Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Minsinn skrev:Er Svartepusens tilbud fortsatt åpent, så vil Minsinn gjerne også ha et kort :*
Ja åff kårs! Tilbudet stenger ikke for gamle trofaste medlemmer vettu :)
Du ba ikke om noe spesielt så da får du to generelle kort fra to stokker:

Først noen ord fra snøleoparden:
Du anbefales å ta deg litt fri fra omverdenen, ved å logge deg av internett og mobil, tilbringe tid i eget selskap og gjøre akkurat det du føler for å gjøre! Gjerne i nærhet med naturen, men hovedsaken er at du er utilgjengelig nok til å nyte skikkelig egentid. Kortet understreker at det altså ikke er snakk om ensomhet eller tvungen tid alene, men rett og slett tid for deg selv som du kan bruke på å kose deg med deg og ditt. Gjerne en hel dag. Slapp av, husk å pust og overse rastløshet og dårlig samvittighet for at du investerer tid i deg selv. Det er deg vel unt med litt kvalitetstid i eget selskap og det vil gjøre deg godt.

Så får jeg et kort (det nærmest hoppet ut av kortstokken) som handler om usikkerhet og kanskje til og med angst. Det peker på redsler du har og en tendens til å bekymre deg og se mørkt på ting. Det positive oppi alt dette er at det aller meste er ubegrunnet og er noe du kan jobbe med selv. Uansett hvor sterke følelsene blir og hvor mye galt du ser for som kan skje, foregår det meste oppi hodet ditt og er bekymringer som neppe kommer til å bli noe av. Disse problemene gjør deg ute av stand til å ta avgjørelser når det trengs.
Dette kortet råder også til å trekke deg tilbake, gå i deg selv og jobbe med egne følelser. Lær av dine egne og andres feil, fortell deg selv at du er verdifull og både kan og vil. Du kan ikke endre fortiden men du kan unngå å ta med deg problemene inn i fremtiden. Tilgi deg selv og andre, og se fremover. Det kan bli en ny start for deg.
Antall ord: 357
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Asbjørn »

Ta gjerne et legg på meg også ;)
A
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Minsinn »

Svartepus skrev:
Minsinn skrev:Er Svartepusens tilbud fortsatt åpent, så vil Minsinn gjerne også ha et kort :*
Ja åff kårs! Tilbudet stenger ikke for gamle trofaste medlemmer vettu :)
Du ba ikke om noe spesielt så da får du to generelle kort fra to stokker:

Først noen ord fra snøleoparden:
Du anbefales å ta deg litt fri fra omverdenen, ved å logge deg av internett og mobil, tilbringe tid i eget selskap og gjøre akkurat det du føler for å gjøre! Gjerne i nærhet med naturen, men hovedsaken er at du er utilgjengelig nok til å nyte skikkelig egentid. Kortet understreker at det altså ikke er snakk om ensomhet eller tvungen tid alene, men rett og slett tid for deg selv som du kan bruke på å kose deg med deg og ditt. Gjerne en hel dag. Slapp av, husk å pust og overse rastløshet og dårlig samvittighet for at du investerer tid i deg selv. Det er deg vel unt med litt kvalitetstid i eget selskap og det vil gjøre deg godt.

Så får jeg et kort (det nærmest hoppet ut av kortstokken) som handler om usikkerhet og kanskje til og med angst. Det peker på redsler du har og en tendens til å bekymre deg og se mørkt på ting. Det positive oppi alt dette er at det aller meste er ubegrunnet og er noe du kan jobbe med selv. Uansett hvor sterke følelsene blir og hvor mye galt du ser for som kan skje, foregår det meste oppi hodet ditt og er bekymringer som neppe kommer til å bli noe av. Disse problemene gjør deg ute av stand til å ta avgjørelser når det trengs.
Dette kortet råder også til å trekke deg tilbake, gå i deg selv og jobbe med egne følelser. Lær av dine egne og andres feil, fortell deg selv at du er verdifull og både kan og vil. Du kan ikke endre fortiden men du kan unngå å ta med deg problemene inn i fremtiden. Tilgi deg selv og andre, og se fremover. Det kan bli en ny start for deg.
Tusen takk, snille :)
Da ser det ut til at jeg skal ha meg en dag mutters putters alene til fjells :flyfly
Disse kortene her er ikke så langt unna det jeg har fått fra andre også - ta tid, gjør litt indre areid, så da er det vel på tide å bare krype innover og ta tak, tenker jeg. :salute:
Antall ord: 417
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Asbjørn skrev:Ta gjerne et legg på meg også ;)
A
Åkei!
Du skal få noen visdomsord fra dyreoraklene, i ditt tilfelle selveste Kiwi-fuglen!
Kiwien sier du bør gå deg en tur hver dag i neste uke. Ikke en kjapp tur bare for trimmens skyld, men en tur ti minutter eller mer der du går for å komme i kontakt med deg selv, kroppen din og naturen rundt deg. Det beste er om du går tur i skogen. Gå gjerne saktere enn du pleier og føl hvordan føttene får kontakt med underlaget, hvordan rytmen i kroppen er og hvordan du puster. Kiwien sier du gjerne kan gå 80% saktere enn du pleier, og at poenget med disse daglige gåturene er å gjøre "gående meditasjon". Den sier du gjerne kan gå barføtt men det bør du kanskje spare til sommeren ;)

Og så skal du få med et ekstra med på kjøpet, et tarotkort fra de fiiine skogstarotkortene mine! Her er det også et dyr som hopper frem for å si noen ord; den lure lille reven.
Reven sier du kan forvente en eller annen form for suksess i livet ditt i løpet av nær tid, men det kan gå på bekostning av deg selv. Vær lur og snarrådig, endringer er på tur. Du legger noe gammelt bak deg og må regne med å improvisere underveis for å nå målet. Reven sier det er en reise i nær fremtid, og du er nok litt utålmodig av deg fordi du vet dette er en sjanse til å endre noe i livet ditt. På den negative siden kan reisen gjøre at du blir adskilt fra noen nære og kjære ei stund. At ting skjer litt fort er ikke til å unngå, men det er viktig at du sjekker at du ikke overser viktige detaljer.
Antall ord: 316
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Asbjørn »

Svartepus skrev:
Asbjørn skrev:Ta gjerne et legg på meg også ;)
A
Åkei!
Takker ! :)

A
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Penny23 »

Hei svartepus! Jeg lurer på om du kan legge et legg på kjærsten min og meg? Får vi en fin fremtid sammen, og blir det oss to? :)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Penny23 skrev:Hei svartepus! Jeg lurer på om du kan legge et legg på kjærsten min og meg? Får vi en fin fremtid sammen, og blir det oss to? :)
Forholdet nå:
Masse gode følelser og en takknemlighet for å endelig ha fått det man har drømt om. Dere deler mye sammen og forholdet er preget av en indre fred og tilfredsstillelse. Fruktbarhet og glede. Dere tar godt vare på hverandre.

Tiden fremover (de neste månedene):
En ny tid i livet og mye tyder på at kjæresten blir din ledestjerne, din trygge havn som hindrer deg i å gå deg bort. Nytt håp og en fin reise sammen, enten som i en eller flere faktiske reiser eller mer i overført betydning som i at livet deres er en reise sammen.
Deler dere spirituelle tanker og ideer? Kortet tyder på at dere inspirerer hverandre også på dette området og at dere begge deler samme "trosretning" eller filosofi. En følelse av at dere begge er "barn av stjernene" eller noe i den retningen.
Antall ord: 179
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Penny23 »

Tusen takk, Svartepus! Veldig oppløftende :) Da er det fortsatt lys i tunnellen <3
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av superbanan »

Er denne tråden fortsatt aktiv? :)


.... Ops!! Var på første siden og datoen der var en stund siden. Kom først frem til siste side etter at jeg hadde trykket send. Nå ser jeg jo at den er aktiv enda ja ;) (Sorry, har ikke vært her så mye før).

Kan jeg stille spørsmål om noe uten å si hva spørsmålet er?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

superbanan skrev:
Kan jeg stille spørsmål om noe uten å si hva spørsmålet er?
Tja, hvorfor ikke. Vi får se hva kortene sier:

Første kort sier at du nå eller i nær fremtid befinner deg i en situasjon preget av feilslutninger, urettferdige konklusjoner, grådighet, fordømmelse og ryktespredning i form av at uriktige opplysninger blir spredt. Dette kan være med vilje eller ved en feiltagelse, men uansett ødelegger det mye for deg og/eller noen rundt deg. Det vil oppstå frustrasjon og bitterhet, men eneste måten å løse det på er å alltid forholde deg ærlig. Den beste måten å beskytte sannheten på er å holde deg sannferdig ærlig i det du gjør. Klarer du dette vil den/de som sprer usannhetene og ryktene etterhvert bli gjennomskuet og ikke lenger sett på som en pålitelig kilde.

Du får også "Hjulet". Det står for nødvendige forandringer og det å ta ansvar for eget liv. Gjør de valgene som er riktige for deg og bygg din egen fremtid. Men ikke vær overmodig, da feil valg vil få konsekvenser. Ikke legg skylden på "skjebnen" eller andre ytre faktorer, men stå for det du gjør og gjør det beste ut av det du får. Livet er faktisk det som skjer mens du er opptatt med å legge andre planer, så stopp opp og ta kontroll over det. Alt har en ende og bedre tider kommer etterhvert.

Akkurat passe vagt men sånn blir det når man lar kortene snakke fritt uten konkrete spørsmål å svare på. Håper du får noe ut av det ;)
Antall ord: 278
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Superbanan? Ble du borte?
Gi gjerne en liten tilbakemelding.
Antall ord: 9
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Bearchild »

Lenge siden sist jeg ba om litt input, mye som har endret seg og nå befinner jeg meg litt i limboland. Tar gjerne noen visdomsord med meg i sommermånedene hvis jeg kan? Alltid vanskelig med konkrete spørsmål synes jeg men kan jo forsøke med Hva jeg kan gjøre for best mulig positivt utfall på helse-, kjærlighets- og livskvalitetsfronten?
Antall ord: 64
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Bearchild skrev:Lenge siden sist jeg ba om litt input, mye som har endret seg og nå befinner jeg meg litt i limboland. Tar gjerne noen visdomsord med meg i sommermånedene hvis jeg kan? Alltid vanskelig med konkrete spørsmål synes jeg men kan jo forsøke med Hva jeg kan gjøre for best mulig positivt utfall på helse-, kjærlighets- og livskvalitetsfronten?
Selvfølgelig" Special price for you, madame! :) Beklager at jeg er litt sent ute, men som plaster på såret skal du få tre kort for prisen av ett; ehm... gratis! :flower

Helse:
Wow, ska sei. Her fikk du jo nærmest jackpot! Livssolen er et meget bra kort å få her, så hold deg fast! Du står foran en periode med mye glede, robust helse og følelsesmessig balanse. Kanskje noe spesielt vil skje eller kanskje det er noe som bare kommer sigende innenfra. Du vil ihvertfall føle at noe varmt og livgivende stråler gjennom deg og lyser opp livet ditt. En av årsakene til at du opplever dette er at du i tiden fremover vil se forbi menneskeskapt fjas og unødvendigheter. Du kaster ikke bort tid på det overfladiske men vender heller oppmerksomheten mot det som virkelig betyr noe for deg. Noe sier meg at en del av dette er knyttet til naturopplevelser og det å finne ro og en følelse av tilfredsstillelse i det naturen har å by på. Såvidt jeg kan se har du ingen grunn til å bekymre deg for helsa.

Kjærlighet:
Her snudde et kort seg plutselig helt av seg selv; kortet som står for avgjørelser. Som betyr at du antakelig går og ruger på noe. Det ser ut som at du vurderer å gjøre endringer på dette området. Kortet er positiv til endringer og sier at nå er tiden inne for å ta de riktige valgene for deg. Tenk nøye gjennom hva du trenger og gjør det som trengs. Du vil oppdage at dette er rette tiden for endringer og nye muligheter åpner seg etterhvert. Du vil kanskje måtte ta noen vanskelige valg også (det er vel derfor du tenker og spekulerer nå), men kortet sier at du bør gjøre det. Du trenger det, så bestem deg og bare gjør det nå.

Livskvalitet generelt (utfyllende til helse og kjærlighet):
Morsomt nok så får du kortet "Livsgrunnlaget" her ;) Her kommer det frem enda sterkere dette med ønske om endringer og det å satse på noe nytt. kortet står for prosessen fra tanker, drømmer og visualisering til å sette planer ut i livet. Du står med en fot i tanke/drømmeverden og den andre er på vei mot målet. Igjen: ta steget og gjør det du trenger og ønsker å gjøre. Ta vare på deg selv og dine behov, nå er tiden for å kaste deg ut i det du har tenkt på ei stund!

Altså temmelig positive kort men jeg aner at det ligger noe vemodig og vanskelig bak spørsmålene dine. Håper kortene hjelper deg omså bare bittelitt og at du finner din vei ;) Jeg heier på deg og det gjør tydeligvis universet også :)
Antall ord: 536
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Bearchild »

Tusen takk! Kortene dine får meg alltid til å se ting fra en litt annen vinkel og kjenner jeg må la det synke inn litt. :-)
Men absolutt mye jeg kan relatere meg til. Helsebiten,- har nylig hatt litt nødvendig kirurgi midt i ansiktet som slettes ikke ser pent ut. Men gir fullstendig blaffen i hva folk måtte tenke og møter undrende blikk og spørsmål med litt fandenivolsk glede,- det overfladiske og unødvendige fjaset preller av. :lol3 Så om kroppen ellers oppfører seg bra framover skal jeg slett ikke klage!

Den generelle biten; ja, hva er det egentlig å vente på? :-)

Kjærlighetsbiten skal jeg legge meg bak øret inntil videre, men ser for meg at den kan komme til nytte. ;-)
Antall ord: 125
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av ludoburgero »

Hei Svartepus!

Tusen takk for det forrige legget - det gir meg tanker om at jeg burde tatt rådene til etterretning for allerede ett og et halvt år siden, men nå som skaden er skjedd; kunne du tenke deg å legge et nytt opplegg til meg?

Jeg har noen konkrete grublinger:

Er det endelig avgjort, og vil det i denne omgang bli så unyansert og absurd som jeg frykter det blir?

Hvordan er de økonomiske utsiktene, hva med jobb, og hvordan kan det best mulig ordne seg nå?

Vil den lille gutten fortsette med det samme eller vil det skje endringer av betydning nå?

Hva tenker hun fra fortiden, hun fra skolen min, om meg egentlig? Og hva føler hun? Og vil hun snart få oppleve rettferd og fred fra de som plager henne? Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne, etter så godt hun tar vare på meg?

Og til slutt - hvis dette ikke er endelig, og resultatet blir som jeg frykter. Har du noen initialer til hvem jeg skal bruke neste gang? Mann eller kvinne? Og hva bør jeg vektlegge? Og hvordan får jeg kommet best til orde denne gang (dvs. i det hele tatt)?

Viktige spørsmål for meg.
Antall ord: 208
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links