Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Gullfisk123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 26 Okt 2011 20:38
12

Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av Gullfisk123 »

Hei! Nå er jeg relativt ny her, men grunnen til at jeg gjorde det er enkelt.. Jeg kan ikke mye om dette, men har opplevd en del.. Men nå har det begynt å bli litt for mye.. Jeg starter rett og slett fra starten og håper dere kan følge med og hjelpe meg..

Når jeg var liten var det alltid 1 rom jeg ikke gikk inn i, og gråt hver gang jeg ble tvingt.. Nå i senere tid når jeg drar hjem har jeg sett skygger oglignende men har da bare trodd jeg bare så tull, helt til broren min på 2 år sa at han hadde sett en mann som satt på sengen hans.. Greit nok tenkte jeg.. Jeg har også opplevd å få dører slengt i ansiktet i rom hvor gjennomtrekk ikke er mulig ) i ei vennindes hus, det var da jeg begynte å kanskje tro jeg kjente litt mer enn de "vanlige" menneskene.. Men nå, når jeg har flyttet i et rom med min mormor og bestefar har jeg virkelig begynt å merke det, og det skremmer meg.. Det startet før jeg flyttet inn her, jeg hørte ting, ting som ikke passer inn.. Jeg var her alene en kveld, og det banket overalt rundt meg, og lyset flimmret hele tiden.. Jeg ble så redd at jeg fikk noen til å hente meg midt på natten, fordi jeg klarte ikke mer.. Når jeg da kom tilbake dagen etter for å hente tingene mine var det akkurat som om noen løp etter meg når jeg gikk ut for å ha meg ut.. Det er alltid en uvelkommenhet når jeg kommer her itilegg.. Når jeg først flyttet inn var det ennå en ekkel følelse, og jeg våknet hver eneste natt av at noen gikk på loftet, og av en liten jentelatter ute.. ( dette skjedde hver natt mellom 2 - 4) Jeg var stuptrøtt, men det var alltid noe som vekte meg.. Jeg fikk tilslutt sovepiller og klarte å sove ( nesten ) hele netter.. Ting som jeg VET at jeg la ett sted, var et annet sted plutselig, jeg kunne høre pusting ved siden av meg, og følte hele tiden at noen så på meg... Tilslutt følte jeg meg trygg nok til å si " jeg vet at du er her, men ikke gjør det tydelig for meg " Jeg vet ikke om det funket, men jeg klarte å sove iallefall.. Men idag, ble jeg så redd som jeg aldri har vært... Jeg har ikke vært her på litt, men skulle bare fort innom.. jeg ble møtt av en dør som ble smelt igjen i ansiktet mitt. jeg gikk inn etter litt og følte denne uvelkommenheten jeg snakket om.. Jeg startet å rydde litt, og følte meg sett på konstant, så satt jeg meg i sofaen og er helt sikker på at noe satt seg ved siden av meg.. Når jeg vasket opp la jeg alt på et tørkestativ, men når jeg så meg tilbake lå alt i sengen min.... Når jeg da gikk ut smeltes døren igjen bak meg. Jeg vet ikke om det er jeg som kanskje overreagerer, men jeg er livredd her nå, og lurer på om noen har opplevd det samme?
Antall ord: 552

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullfisk123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 26 Okt 2011 20:38
12

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av Gullfisk123 »

Ingen? Bor nå hjemme fordi jeg ikke tørr være der mer:P
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av jeditrond »

Har du noe historikk for husene du har opplevd disse tingene i? Ellers kan det være poltergeist skapt av din egen underbevissthet siden fenomenene ser ut til å følge deg :mozilla_smile:
Antall ord: 33
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullfisk123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 26 Okt 2011 20:38
12

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av Gullfisk123 »

Er jo selvfølgelig ett gammelt hus, men som du sa det har fulgt meg hele livet... Men det er ikke før nå i det siste at det har blitt virkelig ille, og jeg merker det bare mer og mer... Du har ingen ide om hvordan jeg får det bort? og kommer det til å skade meg?
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av jeditrond »

Gullfisk123 skrev:Er jo selvfølgelig ett gammelt hus, men som du sa det har fulgt meg hele livet... Men det er ikke før nå i det siste at det har blitt virkelig ille, og jeg merker det bare mer og mer... Du har ingen ide om hvordan jeg får det bort? og kommer det til å skade meg?
Hvor gammel er du? Og er det noen ting i livet ditt som plager deg veldig men som du ikke får snakket ut om? Slike ting kan være en sterk årsak til poltergeisten, underbevisstheten din "raser" mens du forsøker å holde deg rolig f. eks. Hvordan du skal bli kvitt det vet jeg ikke, vanligvis forsvinner poltergeist av seg selv etterhvert som offer/utøver vokser opp. Men begynn med meditasjon, dette vil etterhvert hjelpe deg med å holde roen. Og finn noen gode venner evt. fagfolk å snakke med om det som plager deg.
Antall ord: 155
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gullfisk123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 26 Okt 2011 20:38
12

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av Gullfisk123 »

Hmmm, jeg er 21 år.. Var ting som plaget meg for noen år siden, men det er ikke noe problem nå for tiden egentlig, og har gode venner som jeg snakker med... så aner ikke jeg, men meditiasjon var en god ide!
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av jeditrond »

Gullfisk123 skrev:Hmmm, jeg er 21 år.. Var ting som plaget meg for noen år siden, men det er ikke noe problem nå for tiden egentlig, og har gode venner som jeg snakker med... så aner ikke jeg, men meditiasjon var en god ide!
Ja prøv meditasjon, da kan det hende ting roer seg og andre hyggeligere ting dukker opp istedenfor. Uansett får du etterhvert ro i sinnet av å meditere :mozilla_smile:
Antall ord: 74
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Naint
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 13 Nov 2011 12:07
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: In The Dark

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av Naint »

Jeg har også følt meg uvell, selv om det ikke hender noe!
Bare prøv og ikke tenk på det... :dobbelt
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
safiria997
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 17 Jan 2012 21:30
12
Kjønn (valgfri): jenta jeg-

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av safiria997 »

Jeg har opplevd noe lignende, bare ikke så ille. Er en nybegynner jeg også, men tro meg. Hvis det er ånder inne i det huset så er det bare å si ifra til dem med en streng stemme. For en gang når jeg skulle sove, begynte den enekroken på vekken å lage pipelyder og gå opp og ned. Det gjorde meg både redd og sint, så jeg sa med en klar og streng stemme at det skulle gi seg, og det stoppet (SELV OM JEG MÅ SI TIL ÅNDENE HVER ENESTE DAG DA). men det har begynt å hjelpe her hjemme. Det eneste jeg ikke kan få bort er en slags ånd. Den sitter og ser på meg når jeg sover, og den er der helt til jeg våkner. En gang fikk jeg til og med øye på den midt ute i gata.

Men tro meg, slike ting går over ^_^
Antall ord: 152
Be your self, if no one likes you... then they are fucked up <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MariaCass
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 01 Nov 2011 14:57
12

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av MariaCass »

Hva jeg skal tro vet jeg ikke den dag idag, men noe må det ha vært!
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MariaCass
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 01 Nov 2011 14:57
12

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av MariaCass »

Heisann!

Jeg har opplevd noe lignende som var ganske ubehagelig!

Det starta med at jeg fikk følelsen om at jeg ikke var alene, dette skjedde en gang iblant.
Så begynte det å skje ting, når jeg kom hjem fra jobb var alle håndtakene på vinduene tatt litt opp i samme stilling, de var ikke helt oppe, men halvveis...så en annen dag hørte jeg noen som gikk i 2et, men dette skjedde da jeg var alene...ting hendte oftere og oftere og som regel da jeg var alene...jeg tenke at jeg ikke skulle bry meg om det, men da sønnen min på 4 kommenterte på at han hørte "dunk" i trappam så måtte jeg gjøre noe...men tror ikke det hadde noe med huset å gjøre.
Når jeg besøkte typen, så merket jeg ting der og...Og nå begynte jeg å bli litt småredd...Nå hendte det ting hver dag, og når ting ble slengt ned trappa, så tok jeg kontakt med en arbeidskollega for å ha noen snakke med om dette, for jeg tenkte at kanskje jeg begynte å bli gal!!
Men plutselig slutta alt dette og jeg ringte på min arbeidskollega noen dager etter for å fortelle dette!
Og han sa at han hadde prøvd fjernpendling og hadde fått kontakt med en person som villa ha "fysisk nær kontakt" med meg, og han hadde sagt til personen at jeg ble redd av dette og at personen måtte la meg få være ifred...
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Esbye
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 26 Sep 2011 16:23
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 2 ganger

- Huset mitt, noen som har opplevd det samme?

Innlegg av Esbye »

Gullfisk123 skrev:Hei! Nå er jeg relativt ny her, men grunnen til at jeg gjorde det er enkelt.. Jeg kan ikke mye om dette, men har opplevd en del.. Men nå har det begynt å bli litt for mye.. Jeg starter rett og slett fra starten og håper dere kan følge med og hjelpe meg..

Når jeg var liten var det alltid 1 rom jeg ikke gikk inn i, og gråt hver gang jeg ble tvingt.. Nå i senere tid når jeg drar hjem har jeg sett skygger oglignende men har da bare trodd jeg bare så tull, helt til broren min på 2 år sa at han hadde sett en mann som satt på sengen hans.. Greit nok tenkte jeg.. Jeg har også opplevd å få dører slengt i ansiktet i rom hvor gjennomtrekk ikke er mulig ) i ei vennindes hus, det var da jeg begynte å kanskje tro jeg kjente litt mer enn de "vanlige" menneskene.. Men nå, når jeg har flyttet i et rom med min mormor og bestefar har jeg virkelig begynt å merke det, og det skremmer meg.. Det startet før jeg flyttet inn her, jeg hørte ting, ting som ikke passer inn.. Jeg var her alene en kveld, og det banket overalt rundt meg, og lyset flimmret hele tiden.. Jeg ble så redd at jeg fikk noen til å hente meg midt på natten, fordi jeg klarte ikke mer.. Når jeg da kom tilbake dagen etter for å hente tingene mine var det akkurat som om noen løp etter meg når jeg gikk ut for å ha meg ut.. Det er alltid en uvelkommenhet når jeg kommer her itilegg.. Når jeg først flyttet inn var det ennå en ekkel følelse, og jeg våknet hver eneste natt av at noen gikk på loftet, og av en liten jentelatter ute.. ( dette skjedde hver natt mellom 2 - 4) Jeg var stuptrøtt, men det var alltid noe som vekte meg.. Jeg fikk tilslutt sovepiller og klarte å sove ( nesten ) hele netter.. Ting som jeg VET at jeg la ett sted, var et annet sted plutselig, jeg kunne høre pusting ved siden av meg, og følte hele tiden at noen så på meg... Tilslutt følte jeg meg trygg nok til å si " jeg vet at du er her, men ikke gjør det tydelig for meg " Jeg vet ikke om det funket, men jeg klarte å sove iallefall.. Men idag, ble jeg så redd som jeg aldri har vært... Jeg har ikke vært her på litt, men skulle bare fort innom.. jeg ble møtt av en dør som ble smelt igjen i ansiktet mitt. jeg gikk inn etter litt og følte denne uvelkommenheten jeg snakket om.. Jeg startet å rydde litt, og følte meg sett på konstant, så satt jeg meg i sofaen og er helt sikker på at noe satt seg ved siden av meg.. Når jeg vasket opp la jeg alt på et tørkestativ, men når jeg så meg tilbake lå alt i sengen min.... Når jeg da gikk ut smeltes døren igjen bak meg. Jeg vet ikke om det er jeg som kanskje overreagerer, men jeg er livredd her nå, og lurer på om noen har opplevd det samme?
Ja, jeg har opplevd noe lignende selv! jeg har en facebook side hvor jeg skriver om mine hendelser, jeg kan linke deg til den, så er det bare å like hvis du vil holde deg oppdatert!

http://www.facebook.com/pages/Fyttikatt ... 9587478546
Antall ord: 596

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links