Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Velkommen til min rare lille spådomstråd, her er alle velkommen enten de bare vil ha et lite orakelkort for å inspirere eller rettlede, eller om de vil ha et tarotlegg for å finne ut av noe. Det kan være både konkret og helt generelt, så enten du vil ha svar på noe spesielt eller du bare vil få hint om tendensene i livet nå og tiden fremover, så kom til Svartepus og fortell hva du ønsker!

Svartepusen er noe ustabil som spåerske så her vil svarene komme både kjapt og sent, og med både jevne og ujevne mellomrom, så fatt mot. Men alle ska få (innenfor rimelighetens grenser)! Det eneste jeg krever av deg er at du er i hvert fall litt aktiv på forumet. Splitter nye medlemmer som starter sin karriere her på forumet med et "spå meg værsåsnill"-innlegg havner bakerst i spåkøen. Sånn sett er jeg sikkert både streng og urettferdig, men sånn er det.

Men ellers: Værsågod, stig på! Hva kan jeg hjelpe deg med?

Image
Antall ord: 183
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Kort Sagt - Svartepusen spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Asbjørn »

Ok, kan jo være en av de første "kandidatene"; og jo, jeg er nok "aktiv på forumet" :P

Jobb ; Hva kan kortene si om det ?

( og om det er annet kortene kommer med samtidig, så .... bare vurder om svaret skal komme her eller i PM ;) )

A
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av g.r.y »

Melder meg gjerne til tjeneste jeg oxo! :)
Antall ord: 7
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusen spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Asbjørn skrev:Ok, kan jo være en av de første "kandidatene"; og jo, jeg er nok "aktiv på forumet" :P

Jobb ; Hva kan kortene si om det ?

( og om det er annet kortene kommer med samtidig, så .... bare vurder om svaret skal komme her eller i PM ;) )

A
Joda du er nok godkjent i forhold til aktivitet på forumet! ;) Som takk for en S i overskrifta skal du få et par kort fra meg. Jeg trakk to kort der jeg spurte det ene kortet hvor du er nå i forhold til jobb, og det andre kortet hvordan det ser ut i tiden fremover.

Jobb pr nå:

Overtalelse på ett eller annet plan, da i form av en slags følelsesmessig overtalelse. Du prøver å finne ut av hvor du vil og denne overtalelsen handler om å "overtale" deg selv til å gå i en spesiell retning. Du blander en del følelser inn i avgjørelsen og mesteparten av argumentene for og i mot foregår i ditt eget hode. Du går mye inn i deg selv og tenker. Du må føle harmoni med det du bestemmer deg for og derfor blir det mye tenking og du bytter stadig mening. Kortet nevner også muligheten for at det kan være et samarbeid med en annen person på gang, og da kanskje en person som du jobber litt med å være på bølgelengde med. Uansett har du modenhet og visdom nok til å klare det du vil, når du bare klarer å bli enig med deg selv hva det er du vil ;)

Tiden fremover:

Her kommer det tydelig frem et samarbeid eller en union av noe slag. Det er sterke krefter i sving og samarbeidet ser ut til å være preget av motsetninger, men da motsetninger som tiltrekker og utfyller hverandre og skaper mye bra energi. Det er utforsking av potensiale i et prosjekt og ting føles både spennende og utrygt på samme tid. Selv om det ser ut som at en avgjørelse har blitt tatt, er det fremdeles litt tvil. Du må føle deg litt fram og blir usikker på om du har tolket ting rett. Dette er nesten som å være nyforelsket; man vil så gjerne men klarer ikke helt å stole på at forholdet er liv laga. I arbeidsforhold såvel som kjærlighetsforhold må man bare ta sjansen på å binde seg og satse på at man har truffet rett.
Antall ord: 407
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

g.r.y skrev:Melder meg gjerne til tjeneste jeg oxo! :)
Ålrait! Siden du ikke ba om svar på noe spesielt, får du et orakelkort ;) Noen ord på veien fra dyreåndene som du kan tygge på og kanskje bruke til noe fornuftig.

Du får faktisk noen ord fra huskatten: Huskatten råder deg til å rive deg løs fra gamle vaner og bli mindre avhengig av det gode gamle og mest behagelige i livet. Kanskje er det en person du er litt for mye knyttet til og avhengig av, eller kanskje har du rett og slett bare grodd fast i noen dårlige vaner. Ta noen nye bevisste valg og ta fullt ansvar for dem! Ta et steg tilbake og vurder hva du kan luke bort i livet ditt eller evetuelt bare begrense. Øv deg på å sette grenser, be om det du vil ha og ta avgjørelser basert på hva som fungerer best for deg. Kjenn på at du bestemmer over deg selv og tør å si nei til det du ikke ønsker!
Antall ord: 177
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Empathica »

Så moro!

Jeg ønsker å vite om helsa fremover. :)

På forhånd takk. :mrgreen:
Antall ord: 12

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evøy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 21 Feb 2009 14:48
15
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av evøy »

Moro og spennende.

Jeg er ikke så aktiv men hvis du vil spå meg er jeg takknemlig.

Lurer mest på om jeg kan vente meg forandringer i livssituasjonen på grunn av min samboers helse.
På forhånd takk .
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Empathica skrev:Så moro!

Jeg ønsker å vite om helsa fremover. :)

På forhånd takk. :mrgreen:
Jeg trakk et tilfeldig kort mens jeg fokuserte på spørsmålet ditt om helse og fikk følgende svar:

Det er ikke noe veldig negativt over kortet eller noe som antyder noe alvorlig, men det kan se ut som at du er i en periode med noen tester og forsøk på å finne ut av noe. Enten bare i det små ved å studere og lese deg opp selv for å sjekke opp symptomer på nett e.l., eller litt mer seriøst ved tester og undersøkelser hos lege. Det er mye usikkerhet rundt en eventuell diagnose men dette kan kanskje ligge bare i deg selv ved at du grubler på symptomer og plager, og bekymrer deg for helseplager. Dersom du har kontakt med lege er legen mest sannsynlig ganske dyktig og pålitelig, en type som gjerne vil finne ut av ting og tar seg god tid til å komme til bunns i plagene dine. Kanskje til tider litt snokete og invaderende. Du kan også oppleve andre mennesker rundt deg som litt nysgjerrige og sladrete, så kanskje de spekulerer litt i din helse de også?

Uansett antyder kortet at du har lykken med deg og at du klarer deg helt fint gjennom eventuell problemer og plager. Du er ganske bestemt og vil vinne mye ved å stå på og kreve hjelp hvis/når du trenger det.
Antall ord: 240
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

evøy skrev:Moro og spennende.

Jeg er ikke så aktiv men hvis du vil spå meg er jeg takknemlig.

Lurer mest på om jeg kan vente meg forandringer i livssituasjonen på grunn av min samboers helse.
På forhånd takk .
Ok da, siden du spør så pent ;)

Skal vi seee, hva kortene svarer på det. Nå er ikke tarot kjent for å svare kort og konsist ja eller nei men jeg kan jo se på hvilke tendenser de viser:

Kortet jeg trakk ser ut til å vippe sterkt mot at svaret er ja. Du kan i hvert fall vente noen forandringer. Kortet sier at du kommer til å legge noe bak deg og det blir noen endringer i livet ditt. Det nevnes at dere i en periode kanskje skilles ved avstand (den ene reiser bort ei stund, kanskje samboeren din som reiser bort for behandling?) og det er også snakk om planer som plutselig blir lagt og satt i gang men som like fort blir avsluttet og lagt død.
Et tips til deg fra kortene er å bruke din kunnskap og evne til å være framsynt til å prøve å forutse tiden fremover. Du vet kanskje innerst inne hva som venter dere?

Håper dette hjelper noe som helst.
Antall ord: 207
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Bearchild »

Ber ydmykt om en uttalelse fra dyrekortene dine.. :flirt
Egentlig generelt om "nå". Bare for å ha noe å jobbe tankemessig med. :)
Antall ord: 19
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evøy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 21 Feb 2009 14:48
15
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av evøy »

Tusen takk snille Svartepus.

Kortene sier nok det jeg har hatt tvil om.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Bearchild skrev:Ber ydmykt om en uttalelse fra dyrekortene dine.. :flirt
Egentlig generelt om "nå". Bare for å ha noe å jobbe tankemessig med. :)
Okei!

Sjimpansen antyder at du grubler litt på ett eller annet og sier at du bør stole på både intuisjonen og intellektet ditt. Når disse to er i harmoni vil du bli overrasket over hvor enkelt svaret egentlig er ;) Ikke bare har du en elegant kombinasjon av å tenke realistisk og å stole på magefølelsen, men du er også god på å lese andres kroppsspråk og stemme. Sjimpansen sier dette er din litt dyriske natur og dens instinktive kommunikasjon med alt rundt deg, og denne evnen henger tett sammen med din evne til overlevelse og vekst i livet.
Pust rolig og fokuser på alle de fysiske følelsene du kjenner rundt deg, og bruk gjerne også i tillegg internett, bøker eller spør en venn om råd for å finne ut av det du tenker på. Eller kanskje fungerer det minst like bra å tenke på det uten innspill fra andre, filosofere litt rett og slett. Men ikke gruble alt for lenge, da er det bedre å gå bort i fra hele greia og vente til det plutselig går et lys opp for deg, for det kan det fort gjøre når du lar ting ligge og surre i bakhodet mens du gjør noe annet. Det er ikke noe hastverk, så vær tålmodig og ta deg tid til å undersøke flere svar og muligheter!
Antall ord: 251
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Bearchild »

Svartepus skrev:
Sjimpansen antyder at du grubler litt på ett eller annet og sier at du bør stole på både intuisjonen og intellektet ditt. Når disse to er i harmoni vil du bli overrasket over hvor enkelt svaret egentlig er ;)
Hadde det bare vært så enkelt! :lol3
.. men da er det kanskje nettopp dèt?

Takk, legger det bak øret!
Antall ord: 63
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Bearchild skrev:
Svartepus skrev:
Sjimpansen antyder at du grubler litt på ett eller annet og sier at du bør stole på både intuisjonen og intellektet ditt. Når disse to er i harmoni vil du bli overrasket over hvor enkelt svaret egentlig er ;)
Hadde det bare vært så enkelt! :lol3
.. men da er det kanskje nettopp dèt?

Takk, legger det bak øret!
Ja, for det sier sjimpansen! :lol:

Jeg kan godt konferere med tarotkortene også om du vil. De pleier å være litt mindre filosofiske og litt mer rett på sak, og egner seg bedre dersom du ønsker et svar ;)
Antall ord: 102
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Bearchild »

Svartepus skrev: Jeg kan godt konferere med tarotkortene også om du vil. De pleier å være litt mindre filosofiske og litt mer rett på sak, og egner seg bedre dersom du ønsker et svar ;)
Veldig snilt av deg! :)
Jeg må bare få lov til å gruble litt på spørsmål først. Eller kanskje det er akkurat det jeg ikke skal? :dontknow
Du kan jo prøve med en "generelt nå" og se om du/ jeg får noe fornuftig svar!
Antall ord: 80
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links