• Active Topics  Bakover Forover Stopp Play
                                                                Lukk denne meldingen ved å klikke på X'en her ------->

OBS: > Info om GDPR
EUs nye personvernforordning
Klikk her for detaljer{Link}

GDPR - General Data Protection Regulation, som vil tre i kraft i Norge i løpet av sommeren.
Også paranormal.no må rette seg etter gjeldende lover og regler.
Vå personvernpolitikk finner du her **

Forøvrig:
Dersom du oppdager tråder som må ryddes opp i i forumet, bruk rapporteringsknappen [!] Det er med DIN hjelp vi kan få ryddet opp her !
Har du spørsmål, send Asbjørn en PM

Lukk denne meldingen ved å klikke på X'en som viser seg når musa peker i øvre høyre hjørne av meldingen.

Prat om helseFå mer energi og avlast hjertet

For de fleste alternative, er jo helse en viktig ting.
Se bare på fenomenet "healing".
Men - healing kan hjelpe mot mange plager, men hva når kroppen mangler viktige næringsstoffer, eller har for mye av noe ?

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forumregler
Prat om HELSE :
Innlegg om Produkter SKAL klareres med ADMIN FØR de legges inn !
Admin har rett til å slette innlegg dersom de inneholder informasjon om produkter, og Admin ikke har forhåndsgodkjent !
Dette gjelder også produktomtaler som kan tolkes som reklame !
Er du i tvil, spør Admin i PM på forhånd!
  • Annonse
Ønsker du din egen nettside ?

Brukeravatar
Asbjørn
ADMIN
ADMIN
Kjønn (valgfri): *U*
Sted: Florø
Har LIKT: 899 ganger
Blitt likt : 1257 ganger
Stjernetegn: Krepsen
Kontakt:

Få mer energi og avlast hjertet

Legg innav Asbjørn » 26 feb 2018 23:04

Artikkelen er kopiert fra bladet Medium,
Frigjør oksygen i kroppen:
Få mer energi og avlast hjertet

Hjertet pumper blodet ut i kroppen, slik at cellene får energien de trenger.
Hva kan skje om vi tar et kosttilskudd som avlaster hjertet?

Tekst og foto: Elisabeth Hægeland Reynolds - Bladet Medium http://www.mittmedium.no

L-arginin er en aminosyre som har fått en del oppmerksomhet de siste 10-15 årene innen ernæring og medisinsk forskning. Dette er en ikke-essensiell aminosyre kroppen kan produsere selv. L-arginin inneholder mye nitrogen og l-arginin inngår i dannelsen av nitrogenoksid i kroppen.

Sunne nivåer av nitrogenoksid er viktig for nervesystemet, kretsløpet og immunsystemet, samt for regulering av blodtrykk og blodsirkulasjon. Nitrogenoksid får glatt muskulatur til å slappe av og induserer utvidelse av blodkar, noe som bidrar til å regulere blodstrømmen og blodtrykket – spesielt hvis det er høyt blodtrykk.

Flere midler for behandling av impotens virker ved at de frigjør nitrogenoksid i kroppen. Nitroglyserin, som i lang tid har vært brukt for å behandle hjerteproblemer, virker på samme måte. Siden l-arginin danner nitrogenoksid og påvirker nitrogen-stoffskiftet, bør man derfor kun ta dette kosttilskuddet i samråd med lege dersom man bruker medisiner for behandling av hjerteproblemer eller impotens. De som har lavt blodtrykk bør også være forsiktig, fordi l-arginin kan bidra til å senke blodtrykket ytterligere.
L-arginin er viktig for å bygge kroppens proteiner, kollagen og elastin. Aminosyren har også en viktig rolle i ureasyklusen som renser kroppen for giftstoffer. Det er viktig for utviklingen av sædceller, siden spermin og spermidin dannes fra L-arginin. Dessuten er l-arginin en del av kroppens egen hormonsyntese for insulin og noradrenalin.

( PS; Høyreklikk på bildene og åpne i ny fane, så ser du de i full størrelse )

Troverdig selskap
Det finnes mange forskjellige kosttilskudd som inneholder l-arginin. Men l-arginin er som nevnt ikke egnet for alle og det er absolutt ikke alle kosttilskudd som har høy kvalitet og holder hva det lover angående effekten.

Synergy er et anerkjent helsekostfirma med et ekspertisepanel bestående av ledende forskere og medisinske eksperter som har forsket mye på hvordan l-arginin virker i kroppen. Firmaet er kåret av Forbes magazine som en av 100 mest troverdige selskaper i USA. I tillegg til omfattende forskning foretar de grundig kvalitetssikring og tilsynsbesøk hos råvareleverandører, testing av alle råvarer ved ankomst til fabrikken og de tester alle varepartier med tanke på identitet, styrke, effekt og sikkerhet.
Deres første og mest kjente kostilskudd, ProArgi-9, er omtalt i Physicians Desk Reference (PDR). Dette er et oppslagsverk med medisinske preparater og kosttilskudd som blir brukt av leger og farmasøyter verden over, og det finansieres av farmasøytisk industri.
Image

For god hjertehelse
Pro-Argi-9 som inneholder l-arginin er Synergys mest anerkjente produkt. Kosttilskuddet blir brukt av mange for å forebygge hjertesykdom, få mer energi og få kroppen til å prestere bedre.
Produktet inneholder aminosyren l-arginin, som kroppen trenger for å danne nitrogenoksid. Kroppen trenger nitrogenoksid for å frigjøre oksygen til cellene i kroppen.

Tilbakemeldinger fra brukere av Pro-Argi-9 er at de har får bedre pust, bedre uthold og mer energi på trening.
− Når kroppen får mer oksygen, blir kroppen sterkere og bedre i stand til å tåle utfordringer. Desto mer oksygen som blir frigjort fra blodet til cellene, desto mer avlaster man hjertet. Det merkes både på pulsen, pusten og på ytelse, sier Glenn Skamsar. Han har selv gode erfaringer med å bruke produktet, men han vil være veldig forsiktig med medisinske påstander.

Hvis man tar medisiner for hjertehelsen, har lavt blodtrykk eller har et helseproblem, bør man rådføre seg med lege før man bruker produktet.

I Physicians Desk Reference (nevnt over) står det at «ProArgi-9 er l-arginin tilskuddet med verdens høyeste kvalitet», og at det «kombinerer sterke kardiovaskulære fordeler med et utvalg overlegne hjertehelseingredienser for å gi kardiovaskulærsystemet optimal støtte».
Foruten l-arginin inneholder produktet hele 2500 IU D-vitamin (625 % av anbefalt daglig inntak) , K-vitamin, B6, folsyre, B12 og C-vitamin, xylitol, granateple, stevia, med mer.

Ble kvitt astma og allergi
Glenn Skamsar jobbet tidligere som storkundeansvarlig i Trioving, men måtte slutte der av helsemessige årsaker. Han har hatt astma og allergier siden barndommen og voks opp i andre etasje over en bensinstasjon. I tillegg røyket han en del i voksen alder, og med en stressende jobb ble det lite gunstig for helsen.
I 2010 kom han over ProArgi-9 fra Synergy og testet det ut.
− Jeg merket at pusten forbedret seg veldig. Nå bruker jeg denne i stedet for astmaspray. I dag har jeg ikke behov for å ta noen medisiner verken for astma eller allergier, sier han.
Det betyr ikke at produktet kan hjelpe alle andre med astma og allergier, men for Glenn fungerte det. Han var til utredning på Ullevål og Volvat, og hadde bare 36 prosent lungekapasitet. Han ble utredet for KOLS (kronisk obstruktiv lungesykdom), men han hadde det ikke lenge nok for å få diagnosen.
− Seks måneder etter at jeg hadde begynt å ta ProArgi-9 var lungekapasiteten steget til 80 prosent. I dag er jeg 42 år og pusten har aldri vært bedre enn noen gang, sier han. Først gjorde han ingen andre forandringer enn å ta produktet. De siste to årene har han i begynt å trene, noe som også har forsterket effekten.

Toppidrettutøveres hemmelighet
Siden cellene kan få mer oksygen av å bruke ProArgi-9 og siden dette kan avlaste hjertet, er det logisk å tenke seg at man kan få bedre effekt av trening.

− Treningseffekten er kjempebra. Mange treningsstudioer anbefaler disse produktene til de som trener. Mange toppidrettsutøvere bruker produktene, men ikke alle ønsker å gå ut med det offentlig. For det er en konkurransefordel de har, sier Glenn.
Produktene passerer enhver dopingtest, da de inneholder ingen ingredienser som har med doping å gjøre.
− På toppnivå er det vanskelig å slå personer som bruker Synergys produkter. Sykkellaget IAM Cycling satte verdensrekord da de begynte med produktene, sier Glenn.
IAM Cycling var et Synergy-sponset sveitsisk sykkellag som brukte produktene for å prestere bedre til Tour de France. Laget ble lagt ned i 2016, på grunn av mangel på andre sponsorer.
− Når man får mer oksygen levert til cellene, så vil hvert hjerteslag gi mer energi. Da vil du enten prestere mer på samme puls, eller så du yter det samme på lavere puls, sier Glenn.
I konkurranseidretter er det klart en fordel om du klarer å ligge noen pulsslag lavere over tid. Da vil du ha mer energi igjen på løpet.
− Når kroppen får nok oksygen, vil ikke kroppen produsere melkesyre heller. Så idrettsutøvere har kjempeeffekt av det, avslutter Glenn.
Melkesyre er egentlig et tegn til oss at vi må slutte å løpe, for da er vi på underskudd av oksygen. Kroppen gir oss da kramper for å gi oss beskjed om at vi bør slutte. Men så lenge cellene og musklene får nok næring og oksygen, vil krampene komme senere.

Bedre fordøyelse og søvn
Christer T. Norman har også opplevd gode effekter av Synergys kosttilskudd. Han har ikke hatt noen spesielle helseutfordringer, foruten at han har hatt lite energi og i dårlig form. I dag bruker han alle de seks produktene fra sortimentet, men han vil spesielt fremheve energitilskuddet E9 og SLM Smart måltidserstatter.
− Når jeg bruker samtlige produkter merker jeg at fordøyelse og søvn blir bedre. Jeg blir mer oppløftet og klartenkt og mer til stede. Jeg får et energikick, døgnrytmen blir bedre og søtsuget blir borte, sier han. Christer har jobbet som Synergy distributør i halvannet år.
Om morgenen tar han en SLM Smart shake, som er en fullverdig måltidserstatter med makronæringsstoffer, vitaminer og mineraler.
− Sammenlignet med når jeg spiser havregrøt og en brødskive, så blir jeg sulten igjen klokken 12 og blodsukkeret begynner å rase nedover. Med denne er blodsukkeret stabilt og jeg holder lenger. Jeg merker at kroppen tar til seg mat og næring annerkedes. Den stabiliserer kroppen dit den skal være, slik at den fungerer bedre, sier han.

L-ArgininNaturlige kilder til l-arginin
Nøtter og frø inneholder mest l-arginin. Proteiner fra valnøtter, pinjekjerner og gresskarfrø inneholder cirka 15 prosent l-arginin. Til sammenligning er innholdet av l-arginin i proteiner fra kylling, svinekjøtt og fisk omkring 3-7 prosent. Protein fra erter inneholder betydelig mer l-arginin enn melkeprotein. Kikerter, havre, bokhvete, hel hvete, brun ris og kokos inneholder også arginin.
(Kilder: http://www.aminosyrer.org, http://www.prgmea.com

Om selskapetSynergy Worldwide ble opprettet i 1999, som et datterselskap av Nature’s Sunshine. Deres medisinske og vitenskapelige rådgivende organ består av leger, forskere og ledere på området helse og ernæring.
Ved Hughes Center for Research and Innovation arbeider eksperter kontinuerlig for å utvikle løsninger for å fremme god helse. Forsknings- og utviklingsstaben består av personer med doktorgrad, biologer, kjemikere og forskere med flere tiårs erfaring bak seg med å arbeide med kosttilskudd.
Synergy foretar grundige tilsynsbesøk hos råvareleverandører over hele verden, og alle råvarer testet ved ankomst med tanke på identitet, sikkerhet og styrke. Alle varepartier testes også. Dette er en årlig investering på flere millioner dollar.
Produktene i dag omfatter ProArgi-9 kosttilskudd, SLM Smart måltidserstatter, Phytolife flytende klorofylldrikk med peppermynte, Mistify antioksidantdrikk, E9 energitilskudd og Body Prime detox for tarmsystemet.

Dersom du ønsker å kjøpe, eller trenger mer informasjon :

Kontakt : Anne-Leni Hunt Tlf: 951 44 096
Nettside: https://1804332.synergyworldwide.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Gjem linker
Vis linker

Brukeravatar
Asbjørn
ADMIN
ADMIN
Kjønn (valgfri): *U*
Sted: Florø
Har LIKT: 899 ganger
Blitt likt : 1257 ganger
Stjernetegn: Krepsen
Kontakt:

Re: Få mer energi og avlast hjertet

Legg innav Asbjørn » 26 feb 2018 23:31

Kommentar til denne saken :
Som de fleste allerede vet, så har næringsverdien i matvarer gått ned de senere år,
rett og slett fordi man skal produsere mest mulig på kortest mulig tid,
jordsmonnet blir utarmet etter flere års bruk av samme vekster, osv.
Det betyr at en gjerne bruker litt tilskudd som tran, vitamintabletter, osv, for å sikre at kroppen har de viktigste vitaminer og næringsstoffer.

Jeg har selv brukt L-arginin tabletter sammen med diverse vitamintabletter over en tid,
da jeg har hatt litt problemer med kroppen.
SÅ oppdaget jeg dette produktet, og ser at selv om det koster litt, så kan man trekke fra kostnadene ved de andre tilskuddene, samt at det virker som om maten utnyttes bedre.

Har selv allergi, ( som omtalt i innlegget over ), så det blir spennende å se om jeg merker forskjell etterhvert...

A

Link:
BBcode:
HTML:
Gjem linker
Vis linker

• Annonse

Gå tilbake til «Prat om helse»