Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Hvordan ser framtiden min ut?

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Svartepus »

Spaden skrev:Svartepus altså.. Jeg blir så fascinert av sånne kort!
Jeg vet ikke mye om de, men har en forestilling om at det må være ganske mye jobb å sette seg inn i, forstå og sette sammen alt der det skal?
Kjenner jeg bli veldig nysgjerrig på hva som er kriteriene dine for å spå over internett?
Er det sånn at du tenger noen slags form for informasjon om hvem jeg er, eller holder det at jeg spør deg her om du kan spå meg? Og først og fremst kanskje om du vil spå meg?

Isåfall- fungerer det sånn at jeg eventuelt skriver ned konkrete spørsmål?
Eller holder det med temaer?
Isåfall er de; Helse, kjærlighet, fortid, mørke, fremtidsmuligheter.

Jeg forstår om det er sånn at du ikke kan spå meg hvis du ikke har noen "formening" om meg eller "kjenner" meg, men fant ut at det uansett ikke skader å høre? Jeg er aaaltfor nysgjerrig til å la være! :ooom
Mer enn to måneder etter forespørselen kommer noen kort og tanker herfra til deg. Bedre sent enn aldri ;) Du ville i utgangspunktet ha svar på veldig mange områder samtidig, noe som tar veldig lang tid og krever mange kort og mye energi. Siden det er flere som ønsker at jeg legge kort til dem og jeg vil prøve å gi alle noen ord, får du bare et litt generelt legg som kanskje sveiper innom alle områder, noen få eller kanskje bare ett viktig område (noen ganger bestemmer kortene hva du trenger mest å høre). Jeg hadde egentlig tenkt å legge tre kort men siden fire kort hoppet ut av stokken da jeg skulle blande, tar jeg alle fire med.

Kort 1 er tre steiner, et kort for kreativitet. Kortet forteller om noen som har tett kontakt med naturen og universet rundt seg og som kan la seg inspirere til å skape kunst i en eller annen form. Du kan få til mye så lenge du aktivt pleier denne kontakten med den felles bevisstheten vi alle i universet er en del av. Dersom du ikke allerede driver med noe kreativt og kunstnerisk (musikk, bildekunst, dikt/tekstskriving, dans eller teater), sier kortet at du har alle muligheter til å finne ditt talent innenfor dette feltet.

Kort 2 er syv buer, et kort for klarhet. Tiden er inne for å ta avgjørelser og prioritere riktig. Vær litt hard med deg selv og kvitt deg med det du ikke lenger trenger i livet, enten det gjelder ting eller mennesker du ikke føler gjør deg godt lenger. Slike endringer er selvsagt vanskelige og kan være vonde, men i alt det vonde ligger mye vekst. Det er som i naturen; det gamle må dø for å slippe til det nye. Ikke hold fast på det gamle bare fordi det er velkjent, trygt eller fordi du kjenner på dårlig samvittighet. Det er ditt liv og dine valg, du må ta ansvaret for å skape vekst i ditt liv. Ved å akseptere dette og velge vanskelige endringer, vil du også komme sterkere ut av det med en god visshet og trygghet på at du gjorde det rette.

Kort 3 er bue-esset, et kort for livsgnist. Hvis du tenker på en bue (som i pil og bue) og hvordan man lager en god bue, kan du lære mye om det å leve. Buen representerer livsgnisten som setter ting i bevegelse, det som gir pilen energi og fart til å nå langt. Buen er for deg det du trenger for å komme dit du vil og få det du vil ha, som f.eks. et bedre liv. På samme måte som at det å lage en god bue er noe som krever arbeid og kunnskap, er det å skape endringer i livet noe som krever noe av deg. Du må gjøre deg kjent med det du har å forholde deg til, både menneskene rundt deg og din situasjon. Hva er det som fungerer bra og hva er det som ikke fungerer bra? Det viktigste spørsmålet: hvorfor? Bruk den kunnskapen du får ut av dette til å finne din bue, din livsgnist, som sender deg lengst mulig mot målet du vil nå. Ikke vent på livsgnisten, lag den selv!

Kort 4 er seks steiner, et kort for utnyttelse. I dette ligger en advarsel om overforbruk av ressurser, enten på grunn av egoisme eller ren dumskap. Dette er jo for så vidt noe som er typisk mennesker i vår del av verden der vi bruker og bruker som om det ikke er noen morgendag. Men "ressurser" kan også stå for følelser eller energien i mennesker, og det kan være snakk om det å "bruke mennesker". Har du noen i livet ditt som suger deg tom for energi eller bare tar uten å gi tilbake? Eller er du kanskje bare opptatt av miljø og misbruk av ressursene vi har på deling her på kloden? Uansett er det mye som tyder på at du har en eller annen form for utnyttelse i livet. Det kan også være en advarsel om at du selv er den som har tendenser til å overforbruke eller ta for mye uten å gi noe tilbake. Her kan man være inne på mellommenneskelige forhold som vennskap eller kjærlighet også. Uansett, kortet ber om å tenke gjennom hvordan du kan bidra til å snu trenden.

Tarot blir som oftest veldig generelt (spesielt når man er litt rusten som meg), men det jeg leser ut av kortene sett under ett er at du lengter etter noe nytt og føler du står litt fast. Hva er det som holder deg igjen? Enten det er personer, steder, eide ting eller bare gamle vaner, er det du som må bryte ut og ta ansvar for å endre på det du ikke liker. Ellers kan du risikere å bli stående apatisk og tom igjen mens andre styrer livet og skjebnen din. Riv av plasteret og kom i gang!
Antall ord: 1004
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Spaden »

Svartepus skrev:
Spaden skrev:Svartepus altså.. Jeg blir så fascinert av sånne kort!
Jeg vet ikke mye om de, men har en forestilling om at det må være ganske mye jobb å sette seg inn i, forstå og sette sammen alt der det skal?
Kjenner jeg bli veldig nysgjerrig på hva som er kriteriene dine for å spå over internett?
Er det sånn at du tenger noen slags form for informasjon om hvem jeg er, eller holder det at jeg spør deg her om du kan spå meg? Og først og fremst kanskje om du vil spå meg?

Isåfall- fungerer det sånn at jeg eventuelt skriver ned konkrete spørsmål?
Eller holder det med temaer?
Isåfall er de; Helse, kjærlighet, fortid, mørke, fremtidsmuligheter.

Jeg forstår om det er sånn at du ikke kan spå meg hvis du ikke har noen "formening" om meg eller "kjenner" meg, men fant ut at det uansett ikke skader å høre? Jeg er aaaltfor nysgjerrig til å la være! :ooom
Mer enn to måneder etter forespørselen kommer noen kort og tanker herfra til deg. Bedre sent enn aldri ;) Du ville i utgangspunktet ha svar på veldig mange områder samtidig, noe som tar veldig lang tid og krever mange kort og mye energi. Siden det er flere som ønsker at jeg legge kort til dem og jeg vil prøve å gi alle noen ord, får du bare et litt generelt legg som kanskje sveiper innom alle områder, noen få eller kanskje bare ett viktig område (noen ganger bestemmer kortene hva du trenger mest å høre). Jeg hadde egentlig tenkt å legge tre kort men siden fire kort hoppet ut av stokken da jeg skulle blande, tar jeg alle fire med.

Kort 1 er tre steiner, et kort for kreativitet. Kortet forteller om noen som har tett kontakt med naturen og universet rundt seg og som kan la seg inspirere til å skape kunst i en eller annen form. Du kan få til mye så lenge du aktivt pleier denne kontakten med den felles bevisstheten vi alle i universet er en del av. Dersom du ikke allerede driver med noe kreativt og kunstnerisk (musikk, bildekunst, dikt/tekstskriving, dans eller teater), sier kortet at du har alle muligheter til å finne ditt talent innenfor dette feltet.

Kort 2 er syv buer, et kort for klarhet. Tiden er inne for å ta avgjørelser og prioritere riktig. Vær litt hard med deg selv og kvitt deg med det du ikke lenger trenger i livet, enten det gjelder ting eller mennesker du ikke føler gjør deg godt lenger. Slike endringer er selvsagt vanskelige og kan være vonde, men i alt det vonde ligger mye vekst. Det er som i naturen; det gamle må dø for å slippe til det nye. Ikke hold fast på det gamle bare fordi det er velkjent, trygt eller fordi du kjenner på dårlig samvittighet. Det er ditt liv og dine valg, du må ta ansvaret for å skape vekst i ditt liv. Ved å akseptere dette og velge vanskelige endringer, vil du også komme sterkere ut av det med en god visshet og trygghet på at du gjorde det rette.

Kort 3 er bue-esset, et kort for livsgnist. Hvis du tenker på en bue (som i pil og bue) og hvordan man lager en god bue, kan du lære mye om det å leve. Buen representerer livsgnisten som setter ting i bevegelse, det som gir pilen energi og fart til å nå langt. Buen er for deg det du trenger for å komme dit du vil og få det du vil ha, som f.eks. et bedre liv. På samme måte som at det å lage en god bue er noe som krever arbeid og kunnskap, er det å skape endringer i livet noe som krever noe av deg. Du må gjøre deg kjent med det du har å forholde deg til, både menneskene rundt deg og din situasjon. Hva er det som fungerer bra og hva er det som ikke fungerer bra? Det viktigste spørsmålet: hvorfor? Bruk den kunnskapen du får ut av dette til å finne din bue, din livsgnist, som sender deg lengst mulig mot målet du vil nå. Ikke vent på livsgnisten, lag den selv!

Kort 4 er seks steiner, et kort for utnyttelse. I dette ligger en advarsel om overforbruk av ressurser, enten på grunn av egoisme eller ren dumskap. Dette er jo for så vidt noe som er typisk mennesker i vår del av verden der vi bruker og bruker som om det ikke er noen morgendag. Men "ressurser" kan også stå for følelser eller energien i mennesker, og det kan være snakk om det å "bruke mennesker". Har du noen i livet ditt som suger deg tom for energi eller bare tar uten å gi tilbake? Eller er du kanskje bare opptatt av miljø og misbruk av ressursene vi har på deling her på kloden? Uansett er det mye som tyder på at du har en eller annen form for utnyttelse i livet. Det kan også være en advarsel om at du selv er den som har tendenser til å overforbruke eller ta for mye uten å gi noe tilbake. Her kan man være inne på mellommenneskelige forhold som vennskap eller kjærlighet også. Uansett, kortet ber om å tenke gjennom hvordan du kan bidra til å snu trenden.

Tarot blir som oftest veldig generelt (spesielt når man er litt rusten som meg), men det jeg leser ut av kortene sett under ett er at du lengter etter noe nytt og føler du står litt fast. Hva er det som holder deg igjen? Enten det er personer, steder, eide ting eller bare gamle vaner, er det du som må bryte ut og ta ansvar for å endre på det du ikke liker. Ellers kan du risikere å bli stående apatisk og tom igjen mens andre styrer livet og skjebnen din. Riv av plasteret og kom i gang!
Wow, Svartepus! :notworthy:

For det første, tusen takk for at du i det hele tatt tok deg tiden!
Dette syntes jeg var veldig generøst av deg, for dette var ikke småtteri..
Jeg aner ikke hva det skulle vært, men gi gjerne lyd om jeg kan gi deg/gjøre noe tilbake. :)
For det andre,- hvis dette er den "rustne versjonen" av kortleggingen din, må du jo være ekstremt dreven!? Uansett igjen, Wow! Jeg er imponert, og om mulig enda mer fascinert!

Jeg ser jo at det blir en del rom for tolking ved slike tekster, og at hvordan man tolker kortene man får lagt, kan handle en del om selvinnsikt også?

Men uansett for min del, leser jeg mye i "klartekst" her. Jeg har vært en stund, og er fremdeles i en prosess der temaene til kortene (faktisk) er mye av kjernen. Å stå fast dekker nok det meste, så den observasjonen var spikeren på hodet. Det samme gjelder også livsgnist, ressurser (utnyttelse), klarhet og til dels kreativitet. Så dette var spennende greier!! Da fikk jeg kanskje gitt deg en tilbakemelding, uten å brette ut for mye av situasjonen min på nett?
Så gjenstår det bare for meg å finne ut hvordan jeg kan ta med meg dette på en mest produktiv måte for meg selv. Jeg tar det definitivt med meg, uansett hvordan! :)

Hvis jeg blir veldig rik en dag, kanskje jeg kan bestille deg som min daglige, personlige utdeler av tarot? \:D/

Takk, takk og takk!
Antall ord: 1258
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Bearchild »

Spaden skrev: For det andre,- hvis dette er den "rustne versjonen" av kortleggingen din, må du jo være ekstremt dreven!? Uansett igjen, Wow! Jeg er imponert, og om mulig enda mer fascinert!
Hva var det jeg sa? :lol3

Man kan ikke annet enn å bøye seg i hatten av Svartepus. :)
Spaden er forøvrig min vakre søster ( :flirt ) og jeg kan bekrefte at det var et treffende kortlegg. Sånn siden bekreftelser er verdifulle i seg selv.
Antall ord: 77
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Svartepus »

Bearchild skrev:
Spaden skrev: For det andre,- hvis dette er den "rustne versjonen" av kortleggingen din, må du jo være ekstremt dreven!? Uansett igjen, Wow! Jeg er imponert, og om mulig enda mer fascinert!
Hva var det jeg sa? :lol3

Man kan ikke annet enn å bøye seg i hatten av Svartepus. :)
Spaden er forøvrig min vakre søster ( :flirt ) og jeg kan bekrefte at det var et treffende kortlegg. Sånn siden bekreftelser er verdifulle i seg selv.
Hehe nå føler jeg meg nesten litt lurt! :lol: Neida, gøy å få testet kortene så takk for tilliten! ;)
Antall ord: 98
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Bearchild »

Svartepus skrev:Hehe nå føler jeg meg nesten litt lurt! :lol:
Det håper jeg ikke. På ingen måte noe avtalt spill her altså. :)
Syntes bare at anledningen bød seg, det kunne jo vært "hemmelig" for evig og alltid men da hadde kanskje jeg- etterhvert- følt at jeg lurte noen på ett eller annet tidspunkt.

Men du er virkelig dyktig med kort altså og jeg slutter aldri å la meg imponere. Og innrømmer at jeg var litt spent på Spadens vegne.. bare for å bli enda fullere av imponade. :D
Antall ord: 92
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Svartepus »

Image

Neste på lista er vel Ludo, men det får vente til etter feiringen av svigermor i dag ;)
Antall ord: 18
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av ludoburgero »

Det venter jeg spent på, selv om dobbel dose er megasjenerøst - så jeg føler meg nesten litt urimelig for at jeg spurte igjen.

Nå føler jeg at jeg bare kopierer her, men mener oppriktig også at jeg er disponibel til gjengjeldelse dersom du trenger det :)
Antall ord: 48
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Gunn71 »

Svartepus skrev:Image

Neste på lista er vel Ludo, men det får vente til etter feiringen av svigermor i dag ;)
hehe distree skjønner du ;) tusen tusen takk på at du spådde meg så detsverre ikke dette før i dag. og mye av det stemmer perfekt. ha en fortsatt strålende jul og ett godt nytt år.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Bearchild »

Gunn71 skrev: hehe distree skjønner du ;) tusen tusen takk på at du spådde meg så detsverre ikke dette før i dag. og mye av det stemmer perfekt. ha en fortsatt strålende jul og ett godt nytt år.
Hvis du ikke har blitt spådd privat tror jeg du har misforstått noe? :dontknow
Antall ord: 56
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Svartepus »

Gunn71 skrev:
hehe distree skjønner du ;) tusen tusen takk på at du spådde meg så detsverre ikke dette før i dag. og mye av det stemmer perfekt. ha en fortsatt strålende jul og ett godt nytt år.
Vel og bra at du fikk ting til å stemme men den spådommen var til Spaden ;) Din tur kommer etter Ludoburgero, såvidt jeg husker, så jeg kommer til deg etterhvert.
Antall ord: 72
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Svartepus »

Eller... jeg ser jo nå at brukeren spøkelse2 var før Ludo men vedkommende har ikke vært innom her de siste to månedene og ga heller ikke noe spesielt tema å gå ut i fra. Dersom spøkelse2 vil bli spådd, må hun/han stikke innom og gi meg noe å gå ut i fra (forhold, jobb, helse, tiden fremover e.l. mer konkret tema). Inntil da, får Ludo og gunn71 først ;)

Aller først Ludomannen og hans relasjoner. Skal vi seee...
Jeg trakk to kort, eller egentlig skled de litt ut av kortstokken selv og jeg fikk en magefølelse på at de ville være med. Dette er med utgangspunkt i sånn som ting er nå og eventuelt i nærmeste fremtid (noen få måneder fremover).

Syv beholdere (vessels på engelsk), et kort for sorg. I dette kortet ligger en beskjed om å ta deg tid til å sørge over det du savner men innse at det ligger i fortiden og sette pris på de gode minnene. Uansett om det handler om faktiske dødsfall eller om feil som har blitt gjort som har skilt deg fra andre, peker kortet på det typiske i at man ikke vet hva man har før man mister det. Man er aldri flink nok til å sette pris på det man har og nyte det mens man har det, og det gjør smerten desto verre når man mister det man har hatt. Det å sørge handler litt om å dyrke smerten og lengte tilbake, men det viktigste av alt; det handler om å bearbeide følelsene og etterhvert finne fred og aksept for det som ikke lenger er i livet. Dette kan ta tid så ikke mist motet eller føl deg unormal dersom du bruker lang tid. Men la det gå, enten personen er død eller det er følelser som ikke lenger er der. Se fremover og tenk på at både sorg og det å gå videre er tegn på et virkelig levd liv.

Fire steiner, et kort for beskyttelse. Det handler om din evne til å beskytte andre som trenger det, men også evnen til å beskytte og ta vare på deg selv. Du ser at andre trenger hjelp og vil så gjerne hjelpe, det er din styrke. En fin evne men også en evne som må balanseres med evnen til å samtidig ta hensyn til deg selv og hjelpe deg selv når det stormer rundt deg. Kortet advarer om å bruke så mye energi på å tenke på andres beste at du ikke sparer nok energi til å ta vare på deg selv. Husk at skal du ha krefter nok til å ta på deg andres problemer og smerte, må du selv ha nok energi og overskudd. Dette innebærer også å aldri miste troen og tryggheten på at ting vil gå bra og nye muligheter vil komme. Kortet nevner også karma, som i at det å hjelpe andre kan hjelpe deg selv. Om ikke annet så får man i hvert fall en god følelse inni seg og føler seg nyttig, noe som øker troen på deg selv og det du er i stand til. Dette øker igjen din evne til å beskytte deg selv. En god sirkel, rett og slett.
Antall ord: 543
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Svartepus »

Gunn71 skrev:Hei jeg ønsker inderlig og bli spåd om fremiden og ifra 1986 lar dette gjøres+ alle svar mottas med takk.. god jul lle sammen
Å spå i fra 1986 lar seg vanskelig gjøre med tarot og da spesielt siden det er 30 år med mange hendelser og opplevelser, noe som krever mye tid og et helt annet nivå enn det jeg er på. Men jeg kan legge tre generelle kort på deg, fortid, nåtid og fremtid, og antyde tendenser og viktige punkter. I tarot pleier ofte "fremtiden" å være ganske nær fremtid, maks 6-12 mnd frem i tid. Dette blant annet fordi hvert minste valg du gjør vil endre fremtiden tilsvarende, så fremtiden din om et halvt år er ikke nødvendigvis den samme som den du har i vente akkurat nå, om du skjønner hva jeg mener. Men uansett her er de te kortene jeg får på deg:

Fortiden din representeres av kortet bue-ridderen (reven). Kortet står for pågangsmot og besluttsomhet, noe som kan være bra men også ha konsekvenser på det personlige planet. Kan det være at du eller en annen person i livet har latt suksess og fremgang gå litt på bekostning av personlige forhold? Kortet handler også om plutselige endringer og uventede vendinger på livets vei. Kansje har det skjedd en del uventede ting i fortiden som har fått deg til å tenke mye på fremtiden. Reven kan stå for en person i fortiden din som er/var veldig utadvendt, dynamisk og impulsiv, en person som gjør mye ut av seg og vises i terrenget. På den positive siden er vedkommede inspirerende og motiverende, men på den mer negative siden kan vedkommede være i overkant konkurrerende og oppmerksomhetssyk, og kan også lett såre andre med sin litt overfladiske og lettvinte gi-blaffen-holdning. Jeg får følelsen av mannlig energi her, så mulig dette var en mann du hadde i livet ditt i fortiden. Siden han dukker opp må han muligens ha hatt en rolle i livet ditt og gjort inntrykk på deg og tilværelsen din.
Det virker som at du har reist en del i fortiden og vært litt flakkende av natur. Mange ideer og innfall, der noen av dem aldri ble noe mer enn bare tanker og drømmer.

Nåtiden din representeres av kortet Ti buer, et kort for ansvar. Du har fått en del ekstra ansvar og dette kan være tungt å takle for deg. Her må du virkelig hente ut av deg alt du har av pågangsmot og utholdenhet, men tenk på at den ansvaret du har fått utdelt er til det beste for både deg og andre i din nærhet. Muligens var det dårlig timing å få dette ansvaret akkurat nå men du kan ikke gjøre annet enn å godta det og gjøre det beste ut av det. Det blir nok en skikkelig læringskurve for deg og du vil kjenne på en del motstand i deg selv, men du vil lære mye. Selvtilliten din vil også øke. Kortet antyder at ansvaret du har fått handler om noe familiært, noe som familien din stoler på at du ordner. Dette klarer du fint så stol på deg selv og dine evner.

Fremtiden din representeres av kortet bue-kongen (slangen). Slangen står for magi, balanse og healing-evner. Kortet står også for modenhet, gode løsninger, energi og visdom. Du er på vei mot noe bra i livet og vil oppleve liten konkurranse på veien. Du er målbevisst og vet hvor du vil, og dette vil betale seg. Kortet antyder også en person i livet ditt som er attraktiv og karismatisk, og som gjerne tar lederrollen. Denne personen liker (og trenger) å virkelig markere sitt territorium. Dette er muligens en partner/kjæreste?
Tendensene i fremtiden ser ut til å være det å gå på med godt mot og entusiasme, det å sette sitt kreative preg på omverdenen. Det kan også handle om å ta kontroll over en situasjon, men vokt deg vel for å bølle deg vei fremover på bekostning av andre fordi du mener du fortjener det mer. Uansett ser det ut som at du klarer å få til noe bra, at du når et mål. I beste fall kan de handle om at du skaper en forretning ut av det du får til. Bare vær forsiktig når det gjelder det med merkevare og patent, da kortene antyder problemer med opphavsrett til et produkt.

Generelt sett, med tanke på at alle kortene dine er fra buekortene (ildkort), er du en person som vil mye og kan fremstå som litt vinglete og ustabil fordi du vil så mye og har så mange drømmer og ønsker. Men dersom du virkelig vil noe har du vilje og evne til å få det som du vil! Du har en ild i deg som brenner konstant, noe som kan være både en velsignelse og en forbannelse, alt etter hvor du er i livet. Bruk den konstruktivt og pass på at du ikke tråkker ned andre på din vei, så får du til det meste!
Antall ord: 876
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunn71
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 31 Okt 2015 21:17
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Gunn71 »

Svartepus skrev:
Gunn71 skrev:Hei jeg ønsker inderlig og bli spåd om fremiden og ifra 1986 lar dette gjøres+ alle svar mottas med takk.. god jul lle sammen
Å spå i fra 1986 lar seg vanskelig gjøre med tarot og da spesielt siden det er 30 år med mange hendelser og opplevelser, noe som krever mye tid og et helt annet nivå enn det jeg er på. Men jeg kan legge tre generelle kort på deg, fortid, nåtid og fremtid, og antyde tendenser og viktige punkter. I tarot pleier ofte "fremtiden" å være ganske nær fremtid, maks 6-12 mnd frem i tid. Dette blant annet fordi hvert minste valg du gjør vil endre fremtiden tilsvarende, så fremtiden din om et halvt år er ikke nødvendigvis den samme som den du har i vente akkurat nå, om du skjønner hva jeg mener. Men uansett her er de te kortene jeg får på deg:

Fortiden din representeres av kortet bue-ridderen (reven). Kortet står for pågangsmot og besluttsomhet, noe som kan være bra men også ha konsekvenser på det personlige planet. Kan det være at du eller en annen person i livet har latt suksess og fremgang gå litt på bekostning av personlige forhold? Kortet handler også om plutselige endringer og uventede vendinger på livets vei. Kansje har det skjedd en del uventede ting i fortiden som har fått deg til å tenke mye på fremtiden. Reven kan stå for en person i fortiden din som er/var veldig utadvendt, dynamisk og impulsiv, en person som gjør mye ut av seg og vises i terrenget. På den positive siden er vedkommede inspirerende og motiverende, men på den mer negative siden kan vedkommede være i overkant konkurrerende og oppmerksomhetssyk, og kan også lett såre andre med sin litt overfladiske og lettvinte gi-blaffen-holdning. Jeg får følelsen av mannlig energi her, så mulig dette var en mann du hadde i livet ditt i fortiden. Siden han dukker opp må han muligens ha hatt en rolle i livet ditt og gjort inntrykk på deg og tilværelsen din.
Det virker som at du har reist en del i fortiden og vært litt flakkende av natur. Mange ideer og innfall, der noen av dem aldri ble noe mer enn bare tanker og drømmer.

Nåtiden din representeres av kortet Ti buer, et kort for ansvar. Du har fått en del ekstra ansvar og dette kan være tungt å takle for deg. Her må du virkelig hente ut av deg alt du har av pågangsmot og utholdenhet, men tenk på at den ansvaret du har fått utdelt er til det beste for både deg og andre i din nærhet. Muligens var det dårlig timing å få dette ansvaret akkurat nå men du kan ikke gjøre annet enn å godta det og gjøre det beste ut av det. Det blir nok en skikkelig læringskurve for deg og du vil kjenne på en del motstand i deg selv, men du vil lære mye. Selvtilliten din vil også øke. Kortet antyder at ansvaret du har fått handler om noe familiært, noe som familien din stoler på at du ordner. Dette klarer du fint så stol på deg selv og dine evner.

Fremtiden din representeres av kortet bue-kongen (slangen). Slangen står for magi, balanse og healing-evner. Kortet står også for modenhet, gode løsninger, energi og visdom. Du er på vei mot noe bra i livet og vil oppleve liten konkurranse på veien. Du er målbevisst og vet hvor du vil, og dette vil betale seg. Kortet antyder også en person i livet ditt som er attraktiv og karismatisk, og som gjerne tar lederrollen. Denne personen liker (og trenger) å virkelig markere sitt territorium. Dette er muligens en partner/kjæreste?
Tendensene i fremtiden ser ut til å være det å gå på med godt mot og entusiasme, det å sette sitt kreative preg på omverdenen. Det kan også handle om å ta kontroll over en situasjon, men vokt deg vel for å bølle deg vei fremover på bekostning av andre fordi du mener du fortjener det mer. Uansett ser det ut som at du klarer å få til noe bra, at du når et mål. I beste fall kan de handle om at du skaper en forretning ut av det du får til. Bare vær forsiktig når det gjelder det med merkevare og patent, da kortene antyder problemer med opphavsrett til et produkt.

Generelt sett, med tanke på at alle kortene dine er fra buekortene (ildkort), er du en person som vil mye og kan fremstå som litt vinglete og ustabil fordi du vil så mye og har så mange drømmer og ønsker. Men dersom du virkelig vil noe har du vilje og evne til å få det som du vil! Du har en ild i deg som brenner konstant, noe som kan være både en velsignelse og en forbannelse, alt etter hvor du er i livet. Bruk den konstruktivt og pass på at du ikke tråkker ned andre på din vei, så får du til det meste!
hihi så rett så rett. og tusen takk igjen. jeg trodde den andre var til meg for den kunne minne litt den også . ha en strålende rom jul og ha en god nyttårs feiring i morgen. vi går på med rak rygg og tar sikte på at 2016 blir bedre ;)
Antall ord: 931

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av Svartepus »

Gunn71 skrev:
hihi så rett så rett. og tusen takk igjen. jeg trodde den andre var til meg for den kunne minne litt den også . ha en strålende rom jul og ha en god nyttårs feiring i morgen. vi går på med rak rygg og tar sikte på at 2016 blir bedre ;)
Jo værsågod! God nyttårsfeiring til deg også og lykke til med prosjektene i 2016 ;)
Antall ord: 72
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvordan ser framtiden min ut?

Innlegg av ludoburgero »

Tusen takk igjen, Svartepus!
Det er veldig aktuelt og virkelighetsnært (som nært i noe som faktisk ER sånn), det du kommer med :)

På den annen side er dette ingenting jeg ikke allerede er klar over og tenker mye over fra før, men det positive er at bekreftelser kan gi mer visshet og innsikt, kanskje til og med erkjennelse. Det jeg mangler er selvfølgelig det du innledningsvis skriver; å faktisk sørge. Jeg er i en boble der jeg bare har valgt å forbli i limboet mens jeg samtidig kjemper alt jeg kan - men kun inne i den boblen.
Antall ord: 101
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links