Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerAtlantistråden

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Atlantistråden

Innlegg av jeditrond »

Fant ikke noe egen tråd om emnet for skriveprosjektet mitt, så laget en. Limer inn en slags introduksjon til hva jeg har "funnet ut" så langt via research og bruk av ymse egne paranormale evner, meditasjon og rare drømmer :)

Atlantis - en innføring


Første gangen navnet Atlantis nevnes er i en av den greske filosofen Platons (427-347 f.Kr) tekster/dialoger Timaios og Kritias. Platon hevdet å ha blitt fortalt legenden om Atlantis av sin bestefar Solon som hadde blitt fortalt den av en egyptisk prest under en handelsreise til Egypt.

Det fortelles om en avansert sivilisasjon som til å begynne med var i balanse mellom det åndelige og materialistiske, men så etter hvert tok det materialistiske overhånd og kongen av Atlantis gikk til krig mot sine naboer. Dette falt ikke i god jord hos gudene iflg. Platon, så Atlantis ble ødelagt på en dag og sank i havet.
Det var Platons historie om Atlantis i et nøtteskall. Mine egne funn peker i retning av at en verdensomspennende avansert sivilisasjon har eksistert. En med en hang til å bygge pyramider og andre store strukturer i perfekt formet stein og satt sammen som legoklosser med så stor presisjon at man knapt nok får presset et papirark mellom steinene. Kobler man det til at steinene også veier veldig mye og at man bla. i Egypt har funnet stein som har spor etter «moderne» verktøy som diamantsag ved eldgamle byggverk, ser man at legendene om gudene som fikk steinene til å danse kanskje har noe for seg. Skulle vi bygd tilsvarende i dag ville man brukt digre kraner og i noen tilfeller ville man ikke greid å bygge slik fordi det rett og slett ville kostet for mye.
Disse gudene sies i flere gamle religioner å ha kommet fra et land ute i havet, hhv. fra vest om man var egypter og fra øst om man var maya. Disse gudene brakte kunnskap etter en verdensomspennende katastrofe, men hos egypterne er det også nedtegnelser over gamle konger som sier at gudene hersket i Egypt før menneskene overtok. Personlig mener jeg at disse gudene var like mye mennesker som deg og meg, men grunnet teknologien og de åndelige kunnskapene og det de gjorde for menneskene, ble opphøyet til guder en god stund etter sin død. Et par eksempler er gudinnen Bast og guden Anubis, som var «prester» i Atlantis og fortsatte med dette etter å ha flyktet til Egypt etter katastrofen.

Katastrofen ble ganske riktig utløst av for stort fokus på det materialistiske og krigføring, den siste kongen av Atlantis ble stormannsgal og mente at atlanterne var som guder å regne, så verden ville bli et mye bedre sted om alle bøyde kne for Atlantis og overlot styre og stell til ham. Som guder behøvde man jo heller ikke betale for varer og ressurser man trengte mente han, såpass måtte verden tåle å gi som offer/ gaver til gudene. Resten av verden var ikke enig i dette og prestene i Atlantis ble kontaktet av sine kolleger andre steder, hva i all verden gikk det av kongen deres? Prestene svarte at de hadde forsøkt opp til flere ganger å få kongen til å se fornuft, men til ingen nytte. Dette ville ende i en katastrofe, kongen hadde planer om å bruke energikrystallen i Atlantis som et våpen for å utløse jordskjelv for å bevise at atlanterne var som guder.
Prestene gjorde sitt for å forsøke å få evakuert Atlantis’ befolkning, men de fleste ville ikke høre på det øret, av en befolkning på noen millioner, ble bare noen tusen evakuert til bla. Egypt og de amerikanske kontinentene samt andre steder. Noen få tusen til greide å flykte når de innså at katastrofen var et faktum, men de fleste døde. Katastrofen ga seg også utslag over resten av planeten med store flodbølger, endring i været og massive jordskjelv.

De overlevende fra Atlantis som planla i tide og tok med seg både kunnskap og teknologi reiste senere rundt og hjalp til med å bygge opp igjen sivilisasjonen igjen. Det er herfra alle historiene om omreisende guder som kommer og hjelper til etter en stor katastrofe kommer fra.
Hvorfor er da Atlantis i skuddet igjen nå? Fordi vi nok en gang står overfor dette med å finne balansen mellom det åndelige og det materialistiske. I Atlantis sto menneskeheten ovenfor muligheten til å bli som guder/ engler, men valgte istedenfor det materialistiske. Sirkelen er sluttet og denne gangen skal det lykkes å få menneskeheten til å fly åndelig sett.
Dette er bare en relativt kort innføring i funnene jeg har gjort ifm. et bokprosjekt jeg holder på med. Ønsker du å lese mer om Atlantis og funnene mine kan utdrag fra boken leses på https://atlantisbloggen.wordpress.com/
Antall ord: 795
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Atlantistråden

Innlegg av g.r.y »

Takk for interessant & lærerikt ressumè! :)
Antall ord: 6
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Atlantistråden

Innlegg av jeditrond »

g.r.y skrev:Takk for interessant & lærerikt ressumè! :)
Bare hyggelig. Fint at du likte den :)
Antall ord: 17
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Atlantistråden

Innlegg av jeditrond »

Noen her som aner hvor man kan få tak i bøker av den greske historikeren Diodorus? Fant et sitat som visstnok skal være skrevet av ham om hvordan den egyptiske sivilisasjonen ble grunnlagt i en fjern tid av mennesker utenfra Nildalen, fra et land i vest. Og dette passer jo inn med egyternes egne syn på at gudene kom fra et øyrike i vest, det var derfor dødsriket ble ansett å ligge i vest et sted. Men slike sitater man finner på facebook skal man ta med en solid klype salt, tenkte derfor å snuse på originalkilden og se hva jeg fant der :)

Sitatet for de som lurer:
"The Egyptians were strangers, who in remote times, settled on the banks of the Nile, bringing with them the civilization ot their mother country (Atlantis? FB-sidens kommentar) the art of writing, and a polished language." "They had come from the direction of the setting sun (the far west) and were the most ancient of men."
Antall ord: 165
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Atlantistråden

Innlegg av Isan »

Kanskje du kan sende en e-post til Universitetsbiblioteket og spørre om de kan veilede deg videre til boka? Eventuelt Historisk-filosofisk fakultet? Du behøver jo ikke å si stort om hvorfor du gjerne vil kikke i boka :)

Det er hva jeg kommer på i farten.
Antall ord: 47
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Atlantistråden

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:Kanskje du kan sende en e-post til Universitetsbiblioteket og spørre om de kan veilede deg videre til boka? Eventuelt Historisk-filosofisk fakultet? Du behøver jo ikke å si stort om hvorfor du gjerne vil kikke i boka :)

Det er hva jeg kommer på i farten.
Har funnet ut at den er utgitt på engelsk i ymse utgaver :) Men samsok.no gir ingen treff på hr Diodorus og universitetsbiblioteket er vel med på den siden? Får heller sette i gang og spare opp litt kronasjer og handle på bookdepository, den koster noe over 300,- nok, billig er det jo ikke, på den annen side har jeg jo ikke tenkt slik ang det andre jeg har av referanselitteratur om oldtidens sivilisasjoner. Jeg ble jo positivt overrasket at mitt eget lokale bibliotek hadde en egen utgave av Herodot og jeg har også fått tak i nyere oversettelser av Platon via samsok, så jeg bøyer meg i støvet over det norske biblioteksystemet, jeg har fått tak i mye informasjon på den måten :)
Antall ord: 178
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Atlantistråden

Innlegg av jeditrond »

Sakset fra en annen tråd. Noen funderinger rundt Atlantis og andre avanserte sivilisasjoner i oldtiden;
jeditrond skrev:
ufo skrev:
jeditrond skrev:Selvsagt er det en villet plassering. Gizaplatået er attpåtil Jordas landmassers midtpunkt. De gamle visste veldig godt hva de drev med, det er bare vi som insisterer på å finne opp hjulet ørten ganger på nytt fordi vi har glemt hvordan det ble gjort før :)
Ja de gamle visste visst det :-) Skal vi forstå det dithen at de hadde så avansert teknisk utstyr at de traff så til de grader på så mange decimalers nøyaktighet, eller beregnet de det ut på helt andre måter (om mulig). Hvor hadde de kunnskapen fra ? Selvlært, eller, (nå kommer det selvsagt :-) ) fikk de hjelp av noe(n). Hvorfor gikk all denne kunskapen tapt, for så igjen å starte fra scratch, eller er jeg helt på vidda nå ? ;-)
1) Ja, de hadde vel så avansert teknisk utstyr som man har i dag, til tider mer avansert, men basert på en litt annen tankegang enn dagens teknologi :)
2) Beregning kan ha vært gjort med datamaskiner evt. rent intuitivt, det har jeg ikke funnet ut ennå :)
3) Kunnskapen var selvlært + intuitiv. Ingen alienlærere som landet og ga oss kunnskapen, den fant vi selv, men ikke all kunnskap kom fra prøve og feile metoden. Man kan finne mye rart på det åndelige internett om man er åpen nok kan det se ut til :)
4) Kunnskapen gikk tapt fordi vi har lukket oss så mye for det intuitive, slikt ser ut til å gå i bølger, jfr. indernes myter om yugaer, langvarige tidsperioder som kan minne om mayaenes tidsregning forøvrig. De opererer med noen forferdelig store tall. Uansett, inderne mener at det er som et hjul, yugaene er grovt sett delt i 4, menenskene begynner på bunnen, grådige, materialistiske osv. Toppnivået i menneskehetens utvikling er den rake motsetning, det åndelige og det materialistiske er i balanse. Men slikt tar tusenvis av år og når en slik tidsalder går mot slutten, begynner hele sekvensen på nytt. Det har også vært store naturkatastrofer som tildels var selvforskyldt, disse har radert ut en god del teknologi og kunnskap. Men det kan være at vi vil finne rester her og der i "nær" fremtid. Det er jo godt mulig at ufoene observert på høyslettene i Tibet slettes ikke kommer fra andre planeter, men er godt bevart teknologi fra Atlantis' tid :)
Antall ord: 416
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Atlantistråden

Innlegg av jeditrond »

Terra nevnte de fem rotrasene i en ufo-tråd og det fikk meg til å tenke litt, hva om disse rotrasene var disse menneskeartene som kom før oss, som er vårt opphav? Familietreet til det moderne menneske har jo vist seg å være ganske frodig, det går ikke i rett linje fra de første homo erectus til neandertal til cro magnon. For det første har det vist seg at neandertalere og cro magnon kunne få barn sammen og disse igjen kunne også få barn, så en del av dna'et vårt har neandertalgener. Men man har også funnet ut at det er en god del flere arter før neandertalerne, denisov er en og så er det en annen som man ikke vet stort om, man har bare funnet en tann som man via dna-testing fant ut at ikke tilhørte noen kjent menneskeart. Og så har man disse "hobbitene" i Asia som iflg. lokalbefolkningen levde frem til 1500-tallet eller så, de skal visstnok ha vært intelligente de også.

http://www.aftenposten.no/norge/Mennesk ... 1265b.html
Antall ord: 186
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links