Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av UFO »

Terra skrev:Men du Ufo, kan det hende at drømmen din betyr at du savner din mor? Barndomshjemmet brenner ned og din avdøde mor er også der og hun er fortvilet. Er hun på en måte et bilde på deg og at du er fortvilet over å ha mistet henne og da er jo den delen av barndommen/fortiden over... Brent ned og borte med ilden liksom... Man savner jo gjerne barndomsminner og foreldre, i alle fal hvis man har hatt en nogenlunde grei oppvekst selvfølgelig. (Ellers kunne man jo snudd på det at du drømte at du ønsket en "heks" skulle bli brent sammen med din barndom og det som hører med til oppveksten... du vet de tankene vi helst ikke vil vedkjenne oss hehe... håper ikke det er så gale fatt da... :wx )
Tja si det "Terra". Jeg er ikke noen god drømmetyder selv om jeg noen ganger tror jeg vet hvorfor jeg har hatt en drøm om noe spesielt.

I dette tilfelle, nei jeg skal ikke klage på min barndom, og som med så mange andre så får man kanskje størst morsbinding enn farsbinding. Derved kan det sikkert for mange føles enda mere sårt når man mister moren sin enn faren sin. Sorg er det uansett, men det kan nok variere alt ettersom hva slags forhold man har hatt i oppveksten. Det kan jo slå ut i drømmer i ettertid.
Spennende å drømme, men for meg så er det blitt slitsomt når det skjer så og si hver bidige natt :zzz

Nei tror ikke jeg ønsket at en heks skulle ble brent sammen med min barndom- takk og pris.
Antall ord: 285
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

I natt hadde jeg en merkelig drøm. Jeg var i et slags østeuropeisk land av noe slag, men lokasjonen varierte (skiftet hyppig, fantasiaktig, surrealistisk og usammenhengende). Det utviklet seg til å være en slags "westernlandsby" bare med vanlig trafikk, biler og "new york-aktig folkemengde".

Av en eller annen grunn er det en kullsvart og høy negermann som går rundt med hagle og skal henrette folk på åpen gate som "ikke er av ekte afrikansk opphav". Han er visstnok ute etter meg, og ved flere anledninger klarer jeg å smyge meg unna etter å ha sett folk bli blåst hjernen utover midt på gaten. Vi gjemmer oss i et gammelt folketeater (tror jeg det er), og nå er det litt westernpreg over lokasjonen igjen... vi er mange mennesker som gjemmer oss i denne støvete bygninger, under stoler og bord. Så kommer han, etter å nettopp såvidt ha sneiet hodeskallen min med et skudd, og drar meg frem fra under et bord... så stiller han et slags "spørsmål", han er ute etter en bekreftelse på mitt opphav... noe på afrikansk... og jeg improviserer... og han blir veldig i tvil om han skal tro på meg eller ikke, men drar meg frem likevel...

Så slutter drømmen. Jeg vet ikke om han skjøt meg i hodet eller ikke. Det var jo etter jeg våknet.
Antall ord: 229
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

ludoburgero skrev:I natt hadde jeg en merkelig drøm. Jeg var i et slags østeuropeisk land av noe slag, men lokasjonen varierte (skiftet hyppig, fantasiaktig, surrealistisk og usammenhengende). Det utviklet seg til å være en slags "westernlandsby" bare med vanlig trafikk, biler og "new york-aktig folkemengde".

Av en eller annen grunn er det en kullsvart og høy negermann som går rundt med hagle og skal henrette folk på åpen gate som "ikke er av ekte afrikansk opphav". Han er visstnok ute etter meg, og ved flere anledninger klarer jeg å smyge meg unna etter å ha sett folk bli blåst hjernen utover midt på gaten. Vi gjemmer oss i et gammelt folketeater (tror jeg det er), og nå er det litt westernpreg over lokasjonen igjen... vi er mange mennesker som gjemmer oss i denne støvete bygninger, under stoler og bord. Så kommer han, etter å nettopp såvidt ha sneiet hodeskallen min med et skudd, og drar meg frem fra under et bord... så stiller han et slags "spørsmål", han er ute etter en bekreftelse på mitt opphav... noe på afrikansk... og jeg improviserer... og han blir veldig i tvil om han skal tro på meg eller ikke, men drar meg frem likevel...

Så slutter drømmen. Jeg vet ikke om han skjøt meg i hodet eller ikke. Det var jo etter jeg våknet.
Kanskje du har en slags "negrofobi" og at du gjør et lite oppgjør med denne fobien i drømmen ved at det snus litt sånn "karmaaktig" og at fobien din liksom skal ta deg for å vise deg at du faktisk har denne forbien? Eller... :haha (unnskyld, greide ikke å la være men dette var det som kom til meg uten å tenke først... Men litt morsom drømmetydning da, eller? ;) )
Antall ord: 303
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Neida, jeg elsker sterke hudfarger. Negerelsker. Jeg har ingen slik fobi, så det var en merkelig drøm. Det er nok symboler for noe annet. :)
Antall ord: 25
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av UFO »

"Ludo*" kan det være et symbol på at du på en måte føler deg forfulgt av noe. Noe som vil ha has på deg? Samfunnet er jo ganske så kynisk så det hadde ikke overrasket meg om jeg hadde drømt noe slikt jeg også. Kan samfunnet gjøre noe surt for en, så gjør de det. Ikke sikkert det er noe personlig i nær relasjon, men motgang på motgang, og det å møte veggen ? tja vet ikke.

En annen teori er jo at du får flash-back fra tidligere liv.
Jeg er også slik at jeg hele tiden skifter "scene" i drømmer, mens samme personer fortsatt kan være med i handlingen. Rart det der. Jeg slutter aldri å undre meg over det jeg ikke forstår, og jeg slutter aldri av slutte med å prøve å tolke mine drømmer. Det med mer eller mindre godt resultat.

Synes tråden "Hvilke drømmer drømmer du" er fin.
Her kan vi legge ut våre drømmer. Kanskje dag-drømmer også ?
Antall ord: 179
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av g.r.y »

Jeg vil si jeg har/har hatt skuffende få av disse "typiske" drømmene som en kan slå opp i et drømmeleksikon og langt på vei finne deres betydning. Ikke har jeg mistet særlig med tenner, og ei heller har jeg hatt noen gjentatte naken-opplevelser å snakke om. -Men et par gjengangerere har nå jeg oxo..
Den ene, skulle jeg imidlertid gjerne likt å fått en litt dypere forklaring på..
Plottet i disse drømmene, er at jeg må løpe fra ett eller annet. Ulikt mange andre, er jeg imidlertid ikke spesielt redd eller panikkslagen, selv om det er et viss adrenalin-nivå tilstede. Jeg var i min ungdom regnet som landets største talent på 800 m, og når beina ikke vil "gå" i disse drømmene, ligger dette i bakgrunnen, som et slags grunnlag for min forundring over hvorfor jeg for mitt bare liv ikke kan få fart på beina.. Jeg er ikke sikker på hvordan drømmene ender, men er rimelig sikker på at jeg ikke blir innhentet eller noe før jeg våkner/drømmen slutter..(?)
Antall ord: 185
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Jeg vil si jeg har/har hatt skuffende få av disse "typiske" drømmene som en kan slå opp i et drømmeleksikon og langt på vei finne deres betydning. Ikke har jeg mistet særlig med tenner, og ei heller har jeg hatt noen gjentatte naken-opplevelser å snakke om. -Men et par gjengangerere har nå jeg oxo..
Den ene, skulle jeg imidlertid gjerne likt å fått en litt dypere forklaring på..
Plottet i disse drømmene, er at jeg må løpe fra ett eller annet. Ulikt mange andre, er jeg imidlertid ikke spesielt redd eller panikkslagen, selv om det er et viss adrenalin-nivå tilstede. Jeg var i min ungdom regnet som landets største talent på 800 m, og når beina ikke vil "gå" i disse drømmene, ligger dette i bakgrunnen, som et slags grunnlag for min forundring over hvorfor jeg for mitt bare liv ikke kan få fart på beina.. Jeg er ikke sikker på hvordan drømmene ender, men er rimelig sikker på at jeg ikke blir innhentet eller noe før jeg våkner/drømmen slutter..(?)
Dette med at man i drømme løper/flykter i "sirup" tror jeg "alle" har opplevelsen av. Det er en forferdelig følelse. Aner ikke hvorfor det er slik. Godt man ikke har det så ofte.

"Være naken" drømmen er grusom, rett og slett fordi man da befinner seg på steder hvor det er masse folk. Man finner aldri klærne sine. Jo, da våkner man som regel svett i panna. Jeg kunne sikkert skrevet en bok om alle mine rare drømmer. Mine drømmer avviker også mye fra de tradisjonelle drømmene som finnes i drømmeleksikon. Har sagt det tidligere, og sier det igjen. For mye og for lite forderver alt. Noen drømmer aldri, mens noen får drømmer så det holder i bøtter og spann. Kunne faktisk tenkt meg en "ferie" fra drømmene nå. De tapper en for krefter når de pågår tilnærmet hver eneste gang man sover. Men, det er jo ingen "AV knapp" :sov
Antall ord: 360
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Jeg hadde en skikkelig teit (og trist) drøm for noen netter siden. Jeg lå i senga sammen med samboeren og mellom oss lå det en naken dame. I virkeligheten er dette ei dame som jeg har gått i klassen med som har både mann og barn, og hun kjenner heller ikke samboeren min. Men i drømmen var hun postdama i nabolaget som da samboeren min hadde en flørt med. Det var ikke noe direkte seksuelt i drømmen men det var underforstått at hun hadde vært i senga vår før og at jeg hadde gått med på denne ideen. Men der og da i drømmen kjente jeg veldig på at det ikke føltes greit og at jeg angret veldig på å ha gått med på denne trekant-ordningen. Jeg tror jeg ga litt uttrykk for det, for hun mumlet noe ala "dette var jo awkward", sto opp, kledde på seg og gikk. Jeg sa i fra til samboeren at jeg angret og ikke ville dette mer men han bare nærmest lo meg opp i ansiktet og viste ingen forståelse. Det hele endte med at jeg rømte inn på do og ble sittende og strigråte mens jeg tenkte at dette var virkelig slutten på forholdet. Jeg var så dypt skuffet over at samboeren min kunne oppføre seg sånn. Dette var en sånn drøm som sitter i kroppen lenge etterpå.

Da jeg fortalte om drømmen til samboeren ble han litt satt ut og følte nesten for å be om unnskyldning på vegne av sitt drømme-jeg. Heldigvis har han ikke noe ønske om å invitere flere damer opp i senga vår i virkeligheten ;)
Antall ord: 293
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av g.r.y »

Å herregud, det er ikke vanskelig å skjønne at det tok litt tid å riste av seg den drømmen der! Selv om en aldri så mye vet at en ikke skal ta slike drømmer "bokstavelig", er det jo ikke dermed gitt av følelsen lystrer fornuften, -iallefall ikke sånn umiddelbart.. Selv har jeg gudsjelov ikke opplevd et skrekkscenarie på det nivået du forteller om her, men jeg har faktisk hatt noe sånt som en ´ultra-light` verson en gang, og med tanke på hvordan jeg satt igjen med en sånn ekkel følelse utover dagen av denne, kan jeg liksom bare begynne å forestille meg hvordan din må ha vært!.. I mitt tilfelle, gikk det ut på at jeg på ett eller annet vis hadde rotet meg inn i en slags romanse med ei jente, hvor det hele gav meg fullstendig hetta da det var helt i strid med det jeg følte. Problemet var at jeg liksom ikke ante hvordan jeg skulle komme meg ut av dette her, og fikk mer & mer panikk et som tiden gikk, og unskyldningene jeg lirte av meg for å unngå å komme på tomannshånd med vedkommende ble tynnere & tynnere og mer & mer desperate (he, he)..
Antall ord: 205
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Ja du, den type drøm har jeg også hatt! Utrolig nok hadde jeg inngått et forhold til min kvinnelige sjef (som jeg aldri i verden ville ha vurdert å tenne på eller falle for uansett om jeg hadde vært lesbisk), og plutselig gikk det opp for meg i drømmen at jeg jo fremdeles var sammen med samboeren min. Jeg innså i drømmen at jeg ville være sammen med samboeren min men slet veldig med både det at jeg hadde vært utro mot ham og det at jeg jo tross alt hadde lovet sjefsdama å være sammen med henne. Årets sykeste drøm og jeg var utrolig lettet da jeg våknet.

I nattmorges drømt jeg at jeg og samboeren sto og kikket ut et vindu da det plutselig kom en fugl og fløy borti vinduet flere ganger. Den ble større og større, og plutselig ble den blå og hadde et blått menneskelignende vesen på ryggen. Det kom en hel flokk med rare blå mennesker og hester, fugler og andre merkelige ridedyr. Vi ble merkelig nok ikke å veldig sjokkerte, men jeg kommenterte at "man skulle jo tro at hele befolkninga på en liten blå planet har rømt og kommet hit".
Hjelpes altså, hvor mye rart jeg koker i sammen i drømme :mongo :idiot
Antall ord: 224
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Haha, ikke stort bedre det jeg drømte i natt. Drømte at i Japan, eller var det et annet sted? Vel, i alle fall var det slik at om en mann hadde vært gift 3 ganger sa han det slik:

Kone kone kone

... og hvis han hadde blitt enkemann i sitt siste ekteskap sa han: kone-kone kone kone

Og siden drømte jeg at et fremmed par skulle se på husværet for vi skulle selge bolig og plutselig sto mannen min med hennes truse i hånden. Den var mørkblå med blonder og stingruse. Da hun gikk forbi hadde hun olabukse på seg og var fullt påkledd så da tenkte jeg at hun går uten truse, æsj, så ekkelt. Men det var en nydelig blondetruse og jeg syntes den var pen og fargen også. Så sa jeg til mannen min at den trusa du holder der er ikke min... hvorpå han ble forvirret og sa, ånei. :lol3
Antall ord: 163
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av g.r.y »

Svartepus skrev:Ja du, den type drøm har jeg også hatt! Utrolig nok hadde jeg inngått et forhold til min kvinnelige sjef (som jeg aldri i verden ville ha vurdert å tenne på eller falle for uansett om jeg hadde vært lesbisk), og plutselig gikk det opp for meg i drømmen at jeg jo fremdeles var sammen med samboeren min. Jeg innså i drømmen at jeg ville være sammen med samboeren min men slet veldig med både det at jeg hadde vært utro mot ham og det at jeg jo tross alt hadde lovet sjefsdama å være sammen med henne. Årets sykeste drøm og jeg var utrolig lettet da jeg våknet.
Jeg oxo! Den lettelsen en føler når man våkner fra denne type drømmer er rett & slett enorm. -Det var imidlertid ikke noe særlig OK å våkne med ´stress adrenalin` slik det føles umiddelbart etter at en situasjon hvor en har vært skikkelg stresset/presset faller til ro. -Helt tom, samtidig som den fysiske beredskapen ikke har falt tilbake til normalen..
Svartepus skrev:I nattmorges drømt jeg at jeg og samboeren sto og kikket ut et vindu da det plutselig kom en fugl og fløy borti vinduet flere ganger. Den ble større og større, og plutselig ble den blå og hadde et blått menneskelignende vesen på ryggen. Det kom en hel flokk med rare blå mennesker og hester, fugler og andre merkelige ridedyr. Vi ble merkelig nok ikke å veldig sjokkerte, men jeg kommenterte at "man skulle jo tro at hele befolkninga på en liten blå planet har rømt og kommet hit".
Hjelpes altså, hvor mye rart jeg koker i sammen i drømme :mongo :idiot


Jeg kan faktisk ikke huske å ha inkludert noen ´ fantasivesner` i drømme noen gang, selv ikke som barn, og min umiddelbare tanke, er om du har prøvd å tegne de? Jeg har forstått det slik at en god del suksessfulle eventyr, tegneserie, etc -figurer har sitt opphav i forfatterens drøm, så kanskje du blir rik! ;)
Antall ord: 352
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

g.r.y skrev: Jeg kan faktisk ikke huske å ha inkludert noen ´ fantasivesner` i drømme noen gang, selv ikke som barn, og min umiddelbare tanke, er om du har prøvd å tegne de? Jeg har forstått det slik at en god del suksessfulle eventyr, tegneserie, etc -figurer har sitt opphav i forfatterens drøm, så kanskje du blir rik! ;)
Problemet er at selv om jeg husker alt temmelig detaljert rett etter at jeg har våknet, glemmer jeg fort. Kort tid etter at jeg har våknet og stått opp begynner ting å bli litt mer uklart. Jeg burde sikkert ha hatt en tegneblokk ved siden av senga eller noe.
Jeg har drømt om alskens rare vesener opp gjennom årene, og da spesielt aliens, så jeg tror ikke det skorter på fantasi her i gården... :eang
Antall ord: 139
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Svartepus skrev: Problemet er at selv om jeg husker alt temmelig detaljert rett etter at jeg har våknet, glemmer jeg fort. Kort tid etter at jeg har våknet og stått opp begynner ting å bli litt mer uklart. Jeg burde sikkert ha hatt en tegneblokk ved siden av senga eller noe.
Jeg har en "drømmebok" liggende ved sengen som jeg kan skrive ned drømmer i når jeg våkner, det lønner seg å skrive ned før en står opp og ofte husker en mer ettersom en skriver.
Antall ord: 94
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av g.r.y »

Svartepus skrev:
g.r.y skrev: Jeg kan faktisk ikke huske å ha inkludert noen ´ fantasivesner` i drømme noen gang, selv ikke som barn, og min umiddelbare tanke, er om du har prøvd å tegne de? Jeg har forstått det slik at en god del suksessfulle eventyr, tegneserie, etc -figurer har sitt opphav i forfatterens drøm, så kanskje du blir rik! ;)
Problemet er at selv om jeg husker alt temmelig detaljert rett etter at jeg har våknet, glemmer jeg fort. Kort tid etter at jeg har våknet og stått opp begynner ting å bli litt mer uklart. Jeg burde sikkert ha hatt en tegneblokk ved siden av senga eller noe.
Jeg har drømt om alskens rare vesener opp gjennom årene, og da spesielt aliens, så jeg tror ikke det skorter på fantasi her i gården... :eang
Terra skrev: Jeg har en "drømmebok" liggende ved sengen som jeg kan skrive ned drømmer i når jeg våkner, det lønner seg å skrive ned før en står opp og ofte husker en mer ettersom en skriver.


Ja, en drømmedagbok, som f.eks en slik som Terra forteller om her, ville nok virkelig vært tingen for deg! -Ja, det kunne vel forsåvidt vært nyttig for noen og enhver, men det må jo være spesielt effektfult for de som husker en stor del av det de har drømt når de våkner.. :)
Antall ord: 245
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links