Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerChemtrails

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Horus^ »

Bearchild skrev:
Horus^ skrev: Hele greia her, er vel at jeg lurer på hva det er dere egentlig sier?
For jeg synes det virker litt tinnfoliepreget.
Det snakkes om "ledelsen" og det snakkes om "kjemikalier" som sprøytes ut som følge av griskhet og kortsiktig tenking.
Hvis det er noen som skal beskyldes for å pakke seg inn i tinnfolie må det vel helst være de som setter seg helt på bakbeina og ikke vil se/ forstå at vi dynkes i kjemikalier over alt alltid.
Forøvrig- når jeg skriver "ledelsen"- i gåseøyne- sikter jeg til de høye herrene. De som tar avgjørelser. Hva du velger å kalle dem får bli opp til deg.

Og jeg snakker som sagt ikke om å sprøyte befolkningen med gift for å ta livet av dem. Mye av giften/ kjemikaliene/ whatever vi blir eksponert for er i utgangspunktet ment stikk motsatt; som hjelp til å brødfø og behage menneskene. For å ta noe konkret som forsåvidt er relatert til hovedtemaet kan man se på insektsbekjempelse som spres fra fly. Tanken var jo god i begynnelsen? Drepe insekter sånn at det blir mer mat til menneskene og dyrking av mat etterhvert kunne foregå over langt større arealer.
Men så er jo naturen sånn finurlig innrettet at det oppstår resistens og nye bekjempelsesmidler må finnes opp. Og dette går i en forrykende fart, man har ikke tid til å finne ut hvilke konsekvenser giftene har for omgivelsene. Men tanken er fortsatt god.

Dette er jo bare ett av tusenvis av eksempler på uheldige kjemikalier. Poenget er tanken som ligger bak. For min del er det ikke utenkelig at det eksperimenteres med f.eks værforbedrende utslipp av aerosoler. Jeg sier ikke at jeg er overbevist om at det skjer, men jeg synes heller ikke det virker så forferdelig usannsynlig. Hvis man klarte å kontrollere været ville det vel vært til menneskenes beste,- tenk bare hvor mange som dør av vannmangel og hvor store landområder som er "ubrukelige" pga tørke?

At jordkloden har bestått og også innhentet seg gjennom millioner av år med diverse sykluser kan vanskelig sammenlignes med det som skjer nå. Om ikke oppvarmingen er menneskeskapt er det mer enn nok annet som er menneskeskapt. Det er like stor sannsynlighet for at menneskene utrydder seg selv som at en eller annen underjordisk eksplosjon tar knekken på oss.

Og mens vi venter på en eller annen undergang klorer vi til oss mest mulig, ikke sant? Og i forsøket på "å tenke gode tanker" og grafse til seg mest mulig av hvasomhelst som kan gi økonomisk vinning er det ikke så nøye hva langtidsvirkningene blir.
Ja, jeg skal være helt enig med deg at det sprøytes mye rare kjemikalier, for blant annet å fjerne insekter og slikt i forbindelse med jordbruk. Men hvis vi snur litt på flisa her og ser på hva virkningene ville ha vært om vi ikke gjorde det? Hvis avlinger blir oppspist av gresshopper og whatnot, så har vi ikke nok mat til å brødfø 7 milliarder mennesker på denne planeten. Vi må komme opp med tiltak for å kunne "bevare" menneskeheten. Utviklingen har vi bedt om selv, så vi kan ikke skylde på alle andre, når vi har fått opp øynene og ser på hva samfunnet vårt består av i år 2015. Det er vi som holder liv i disse "høye herrer", ved at vi kjøper deres tjenester. Teknologi, medisin, mat, klær, biler, osv. Verden har blitt for stor og uoversiktlig til at man kan se på enkelthendelser og peke finger. Vi kan ikke alle melde oss ut av samfunnet, sette oss i en hule og dyrke maten vår selv heller. Og hvis du venter på en undergang, så har du lite å gjøre. på :P
Antall ord: 647
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Horus^ skrev: Ja, jeg skal være helt enig med deg at det sprøytes mye rare kjemikalier, for blant annet å fjerne insekter og slikt i forbindelse med jordbruk. Men hvis vi snur litt på flisa her og ser på hva virkningene ville ha vært om vi ikke gjorde det? Hvis avlinger blir oppspist av gresshopper og whatnot, så har vi ikke nok mat til å brødfø 7 milliarder mennesker på denne planeten. Vi må komme opp med tiltak for å kunne "bevare" menneskeheten. Utviklingen har vi bedt om selv, så vi kan ikke skylde på alle andre, når vi har fått opp øynene og ser på hva samfunnet vårt består av i år 2015. Det er vi som holder liv i disse "høye herrer", ved at vi kjøper deres tjenester. Teknologi, medisin, mat, klær, biler, osv. Verden har blitt for stor og uoversiktlig til at man kan se på enkelthendelser og peke finger. Vi kan ikke alle melde oss ut av samfunnet, sette oss i en hule og dyrke maten vår selv heller. Og hvis du venter på en undergang, så har du lite å gjøre. på :P
Jeg venter da ikke på noen undergang, nå må du gi deg..
Du kan snu fliser og vedkubber så mye du vil, men faktum er at vi snart ikke er i stand til å brødfø befolkningen uansett hvilke kjemikalier som benyttes. Det eneste all denne håndsrekningen til naturen har gjort er å utsette problemet. Kortsiktighet. Dess flere mennesker, desto flere å regjere over og kreve skatter og avgifter fra. Griskhet.

Hvor du får "melde seg ut av samfunnet fra" vet jeg ikke, hva har det med noe som helst i denne saken å gjøre?
Antall ord: 290
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Horus^ »

Bearchild skrev:
Horus^ skrev: Ja, jeg skal være helt enig med deg at det sprøytes mye rare kjemikalier, for blant annet å fjerne insekter og slikt i forbindelse med jordbruk. Men hvis vi snur litt på flisa her og ser på hva virkningene ville ha vært om vi ikke gjorde det? Hvis avlinger blir oppspist av gresshopper og whatnot, så har vi ikke nok mat til å brødfø 7 milliarder mennesker på denne planeten. Vi må komme opp med tiltak for å kunne "bevare" menneskeheten. Utviklingen har vi bedt om selv, så vi kan ikke skylde på alle andre, når vi har fått opp øynene og ser på hva samfunnet vårt består av i år 2015. Det er vi som holder liv i disse "høye herrer", ved at vi kjøper deres tjenester. Teknologi, medisin, mat, klær, biler, osv. Verden har blitt for stor og uoversiktlig til at man kan se på enkelthendelser og peke finger. Vi kan ikke alle melde oss ut av samfunnet, sette oss i en hule og dyrke maten vår selv heller. Og hvis du venter på en undergang, så har du lite å gjøre. på :P
Jeg venter da ikke på noen undergang, nå må du gi deg..
Du kan snu fliser og vedkubber så mye du vil, men faktum er at vi snart ikke er i stand til å brødfø befolkningen uansett hvilke kjemikalier som benyttes. Det eneste all denne håndsrekningen til naturen har gjort er å utsette problemet. Kortsiktighet. Dess flere mennesker, desto flere å regjere over og kreve skatter og avgifter fra. Griskhet.

Hvor du får "melde seg ut av samfunnet fra" vet jeg ikke, hva har det med noe som helst i denne saken å gjøre?
Det siste med undergang, var en spøk, relatert til at du nevnte det i tråden før.
Ja, hva mener du vi bør gjøre da Bearchild, siden du åpenbart har full kontroll på hva som burde vært gjort langsiktig for å sørge for at menneskeheten kan brødfø seg inn i nye årtusener her på planeten?

Du skjønner vel det at man må handle om man står overfor ett problem?
Står man overfor å miste hele avlinger, så kan man ikke sette seg ned å fundere over hva som er best for resten av evigheten. Man må gjøre ting, noen ganger drastisk, for å sørge for at vi har nok mat til morgendagen. Jo flere mennesker, til større blir problemene på ett globalt nivå.

Hvor du henter frem at dette har noe med griskhet aner ikke jeg, men her tror jeg heller kondomer hadde vært mer effektivt, eller "klippe strengen" på enkelte.
Ja, nå blir jeg vel beskyldt for å være fæl, som sier noe slikt. Men hva i allverden skal man gjøre?

Vi vil alle leve, vi vil alle ha nok mat, vi vil alle ha. Er det ikke sånn verden er?
Antall ord: 497
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Horus^ skrev: Ja, hva mener du vi bør gjøre da Bearchild, siden du åpenbart har full kontroll på... hva som burde vært gjort langsiktig for å sørge for at menneskeheten kan brødfø seg inn i nye årtusener her på planeten?
Øh.. hæ? Og jeg har for lite å gjøre? :lol:
Du må slutte å legge ord og meninger i munnen på folk. Og det er ikke bra å tro folk sitter med en eller annen sannhet selv om de har en annen oppfatning enn deg.
Du skjønner vel det at man må handle om man står overfor ett problem?
Står man overfor å miste hele avlinger, så kan man ikke sette seg ned å fundere over hva som er best for resten av evigheten. Man må gjøre ting, noen ganger drastisk, for å sørge for at vi har nok mat til morgendagen. Jo flere mennesker, til større blir problemene på ett globalt nivå.

Hvor du henter frem at dette har noe med griskhet aner ikke jeg, men her tror jeg heller kondomer hadde vært mer effektivt, eller "klippe strengen" på enkelte.
Ja, nå blir jeg vel beskyldt for å være fæl, som sier noe slikt. Men hva i allverden skal man gjøre?
Ja, man står ovenfor mange problemer og noen krever drastiske løsninger. Har jeg sagt noe annet? Det vi er uenige i her er hva disse drastiske midlene er. Hvordan det distribueres og hvorvidt "ledelsen" bryr seg filla om konsekvensene.
Vi vil alle leve, vi vil alle ha nok mat, vi vil alle ha. Er det ikke sånn verden er?
Igjen, har jeg sagt noe annet? Men jeg kan godt føye til at noen aldri får nok og krabber over lik for å få mer.
Antall ord: 297
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Horus^ »

Horus^ skrev:
Ja, hva mener du vi bør gjøre da Bearchild, siden du åpenbart har full kontroll på... hva som burde vært gjort langsiktig for å sørge for at menneskeheten kan brødfø seg inn i nye årtusener her på planeten?


Øh.. hæ? Og jeg har for lite å gjøre? :lol:
Du må slutte å legge ord og meninger i munnen på folk. Og det er ikke bra å tro folk sitter med en eller annen sannhet selv om de har en annen oppfatning enn deg.
Jeg har ikke lagt ett eneste ord i munnen din, kjære deg. Du klarer fint å ta munnen full på egenhånd her.
Du kan snu fliser og vedkubber så mye du vil, men faktum er at vi snart ikke er i stand til å brødfø befolkningen uansett hvilke kjemikalier som benyttes. Det eneste all denne håndsrekningen til naturen har gjort er å utsette problemet. Kortsiktighet. Dess flere mennesker, desto flere å regjere over og kreve skatter og avgifter fra. Griskhet.
Du kommer med en påstand om at vi snart ikke klarer å brødfø hverandre lengre og at vi har utsatt ett problem. Hva er problemet du sikter til her?
Ja, man står ovenfor mange problemer og noen krever drastiske løsninger. Har jeg sagt noe annet? Det vi er uenige i her er hva disse drastiske midlene er. Hvordan det distribueres og hvorvidt "ledelsen" bryr seg filla om konsekvensene.
Det kan godt hende vi er, men du har ikke kommet med noe om hvilket problem det er du snakker om. Jeg trodde vi snakket om sprøytemidler som har blitt brukt for å få bukt med insektproblem på f.eks avlinger?

Du nevner også denne "ledelsen" igjen. Det er veldig mange ledelser, på veldig mange forskjellige nivå, både på nasjonalt og internasjonalt hold. Dette blir politikk. Og synes den kammen du drar her, ved å bruke det ordet "ledelse" blir litt vel vid. Så med mindre du mener såkalte "puppetmasters", eller "Illuminati", som denne "ledelsen" består av, så skjønner jeg ikke hvor du vil, med å bruke nettop det ordet.
Igjen, har jeg sagt noe annet? Men jeg kan godt føye til at noen aldri får nok og krabber over lik for å få mer.
Det er helt klart. Dette er også noe som ligger i vår natur som mennesker. Mye vil ha mer osv, men det betyr ikke at om noen har veldig mye penger, at de bruker det på "fiffige" måter å utrydde alle andre på. Til flere personer vi blir, til større blir rikdommen til de som eier veldig mye.
Dette blir ren logikk. Så hvis disse "ledelsepersonene" da er griske og vil ha masse penger, så er det til deres beste at det er flest mulig mennesker i verden, slik de kan tjene enda mer penger, eller?
Antall ord: 473
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Det finnes ingen kjære meg her, det der kan du bare droppe. Det samme med at jeg har (påstått at jeg har?) full kontroll på noe som helst eller at jeg snakker om Illuminati. Jeg skjønner at du lar deg forstyrre av ordet ledelsen, men putt nå inn hvilket som helst ord som måtte passe deg bedre i forhold til de du mener styrer og tar avgjørelser på verdensbasis? Mener du det er Illuminati så greit nok, jeg har ikke snakket om dem overhodet. Hadde jeg skrevet Ledelsen kunne jeg forstått tankegangen din.

Utover det stiller du egentlig bare spørsmål til sånt jeg allerede har svart på, og siden du allerede begynner å bli ufin med teite hersketeknikker og å ilegge meg meninger gidder jeg ikke utbrodere mer eller ta munnen enda fullere. Vi ser vel alle det vi vil se, meg inkludert. *blunkesmilefjes*
Antall ord: 152
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Horus^ »

Bearchild skrev:Det finnes ingen kjære meg her, det der kan du bare droppe. Det samme med at jeg har (påstått at jeg har?) full kontroll på noe som helst eller at jeg snakker om Illuminati. Jeg skjønner at du lar deg forstyrre av ordet ledelsen, men putt nå inn hvilket som helst ord som måtte passe deg bedre i forhold til de du mener styrer og tar avgjørelser på verdensbasis? Mener du det er Illuminati så greit nok, jeg har ikke snakket om dem overhodet. Hadde jeg skrevet Ledelsen kunne jeg forstått tankegangen din.

Utover det stiller du egentlig bare spørsmål til sånt jeg allerede har svart på, og siden du allerede begynner å bli ufin med teite hersketeknikker og å ilegge meg meninger gidder jeg ikke utbrodere mer eller ta munnen enda fullere. Vi ser vel alle det vi vil se, meg inkludert. *blunkesmilefjes*
Du har vel igrunn ikke svart på noe av det jeg har spurt om, utenom å prøve å få det til å virke som jeg prøver meg med hersketeknikker. At jeg er ufin, for at jeg prøver å få svar på hva det er du mener og sikter til her, skjønner jeg ikke helt. Men det kan vel tenkes at munnen går litt fortere enn hodet av og til, og at det kan være greit å skylde på meg. Jeg prøver rett og slett bare å forstå hva det er du "ser", som jeg ikke ser, siden du nevner at jorden holder på å råtne.

Du skrev til TomL:
TomL skrev:
Til sist - vi lever alle på samme planet. Vil lederne gjøre noe som kanskje varig skader dem og oss - og vår klode? Neppe. De vil være veldig tilbakeholdne med å mekke på atmosfæren.


Seriøst? Hvilken planet lever du på..?
Hvilken planet insinuerer du han lever på, siden du skriver det der?
Var ikke det en nedlatende kommentar å komme med?
Hvis man ikke har fått med seg hvordan Tellus sakte men sikkert (raskere og raskere faktisk) er i ferd med å gå i forråtnelse på grunn av griskhet og maktsyke blir jeg faktisk litt skremt.
Du skriver at du blir skremt av at vi andre ikke "ser" at jorden holder på å gå i forråtnelse på grunn av griskhet og maktsyke folk. Nei, jeg ser ikke dette, så du må gjerne komme med ett lite eksempel på hva denne forråtnelsen går ut på, istedenfor å bare slenge utav deg ting du ikke kan stå for i etterkant.
Utover det stiller du egentlig bare spørsmål til sånt jeg allerede har svart på, og siden du allerede begynner å bli ufin med teite hersketeknikker og å ilegge meg meninger gidder jeg ikke utbrodere mer eller ta munnen enda fullere. Vi ser vel alle det vi vil se, meg inkludert. *blunkesmilefjes*
Hadde blitt veldig glad om du kom med hva du "ser" da, uten at dette bare skal bli retorikk.
Antall ord: 499
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Svaret mitt til TomL kan kanskje oppfattes nedlatende alt etter som hvordan man ønsker å lese det. Det gir deg allikevel ingen rett til å komme med "kjære deg", påstå at jeg skylder på Illuminati eller at jeg liksom har full kontroll og svar på alt. Det anser jeg som ufint og lite konstruktivt for videre diskusjon.

At du ikke forstår hva jeg "ser" er realt nok, da har jeg sikkert vært for utydelig. Men jeg er faktisk litt usikker på hva det er du ikke forstår?
Det jeg prøvde å si noe om var et innspill til TomL når han skrev: Vil lederne gjøre noe som kanskje varig skader dem og oss - og vår klode? Neppe.
(Det var ikke jeg som begynte å snakke om lederne).

Jeg mener definitivt ja. Lederne- ingen nevnt, ingen glemt- har ingen skrupler ifht å "gjøre noe" som varig skader oss, dem og hele planeten. De har gjort det, gjør det og vil nok fortsette i det uendelige så lenge det er penger å hente. Og dette burde ikke være nødvendig å måtte dokumentere på noe vis, det er ikke påstander jeg må stå for. Pesticider som nevnt tidligere er ett bittelite men fullt brukbart eksempel. Dagens mennesker er så fulle av kjemikalier at det begynner å påvirke reproduksjon. Vi råtner seinere enn før når vi begraves. Alt dette som sprøytes hist og her og tilsettes ditt og datt har ringvirkninger i alle ledd.

Men igjen, du ser ikke ødeleggelsene som forårsakes av maktsyke og griskhet og da spiller det vel liten trille hva andre ser/ sier. Og ja, jeg synes det er skremmende at man ignorerer denne forsøplingen fordi sånt er det bare tinnfoliehattmennesker og Illuminatitilhengere som konstruerer?
Antall ord: 300
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av ludoburgero »

Det fins så mange catchy uttrykk for tiden, så jeg vil gjerne få presentere et nytt.
Sånne som typen "Orange is the New black" og "Eggeskallhvitt er den nye offwhite".

Jeg tenker sånn cirka dette:

"Vi lever i en verden der alt er i fin balanse. Ingen grådighet, maktbehov eller statusjag har noensinne ført til et klasseskille, og de rikeste har stadig blitt litt fattigere mens de fattigste har stadig blitt litt rikere. Forskjellene har utjevnet seg, og alle teknologiske nyvinninger har blitt brukt på en meget varsom og omtenksom måte, som er omfattende og allsidig, slik at den gagner ikke bare menneskeheten selv - men spesielt dyrene og naturen! Dette gjelder alt fra helt trygge søtningsmidler til kvikksølv og drivstoff av alskens typer, for ikke å snakke om materialer man bygger teknologiske duppeditter med. Til tross for dette er det noen som bestandig går med foliehatt og spiser økologisk quinoa mens de mediterer sammen med sjamaner og andre klovner at Illuminati og Frimurerne og Jødene og Muslimene driver tankekontroll på oss ved hjelp av fjernkontrollerte UFO-fluor-microchips i drikkevannet som for øvrig skal være befengt med chemtrails og poltergeist. Disse jødemuslimfrimurerne tilber uglestatuer og skal skape en NWO sammen med Federal Reserve og McDonald's, og alle er i slekt med Obama (som er klonet), Bush eller Rotschild eller Rockefeller. Alle er med i en klubb som heter Bilderberg, som selvfølgelig ikke fins den heller. Propaganda finnes ikke, og hvis man er skeptisk eller kritisk til noe som helst her i verden er man skikkelig teit. Halloo-oo. Jeg bare." er den nye intellektuelles uttalelser.
Antall ord: 277
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Chemtrails

Innlegg av Asbjørn »

Ser at noen snakker om "ledelsen", og andre om "illuminati".
Egentlig er det ikke "ledelsen" som iverksetter alt det man snakker om når det gjelder
kjemikalier, chemtrails, global oppvarming, osv.
Derimot er det etpar grupper som har mye mer influens på disse tingene, enn "ledelsen",
nemlig:
- Fabrikkeiere ( aksjonærer, og eneeiere - hvor Monsanto og Nestlé er betydelige faktorer),
- forskere ( som vil se hva visse eksperimenter kan føre til)
-og folk i underliggende deler av administrasjonen ( pågrunn av tilbud om økonomisk kompensasjon).
Og det er ingen tvil om hva som egentlig ligger bak, nemlig penger.

Og hva ser vi dette på, jo se hva vi finner i naturen idag.
Kunstige hormoner, plantevernmidler, plast, og generell forurensning som har forplantet seg til allverdens plasser, over hele verden.

Global oppvarming derimot tror jeg det er stort sett sola vår som står for.
At menneskenes påvirkning er tilstede - ja, seff... - men ikke ene-/hoved-ansvarlig som endel mener.

Som tidligere nevnt i tråden, er det mange bevis på at jorden både har vært (mye) varmere, men og kaldere igjennom historien. Variasjoner i sykluser er en del av naturen, og ikke noe vi kan styre.
( prøv å endre flo og fjære).
Om vi forsterker en naturlig oppsving - stigning i temperaturen, ja, men bare med få % og vi er aldeles ikke eneansvarlig som enkelte vil påstå. Igjen; SOLA er hovedfaktoren her.
Om noen millioner år, vil forøvrig sola sluke jorda, og det vil skje uansett om mennesker er tilstede eller ikke.

Jeg er selv mye mer redd for hva firma som Monsanto, Nestlé, og andre store multinasjonale selskap gjør og har gjort, enn hva vår andel av global oppvarming skremmer meg.

Kunstige ( dvs ikke naturlige) forekomster av hormoner, vekstehmmende produkter, plantesykdoms-"Medisiner", insektsmidler, osv skremmer meg myyye mer.

Ps; Husk, diskuter sak, og ikke forumbrukere her nå da !
Ellers må jeg inn å modde...

A
Antall ord: 322

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Chemtrails

Innlegg av Asbjørn »

Denne passer på sett og vis inn i tråden ;)
w-0TEJMJOhk
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Du har vel et svært nært tilfelle Asbjørn som godt eksempel på hva sjefene får trumfet igjennom..?
(Kvikksølvdumping i fjorden)

Og bare for å gjøre klart hva jeg mener med ledelsen, plukket rett fra synonymordboka; administrasjon, ansvarshavende, bestyrelse. Ingen nevnt osv.
Antall ord: 46
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Isan »

Horus skrev:Jeg tror også folk undervurderer jordens egen evne til å overleve. Den såkalte globale oppvarmingen og alt det der, er ikke noe nytt. Når jorden ble formet, så var det ikke en gresstust på planeten, men se på den nå. Jorden har overlevd langt større naturkatastrofer enn denne globale oppvarmingen f.eks.
Den menneskeskapte globale oppvarmingen er ikke farlig for jorda. Den er problematisk for oss mennesker og en del av det øvrige livet, som i sin tur igjen øker problemene for oss mennesker. Gjennom at det f.eks. kan bli vanskeligere å dyrke mat noen steder, og at flere soppsykdommer og skadeinsekter kan overleve vinteren her hos oss, for å nevne to ting.
Bearchild skrev:Vi kan vel være enige i at denne globale oppvarmingen kan bli skummel, men det er plenty med annen skit som bevisst blir sprøytet ut, deponert og brukt verden over som både tar livet av folk og dyr og planter. Økonomisk vinning. Kortsiktig tenking. Da er det vanskelig å forstå at noen sitter og påstår at "ledelsen" ikke vil gjøre noe som skader oss?
"Ledelsen" er nok for det meste verken verre eller bedre enn "folk flest" (bevares, det fins nok av unntak!) Problemet er at ledelsen langt fra gjør tilstrekkelig med disse uakseptable forholdene. For det ligger i deres posisjon, enten de er valgt - mer eller mindre demokratisk - eller har posisjonene sine ad andre veier, å ha stor nok makt til å iverksette tiltak. Derfor har de et større ansvar, enig med deg i det.

Men neppe noen kan fraskrive seg delansvar. Når Svein Olsen og Marianne Hansen absolutt skal kjøpe det billigste, bidrar de til at vi har et kyllingoppdrett, som er så ufyselig at ingen burde være bekjent av det, akkurat som når Siv Jensen og Erna Solberg kjøper tilsvarende. Men Siv Jensen, Erna Solberg og Sylvi Listhaug er per idag i roller, der de har større mulighet til å få i gang endringer i slike ting enn Svein Olsen og Marianne Hansen. Det betyr likevel ikke at de to sistnevnte ikke har ansvar for å gjøre sine valg. Om de ikke kan få kjøpt annen kylling enn den billige og mishandlete, har de i det minste valget om å mase på f.eks. politikerne eller andre relevante instanser.
Asbjørn skrev:Som tidligere nevnt i tråden, er det mange bevis på at jorden både har vært (mye) varmere, men og kaldere igjennom historien. Variasjoner i sykluser er en del av naturen, og ikke noe vi kan styre.
Såvidt jeg vet: Så godt som ingen forskere avviser de naturlige syklusene, som får jordas temperatur til å svinge både opp og ned, med både større og mindre utslag. Men de aller fleste forskerne, som holder på med slike ting, har altså funnet ut at det de siste 200 årene foreligger en ekstra oppvarming, som ikke lar seg forklare med disse naturlige svingningene, mens den stemmer skremmende godt overens med menneskenes bruk av fossile energikilder i samme tidsrom. Og det er denne ekstra globale oppvarmingen vi mennesker kan - og etter mitt syn, skal - gjøre noe med. De naturlige endringene må vi bare tilpasse oss.
Antall ord: 541
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev:
Bearchild skrev:Vi kan vel være enige i at denne globale oppvarmingen kan bli skummel, men det er plenty med annen skit som bevisst blir sprøytet ut, deponert og brukt verden over som både tar livet av folk og dyr og planter. Økonomisk vinning. Kortsiktig tenking. Da er det vanskelig å forstå at noen sitter og påstår at "ledelsen" ikke vil gjøre noe som skader oss?
"Ledelsen" er nok for det meste verken verre eller bedre enn "folk flest" (bevares, det fins nok av unntak!) Problemet er at ledelsen langt fra gjør tilstrekkelig med disse uakseptable forholdene. For det ligger i deres posisjon, enten de er valgt - mer eller mindre demokratisk - eller har posisjonene sine ad andre veier, å ha stor nok makt til å iverksette tiltak. Derfor har de et større ansvar, enig med deg i det.

Men neppe noen kan fraskrive seg delansvar. Når Svein Olsen og Marianne Hansen absolutt skal kjøpe det billigste, bidrar de til at vi har et kyllingoppdrett, som er så ufyselig at ingen burde være bekjent av det, akkurat som når Siv Jensen og Erna Solberg kjøper tilsvarende. Men Siv Jensen, Erna Solberg og Sylvi Listhaug er per idag i roller, der de har større mulighet til å få i gang endringer i slike ting enn Svein Olsen og Marianne Hansen. Det betyr likevel ikke at de to sistnevnte ikke har ansvar for å gjøre sine valg. Om de ikke kan få kjøpt annen kylling enn den billige og mishandlete, har de i det minste valget om å mase på f.eks. politikerne eller andre relevante instanser.
Ikke overraskende(?) er jeg helt enig med deg, vi har alle et ansvar. Og matproduksjonen her hjemme er jo minst like viktig som på verdensbasis.
Men ser man til andre land finner man at ikke bare skal arbeideren produsere eksportvarer. De er også bundet på hender og føtter da arbeidsgiveren også eier husene de bor i og legene de går til når de blir forgiftet av sprøytemidler. Arbeiderne blir satt i livsvarig gjeld til sjefen sin og har ingen muligheter til å bare finne seg et nytt levebrød. Dokumentaren "BANANAS*!" er et svært godt og langt i fra enestående eksempel for de som måtte gidde å google og se.

Det er mer enn nok å ta tak i her hjemme også, men argumentet med at lederene ikke vil utsette jorda og dens beboere for noe skadelig kjøper jeg bare ikke.
Antall ord: 422
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av ludoburgero »

Skriver under på at Bananas! er en god dokumentar i en rekke av mange (veldig mange) gode dokumentarer rundt natur, miljø, økosystem, sprøytemidler, næringsmidler - ja, det som enten dreper oss eller gir oss liv. Home er en annen suveren dokumentar som tar for seg mye av dette.

Ellers, for å holde meg litt på sporet: "What in the World Are They Spraying?". God kondensstripedokumentar.

jf0khstYDLA
Antall ord: 66
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links