lurte på hva han egentlig mente med hva gud er liksom. Fikk ikke tak i det bare... :oops:
Følte meg litt "lurt." :?
Jeg vil nok ikke anbefale boken videre på noen boktråd akkurat.
Først av alt, jeg synes jeg ser deg med skjegget fullt av postkasser (Om du har skjegg da). :oops: :mrgreen:
Den var litt ny, har alltid hørt at det dreide seg om 1 stk. postkasse. (For et ordtak forresten :D )

Men til saken..
Synd når han blander inn begrept "Gud" i en slik bok. Men, vel, det er vel hans tro og det er jo greit nok. Jeg tror imidlertid han hadde solgt flere bøker på verdensbasis om han droppet "Gud" opp i dette. Men, mht. usa salg så scorer han vel bra med "Gud".

Der sparte jeg de pengene :mrgreen:
Antall ord: 228
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links