Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:Jeg finner ikke mulighet for å like med mobilen, men kanskje like greit ;) Jeg vil heller takke for en personlig, dypttreffende og nøyaktig beskrivelse av mye i min livssituasjon som allerede forløper seg slik du og kortene beskriver.

Jeg er veldig takknemlig for at du tar deg tid. Det du formidler er både bekreftende og støttende, og jeg håper at jeg kan ta det til etterretning og ta meg sammen nok til at jeg for en gangs skyld får gjort noe konstruktivt utav det foruten å finne det trøstende og forstående.

Tusen hjertelig takk!
Åh det var da ikke så meget. Du gir mye av deg selv og da fortjener du å få mye også! Derfor very special price for you, mister! ;) :mozilla_smile:
Antall ord: 131
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av ludoburgero »

Jeg stiller til gjengjeld med akkurat hva jeg kan som du vil. Det ekskluderer tarot, det er ikke min gate. :lol:

Takk igjen, takk, takk, millioner takk! Du er vel det man trygt kan kalle en menneskekjenner, men med enda mer :)
Antall ord: 40
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Dytter forsiktig opp om noen skulle ha behov for noen kort og ord ;)
Antall ord: 13
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZigZag
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 213
Startet: 02 Feb 2016 10:41
8
Har takket: 26 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av ZigZag »

Gjerne det når du har tid. :)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

ZigZag skrev:Gjerne det når du har tid. :)
Siden det er søndag så har jeg både tid og ork til å legge et kort eller to, så here we go:

Første kort handler om "veien gjennom skogen", veien videre i livet. Du verdsetter fysisk styrke og nytelse, og har en grunnleggende stolthet i deg som gjør at du klarer deg gjennom det meste. Men noen ganger er det greit å få hjelp på veien og kortet snakker om en person som hjelper deg. Vedkommende er pålitelig og robust, ser detaljene og får jobben gjort. H*n sjekker ut alle muligheter og vil stå på for deg.

I forhold til hva som skjer i livet ditt nå råder kortene deg til å holde fokus på målet du har satt deg, virkelig tenk nøye gjennom det du sier og gjør og krev støtte og hjelp, spesielt fra dem som er forpliktet til å gi deg det. Selv om du til tider lider under lav selvtillit og dårlig selvbilde fordi du roter ting til for deg selv, så ikke gi opp for fort. Stå på for deg selv og det du tror på. Kortene ber deg om å stille deg selv følgende spørsmål: På hvilket område trenger du å gi mer av deg selv? Hva forventer andre at du skal tilby? Kan du bruke staheten i deg til noe positivt?

Jeg følte for å trekke to kort, så kort nr 2 legger til på slutten at det ser ut som du kan feire en seier etterhvert. Etter å ha jobbet og kjempet for noe vil du bli belønnet med et positivt utfall der du endelig kan slappe litt av. Kanskje til og med en feiring sammen med noen som står deg nær. Kortet sier at uansett hvor personlig kampen du har kjempet er, trenger og fortjener du litt avkobling sammen med mennesker som du føler deg vel sammen med. Dersom jeg tolket kortet rett sier det at denne lettelsen og belønningen vil komme nå på senvåren/tidlig sommer, i naturens mest fruktbare og frodige tid.
Antall ord: 358
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZigZag
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 213
Startet: 02 Feb 2016 10:41
8
Har takket: 26 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av ZigZag »

Svartepus skrev: Dersom jeg tolket kortet rett sier det at denne lettelsen og belønningen vil komme nå på senvåren/tidlig sommer, i naturens mest fruktbare og frodige tid.
Jeg gleder meg allerede!

Takk for begge kortene og tolkningene du kom med!
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZigZag
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 213
Startet: 02 Feb 2016 10:41
8
Har takket: 26 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av ZigZag »

Svartepus, når du er keen på å trekke et kort for meg, hit me! :boxer





Edit: glemte å si at jeg ikke lurer på noe spess,uten tolkning bare det du trekker sånn generelt liksom og helst korta du har mest tilknytning til!
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Fero »

Long time, no see! Kom egentlig inn på forumet for å kikke etter noe informasjon, og snublet over dette underforumet jeg ikke hadde sett før. Altså vært ute av gamet en stund, med andre ord.

Jeg står foran en stor omveltning i livet. Mye står og faller på at alle brikkene faller på plass, og jeg vet ikke om jeg engang har satset på riktige brikker. Nysgjerrigheten seiret, så tenkte jeg kunne legge inn et innlegg her da :)
Antall ord: 81
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZigZag
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 213
Startet: 02 Feb 2016 10:41
8
Har takket: 26 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av ZigZag »

Fero kan få min plass i køen!
så bare stryk meg av fra lista
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Fero skrev:Long time, no see! Kom egentlig inn på forumet for å kikke etter noe informasjon, og snublet over dette underforumet jeg ikke hadde sett før. Altså vært ute av gamet en stund, med andre ord.

Jeg står foran en stor omveltning i livet. Mye står og faller på at alle brikkene faller på plass, og jeg vet ikke om jeg engang har satset på riktige brikker. Nysgjerrigheten seiret, så tenkte jeg kunne legge inn et innlegg her da :)
Hei på deg og velkommen tilbake til forumet! Bli gjerne værende! ;) I hvert fall stikk innom av og til!

Siden ZigZag var så galant å gå ut av køen og slippe deg forbi, skal jeg prøve å legge et par kort for deg. Jeg liker å trekke to kort, ett for det som har skjedd og ett for det som er nå fremover. And so I did...

Det som har vært:
Kortet her handler om evner og kunnskaper, og det å tilegne seg viktig kunnskap og bli bedre innen et håndtverk eller en profesjon. Det handler også om det å bruke sine evner og kunnskaper til å bygge seg opp et godt liv, både for deg selv og dem rundt deg. Du har måttet bruke en stor porsjon med selvdisiplin, tålmodighet og utholdenhet for å komme dit du ville. Det er også noe med det å uttrykke deg selv i kortene her, nesten som om du har drevet med noe som handler om underholdning (musikk, teater eller dans) eller det å holde taler eller noe i den sjangeren. Og nå fikk jeg en følelse av at jeg spådde deg om noe lignende for et år eller to siden, men da var det visst ikke særlig treffende så muligens er det fremdeles et blindspor. Å uttrykke seg kan jo også handle om å uttrykke seg skriftlig.
På den mer voldsomme siden kan kortet tolkes som at du virkelig har kjempet mot noe veldig vanskelig, enten sykdom eller veldig rystende hendelser i livet. Du har måttet tatt vanskelige avgjørelser kanskje både på egne og andres vegne. Dette har krevd mye av deg, også at du har måttet satt deg inn i nye ting for å lære mer og finne passende løsninger.

Det som er nå og litt fremover i tid:
Her dukket et interessant kort opp! Et kort som handler om det å sette planer ut i livet, eller til og med virkeliggjøre drømmer. Det handler om en av de fine tingene ved å være et menneske; at man på ene siden er i kontakt med den fysiske verden rundt seg og kan samhandle med den, og på den andre siden har en stor evne til å bruke fantasien og bevege seg inn på det mer åndelige. Nettopp dette mener kortet er viktig fordi disse to sidene av livet henger sammen.
Kortet handler om det å begynne med en liten spire av en ide, utvikle denne ideen, formulere den om til håndfaste planer som også kan overbevise andre, og så sette den ut i livet. Det kan se ut som det er noe som i stor grad endrer livet ditt i positiv retning, og du vil høste respekt fra andre for den innsatsen og jobben du gjør.

Og helt uten kort fikk jeg en følelse av oppbrudd og det å stå på egne ben, om det har noe å si.
Antall ord: 567
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Fero »

Takker og bukker! Ja, jeg burde vel egentlig prøve og sjekke innom litt oftere. Det er ikke til å komme bort i fra at den harde kjernen her er en veldig trivelig gjeng :)

Jeg gikk gjennom de to forrige leggene du har vært så snill og gjort for meg, for å se om jeg kan nøste sammen litt tråder her. Det er mye som har skjedd siden sist jeg var aktiv her. Ved de forrige leggene, så visste du jo litt mer om hvordan ståa var, tror jeg. Jeg tar til meg det du har skrevet, også tenker jeg at jeg kanskje må prøve å finne en utdypning eller en slags forklaring, et støttekort om du vil. Jeg skal se om jeg får en feeling for noen av mine egne kortstokker for å se om det er noe å hente der. Jeg føler det ligger noe der som jeg ikke helt ser, eller ikke forstår.

Jeg har over litt tid forberedet meg til store endringer, og vil nok stå på egne ben (altså mer eller mindre alene) i løpet av et par måneder, hvis alt går i boks. Dette er en positiv greie jeg ser frem til, så det er heldigvis ikke så dramatisk som det høres ut som. Men det er kanskje noe rundt dette, og veien videre, som ennå ikke er helt opplyst for meg enda. Håper det er lovende! Takk :)
Antall ord: 243
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CarlFredrik
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 15 Jan 2016 22:54
8
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen
Har takket: 1 gang

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av CarlFredrik »

Hei Svartepus! :-)

Jeg har vært en del aktiv her ved å lese mye for å lære om litt av hvert.
Jeg har merket det siste året at jeg har gradvis utviklet evner til å se og føle ting som andre kanskje ikke ser så lett. Jeg har alltid hatt veldig varme hender, og fant nylig ut at jeg har evner ved det også.

Så jeg lurer rett og slett på om du ville være så vennlig å se hva kortene sier i forhold til de evnene jeg har utviklet? Om det vil skje noe mer?

Jeg har også søkt om lærlingplass i år, og vet at jeg går et usikkert yrke i vente. Så litt informasjon på den fronten hadde jeg også vært veldig takknemlig for :-)

Mvh. Carl Fredrik :lykkelig
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

CarlFredrik skrev:Hei Svartepus! :-)

Jeg har vært en del aktiv her ved å lese mye for å lære om litt av hvert.
Jeg har merket det siste året at jeg har gradvis utviklet evner til å se og føle ting som andre kanskje ikke ser så lett. Jeg har alltid hatt veldig varme hender, og fant nylig ut at jeg har evner ved det også.

Så jeg lurer rett og slett på om du ville være så vennlig å se hva kortene sier i forhold til de evnene jeg har utviklet? Om det vil skje noe mer?

Jeg har også søkt om lærlingplass i år, og vet at jeg går et usikkert yrke i vente. Så litt informasjon på den fronten hadde jeg også vært veldig takknemlig for :-)

Mvh. Carl Fredrik :lykkelig
Hei til deg!
Så klare og greie spørsmål du stiller! :mozilla_smile: Jeg skal legge noen kort for deg i morra og se om jeg får frem noe fornuftig! ;)
Antall ord: 167
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CarlFredrik
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 15 Jan 2016 22:54
8
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen
Har takket: 1 gang

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av CarlFredrik »

Svartepus skrev:
CarlFredrik skrev:Hei Svartepus! :-)

Jeg har vært en del aktiv her ved å lese mye for å lære om litt av hvert.
Jeg har merket det siste året at jeg har gradvis utviklet evner til å se og føle ting som andre kanskje ikke ser så lett. Jeg har alltid hatt veldig varme hender, og fant nylig ut at jeg har evner ved det også.

Så jeg lurer rett og slett på om du ville være så vennlig å se hva kortene sier i forhold til de evnene jeg har utviklet? Om det vil skje noe mer?

Jeg har også søkt om lærlingplass i år, og vet at jeg går et usikkert yrke i vente. Så litt informasjon på den fronten hadde jeg også vært veldig takknemlig for :-)

Mvh. Carl Fredrik :lykkelig
Hei til deg!
Så klare og greie spørsmål du stiller! :mozilla_smile: Jeg skal legge noen kort for deg i morra og se om jeg får frem noe fornuftig! ;)

Tusen takk for svar, gleder meg til å høre :-)
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

CarlFredrik skrev:
Så jeg lurer rett og slett på om du ville være så vennlig å se hva kortene sier i forhold til de evnene jeg har utviklet? Om det vil skje noe mer?

Jeg har også søkt om lærlingplass i år, og vet at jeg går et usikkert yrke i vente. Så litt informasjon på den fronten hadde jeg også vært veldig takknemlig for :-)

Mvh. Carl Fredrik :lykkelig
Nå skal vi se hva kortene får frem... (og ja jeg sliter litt med å være kort, så du får ha meg unnskyldt all teksten...)

Evnene dine og utviklingen av disse:
Du fikk kortet "ni piler" som representerer det å dedikere seg til noe. Siden du spurte om evnene dine er det jo naturlig å tolke kortet i forhold til dette, og kortet er også nært knyttet til evner innenfor det åndelige og filosofiske. Det du trenger for å utvikle evnene er oppriktighet, selvdisiplin og hardt arbeid. Det kommer til å kreve mye tid og innsats fra deg og kortet sier at dersom du føler deg kallet til å bli dyktig innen det åndelige, krever det også at du viser deg ansvarsfull og er villig til å ofre noe. Kortet peker på dette med innvirkningen vi mennesker har på miljøet og verden rundt oss, og da spesielt den negative innvirkningen, og minner om at du ved å velge en åndelig retning i livet også må være veldig bevisst på ditt ansvar på dette planet. Dette handler både om negative energier men også noe så enkelt (og samtidig vanskelig) som å respektere andres livssyn og trosretninger. Kortet sier du bør gå foran med et godt eksempel på dette området og være en veiviser for andre, og da spesielt barn og unge. Ingen vet hva fremtiden bringer og hvor alvorlige spor vi setter med vår til tider voldsomme fremferd, men å utvikle seg innen det åndelige krever at man jobber for å bidra til å endre negative energier og holdninger i menneskene rundt seg.
Så ja, om du er villig til å jobbe og ofre litt for å utvikle evnene dine, har du absolutt muligheten til det!

Lærlingeplass og nytt yrke:
Her hoppet kortet "Fire beholdere" frem og det kortet står faktisk for kjedsomhet og det å føle seg låst i noe som føles lite inspirerende og givende. Bortkastet energi og en følelse av tretthet.
Kortet handler om det å føle seg låst i livet og mangel på inspirasjon og tiltakslyst. Men uansett hvor oppgitt man føler seg, ligger alle mulighetene der klar til å gripes. Kanskje man til og med opplever at man plutselig har så mange muligheter at man nesten blir svimmel. Det man må gjøre er å bestemme seg for hvilken retning man føler er den riktige og kaste seg ut i det. Kortet sier du uansett ikke skal være redd for utfordringen, men gripe muligheten og utnytte den til det fulle.
Kanskje du har følt deg usikker før men nå tatt en avgjørelse og lurer på hvordan det vil gå? Ut i fra kortet virker det som at du bør ta sats og hoppe i det uten å nøle. Skulle det være feil for deg, er det uansett bedre å ha gjort noe enn å sitte og nøle uten å handle. Lærlingeplassen er nok uansett en inngangsport til noe bra for deg, enten du blir værende i yrket eller du finner ut at du vil velge en annen retning.
Antall ord: 584
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links