Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..Ukjent skapning på jordet

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

H.S.S
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 11 Okt 2015 17:04
8
Blitt takket: 1 gang

Ukjent skapning på jordet

Innlegg av H.S.S »

Begynner å bli en del år siden opplevelsen min og fortsatt klarer jeg ikke helt å forstå hva det kan ha vært og lurer på om noen andre har hørt om noe lignende? :vismann
Har også snakket med venn min nå nylig og han trodde det var noe han hadde drømt, men vi begge husker det og familien husker når vi kom springende livredde inn i huset til bestemoren min.
Gjennom hele oppveksten min har familien min brukt å besøke bestemoren min som eier en gård i nordland. Gården ligger mot havet og har noen jorder mellom selve huset og havet.

Det var en høst jeg tok med bestevenn min til gården. Det begynte å bli litt mørk ute. Det var slik at man kunne se skikkelser, men ikke noe særlig mer enn det.
På jordet rett i nærheten av fjøsen så var det et dypt hull i bakken, husker ikke hva det var onkelen min sa hullet var der for, men for meg og kompisen min syntes vi det hørtes spennende ut. Vi tok på oss hver vår hodelykt (Veldig dårlig lys i begge lyktene) og gikk ned der hullet var. Ca 150 meter fra huset.
Ca 50 meter fra hullet kom man til er gjerde som skilte av to av jordene

Mens vi stod å var fascinert over det dype hullet i bakken stopper plutselig venn min å snakke. Jeg sier navnet hans og det neste som skjedde var starten på noe uforklarlig.
Venn min løftet opp armen sin og pekte mot meg. Først trodde jeg han tullet, men når jeg snudde meg og så ut mot jordet bak meg skjønte jeg hvorfor han frøs til og ble stum.
Det jeg så var en stor skapning som ihvertfall var to meter eller høyere, brei var den også og det så ut som den sto i en slags forsvar/angrepsposisjon slik som når brytere gjør seg klar til å ta ut konkurrenten sin.
Ganske kort tid etter at jeg så denne skapningen. Startet den å springe mot oss slik som et menneske springer, bare mye større.
Av instinkt snudde jeg meg og startet å løpe og innså at vennen min hadde startet uten meg, kanskje det var det som fikk skapningen til å komme etter? et slags jaktinstinkt kanskje?
Når jeg hadde kommet et lite stykke ser jeg at den har stoppet ved starten av gjerdet som drøyt er en meter høyt noe denne tingen lett hadde kommet seg over med tanke på høyden.

Har ofte prøvd å tenke at det var en elg, men det finnes ingen elger med armer... Har også lurt på om det kan ha vært en person, men ingen person jeg har møtt har vært så stor og det forklarer heller ikke hvordan eller hvorfor en person har kommet seg ut på dette jordet

:bye_cruel
Antall ord: 492

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Ukjent skapning på jordet

Innlegg av Mystical »

H.S.S skrev:Begynner å bli en del år siden opplevelsen min og fortsatt klarer jeg ikke helt å forstå hva det kan ha vært og lurer på om noen andre har hørt om noe lignende? :vismann
Har også snakket med venn min nå nylig og han trodde det var noe han hadde drømt, men vi begge husker det og familien husker når vi kom springende livredde inn i huset til bestemoren min.
Gjennom hele oppveksten min har familien min brukt å besøke bestemoren min som eier en gård i nordland. Gården ligger mot havet og har noen jorder mellom selve huset og havet.

Det var en høst jeg tok med bestevenn min til gården. Det begynte å bli litt mørk ute. Det var slik at man kunne se skikkelser, men ikke noe særlig mer enn det.
På jordet rett i nærheten av fjøsen så var det et dypt hull i bakken, husker ikke hva det var onkelen min sa hullet var der for, men for meg og kompisen min syntes vi det hørtes spennende ut. Vi tok på oss hver vår hodelykt (Veldig dårlig lys i begge lyktene) og gikk ned der hullet var. Ca 150 meter fra huset.
Ca 50 meter fra hullet kom man til er gjerde som skilte av to av jordene

Mens vi stod å var fascinert over det dype hullet i bakken stopper plutselig venn min å snakke. Jeg sier navnet hans og det neste som skjedde var starten på noe uforklarlig.
Venn min løftet opp armen sin og pekte mot meg. Først trodde jeg han tullet, men når jeg snudde meg og så ut mot jordet bak meg skjønte jeg hvorfor han frøs til og ble stum.
Det jeg så var en stor skapning som ihvertfall var to meter eller høyere, brei var den også og det så ut som den sto i en slags forsvar/angrepsposisjon slik som når brytere gjør seg klar til å ta ut konkurrenten sin.
Ganske kort tid etter at jeg så denne skapningen. Startet den å springe mot oss slik som et menneske springer, bare mye større.
Av instinkt snudde jeg meg og startet å løpe og innså at vennen min hadde startet uten meg, kanskje det var det som fikk skapningen til å komme etter? et slags jaktinstinkt kanskje?
Når jeg hadde kommet et lite stykke ser jeg at den har stoppet ved starten av gjerdet som drøyt er en meter høyt noe denne tingen lett hadde kommet seg over med tanke på høyden.

Har ofte prøvd å tenke at det var en elg, men det finnes ingen elger med armer... Har også lurt på om det kan ha vært en person, men ingen person jeg har møtt har vært så stor og det forklarer heller ikke hvordan eller hvorfor en person har kommet seg ut på dette jordet

:bye_cruel
Høres ut som Bigfoot, gitt!
Vet ikke om du har sett min tråd om denne skapningen.
Jeg har faktisk fått info av en verdensautoritet på Bigfoot/ sasquatch - fenomenet at det er en sasquatch - stamme i Norge. Ikke uvanlig at de residerer i huler.
Han angav et område i vårt land. Nordland er riktig nok litt lenger nord enn det område han
pekte ut.
Antall ord: 565

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Ukjent skapning på jordet

Innlegg av Terra »

Mystical skrev:Høres ut som Bigfoot, gitt!
Vet ikke om du har sett min tråd om denne skapningen.
Jeg har faktisk fått info av en verdensautoritet på Bigfoot/ sasquatch - fenomenet at det er en sasquatch - stamme i Norge. Ikke uvanlig at de residerer i huler.
Han angav et område i vårt land. Nordland er riktig nok litt lenger nord enn det område han
pekte ut.
Oisann, er det observert Bigfoot i Norge Mystical? Det visste jeg ikke.
Tenker på om det kan være det som har blitt kalt troll i norske eventyr?
Har du noen tanker om det ;-)
Antall ord: 105
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margogbein
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 08 Sep 2016 10:09
7
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ukjent skapning på jordet

Innlegg av margogbein »

Veldig interessant!
Ser ut som bigfoot er i Norge også.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margogbein
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 08 Sep 2016 10:09
7
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ukjent skapning på jordet

Innlegg av margogbein »

Har du hørt med bestemoren din eller andre i nærmiljøet om de har opplevd eller sett noe lignende?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Ukjent skapning på jordet

Innlegg av Morris »

H.S.S skrev: 16 Nov 2015 03:34 Det jeg så var en stor skapning som ihvertfall var to meter eller høyere, brei var den også og det så ut som den sto i en slags forsvar/angrepsposisjon slik som når brytere gjør seg klar til å ta ut konkurrenten sin.
Ganske kort tid etter at jeg så denne skapningen. Startet den å springe mot oss slik som et menneske springer, bare mye større.
Kanskje det kunne være et gjenferd dere så av en type mennesker som har levd før på jorden og som blir kalt kjempene. I National Geographic går det en del programmer om disse, og i Kina er det gjort utrolige funn!
https://www.klikk.no/side3/historie/ark ... er-4421422
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links