AstrologiSusannes Astro og info 2024

Forum for snakk om astrologi i generelle vendinger.
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.

Moderatorer: Lilja, mod univers

Forum regler
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.
Forøvrig gjelder de vanlige regler også her.
Moderatorer erLilja.
Astraphilia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 05 Mai 2024 20:01
Blitt takket: 14 ganger
Kjønn:

Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Astraphilia »

Mitt første innlegg her inne, så håper dere unnskylder.

Dette er egentlig en fortsettelse av en annen tråd. Siden det er en stund siden jeg har klart å gjøre noe særlig, lager jeg like så godt en helt ny tråd. Ellers er jeg fortsatt indisponert og klarer ikke alt, så det blir bare selve kalendermåneden uten noe brev. Det er derimot fullt mulig å diskutere ting i tråden her, tror nå jeg.

Kalenderen viser de fleste astrologiske happenings, litt astronomi og numerologi for mai 2024. Månens tegn kan følges via det som står som VOC i kalenderen, det tegnet som står etter VOC er det tegnet som månen går inn i når VOC er ferdig.

Bilde
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Asbjørn »

Takk, nå er ikke jeg så veldig bevandret i astrologi, men det er andre som av og til er innom som er.

Velkommen skal du være ! :)


A
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2885
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1556 ganger
Blitt takket: 1168 ganger
Kjønn:

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Terra »

Velkommen og takk for at du deler med deg. Spennende! :)
Vet det er flere her inne som har interesse for astrologi, så dette er kjærkomment på forumet.

(Jeg er ikke så inni dette med astrologi, men bruker litt med stjernetegnene og elementene når jeg legger bordkort og tarotkort ;) ).
Antall ord: 50
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Astraphilia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 05 Mai 2024 20:01
Blitt takket: 14 ganger
Kjønn:

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Astraphilia »

Bilde


Bilde

Jeg fortsetter bare med kalenderen for juni her, denne gangen la jeg ved et brev, eller en notis på hva som skjer fremover.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Astraphilia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 05 Mai 2024 20:01
Blitt takket: 14 ganger
Kjønn:

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Astraphilia »

Det er mye som skjer på himmelen akkurat nå. Denne er bra 🙂

Bilde
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Astraphilia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 05 Mai 2024 20:01
Blitt takket: 14 ganger
Kjønn:

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Astraphilia »

Ellers syns jeg det er litt spennende at det er en økende forekomst i Vipps-ran for tiden, etter hva jeg hører. Jeg setter det i forbindelse med at Uranus nå har begynt på siste dekanat av Tyren. For meg innebærer det en høyere frekvens av Tyren hvor nivået begynner å bli avansert i tegnet, en lekse er lært og en fremtrer nå for å titte nærmere på de mørkere skygger, det være seg i form av det å bli ranet eller kanskje å rane? Det er jo et spørsmål om karma, da, hvorfor en sjel har havnet der en er, tenker nå jeg. Men med Mars i halvsekstil til Uranus kan det nok gi seg slike utslag. Mars er i sin grovere form assosiert med vold og kan godt innebære ran, da. Uranus er teknologi for min del - sikkert derfor han har antenner. Uranus er i Tyren - vi må tenke nytt (Uranus) om teknologi i pengenes sfære (Tyren er andre hus, assosiert med penger) og finner at dette kan innebære Vipps-ran (Mars).
Ja ja, jeg sa det var tåpelig å tro at digitalisering ville forhindre kriminalitet. Jeg kan ta feil, det er greit, men vi har enda en stund frem til Uranus ruller over de verste gradene med mest utfordringer.
Også med nodeaksen i Væren og Vekten, blir det hele straks litt mer interessant. Væren og Vekten er balansen mellom egoet og samfunnet, mellom å gi og å ta, mellom egoisme og altruisme.
Det er livslekser involvert der hvor nodeaksen er, og faktum er at enkelte regner de som er født under samme nodeakse som sjelevenner. Jeg tror det kan være noe i det - mange føler seg bare trygge på de som er på sin egen alder, for eksempel, de er ofte under det samme tegnet hvis, altså innenfor ett-ett og et halvt års tid. Men nodeaksen kan også berøre andre ting i horoskopet, slik at de slipper ut karma eller triggere til karma der de berører. Dermed kan det være at forståelsen skal øke av det enkelte tema personene opplever som sjeler. Sjelene åpner opp for monaden hvis, på en måte? Det hender seg at man kan bli tynget av karma og få for lav frekvens i de enkelte delene av en selv, slik at man må frigjøre disse bånd for å forløse den frekvensen som ikke lenger stemmer overens med og er i harmoni med resten av mennesket. Da er det fint å få disse båndene løst. Andre ganger er det rett og slett sjelens vekst, eller oppgaver knyttet til dette.
Antall ord: 446

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1422
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 537 ganger
Blitt takket: 568 ganger

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av g.r.y »

Astrologi er virkelig en interessant greie mnår det presenteres av noen som faktisk har peiling på selve faget- og hvordan det utøves!
- For min del, kan en vel trygt si det var nada interesse (da det virket særs lite seriøst og troverdig ut i fra det jeg hadde fått med meg fra ukeblader o.l) inntil den dagen jeg på ett eller annet vis ender opp med å takke 'ja' til en hakket mer dyptgående, individuell utredning, og det viser seg at jeg er en vær med accidenten i Skorpionen. For det var jo ikke til å stille under en stol at et innblikk i hva denne kombinasjonen faktisk innebar, forklarte en god del viderverdigheter, for å si det sånn *haha* :P :D
Antall ord: 126
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Astraphilia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 05 Mai 2024 20:01
Blitt takket: 14 ganger
Kjønn:

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Astraphilia »

Samme her, jeg var skeptisk til astrologi selv om jeg leste det iblant for moros skyld. Helt til jeg begynte å studere det og satte meg ned for å titte nøye på mitt eget horoskop. Og plutselig forklarte det ALT.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2885
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1556 ganger
Blitt takket: 1168 ganger
Kjønn:

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Terra »

Astraphilia, det er noe jeg har fundert på lenge, og derfor tenkte jeg å spørre deg :)

I noen bøker står det at tyren er fra 21.4-20.5
mens det i andre bøker står at tyren er fra 21.4-21.5

Hva er det som er riktig for oss her i Norge?
Og hvorfor oppgis det forskjellige datoer?

Mvh. Terra
Antall ord: 66
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2885
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1556 ganger
Blitt takket: 1168 ganger
Kjønn:

Re: Susannes Astro og info 2024

Innlegg av Terra »

Snublet over denne videoen i dag, og interessant nok, forteller denne mannen at det faktisk står om Zodiac i Bibelen. Så da ble det plutselig litt morsomt at mange i religionens navn tar avstand fra astrologi og stjernebildene :grin:
Jordan Maxwell: "The Bible Didn't SHOCK Me Until I Learned This.."
Antall ord: 51
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links