Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Bruker avatar
zelda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 23 Feb 2010 22:50
14
Lokalisering: I en trehytte i skogen.
Har takket: 71 ganger
Blitt takket: 22 ganger

Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av zelda »

Jeg har tidligere skrevet et innlegg hvor jeg lurte litt på om det kunne holde til en fjøsnisse på gammelgården hvor hesten min er leieboer, (som dere sikkert skjønner så er jeg også et fast inventar i denne bygningen). Jeg har etter at jeg ble voksen begynt å tro på fjøsnisser. Hvorfor?spør skeptikere. Hvorfor skal jeg ikke få lov til å tro på det? Med tanke på så mye rart som har skjedd i stall delen og på høyloftet (resten er en nedlagt fjøs). Det hele begynte for et par år siden at hestene fikk floker,fletter og knuter i manen. Min egen hest, som forsåvidt var en mester i å komme seg ut av boksen sin, tross en karabinkrok som holdt bokslåsen enda mere låst nederst på boksdøra, så fikk han altid hekta den av og lukket opp døra (hvordan vet jeg ikke), nesten hver natt hadde han klart å komme seg ut, lekt med alt som kunne lekes med: cd spilleren hadde mista ledninga, fått seg en tur i veggen, stall redskaper lå strødd og alt han gjorde var å kose seg igjennom natten. En annen gang var alle hestene på stallen løse når eieren kom for å gi dem frokost, disse har også karabinkroker på døra,men klarer ikke å hekte de av som min hest.Så det kan jo ha hvert han som har hektet krokene av? Evt fått hjelp?

Stalleier viste ikke hva han skulle gjøre for å holde denne rampen inne i boksen sin om natta. Han begynte med en trekloss for å holde igjen døra i tillegg til alt det andre, men det hjalp heller ikke, så jeg begynte å bli så lei av dette at jeg gikk til jernvarehandelen og kjøpte en karabinkrok med skruelås. Da sluttet han med eventyrlysten, nå så er det ikke et must at vi skrur den igjen engang. Så nå i det siste har hesten som står på spilt begynt å få hekta av karabinkroken, det har skjedd ganske ofte i de siste at den er løs når man kommer om morgenen og noenganger er den løs på kvelden i tillegg. Heldigvis er dette en mindre eventyrlysten hest som bare står å henger og nyter friheten.Eieren rister på hodet og ler, og kan ikke forstå at gammelhesten plutselig har lært seg nye kunster. Noe av det samme skjedde med denne hesten når jeg passet den i fjor (når jeg hadde flyttet den tilbake fra en stor fin boks og satt den tilbake til spilt for at ikke eieren skulle merke at jeg hadde hatt den der i en kortere periode.)... Nok engang, kan det være en fjøsnisse som er uenig med at denne står på spilt?? I perioder har vi hatt fryktelig dårlig vær, og når været er på sitt verste, har hestene måtte stått inne i stallen. og da har denne på spilt fått bevegd seg mindre pga det. og det er i denne perioden at gammelhesten har hvert løs.

Jeg har ikke funnet noen knuter i manen til hestene enda, så sånsett kan det altids hende at fjøsnissen er litt fornøyd med oss. Her om dagen når jeg skulle gi hesten min kveldsmat, så så jeg en liten mørk skikkelse som gikk mot innkjørselen, jeg var kansje 100 meter unna og så ikke så godt, denne skikkelsen gikk målrettet mot stallen og imens jeg snudde meg en annen vei for å se om det var stalleieren som gikk mot huset, samtidig slo innkjørselslyset seg på (har sånn med sensor som slår seg på om noen går mot døra) også ble det mørkt. Jeg så ikke eieren. eller noen forsåvidt. Men jeg har tenkt at det kansje kunne være hunden som de bruker å passe, et rådyr eller et dyr i tilsvarende størelse. Stalldøra er bestandig låst om natta (pga inntrengere av ymse slag), så det er ingen menneske av kjøtt og blod som finner på "sprell".
Når jeg er i bygningen føler jeg meg aldri alene, jeg føler meg ikke uvelkommen, tvert i mot! Men jeg føler at det er noen som holder øye med meg, for å lette litt på situasjonen bruker jeg å snakke med den som jeg tror er der. Jeg har hørt at Fjøsnissen gjerne vil at man vet at han eller hun er der, men man må for all del ikke leite etter h*n. Det har jeg forsåvidt aldri gjort heller. Men er det noen som vet om Fjøsnisser? Hvordan vet man at man har en Fjøsnisse til gards? Hvordan ser dem ut i skapelsen? Hvor gamle kan de bli? Jeg vet at ikke alle gårder har en fjøsnisse, er dette fordi de er "utdøende"? Her er det mange rare spørsmål altså! :)
Antall ord: 844

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av jeditrond »

Aner ikke hva spilt er for noe, så kan ikke uttale meg om fjøsnissen liker det eller ikke :) Men fjøsnissen og andre "småfolk" finnes. Har selv en "husnisse" som er på besøk fra tid til annen, tok sin tid før jeg fikk noe ut av ham, han sto stort sett og observerte når jeg satt og skrev på pc'n. Hvordan de ser ut... den er verre, for meg viser de seg som den klassiske nissen; 30-40 cm høy, noe gammeldags snitt i tøyet og spiss, grå lue. Men jeg ser dem kun for mitt indre øye inntil videre, med øynene ser jeg kun "silhuetter".

Kommunikasjonen foregår stort sett på tankenivå. Har slått av en prat med flere i en liten skog et annet sted i kommunen, på det ene stedet var de veldig opprørt over at noen hadde bedrevet steinbrudd i deres fjell. Jeg påpekte at steinbruddet for lengst var nedlagt, kan ikke ha vært drift der på nærmere femti år. Men det var visst mest det at det endelig kom noen som "så" dem og kunne kommunisere med dem, slik at de fikk fortalt hvor ille det var :D Lenger borte i skogen på grensen til en bondegård bodde det noen andre under en heller. De var mest bekymret for at gårdsdriften skulle opphøre og området omreguleres til industriområde. For det ville jo gå ut over skogen deres.
Antall ord: 249
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Morten.B.F
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Nov 2012 19:08
11
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 15 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av Morten.B.F »

Fjøsnisser ja :)
kan jo si at jeg har noe erfaring med dem :) mit inntrykk er det at de ikke vil en vont, snarere tvert imot :) hadde selv en nisse på en liten stall på en gammel gård der jeg jobbet som stallgutt :) man kan jo si at de egentlig er interesert i å optetholde området der de bor for når hesten døde og stallen ble lakt ned så var det ikke lenger dyr der og den fant annen syselsetting enn å flette halen og manen på hesten (rampenisse :) ) har også intrykk at de kan bli relatift gamle :)

kult å se at andre har nisse på stallen :) fasinerende vesner :)
Lykke til:) Mvh Morten :D
Antall ord: 114
Verden er bare så god som du gjør den.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av moltepia »

Finnes det virkelig fjøsnisser? Det har jeg aldri i min villeste fantasi tenkt tanken at det fantes. Og jeg trur på mye rart. Dette var jo interesant lesning, med litt skeptis :o
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

:laughing
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av Bearchild »

Visst finne det fjøsnisser! :vismann

( Tror jeg har fortalt dette før, men pytt..)

På en gård/ stall jeg jobbet på før var det selvsagt at fjøsnissen var tilstedeværende. Bonden- en eldre kar som strengt tatt så ut som han tilhørte nisseslekta selv, kortvokst og lubben med stort hvitt skjegg- ristet bestandig oppgitt på hodet når det ble snakk om "spøkerier". Fjøsnissen derimot måtte man holde seg inne med! :mrgreen:

Å sette ut grøt til nissen var en inngrodd tradisjon. Bonden påstod sågar å tilogmed å ha sett nissen,- en kveld han satt på utedassen og ikke hadde lukket døra helt var det en "liten stuttbeint kar" som forsvant i full fart over gårdsplassen og inn i fjøset.

Vi ( 2 stk praktikanter ) flirte jo godt av bondens overtro men var vel ikke helt fremmed for at det var noe som tuslet rundt i krokene. En dag la vi fra oss ei jernrive midt i stallgangen rett før lunsj. Med vilje.. etter diverse "rare" opplevelser av at ting ble flyttet på. Når vi kom tilbake etter lunsjen hang riva pent på plassen sin på veggen. Ingen ( synlige ) personer hadde vært i stallen i mellomtiden, lunsjen ble inntatt med vindusutsikt mot stallen. ;)
Antall ord: 214
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
evøy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 21 Feb 2009 14:48
15
Blitt takket: 6 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av evøy »

På Åndenes makt som startet opp igjen nå sist søndag ble det sendt fra en gård i Gudbrandsdalen og der hadde de to fjøsnisser ifølge den klarsynte.
Bonden hadde også sett dem.
De løsnet kuene fra båsen og det var fordi de mente at dyrene skulle være fri.

Vet at gamle budeier fortalte om kyr som ble løst fra båsen titt og ofte uten noen forklaring , så dette tror jeg er noe som har vært til alle tider.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av moltepia »

Jeg har aldri hørt noen har snakket om eller trudd på fjøsnisser.(bortsett fra de oppdiktete fjøsnisser, vanlige nisser osv fra barndommen da)
Så dette var nytt for meg. og derfor veldig skeptisk. Er vanligvis "lettlurt" og biter ofte på ting. Men dette her var litt vansklig å tru på.
Noen som kan forklare hva en fjøsnisse er? Er de levende skapninger, eller noe fra den andre siden?
Er det som fjøsnisser som vi er kjent igjennom "barnetv" og i vår barndom? Som foreldrene skrønte om, og vi i voksen alder fant ut at det ikke var sant.
Noen som vil forklare nærmere?
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

vi har nisseaktivitet i oslo også skjønner dere. ;)

husker vaktmestern der jeg bodde før fortalte oss de villeste nissehistoriene ;)
ikke akkurat fjøsnisser, men mer bakgårdsnisser ;)
vi pleide å legge ut en kebab på kvelden og før vi visste ordet av det så var babben borte! ;)
siden de pleide å komme opp fra kloakken så var de gode venner med rottene,
så bakgårdsnissene syntes naturligvis ikke noe særlig om rottefellene vaktmestern pleide å legge ut og gikk kraftig utover gårdeierns vedlikeholdsbudsjett, men de investerte til slutt i noen nissefeller og tokk knekken på dem og. :mrgreen:

ellers er ryktene at nissene kommer fra en annen dimensjon, gjerne den femte av en eller annen grunn. :o :o :o :o :o

det gjelder rottene også. :loool
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av Asbjørn »

"Det finnes mer mellom himmel og jord . . "
er et gammelt utrykk som mangne bruker.

Mange ting vi mennesker opplever er fantasi, og synsbedrag.
Men ikke alt....

Naturånder, - fjøsnisser, småfolk, skogsnisser, vetter, alver, osv osv, - mange av disse har ofte samme opprinnelse, men
feiltolkes som noe annet.
Dette var bare et lite utvalg av alle "tilstedeværelser" som vi finner på jord.
De fleste ser aldri disse, - og jeg har en mistanke om at de kan bo i paralelle eller høyere ( 4 eller 5 ) dimensjoner.

Folk flest oppdager de aldri, antagelig fordi vi ikke kan se inn i høyere eller paralelle dimensjoner.

Vi kan se 1 dimensjonale objekter ( som lenge ELLER høyde, ELLER bredde, altså x antall cm, meter, km,
og vi kan se 2 dimensjonale verdener ( som en tegning på et papirark.)
Og siden vi lever i den 3 dimensjon, kan vi og se 3dimensjonale ting.
Men 4 dimensjonale ting kan vi ikke se med våre øyne, - på samme måte som et papir (2 dimensjonalt) ikke kan beskrive 3 dimensjoner "in real life".
Ett papir kan f.ex se et kjøleskap forfra, men vi kan ikke snu papiret, og så se baksiden, over eller undersiden, slik at den viser seg fra alle vinkler.

På samme måte kan vi se skygger fra 4 dimensjon og høyere, - men ikke hva det er vi ser.

Eksempel ; hvis vi holder en hammer over et papir, så kan vi se skyggen av en hammer, men om vi holder en ball over papiret, ser vi en rund skygge på papiret... Vi kan ikke si om det er lokket på et syltetøyglass, en ball, eller et stearinlys sett ovenfra, skyggen på papiret er fremdeles rund...

Noen kan dog få inntrykk via det 3dje øye,
men og fordi vi ser noe, og legger noe annet i det vi ser.

Fjøsnisser kan være vesen i en høyere dimensjon, noe som gjør at vi ikke kan se de, men de kan gripe inn i vår verden som er i en lavere dimensjon, på samme måte som vi kan rive / krølle / tegne på et 2dimensjonalt ark.

Siden vi ikke kan se dette i den høyere dimensjon, kan vi påstå at "det ikke finnes", - fordi vi hverken kan måle eller på andre måter registrere det vitenskapelig.

Men er det det samme som at det ikke kan finnes ? Nei.
Men vi VET IKKE hva det er vi ser, - vi antar at det må være, - fordi vi anser en fjøsnisse for å være 3dimensjonal....

Denne videoen kan gi oss et intrykk av opptil 10 dimensjoner, - vitenskapen har mange forslag om antall dimensjoner, høyeste tallet jeg har hørt fra vitenskapelig synspunkt er 22.
Men hvor mange det finnes, - det har vi ingen anelse om....

Her er videoen :
XjsgoXvnStY

A
Antall ord: 481

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av moltepia »

Asbjørn skrev:"Det finnes mer mellom himmel og jord . . "
er et gammelt utrykk som mangne bruker.

Mange ting vi mennesker opplever er fantasi, og synsbedrag.
Men ikke alt....

Naturånder, - fjøsnisser, småfolk, skogsnisser, vetter, alver, osv osv, - mange av disse har ofte samme opprinnelse, men
feiltolkes som noe annet.
Dette var bare et lite utvalg av alle "tilstedeværelser" som vi finner på jord.
De fleste ser aldri disse, - og jeg har en mistanke om at de kan bo i paralelle eller høyere ( 4 eller 5 ) dimensjoner.

Folk flest oppdager de aldri, antagelig fordi vi ikke kan se inn i høyere eller paralelle dimensjoner.



Vi kan se 1 dimensjonale objekter ( som lenge ELLER høyde, ELLER bredde, altså x antall cm, meter, km,
og vi kan se 2 dimensjonale verdener ( som en tegning på et papirark.)
Og siden vi lever i den 3 dimensjon, kan vi og se 3dimensjonale ting.
Men 4 dimensjonale ting kan vi ikke se med våre øyne, - på samme måte som et papir (2 dimensjonalt) ikke kan beskrive 3 dimensjoner "in real life".
Ett papir kan f.ex se et kjøleskap forfra, men vi kan ikke snu papiret, og så se baksiden, over eller undersiden, slik at den viser seg fra alle vinkler.



På samme måte kan vi se skygger fra 4 dimensjon og høyere, - men ikke hva det er vi ser.

Eksempel ; hvis vi holder en hammer over et papir, så kan vi se skyggen av en hammer, men om vi holder en ball over papiret, ser vi en rund skygge på papiret... Vi kan ikke si om det er lokket på et syltetøyglass, en ball, eller et stearinlys sett ovenfra, skyggen på papiret er fremdeles rund...


Noen kan dog få inntrykk via det 3dje øye,
men og fordi vi ser noe, og legger noe annet i det vi ser.

Fjøsnisser kan være vesen i en høyere dimensjon, noe som gjør at vi ikke kan se de, men de kan gripe inn i vår verden som er i en lavere dimensjon, på samme måte som vi kan rive / krølle / tegne på et 2dimensjonalt ark.

Siden vi ikke kan se dette i den høyere dimensjon, kan vi påstå at "det ikke finnes", - fordi vi hverken kan måle eller på andre måter registrere det vitenskapelig.

Men er det det samme som at det ikke kan finnes ? Nei.
Men vi VET IKKE hva det er vi ser, - vi antar at det må være, - fordi vi anser en fjøsnisse for å være 3dimensjonal....

Denne videoen kan gi oss et intrykk av opptil 10 dimensjoner, - vitenskapen har mange forslag om antall dimensjoner, høyeste tallet jeg har hørt fra vitenskapelig synspunkt er 22.
Men hvor mange det finnes, - det har vi ingen anelse om....

Her er videoen :
XjsgoXvnStY

A
hmm. Dette var en interesant lesning. Og har aldri tenkt over diemensjonene sånn..
Jeg bruker jo uttrykket "det er mere mellom himmel og jord.." selv jeg.
Antall ord: 511

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

det at det eksisterer flere dimensjoner har ingen relevanse.
det er ingenting som tilsier at nissene kommer fra en annen dimensjon.

havet eksisterer også så da kan likegodt si at nissene kommer fra havet.

greit nok at man ikke kan slenge fakta på bordet når det gjelder dette emnet, men
det rettferdigjør ikke mangelen på logikk i påstandene man kommer med.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av Bearchild »

Nisser eller småfolk er vel bare en av mange betegnelser noen av disse vi ikke ser. Det som skiller (fjøs)nisser fra andre er at hendelsene fortrinnsvis er relatert til dyr; episoder i fjøs og stall som vanskelig kan forklares naturlig.

Bonden jeg nevnte over her var virkelig overbevist om at det bodde nisse(r) på låven. Spøkelser og skrømt derimot flirte han hånlig av, sånt eksisterte ikke annet enn i folks hoder. :roll:

Ellers er vel nisser og småfolk regnet for å være "naturskapninger"? Sånne som eksisterer i blant oss men som vi har vanskelig for å se. Ikke fordi de "går i oppløsning"/ forsvinner inn i en annen dimensjon, de er bare veldig godt kamuflerte..?
Antall ord: 127
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av moltepia »

Jeg ser for meg "fjøsnisser/nisser" som mere fenomener som vi opplever som uforklarlige hendelser, som f.eks gjenferd og ting som skjer rundt det. Ikke at "fjøsnisser" er gjenferd, men det er et eller annet som skjer. men en fjøsnisse i ordens betydning greier jeg ikke helt og tru på. Da trur jeg heller noen kanskje går igjenn som er glade i dyr, og passer på dyrene og hjelper til litt..
Trur jeg må søke om flere innlegg ang fjøsnisser jeg. Dette var noe helt nytt for meg. Så sikert derfor jeg er svært skeptisk til at fjøsnisser finnes. og jeg er en person som trur det finnes mye mellom himmel og jord som vi ikke vet om, men fjøsnisser? tja..skeptisk (enda iallefall)
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Noen som har kjennskap til Fjøsnisser?

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Nisser eller småfolk er vel bare en av mange betegnelser noen av disse vi ikke ser. Det som skiller (fjøs)nisser fra andre er at hendelsene fortrinnsvis er relatert til dyr; episoder i fjøs og stall som vanskelig kan forklares naturlig.

Bonden jeg nevnte over her var virkelig overbevist om at det bodde nisse(r) på låven. Spøkelser og skrømt derimot flirte han hånlig av, sånt eksisterte ikke annet enn i folks hoder. :roll:

Ellers er vel nisser og småfolk regnet for å være "naturskapninger"? Sånne som eksisterer i blant oss men som vi har vanskelig for å se. Ikke fordi de "går i oppløsning"/ forsvinner inn i en annen dimensjon, de er bare veldig godt kamuflerte..?
Mine opplevelser med småfolket er av arten at de ser ut til å være mer av åndelig art, kanskje, men av en eller annen grunn "bor" de i vår dimensjon, i skoger, under hellere o.l. Veldig merkmystisk egentlig og jeg har så smått skjønt at jeg bare skraper overflaten av hva dette er for noe :)
Antall ord: 189
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links