Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerVegetarkost

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Vegetarkost

Innlegg av Høretil »

Jeg funderer veldig på dette med vegetar/veganerkost for tiden. Noen velger å være vegeterianere fordi de ikke vil skade dyr, og tar avstand fra alle mulige former for pelsindustri osv, mens andre velger det ut i fra rent helsemessige goder. Det er sikkert andre grunner til at man velger et slikt kosthold, det skal jeg igrunn ikke legge meg så mye opp i.

Det som jeg syns er litt difust her, er at flere hevder at man får et høyere bevisthetsnivå av å være vegeterianere, og at ens egen utvikling skjer på en annen måte en de som spiser animalsk kost.

Spennende!!! Få høre hva dere her inne mener i forhold til vegetarkost og så videre :)
Antall ord: 121
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- Vegetarkost

Innlegg av Diablesse »

Jeg har selv vært vegetarianer i snart to år. Det med et høyere bevissthetsnivå har jeg ikke merket så mye til... men en positiv ting som har kommet ut av det, er at jeg har måttet tvinge meg selv til å finne på stadig nye ting å lage for ikke å gå lei, og dermed har jeg blitt mye mer kreativ på kjøkkenet :) En gevinst i seg selv!

Men hva mener du egentlig med "høyere bevissthetsnivå"? Hvor har du hørt/lest det, hvordan er det forklart? Det låt litt interessant!
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Vegetarkost

Innlegg av jeditrond »

Har aldri hørt noe før nå om at vegetarkost fører til høyere bevissthetsnivå. Men dette om å ikke skade dyr vs det å kjøpe kjøtt på butikken og spise det er en evigvarende intern debatt jeg har med meg selv. F.eks. jeg er jo med på å støtte kjøttindustrien om enn på en særdeles indirekte måte og dermed skade dyr. Inntil videre vinner rovdyret i meg :)
Antall ord: 74
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Vegetarkost

Innlegg av Høretil »

Diablesse skrev:Jeg har selv vært vegetarianer i snart to år. Det med et høyere bevissthetsnivå har jeg ikke merket så mye til... men en positiv ting som har kommet ut av det, er at jeg har måttet tvinge meg selv til å finne på stadig nye ting å lage for ikke å gå lei, og dermed har jeg blitt mye mer kreativ på kjøkkenet :) En gevinst i seg selv!

Men hva mener du egentlig med "høyere bevissthetsnivå"? Hvor har du hørt/lest det, hvordan er det forklart? Det låt litt interessant!
Jeg er i samme gate som deg her. Har selv vært vegeterianer nå i snart to år, bruker minimalt med melkeprodukter så jeg vurderer å prøve meg på veganerkost. Selv om det krever mye, så tror nok jeg at denne skrotten her får bedre utbytte av det :)

Jeg må jo si at jeg merker en stor forskjell på meg selv etter at jeg valgte dette kostholdet. Energinivået er betraktlig høyere, konsentrasjonen bedre og meditasjonene mine er helt noe annet. Hvorfor vet jeg ikke, men det kan jo også gjerne komme av matinntak, uten at jeg skal påstå noe her.

Nei altså, det er mange som stiller spørsmål med akkurat dette med kosthold og det å foreksempel oppnå et høyere bevisthetsnivå gjerne i forhold til meditasjon da? At man gjerne går dypere med et rent vegetarisk kosthold? Nå vet ikke jeg, dette er noe jeg igrunn ikke har fundert så mye over.

Gjerne derfor jeg slenger ut denne tråden her og, i min snevre viten!
Antall ord: 269
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Vegetarkost

Innlegg av Høretil »

jeditrond skrev:Har aldri hørt noe før nå om at vegetarkost fører til høyere bevissthetsnivå. Men dette om å ikke skade dyr vs det å kjøpe kjøtt på butikken og spise det er en evigvarende intern debatt jeg har med meg selv. F.eks. jeg er jo med på å støtte kjøttindustrien om enn på en særdeles indirekte måte og dermed skade dyr. Inntil videre vinner rovdyret i meg :)
Haha, jeg ser for meg deg på butikken her nå! Tussler rundt der med handlekorga di og kommer med for og mot argumenter! Altså jeg skjønner hva du mener, men det er jo ikke slik at alle trenger å være vegeterianere da. Det er jo noe man så absolutt velger selv :)
Antall ord: 128
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Vegetarkost

Innlegg av Asbjørn »

Jeg har tenkt litt på dette med å være vvegetarianer, kontra det å være alltspisende....

Og har kommet til følgende konklusjon :

ALT vi spiser har et liv, om det er planter, fisk, eller dyr.
ALT er i utgangspunktet levende.
Vi spiser ting som vokser / formerer seg.

Uansett hvordan vi snur og vender på hva vi spiser, så har det hatt et liv.

Planter har også følelser, har undersøkelser vist, - vi ser det og når det gjelder såkalt "kirilianfotografering".

Bilde

ALT går i sirkel her i livet, - noen dyr er jegere, noen åtselsetere, og noen planteetere.
Vi mennsker er vel en kombinasjon av alle, - da vi kan spise både kjøtt og planter.
Men vi er ikke spesialiserte på planter slik planteetere er.

Min konklusjon er at hva vi spiser ikke betyr så mye, så lenge vi ikke mishandler dyr....

Dagens industrielle matvareproduksjon medfører nok endel mishandling av både dyr og planter, slik sett, så på mange måter ønsker jeg meg tilbake i tid- til før industrirevolusjonen tok oss.
Verden vi lever i er ikke pen, om vi kikker inn i kriker og kroker der andre ikke vil vi skal se.

Men fra naturens side er vi altspisende, og det var slik vi ble "laget".

Og derfor velger jeg å spise slik jeg ble laget for, - nemlig å spise det meste.

Jeg er dog mer bekymret for hva maten jeg spiser kan ha blitt tilsatt av alleslags sprøytemidler, hormonlignende stoffer, og ikke minst hvordan mat produseres.

Ikke minst ser man dette når det gjelder multinasjonale forretningsforetak som f.ex Monsanto ( https://www.google.no/search?q=monsanto+dokumentarfilm )
men Monsanto er IKKE alene om slik drift.

Problemet er at også vegetarmat faller innunder de samme forretningssystemer.

Så argumenter for det ene eller det andre, kan bli vanskelig å rette seg etter, fordi naturen først og fremst, men også dagens næringsmiddelindustri kansje teller mer ?

A
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Vegetarkost

Innlegg av Høretil »

Asbjørn skrev:Jeg har tenkt litt på dette med å være vvegetarianer, kontra det å være alltspisende....

Og har kommet til følgende konklusjon :

ALT vi spiser har et liv, om det er planter, fisk, eller dyr.
ALT er i utgangspunktet levende.
Vi spiser ting som vokser / formerer seg.

Uansett hvordan vi snur og vender på hva vi spiser, så har det hatt et liv.

Planter har også følelser, har undersøkelser vist, - vi ser det og når det gjelder såkalt "kirilianfotografering".

Bilde

ALT går i sirkel her i livet, - noen dyr er jegere, noen åtselsetere, og noen planteetere.
Vi mennsker er vel en kombinasjon av alle, - da vi kan spise både kjøtt og planter.
Men vi er ikke spesialiserte på planter slik planteetere er.

Min konklusjon er at hva vi spiser ikke betyr så mye, så lenge vi ikke mishandler dyr....

Dagens industrielle matvareproduksjon medfører nok endel mishandling av både dyr og planter, slik sett, så på mange måter ønsker jeg meg tilbake i tid- til før industrirevolusjonen tok oss.
Verden vi lever i er ikke pen, om vi kikker inn i kriker og kroker der andre ikke vil vi skal se.

Men fra naturens side er vi altspisende, og det var slik vi ble "laget".

Og derfor velger jeg å spise slik jeg ble laget for, - nemlig å spise det meste.

Jeg er dog mer bekymret for hva maten jeg spiser kan ha blitt tilsatt av alleslags sprøytemidler, hormonlignende stoffer, og ikke minst hvordan mat produseres.

Ikke minst ser man dette når det gjelder multinasjonale forretningsforetak som f.ex Monsanto ( https://www.google.no/search?q=monsanto+dokumentarfilm )
men Monsanto er IKKE alene om slik drift.

Problemet er at også vegetarmat faller innunder de samme forretningssystemer.

Så argumenter for det ene eller det andre, kan bli vanskelig å rette seg etter, fordi naturen først og fremst, men også dagens næringsmiddelindustri kansje teller mer ?

A
Jeg er helt enig med deg her, men hvorfor man velger å bli vegeterianer varierer jo fra person til person. For min del ble det veldig naturlig da jeg av helsemessige grunner hadde et bedre utbytte av vegetarkost. Dette i forhold til allergier osvosv.

Man kan velge å kjøpe økologisk dyrket mat som skal være frie for sprøytemiddler osv, hvorvidt man skal gå for den tankegangen der er jo opp til en selv å bedømme.

Ta en titt på denne karen her: http://nutritionfacts.org

Han har mye spennende å komme med :)
Antall ord: 419
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Vegetarkost

Innlegg av jeditrond »

Høretil skrev:
jeditrond skrev:Har aldri hørt noe før nå om at vegetarkost fører til høyere bevissthetsnivå. Men dette om å ikke skade dyr vs det å kjøpe kjøtt på butikken og spise det er en evigvarende intern debatt jeg har med meg selv. F.eks. jeg er jo med på å støtte kjøttindustrien om enn på en særdeles indirekte måte og dermed skade dyr. Inntil videre vinner rovdyret i meg :)
Haha, jeg ser for meg deg på butikken her nå! Tussler rundt der med handlekorga di og kommer med for og mot argumenter! Altså jeg skjønner hva du mener, men det er jo ikke slik at alle trenger å være vegeterianere da. Det er jo noe man så absolutt velger selv :)
He, he, det er ikke alltid så ille, men har den diskusjonen med meg selv fra tid til annen :) Er fullstendig klar over at jeg ikke behøver å være vegetarianer. Er enig med Asbjørn om at matproduksjon av litt mindre industriell type hadde vært for det beste, både for miljø og kropp og dyra.
Antall ord: 189
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Vegetarkost

Innlegg av Isan »

Har lest, også her inne, ja, påstander om at vegetarkost skal være det beste for åndelig bevissthet. Hvis jeg skal si hva jeg tenker, anser jeg at det ikke vil spille noen som helst rolle. Hvis det åndelige aspektet er der, vil egnete teknikker og egnet oppmerksomhet være det avgjørende for kontakten man kan ha med det.

Jeg deler mye av Asbjørns og jeditronds oppfatninger her når det gjelder dagens matproduksjon og industriprosesseringen. Men i motsetning til Asbørn ønsker jeg meg ikke tilbake, men framover til etter dagens situasjon :) Og jeg prøver også å jobbe for at vi skal komme oss den veien, med økologisk matproduksjon og økologisert foredlingsprosess :)

En annen god grunn til å spise en større _andel_ vegetarisk uten å behøve å være vegetarianer, er at da vil du redusere ditt eget ressursforbruk - og det trengs hvis vi skal få til en mer rettferdig fordeling her på kloden. En vegetarmiddag eller to i uka har ingen av oss vondt av - tvert imot kan det smake aldeles nydelig! :)
Antall ord: 176
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

- - Vegetarkost

Innlegg av Borte.. »

Diablesse skrev:Jeg har selv vært vegetarianer i snart to år. Det med et høyere bevissthetsnivå har jeg ikke merket så mye til... men en positiv ting som har kommet ut av det, er at jeg har måttet tvinge meg selv til å finne på stadig nye ting å lage for ikke å gå lei, og dermed har jeg blitt mye mer kreativ på kjøkkenet :) En gevinst i seg selv!
Signerer under på det her. Har ikke opplevd annet enn at man har blitt en smule mer kreativitet på kjøkkenet ja.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Vegetarkost

Innlegg av Bearchild »

Jeg er også altetende men har blitt langt mer kritisk til bakgrunnen til maten min,- uansett produkt. Vi hører og lærer jo stadig mer om sprøytemidler, tilsetninger og annet som er uheldig for oss.. og jeg lurer på; de som har hevdet at vegeterianere får økt bevissthetsnivå, har de levd utelukkende på rendyrket grøntfòr?
Tilogmed økologiske produkter har "spøkelser i skapet" og er ikke alltid så rent som man skulle tro. Så et eventuelt argument om at man kun spiser varer av ypperste kvalitet og på det viset får en eller annen slags åndelig oppvåkning kjøper jeg ikke uten videre. :eang
Antall ord: 110
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Vegetarkost

Innlegg av Høretil »

Bearchild skrev:Jeg er også altetende men har blitt langt mer kritisk til bakgrunnen til maten min,- uansett produkt. Vi hører og lærer jo stadig mer om sprøytemidler, tilsetninger og annet som er uheldig for oss.. og jeg lurer på; de som har hevdet at vegeterianere får økt bevissthetsnivå, har de levd utelukkende på rendyrket grøntfòr?
Tilogmed økologiske produkter har "spøkelser i skapet" og er ikke alltid så rent som man skulle tro. Så et eventuelt argument om at man kun spiser varer av ypperste kvalitet og på det viset får en eller annen slags åndelig oppvåkning kjøper jeg ikke uten videre. :eang
Helt sant, det er sunt å være skeptisk til hva man putter i hullet for å si det slik... Hvorvidt det er "renere" å spise økologisk vet jeg ikke, for som du sier er det nok mange tilfeller av tilsettningsstoffer der og som man ikke vet om.. MEN jeg syns mye av den maten som er økologisk smaker bedre, derfor kjøper jeg somregel de produktene som er økologiske av den grunn... Syns også det er fint at flere butikker har godt utvalg av økologiske produkter, slik at man faktisk kan velge selv hva man vil betale for.

Om det er noe i dette med åndelig bevisthet vet jeg ikke.. Men jeg må jo få legge til at krydder/sterk mat til tider kan forstyrre for meditasjon, også tunge matretter som inneholder kjøtte kan påvirke den dype meditasjonen. I alle fall merker jeg det for min egen del! Jeg mediterer to timer til dagen, og det er viktig å ikke ha så mye i magen/kroppen når man skal fokusere på det indre.
Antall ord: 285
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Vegetarkost

Innlegg av Bearchild »

Vil nok tro graden av metthet har mye å si for generelt velvære ja.. man er jo ikke veldig tilstedeværende etter å ha dyttet nedpå en halvkilo biff med tilbehør liksom! :lol:

Jeg er helt enig i at økologiske produkter er et godt valg. Ihvertfall det beste alternativet til det ultimate som vel må være egenprodusert mtp å vite hva man får i seg. :)
Jeg prøver å handle kortreiste (lokale) økologiske produkter og benytter meg også litt av "jungeltelegrafen" for å finne seriøse produsenter. Også blant disse (økologiske) finnes det noen som tar en del "uheldige" snarveier som alikavel ikke bryter noen lover. For eksempel blir avlinger gjødslet med møkk fra burhøns som vel sier seg selv er lite helsebringende. :x
Antall ord: 124
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Vegetarkost

Innlegg av Terra »

Høretil skrev: 10 Nov 2013 14:20
Det som jeg syns er litt difust her, er at flere hevder at man får et høyere bevisthetsnivå av å være vegeterianere, og at ens egen utvikling skjer på en annen måte en de som spiser animalsk kost.
Personlig har jeg vanskelig for å tro på akkurat den biten av å være veganer/vegetarianer. Når man studerer de som er det, kontra de som ikke er det, da ser i alle fall ikke jeg noen forskjell. De klokeste og fineste menneskene jeg kjenner til er fortsatt kjøttetere. (De er også glad i dyr. Og de fleste har vondt av at dyrene blir mat for oss for å si det slik. At dyrene skal ha det godt underveis er vi alle enige om. Og det eneste jeg tenker på med et slikt kosthold, er om man kan unngå lidelse for dyr).

Når det gjelder det helsemessige og om det ikke er bra for helsen ens å være veganer eller vegetarianer, så kan man tenke på at vi også er "dyr/kjøttetere," og at også vi trenger mat. Meningene er sikkert delt, og det er helt greit. Angående det helserelaterte, sies det en del interessant i disse videoene fra en som selv har vært veganer i 20 år, men så ble helsen dårlig, og hun begynte å spise kjøtt igjen.

https://www.youtube.com/watch?v=uFm2QLLuh6I
https://www.youtube.com/watch?v=Ve8eDka07zs
Antall ord: 248
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Vegetarkost

Innlegg av Høretil »

Oi, denne var gammel :)

For min del tror jeg alle er fine mennesker, kloke mennesker på sin måte. Uavhengig av kost, farge, religion eller kulturelle forskjeller. Vi er alle unike ❤️

Jeg lever i beste velgående tross min vegetarkost, og for meg funker det best!

God førjulstid!
Antall ord: 49
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !