Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv.."Fjøsnissen"

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av lighteren »

Mei987:
vitenskapen har ikke patent på evolusjon, hvis noe, så er det darwinismen, men evolusjon i seg selv er universalt og ganske naivt å ignorere.

I likehet med mange av dere så tror jeg det eksisterer mye rart mellom himmel og jord, men det betyr ikke av den grunn at man må ta avstand fra det rasjonelle.

det er ikke slik at det paranormale må _forbli_ uforklarlig.

Ser ikke helt poenget med å komme med en påstand da det mest sannsynlig er en personlig mening som ikke kan diskuteres.

hva skal jeg si til det dere har skrevet?
mei påstår de stjeler ull og plukker urter og asbjørn påstår de kommer fra en annen dimensjon.

hva skal jeg si? det er jo bare ville påstander uten en forklaring.
dere dreper jo den rasjonelle debatten.

jeg kan jo påstå at nissene bare eksisterer i fantasien deres.
det er min påstand og nå skjønner dere hvor meningsløst det er å dele en personlig påstand i en debatt.

Men hvis noe, så holder jeg en knapp med asbjørn sin teori da den ikke strider med evolusjonen på vår planet. selv om jeg finner det utrolig merkelig at vesener fra en annen dimensjon skal se ut som kortvokste mennesker, men hvem vet. jeg vet for lite om de universale rasene til å påstå at det er umulig.

men bare av å se på de forskjellige dyrene evolusjonen har skapt på vår planet så finner jeg det lite sannsynlig at kortvokste mennesker blir skapt i en annen dimensjon og blir sendt hit til vår planet. da kan jeg også anta at hele vårt univers er fyllt opp med nisser da det eksisterer flere planeter som jordkloden.

nisser i verdensrommet.
det er jo ikke rart at det paranormale aldri vil bli akseptert når vi baserer våre utsagn på personlig tro.

vi må vite folkens! fiat lux..
Antall ord: 325
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av Prismia »

Mei987: Det har hendt når jeg var mindre at det lå små gaver ved siden av grøten når jeg hentet den neste dag.
Koselig! Hva slags gaver da? :)

lighteren: hva skal jeg si? det er jo bare ville påstander uten en forklaring.
dere dreper jo den rasjonelle debatten.
Hvis du ser deg rundt på dette forumet så vil du se at ca ingenting her inne kan bevises, forklaringer her inne er alle teorier fra folk som har opplevd diverse eller lest om diverse. Hadde alt her inne kunne bevises så hadde media skrevet daglig om romvesner og spøkelser, det hadde vært noe hverdagslig som vi alle kjente til. Dette er et forum for å diskutere og komme med meninger og tro. Da syns jeg at du kan respektere at Mei987 trur på det hun trur på, det betyr ikke at du MÅ tru det samme. Du trur mer på Asbjørn men heller at nissen ikke finnes, helt greit det. Men å si at de dreper debatten skjønner jeg ikke, de snakker om noe paranormalt!!! Ikke politikk eller ren vitenskap.

Helt greit å be henne og andre forklare, men å si at de ødelegger debatten på dette paranormale forumet skjønner jeg ikke. Og vi MÅ ikke vite alt, si det til alle kristne, muslimer, osv. Alle gudene deres kan ikke bevises.

Fortsett å tru på det DU trur på uten å kritisere andre sine meninger ;) Debatt dreier seg om meninger, ikke bare fakta fordi det er ikke noe å diskutere hvis man har en fasit,
Antall ord: 256
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av Arven »

Veldig godt sagt prismia !! =D>
Antall ord: 4
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av lighteren »

Du har missforstått.

ved å ikke forsette debatten tyder nettopp på at jeg respekterer meningene dems.
jeg kunne jo forsatt og stille spørsmål til påstandene dems, men det gjorde jeg ikke.
nettopp fordi jeg respekterer meningene dems.

jeg har aldri sagt at det ikke er lov å dele personlig meninger, men skyt meg hvis jeg tar feil,
jeg etterspurte hovedsaklig fakta? er det ikke da litt unødvendig å gi meg alt annet enn det jeg etterspurte?
det er lov å ikke vite, da er det bare å si ifra.

hva en debatt handler om er individuelt. I dette tilfellet var ikke personlige meninger inkludert.
ved å gi meg personlig meninger, da har ikke jeg noe valg annet enn å holde kjeft. = død debatt?

jeg har en tro om at det paranormale kun er paranormalt fra vårt ståsted.
ergo, det meste kan forklares naturlig. og det er det jeg etterspør.
virker som du tror at det paranormale ikke er en med naturen, men det skal du selvfølgelig lov å tro. :- )

så koselig, Arven.
Antall ord: 174
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - "Fjøsnissen"

Innlegg av Prismia »

lighteren skrev:Du har missforstått.

ved å ikke forsette debatten tyder nettopp på at jeg respekterer meningene dems.
jeg kunne jo forsatt og stille spørsmål til påstandene dems, men det gjorde jeg ikke.
nettopp fordi jeg respekterer meningene dems.

jeg har aldri sagt at det ikke er lov å dele personlig meninger, men skyt meg hvis jeg tar feil,
jeg etterspurte hovedsaklig fakta? er det ikke da litt unødvendig å gi meg alt annet enn det jeg etterspurte?
det er lov å ikke vite, da er det bare å si ifra.

hva en debatt handler om er individuelt. I dette tilfellet var ikke personlige meninger inkludert.
ved å gi meg personlig meninger, da har ikke jeg noe valg annet enn å holde kjeft. = død debatt?

jeg har en tro om at det paranormale kun er paranormalt fra vårt ståsted.
ergo, det meste kan forklares naturlig. og det er det jeg etterspør.
virker som du tror at det paranormale ikke er en med naturen, men det skal du selvfølgelig lov å tro. :- )

så koselig, Arven.
Jeg så ikke at du ikke fortsatte debatten her for å respektere de, fordi du skrev sist. Men greit det hvis det var tanken din ;)

Selvsagt skal du få lov å be om fakta, be om hva du vil så lenge det ikke er noe ulovlig. Men igjen hvor mye fakta finner du inne på dette forumet? Og hvis du er ute etter fakta på dette forumet så har du havnet på feil forum, fordi som sagt ingen kan vise til fakta her :)
virker som du tror at det paranormale ikke er en med naturen, men det skal du selvfølgelig lov å tro. :- )
Hæ? Var den ment til meg? Jeg har ikke sagt noe om det paranormale og naturen her inne. Men skal ikke starte en lang diskusjon med deg om dette. Det er nisser denne tråden dreier seg om.

Kaiamaia:
Hvordan gikk det i går?? Satte søstra di ut grøt? :)
Antall ord: 329
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av Mei987 »

Den gaven jeg husker best er en stor appelsin. Som lå ved siden av grøt tallerken på første juledag. Jeg hadde kvelden før lagt to mandariner ved siden av grøten, tenkte nissen trengte litt annet enn bare grøt. Skallet til mandarinene lå igjen, var også en takke lapp. Når jeg var enda mindre hendte det jeg fikk en takke lapp fra nissen på gården til Fadderne mine, fordi at jeg var så snill med dyrene. Men det er en annen historie igjen.
Antall ord: 89
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - - "Fjøsnissen"

Innlegg av lighteren »

Jeg så ikke at du ikke fortsatte debatten her for å respektere de, fordi du skrev sist. Men greit det hvis det var tanken din ;)
som sagt, ved å ikke stille spørsmål til påstandene så respekterer jeg dem.
og jeg skrev jo 2 ganger "hva skal jeg si?" det er jo en indikasjon på at jeg ikke forsetter.
men jeg delte min mening, det gjorde jeg.

dette med nisser er nytt for meg.
for meg falt det naturlig å spørre de som skriver at de har møtt nisser for mer informasjon.
er det virkelig så galt av meg å undre på de tingene jeg spør?
jeg spør fordi jeg er interessert, ikke for å være en asshole.

men samma, blir for for mye off-topic, jeg får bare være the bad guy i denne diskusjonen.
Antall ord: 140
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - - - "Fjøsnissen"

Innlegg av Mei987 »

lighteren skrev:
Jeg så ikke at du ikke fortsatte debatten her for å respektere de, fordi du skrev sist. Men greit det hvis det var tanken din ;)
som sagt, ved å ikke stille spørsmål til påstandene så respekterer jeg dem.
og jeg skrev jo 2 ganger "hva skal jeg si?" det er jo en indikasjon på at jeg ikke forsetter.
men jeg delte min mening, det gjorde jeg.

dette med nisser er nytt for meg.
for meg falt det naturlig å spørre de som skriver at de har møtt nisser for mer informasjon.
er det virkelig så galt av meg å undre på de tingene jeg spør?
jeg spør fordi jeg er interessert, ikke for å være en asshole.

men samma, blir for for mye off-topic, jeg får bare være the bad guy i denne diskusjonen.[/quote

Du er ikke mye bad guy du. Dessuten er nok troen min litt barnslig men det er gøy. For meg ivertfall, dessuten har jeg en grei følelse på at de aller fleste har en husnisse i nærheten uten å vite det. De er flinke til å gjemme seg skjønner du..
Antall ord: 195
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av Prismia »

Har ikke sagt at du er bad guy lightern, bare likte ikke at du sa at andre ødelegger debatten ved å si deres meninger, det er jo det en debatt dreier seg om! Meninger :)


Artig med takkelapper, tok du vare på de? Og du fikk en appelsin for to manderiner, hehe. Artig :)

Jeg har opplevd at ting forsvinner, jeg leter og leter også dukker de opp noen uker senere på plasser hvor jeg vet at jeg ikke har lagt de fordi det er umulig! Som feks en fuktighetskrem forsvant, jeg leta i hele min knøttlille leilighet og leta hos kjæresten. Sporløs borte! Ikke i veska min heller, hehe. Plutselig tidlig en morgen så står den midt på kjøkkenbenken, da hadde det gått 1-2 uker og jeg VET at den ikke har stått på kjøkkenbenken hele tiden fordi da hadde jeg sett det før fordi jeg lager mat der hver dag. Har tenkt på om jeg har en lånenisse ;)
Antall ord: 168
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - "Fjøsnissen"

Innlegg av Mei987 »

Prismia skrev:Har ikke sagt at du er bad guy lightern, bare likte ikke at du sa at andre ødelegger debatten ved å si deres meninger, det er jo det en debatt dreier seg om! Meninger :)


Artig med takkelapper, tok du vare på de? Og du fikk en appelsin for to manderiner, hehe. Artig :)

Jeg har opplevd at ting forsvinner, jeg leter og leter også dukker de opp noen uker senere på plasser hvor jeg vet at jeg ikke har lagt de fordi det er umulig! Som feks en fuktighetskrem forsvant, jeg leta i hele min knøttlille leilighet og leta hos kjæresten. Sporløs borte! Ikke i veska min heller, hehe. Plutselig tidlig en morgen så står den midt på kjøkkenbenken, da hadde det gått 1-2 uker og jeg VET at den ikke har stått på kjøkkenbenken hele tiden fordi da hadde jeg sett det før fordi jeg lager mat der hver dag. Har tenkt på om jeg har en lånenisse ;)

Nei jeg tok ikke vare på de lappene. Ja det med appelsinen var litt gøy, foreldrene mine kunne begripe hvordan det hadde gått til. Hihi det er en husnisse det der, de liker å gjemme ting eller låne dem inntil at de ser du begynner å bry deg om den tingene igjen. Men de to husnissene inni huset mitt i fjor fant ut det ble gøy og ta nesten alle skjeene ut av kjøkken skuffen. Og pappa trodde det var meg...

Mentoren min ga meg et tips om å gi dem honning i en kopp, det funka fint skjeene kom tilbake igjen. Jeg nevnte at jeg mistet jade ringen min i snøen mens jeg hadde hentet ved. Noen månder etterpå lå den utenfor soveroms døra mi...Ofte hjelper det å bare spørre "kan du vær så snill å gi meg tilbake fuktighetskremen"

Ganske enkelt. En åndelig venn av meg spurte meg ut i november når han besøkte meg. Om hvem de to var som satt på bok hylla mi. Jeg sa det var husnissene, jeg tror de fortsatt passer på meg selv om jeg ikke er noe barn lengre. Ikke at jeg har noe i mot det, syns det er koslig jeg.
Antall ord: 379
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av Prismia »

Hihi det er en husnisse det der, de liker å gjemme ting eller låne dem inntil at de ser du begynner å bry deg om den tingene igjen. Men de to husnissene inni huset mitt i fjor fant ut det ble gøy og ta nesten alle skjeene ut av kjøkken skuffen. Og pappa trodde det var meg...
ååååå!! Noen tar gaflene mine! Jeg fant to av de i utebode min innerst i et hjørne under og bak masse esker og søppelsekker! Tilfeldig fordi jeg leta ikke etter de da, og det var ikke samtidig men samme plassen. Mens den siste er ennå borte, jeg har bedt om å få den tilbake men har ikke fått den. Jeg skal flytte over nyttår så regner med å finne den en rar plass ;) Men jeg har det inntrykket av at de gir meg tingene mine tilbake når jeg har sluttet å bry meg, som en overraskelse for å glede meg eller noe. Så kanskje jeg ikke får gaffelen tilbake fordi jeg tenker for mye på den. For fuktighetskremen hadde jeg vært frustrert over men så tenkte jeg at den dukker vel opp og tenkte ikke mer på den, og noen dager senere dukket den opp. Sånn var det med gaflene og, jeg leta og ga opp, og så dukket de opp.

Jeg fikk en følelse når jeg fant gaffel nr 2 at det var min venninne som døde bare ca 2,5 mnd tidligere som stod bak, jeg kunne liksom høre henne lo og hun var ikke i tankene mine før jeg fant gaffelen. Men føler egentlig mer at det er noe annet. Nisser sikkert ;)
Antall ord: 282
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av Prismia »

Forresten honning får jeg prøve! ;) Lurer på om de kan bli med med i flyttelasset mitt? Hva trur du?

Det skjedde mye rart i min forrige leilighet som jeg overhodet ikke trur at det står bare nisser bak, jeg så blant annet en liten gutt som garantert ikke var en nisse. Men noen av tingene kan det jo hende at de stod bak :P
Antall ord: 66
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - "Fjøsnissen"

Innlegg av Mei987 »

ååååå!! Noen tar gaflene mine! Jeg fant to av de i utebode min innerst i et hjørne under og bak masse esker og søppelsekker! Tilfeldig fordi jeg leta ikke etter de da, og det var ikke samtidig men samme plassen. Mens den siste er ennå borte, jeg har bedt om å få den tilbake men har ikke fått den. Jeg skal flytte over nyttår så regner med å finne den en rar plass ;) Men jeg har det inntrykket av at de gir meg tingene mine tilbake når jeg har sluttet å bry meg, som en overraskelse for å glede meg eller noe. Så kanskje jeg ikke får gaffelen tilbake fordi jeg tenker for mye på den. For fuktighetskremen hadde jeg vært frustrert over men så tenkte jeg at den dukker vel opp og tenkte ikke mer på den, og noen dager senere dukket den opp. Sånn var det med gaflene og, jeg leta og ga opp, og så dukket de opp.

Jeg fikk en følelse når jeg fant gaffel nr 2 at det var min venninne som døde bare ca 2,5 mnd tidligere som stod bak, jeg kunne liksom høre henne lo og hun var ikke i tankene mine før jeg fant gaffelen. Men føler egentlig mer at det er noe annet. Nisser sikkert ;)[/quote]

Ja husnisser er forskjellig fra sted til sted. Jeg tenkte heller ikke mye på jade ringen min inntil at den plutselig lå utenfor døra. Kan jo hende veninnen din samarbeidet med nissen da? Bare en liten teori men vill holde en tommel på at det er en mulighet.


Hvis nissen er knyttet til deg på noe vis er det en stor mulighet for at den vil bli med på flytte lasset. Bare spørre tenker jeg, du finner fort ut om'n er blitt med. Klart det er litt forskjell på nisse aktiviteter og gjengangere. Energi messig er det en stor forskjell, men det for bli til en annen tråd.
Antall ord: 337
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- "Fjøsnissen"

Innlegg av Prismia »

Venninna mi var en ramp, en snill ramp, så det hadde ikke forundret meg om hun hadde samarbeidet med en nisse nå :D

I den forrige leiligheta var det to hendelser hvor jeg følte at noen ville si meg noe og jeg skjønte budskapet, og "personen" lo av meg uten at jeg følte at det var ondt. Litt rampete liksom, har inntrykket av at nisser er litt rampete men egentlig bare snille :)
Energi messig er det en stor forskjell, men det for bli til en annen tråd.
Jeg kan si kort at jeg føler det i leiligheten min nå ikke er det samme som i min forrige leilighet, derfor jeg egentlig tviler for at det var en nisse som styret i min forrige leilighet. Men det kan jo ha vært ånder og en annen nisse enn den jeg har nå :)
Antall ord: 145
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - "Fjøsnissen"

Innlegg av Mei987 »

Prismia skrev:Venninna mi var en ramp, en snill ramp, så det hadde ikke forundret meg om hun hadde samarbeidet med en nisse nå :D

I den forrige leiligheta var det to hendelser hvor jeg følte at noen ville si meg noe og jeg skjønte budskapet, og "personen" lo av meg uten at jeg følte at det var ondt. Litt rampete liksom, har inntrykket av at nisser er litt rampete men egentlig bare snille :)
Energi messig er det en stor forskjell, men det for bli til en annen tråd.
Jeg kan si kort at jeg føler det i leiligheten min nå ikke er det samme som i min forrige leilighet, derfor jeg egentlig tviler for at det var en nisse som styret i min forrige leilighet. Men det kan jo ha vært ånder og en annen nisse enn den jeg har nå :)
Det er et godt poeng nissene i seg selv er veldig snille å greie så lenge. Du er det, og vell...hvis du har gjort noe de ikke liker skjønner du fort det. Hvis noe du er veldig gla i plustelig poffer vekk i noen månder. Bare et eksempel...klink isen de lager er mye værre..og gjør godt vondt..

Det er fullt mulig, et hus og en leilighet kan ha mange slags vesner og ånder. Av forskjellige grunner så klart men allikevel er de der. Dette også varierer fra sted til sted, kan nok stemme at det var mer "normal" ånde aktivitet i den forrige leiligheten din. Og at det kan være litt blanding i den du bor i nå.
Antall ord: 272
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links