Magi og Okkult PraksisWicca i Østfold ?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Svar
Villblomsten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1

#549827 Wicca i Østfold ?

Legg inn av Villblomsten » 06 apr 2016 20:59

Hei noen i Østfold som driver med Wicca ?
Et Coven ?
Bli med å lage ett ?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Brukeravatar
Terra
Moderator
Moderator
Har likt: 699 ganger
Blitt likt: 570 ganger

#549832 Re: Wicca i Østfold ?

Legg inn av Terra » 07 apr 2016 11:25

Om du ikke får svar fra noen så kan du kanskje få noen input i denne tråden ;)
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 46&t=26766
Antall ord: 29

Livet er skjørt, så forsøk å behandle deg selv og andre med respekt og kjærlighet. 😽❤️

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Anti87
Nybegynner
Nybegynner
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Sted: Østfold
Kjønn:

#557408 Re: Wicca i Østfold ?

Legg inn av Anti87 » 30 apr 2019 12:06

Bor i Østfold. Nettopp begynt læringsprosessen. Hadde vært kult å snakke med likesinnede.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Morris
Standard bruker
Standard bruker
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har likt: 50 ganger
Blitt likt: 67 ganger

#557409 Re: Wicca i Østfold ?

Legg inn av Morris » 30 apr 2019 20:35

Noen ord om Wicca, som er en løst organisert paganistisk religion som baserer seg på heksekunst.
Jeg måtte faktisk lese meg litt opp om hva dette var for noe for se hva dette dreide seg om. Veldig interessant da det ser ut for at det er den nye tidsalders profet som Aleister Crowley ble kalt, og som kanskje står bak denne religionen gjennom ordenen O.T.O, men grunnlagt i Gardner's navn. (https://no.wikipedia.org/wiki/Wicca ) Jeg har faktisk en bok som beskriver noen av hans profetier fra boken han har gitt ut (”The book of Law” – og innholdet ble gitt ham av de gamle egyptiske demonene) Bildet av Crowley ble bl.a brukt på en iøyefallende plass i Beatles – albumet: Sergeant Pepper’s Lonely Hearts Club Band… for å nevne det da.

Ellers eksperimenterte Crowly med rituell magi… bl.a manet han frem Bartzabel (ånden til krigsguden Mars) gjennom mediet Victor Neauberg som ånden skulle snakke gjennom og en kaptein Marston stilte spørsmål om det var noen muligheter for krigsutbrudd i Europa (dette var i 1910) Ånden svarte at innen 5 år ville det oppstå to konflikter, det første gjaldt Tyrkia og det andre Tyskland, dette gjenkjennes i dag som Balkankrigen som startet i 1912, og første verdenskrig.
Han hadde også et vers han selv sier han ikke forstod betydningen av, profetverset lød slik: ”Jeg er krigsherskeren i 40-årene.” Så når en i ettertid kjenner til den andre verdenskrig virker det litt sjokkerende…
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Svar

Gå tilbake til «Magi og Okkult Praksis»