Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Diffusa »

For fire fem dager siden så hadde jeg en litt spesiell drøm. Drømmen i seg selv var egentlig ikke noe særlig nevneverdig men tilstanden min når jeg sto opp fikk meg til å stusse litt. Det var også den som fikk meg til å tenke at det var lenge siden jeg hadde vært pålogget her :D

Jeg var ganske dårlig og hadde litt feber, skikkelig skallebank og verket i kroppen, og høyre bryst verket en del. Jeg gikk til sengs og da drømte jeg at jeg sto fremfor speilet og fikk plutselig øye på et lite sår oppfor høyre bryst, dette måtte jeg selvsagt pille borti. jeg la da merke til at hvis jeg la på litt trykk på brystet og området rundt såret så kom det en del puss ut av såret, så jeg trykket og trykket, pusset tøt ut og i begynnelsen så var det gulaktig, etter å ha holdt på en stund så ble det mer og mer rent blod som kom og da sluttet jeg med å tømme meg for dette pusset.
Når jeg sto opp den morningen så var jeg feberfri og frisk, litt øm å sliten men uten alle disse verkene i kroppen og brystet. Spesielt da :D
Antall ord: 215
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Har hatt flere merkelige drømmer den siste tiden, men de begynner så smått å gå i glemmeboken. Men nattens rare drøm husker jeg mye av; Jeg var utpekt til å spille håndball med appelsiner på størrelse med vannmeloner/gresskar i OL for Russland :D Og så var jeg bekymret fordi "ballen" min hjemme var blitt bløt, men trøstet meg med at jeg sikkert fikk utdelt ny i OL... Dette kan være en generell sånn "bli kvitt tankegrums"-drøm selvsagt. Men jeg spiller jo ikke håndball, ikke er jeg russer og appelsiner som sportsutstyr er jeg ikke kjent med. Og OL er ikke et arrangement jeg hører hjemme i :mrgreen:
Antall ord: 117
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Typ hara chakra gymnastikk by night ? .. :)
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:Typ hara chakra gymnastikk by night ? .. :)
Mulig det, men kjenner ikke særlig godt til uttrykket hara chakra utenom at det har noe med "den eteriske kropp" å gjøre, eller sjelen som det også populært kalles :)
Antall ord: 39
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Orange er fargen til navle chakra og har skrevet rett fra Inger Næss sin tolkning fra hennes bok og om orange menneskers positive egenskaper; glad - entusiastisk - uavhengig - sosial - matglad - energisk - sporty - helseopptatt - selvsikker - konstruktiv - kreativ - utadvendt - morsom - glad i å prate - glad i barn - glad i mennesker - glad i å være ut på byn - gledesspreder - underholdende - spontan - humanistisk - sosial streber - varm - optimist - ambisiøs - konkurranseminded - leken - kjærlig - gavmild - stor healer evne - god terapeut

Alt må ikke tas bokstavelig, men sett i lys av å forsøke å gi et bilde av den orange bevisstheten dreier seg om på generelt basis og veldig forenklet :)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:Orange er fargen til navle chakra og har skrevet rett fra Inger Næss sin tolkning fra hennes bok og om orange menneskers positive egenskaper; glad - entusiastisk - uavhengig - sosial - matglad - energisk - sporty - helseopptatt - selvsikker - konstruktiv - kreativ - utadvendt - morsom - glad i å prate - glad i barn - glad i mennesker - glad i å være ut på byn - gledesspreder - underholdende - spontan - humanistisk - sosial streber - varm - optimist - ambisiøs - konkurranseminded - leken - kjærlig - gavmild - stor healer evne - god terapeut

Alt må ikke tas bokstavelig, men sett i lys av å forsøke å gi et bilde av den orange bevisstheten dreier seg om på generelt basis og veldig forenklet :)
Ok, men nå er jeg sikkert treig i oppfattelsen her, hva har dette med drømmen min å gjøre? Er det pga. at appelsin = orange på engelsk? :) Nå er jeg utfra beskrivelsene overfor ikke akkurat særlig orange av meg :mrgreen: Men healing/rens av ting og tang for å bli ennå bedre så og si innenfor evnene mine er kanskje et slags svar på drømmen utfra det jeg skumleste om hara chakra healing ting/tang :)
Antall ord: 179
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

hæ trodde jeg var klinkende klar i "tolkningen" :lol:

Tenker at i drømmer så henspeiler fargen på energier de representerer eller betyr for en, og appelsin = orange og hara = orange . . .

hadde også en appelsindrøm litt tilbake noen uker siden; satt på en buss typ tur/turistbuss og vi fikk beskjed om at bussen måtte ta en omvei pga kunne ikke kjøre gjennom byen, det lå visst en grå røyk der eller noen hadde skjedd der. Så ble jeg tilbydt en stor appelsin på melonstørrelse eller om jeg skulle dele ut, husker ikke ... så siden jeg slet med bihulene og våknet til denne ekle tette følelsen som hadde vart litt lenge så tror jeg at det var noe med det drømmen betydde siden da jeg ble plaget i lang tid før jeg ble frisk igjen og den orange appelsinen har noe med imunsystem og helse å gjøre, tror jeg for min del i drømmen.. altså sette søkelys på at jeg gikk et helseproblem i møte og at jeg trengte orange energi kanskje da hara har mye med immun systemet å gjøre. Man vet jo hvordan helsen daler når man blir trist og deprimert og akkurat det er et tegn på et lite fungerende hara chakra og er man glad og sprudlende er det tegn på et velfungerende og godt hara og dette påvirker immun systemet noe enormt.

På en annen siden så har jeg ingen aning om hva din drøm må bety for deg.

Jeg lærte tidligere når jeg drev med fargemeditasjoner og mye med jording og jeg begynte om mørkhudete at det var om jording i energisystemet, og da drømte jeg veldig konkret at jeg gikk ned trommende fra fjellet og at der var det mørkhudete med (altså nedover jordkloden= jording) så hva dine russere representerer hm vet ikke helt

Så i morgens en kul drøm, eeh .. oppdaget at det var sprekk under jorden der jeg stod eller i gulvet og der glødet det av ild og noen sa til meg " løøp alt du kan vekk herifra" ... men jeg kjente at jeg ikke klarte å løpe, klarte faktisk ikke å rikke meg av flekken engang .. :?

Tror drømmen var om jeg jeg "bare" har noe med .. småfotene fortiden , litt tunge og varme på en måte
Antall ord: 399

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Er hara navlen altså? Da misforsto jeg hele greia, hang meg opp i det med "den eteriske kroppen" + rens av chakraene eller hva det nå sto. Kanskje det er så enkelt at det jeg trenger mer c-vitaminer, men disse russerne og OL skjønner jeg fint lite av. Sikkert ikke meningen heller :D
Antall ord: 53
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:Er hara navlen altså? Da misforsto jeg hele greia, hang meg opp i det med "den eteriske kroppen" + rens av chakraene eller hva det nå sto. Kanskje det er så enkelt at det jeg trenger mer c-vitaminer, men disse russerne og OL skjønner jeg fint lite av. Sikkert ikke meningen heller :D
Hara er navle chakra ja . . . kanskje du trenger C-vitaminer, litt trim og en ferie til Russland ;)
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev:Er hara navlen altså? Da misforsto jeg hele greia, hang meg opp i det med "den eteriske kroppen" + rens av chakraene eller hva det nå sto. Kanskje det er så enkelt at det jeg trenger mer c-vitaminer, men disse russerne og OL skjønner jeg fint lite av. Sikkert ikke meningen heller :D
Hara er navle chakra ja . . . kanskje du trenger C-vitaminer, litt trim og en ferie til Russland ;)
Trimmet har jeg gjort i dag, så kan jeg krysse av den på lista :) Ferie i Russland frister egentlig ikke noe særlig, vil mye heller på elvecruise på Nilen. Ja, ja, finner vel ut av dette etterhvert og så får man se om det kommer noen nye sære drømmer i natt :mrgreen:
Antall ord: 129
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Metatron1985 »

Er det ille hvis man ikke har hatt en drøm på 3 år? :oops: :oops:
Antall ord: 14
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Omnivil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Apr 2013 10:51
10
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Omnivil »

Jeg har hatt en merkelig "drøm" så langt tilbake jeg kan huske.
Det er ikke egentlig en drøm- ingen bilder, mer følelser:
Det begynner med en følelse av å renne ,gjennom og med- som en del av, den fineste sand. Følelsen er varm, fri og totalt uhindret- en fantastisk følelse!
Så, plutselig blir sanden til harde skarpe steiner som jeg ikke kommer forbi. Det gjør vondt, er vanskelig å puste og jeg våkner med en merkelig følelse i hals og munn. Som om noe sitter fast rundt munn og hals.

Noen som har noen tanker rundt betydning her?
Eller som har lignende "drømmer"?

Send meg gjerne en pm :)
Sist redigert av Omnivil på 06 Jun 2013 14:23, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 116
It is your mind that creates this world - The Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Metatron1985 skrev:Er det ille hvis man ikke har hatt en drøm på 3 år? :oops: :oops:
man drømmer jo uansett men husker bare ikke, sover du veldg dypt? Og om hvordan du evt har hatt det de 3 siste årene kan ha noe å si .. jeg omtrent sluttet å huske drømmer da jeg bestemte meg for at jeg var lei av de drømmene mine og drømmer generelt for en stund. Det var delvis for at jeg så tegninga og var noe lei den tematikken og delvis fordi at jeg ble frustrert av å ikke skjønne det jeg ikke skjønte, i en en periode da jeg sikkert drømmer det for seriøst muligens ift tolking . . . :p


Tror du kan bestemme deg for at du ønsker å huske drømmene, se om det virker . . .
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Metatron1985 »

galaxy skrev:
Metatron1985 skrev:Er det ille hvis man ikke har hatt en drøm på 3 år? :oops: :oops:
man drømmer jo uansett men husker bare ikke, sover du veldg dypt? Og om hvordan du evt har hatt det de 3 siste årene kan ha noe å si .. jeg omtrent sluttet å huske drømmer da jeg bestemte meg for at jeg var lei av de drømmene mine og drømmer generelt for en stund. Det var delvis for at jeg så tegninga og var noe lei den tematikken og delvis fordi at jeg ble frustrert av å ikke skjønne det jeg ikke skjønte, i en en periode da jeg sikkert drømmer det for seriøst muligens ift tolking . . . :p


Tror du kan bestemme deg for at du ønsker å huske drømmene, se om det virker . . .

Hehe, dette er riktignok en lang stund siden, men det var en fryktelig stresset periode hvor jeg ikke drømte på 3 år uten å gjort noe bevisst for å forårsake det. Her om dagen så jeg at det var et tegn på psykopati! :diablo I ettertid har jeg hatt det slik i perioder, men det har blitt mer drømmer etterhvert :-) Jeg har også brukt selvhypnose for å endre mengden drømmer. Men i store perioder har det uheldigvis vært drømmer om zombie apokalypsen og andre apokalypser hvor zombier, romvesen, m.fl. jager etter meg. Etterhvert ble "marerittene" så dagligdags at jeg nesten var på førstenavnsbasis med alle de forskjellige monstrene. Det skal også sies at jeg i de periodene jeg ikke drømte overhodet våknet opp og det kjentes ut som jeg hadde vært på fylla, samtidig som jeg var trøtt hele dagen. Kanskje hadde jeg drømt, men jeg hadde tydeligvis uansett ikke tilbrakt mye tid i overfladisk søvn fasen.
Antall ord: 303
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av lighteren »

Metatron1985 skrev:

Hehe, dette er riktignok en lang stund siden, men det var en fryktelig stresset periode hvor jeg ikke drømte på 3 år uten å gjort noe bevisst for å forårsake det. Her om dagen så jeg at det var et tegn på psykopati!
da er jeg en vandrende hannibal, for jeg kan ikke huske å ha drømt noe på 10år+. :lol3
Antall ord: 63
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links