Nei, jeg tenker mer i helhetlig kosmologisk perspektiv, som hvordan en strukturert bevissthet kan oppstå fra en ursuppe f.eks, for å sette det på spissen.BA. skrev: Hva mener du med at det oppstår orden fra kaos? Er din mor kaotisk og du ordnet?
Mener du at det at vi stadig blir bedre tilpasset til dagens situasjon gjør at ting blir mer ordnet? Mange av dagens best tilpassede dyr ville ikke klart seg i tidligere tiders miljø. Det er de som er best tilpasset det miljøet de lever i som overlever.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Telekinese og flyving i drømme, samt sanndrømt
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Telekinese og flyving i drømme, samt sanndrømt
Antall ord: 94
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Såvidt jeg vet er det ingen som påstår at bevisstheten plutselig dukker opp i ursuppa.Appelsin skrev:Nei, jeg tenker mer i helhetlig kosmologisk perspektiv, som hvordan en strukturert bevissthet kan oppstå fra en ursuppe f.eks, for å sette det på spissen.BA. skrev: Hva mener du med at det oppstår orden fra kaos? Er din mor kaotisk og du ordnet?
Mener du at det at vi stadig blir bedre tilpasset til dagens situasjon gjør at ting blir mer ordnet? Mange av dagens best tilpassede dyr ville ikke klart seg i tidligere tiders miljø. Det er de som er best tilpasset det miljøet de lever i som overlever.
Antall ord: 114
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo
-- Terje Lømo
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Nei, det er bra. Men jeg sa ikke at den dukket opp i ursuppa, men fra den - som i å utvikle seg fra Rart hvordan denne tråden har utviklet seg forresten hehe. Handlet vel egentlig om drømmer og nå begynte jeg å rote inn ursuppa. Uansett så tror jeg at bevisstheten er en mer fundemental del av virkeligheten enn bare er et produkt eller biprodukt av materien. Og at jeg har opplevd å være sanndrømt er det vel egentlig bare jeg selv som kan overbevise meg om, eller jeg kan la være. Også jeg har mine tvilende stunder.BA. skrev:Såvidt jeg vet er det ingen som påstår at bevisstheten plutselig dukker opp i ursuppa.Appelsin skrev:Nei, jeg tenker mer i helhetlig kosmologisk perspektiv, som hvordan en strukturert bevissthet kan oppstå fra en ursuppe f.eks, for å sette det på spissen.BA. skrev: Hva mener du med at det oppstår orden fra kaos? Er din mor kaotisk og du ordnet?
Antall ord: 216
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |