Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Asbjørn skrev:Hadde en litt spesiell drøm i natt.
Jeg var i spredt bebygd landskap, (på landet)..
Av en eller annen grunn gikk jeg med slirekniv, noe jeg aldri gjør.
Så dukket det opp en bjørn, som var lettere skadet, et gevir fra en kronhjort hang fast i sida på bjørnen.
Slike vi finner på hytteveggen.
På en eller annen måte fikk jeg fjernet dette fra bjørnen, som så lusket avsted.
Merkelig drøm, lurer på om det er en mening i den, eller bare fantasi...

A
Mine tanker går til at du har reparert noe i deg selv. En gammel "skade" du nå har leget. Nå tenker jeg ikke fysisk skade, men ting vi går og bærer på som vi endelig har greid å bearbeide i livene våre og nå går vi videre. Styrket, sterkere, helere. ;-)

Her en natt drømte jeg om en øks. Så helt tydelig en øks for meg hele natten. Måtte slå opp på hva øks betyr og fant ut at det var en utvikling hos meg som hadde skjedd. Kvittet meg med gammelt skrot og blitt sterkere, gått videre. Øks var jo hellig for mange kulturer, var styrke og mot i den og ble også brukt som pryd til klesdrakter hos visse kulturer. Så jeg tenker at vi er i prosesser for tiden for å komme oss videre og vokse som mennesker.
Antall ord: 240
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Vortex skrev:Jeg har et par spørsmål. Smerte og ut av kroppen opplevelse i en drøm, hva kan det bety?
Jeg har har aldri følt noen av delene i en drøm før, men nå har jeg altså opplevd å kjenne på begge delene i en og samme drøm.
Mine tanker går til at en ønsker å bli kvitt noe som er vondt for en i livet. Ut av kroppen er å bli kvitt smertene en bærer på inne i seg. Alle bærer vi jo på smerte av en eller annen form i oss som vi ønsker å bli kvitt.
Antall ord: 105
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Sånn generelt, jeg tar meg den frihet å beskrive noen korte trekk av en drøm jeg ble fortalt av en venn forleden, og lurer på om noen ser noe å tolke:

Drømmen handler om noen vedkommende er en god venn av. Vedkommende har ingen tvilling men drømmer at en ondskapsfull person dreper tvillingen som da finnes i drømmen. Drapsmannen er en som har gjort vennen hennes og deres pårørende veldig vondt, der er også barn involvert i drømmen som vedkommende må verne om (drapsmannens egne barn). Drapsmannen i drømmen er helt rabiat og ondskapsfull og vedkommende "finner ut om drapet på sin tvilling via et klassebilde". Drømmer er jo rare, så det er jo ikke alt som gir mening.

Noen som vil prøve seg?
Antall ord: 133
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Terra »

Terra har sendt Ludo en pm. :light
Antall ord: 6
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Yay! :)
Antall ord: 1
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Atmosphere »

Leste det aller første innlegget her, drømmer du fortsatt om heis, Ludo?
Jeg har drømt veldig mye om heiser. En periode var det en gammel, brun, 70-talls vareheis som falt ned, og jeg våkna alltid kaldsvett akkurat før den traff bunnen. Noen ganger var jeg alene, noen ganger hadde jeg andre med meg, mamma og søstra mi for eksempel. For meg er heis symbolikk på å være fanget. Jeg kan enda høre heisen knirke seg oppover, så rykket når den stopper, lyden av tau som ryker og så den vanvittige farta nedover igjen... grøss! Mange år sia jeg drømte det nå.

Ang den siste drømmen, så kan jo en tvilling være en del av ens egen person, tenker jeg. Et eller annet område av seg selv som kanskje føles angrepet?

Drømmer så lite nå, savner det.
Antall ord: 152
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av g.r.y »

Såfremt det er noe i drømmen som indikerer noe om alder/tidsepoke i mine drømmer, er jeg alltid yngre enn i virkeligheten og/eller scenariet er lagt til fortiden. Dette kan være relatert til selve handlingen i drømmen [det være seg jeg går på skolen fremdeles, noe som inntreffer på en tidligere jobb, osv], eller bare fremkomme som en liten bakgrunnsdetalj, som at 'hjem' innebærer en tidligere adresse, osv. Mentalt er jeg imidlertid som oftest i samsvar med det virkelige liv..(?)
Antall ord: 89
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nordmann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 28 Jan 2019 13:33
5

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Nordmann »

Hei
Jeg drømmer ikke så ofte... vel, jeg drømmer sikkert, men det er ikke alltid jeg husker hva jeg har drømt, antar jeg. Et par ganger har jeg hatt en drøm der et bestemt menneske har terrorisert meg. Dette er ikke et menneske jeg kjenner, jeg tror ikke jeg har møtt vedkommende heller. For å få ro i forhold til denne drømmen, fant jeg det det nødvenig å kontakte en som kunne dette med drømmetyding. Ettersom jeg bor "på landet" fant jeg ingen i nærheten, så jeg tok nettet i bruk, og tok kontakt med en på synskonline.no som het Michaela. Med hennes hjelp fikk jeg plassert drømmen inn i en sammenheng, noe som føltes utrolig lettende. Dette er bare et tips til de som trenger slik hjelp
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Regn »

Hei 🙂 Noen som har noen tanker om hvorfor man i perioder husker drømmene sine tydeligere enn andre ganger? Og hvorfor drømmer virker å ha ulik grad av klarhet... på en måte? Noen drømmer er på en måte litt kaotiske eller grumsete, andre kan være super realistiske og tydelige, nesten som en storslagen film... Noen tanker? :) Liker best når jeg husker drømmene mine godt.
Antall ord: 70
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vereshshagin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 13 Mar 2024 13:39
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av vereshshagin »

Jeg drømmer ofte drømmer der jeg ikke selv deltar, og hvor jeg heller ikke kjenner noen av de menneskene som er med.

En snodig drøm jeg hadde for en del år siden handlet om en kar som hadde fått seg jobb i ørkenen nede i Saudi-Arabia. I et pyramideformet enormt sandtak var oppdraget å flytte sand fra den ene siden av sandtaket og over til den andre. Midt oppe i den enorme sandhaugen hadde han fått manøvrert en stor gravemaskin som hjalp ham i arbeidet. Jobben var elendig dårlig betalt, noe han var innforstått med at måtte være sånn i og med at verdien av det han gjorde var henimot ubetydelig.

Denne mannen hadde imidlertid et ønske, og det var å se en levende kamel. Nå var arbeidsplassen hans langt utenfor allfarvei og noen karavaneveier fantes ikke der langt ute i ørkenen. Nå hadde mannen en kjekk sak tilgjengelig, og det var en kraftig kikkert med zoom. En dag han betraktet horisonten med kikkerten sin fikk han øye på en fangetransport et par kilometer unna. Med den praktiske zoomen og det lyssterke objektivet fikk han dratt motivet tett inn på livet. Med i transporten var det han ønsket å se, -en kamel. Den gav ham imidlertid liten glede da den var blødende, så han mistet raskt interessen for den.

Fokuset rettet seg derfor mot fangene i transporten. Disse hadde vært lenge på vandring og var i svært dårlig forfatning. Alt av kjøtt og hud var borte, det var bare skjelettene igjen som var ikledd noen råtne laser som var igjen av de opprinnelige fangedraktene. Ansiktsuttrykkene var fylt av håpløshet, av fasong og utseende kunne de minne om tegneseriefiguren Titeuf. Nå viste det seg at det var de råtne lasene som holdt kroppene deres fra å kollapse, noe som var i ferd med å ta en ende. Den ene av fangene falt sammen, benrestene løste seg fra hverandre og det siste han tenkte var at dette var en stusslig måte å dø på.
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av g.r.y »

vereshshagin skrev: 13 Mar 2024 22:43 Jeg drømmer ofte drømmer der jeg ikke selv deltar, og hvor jeg heller ikke kjenner noen av de menneskene som er med.

En snodig drøm jeg hadde for en del år siden handlet om en kar som hadde fått seg jobb i ørkenen nede i Saudi-Arabia. I et pyramideformet enormt sandtak var oppdraget å flytte sand fra den ene siden av sandtaket og over til den andre. Midt oppe i den enorme sandhaugen hadde han fått manøvrert en stor gravemaskin som hjalp ham i arbeidet. Jobben var elendig dårlig betalt, noe han var innforstått med at måtte være sånn i og med at verdien av det han gjorde var henimot ubetydelig.

Denne mannen hadde imidlertid et ønske, og det var å se en levende kamel. Nå var arbeidsplassen hans langt utenfor allfarvei og noen karavaneveier fantes ikke der langt ute i ørkenen. Nå hadde mannen en kjekk sak tilgjengelig, og det var en kraftig kikkert med zoom. En dag han betraktet horisonten med kikkerten sin fikk han øye på en fangetransport et par kilometer unna. Med den praktiske zoomen og det lyssterke objektivet fikk han dratt motivet tett inn på livet. Med i transporten var det han ønsket å se, -en kamel. Den gav ham imidlertid liten glede da den var blødende, så han mistet raskt interessen for den.

Fokuset rettet seg derfor mot fangene i transporten. Disse hadde vært lenge på vandring og var i svært dårlig forfatning. Alt av kjøtt og hud var borte, det var bare skjelettene igjen som var ikledd noen råtne laser som var igjen av de opprinnelige fangedraktene. Ansiktsuttrykkene var fylt av håpløshet, av fasong og utseende kunne de minne om tegneseriefiguren Titeuf. Nå viste det seg at det var de råtne lasene som holdt kroppene deres fra å kollapse, noe som var i ferd med å ta en ende. Den ene av fangene falt sammen, benrestene løste seg fra hverandre og det siste han tenkte var at dette var en stusslig måte å dø på.
Først og fremst må jeg jo si det iallefall ikke hørtes ut som noen hyggelig drøm, for å si det sånn!
- Men det er jo også en svært så merkelig drøm! Jeg har hverken opplevd eller hørt om noen drøm som ikke har involvert vedkommende selv noen gang! - Og som om ikke det var nok, har jeg lest at ethvert menneske som dukker opp i drømmene våre er mennesker hvis utseende vi har lagret i hjernen. - Altså at det ikke lar seg gjøre å 'dikte' opp folk i drømme..
Antall ord: 455
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links