Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..Hvem er det som banker?

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Frøken usikker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 18 Okt 2011 15:53
12

Hvem er det som banker?

Innlegg av Frøken usikker »

Skal prøve å forklare dette på best mulig måte. Skrev forresten et laangt innlegg tidligere i dag,men vet ikke hva som skjedde med det.

Det hele startet for mange år siden da jeg var rundt 8år. Jeg satt og spilte tetris da jeg hørte det banket på innsiden av døren på rommet over gangen. Det var 4 raske bank. Trodde jeg innbilte meg dette,men det skjedde 2 ganger til. Jeg ble så redd at jeg sprang ned til mamma. Dette var da et rom som vi bare oppbevarte ting,så det var ingen der. Dette skjedde igjen på samme døra 2år etterpå. Det er det hele jeg husker om hele situasjonen siden det er så mange år siden. Husker ikke hvordan det var på nettene eller om jeg følte andre ting.

Da jeg var 16 år så flyttet jeg hjemmefra og inn på hybel, fordi jeg skulle gå skole. Bodde alene på hybelen. Satt å så på tv en kveld, da det plutselig banket på viduet. Vinduet var da ganske høyt opp,så har ingen forklaring på det. Husker jeg våknet på nettene mellom 2 og 4, turte ikke slå av lyset fordi jeg følte at det var noen der. Noen som rett og slett fulgte med meg.

Jeg var 17 år da jeg fikk kjæreste og vi flyttet sammen i en leilighet. Opplevde ikke noe banking der (som jeg kan huske). Det skjedde derimot andre ting der, som at bilder datt ned fra veggene. Enkelte ganger kunne jeg høre at det var noen der, noen som jeg ikke så.
Neste tilfelle var jeg blitt 20år og vi hadde flyttet igjen. Jeg og en venninne sto på trappa fordi hun skulle dra og da banket det på innsiden av bod døra, 4 raske bank. Vi så på hverandre fordi begge hørte det.

Nå er jeg snart 23år og vi bor i atter en ny leilighet. Vi har faktisk også fått en sønn. Her opplever vi også ting. Har hørt flere ganger at det banker på innsiden av soveromsdøra vår, 4 raske bank. Ting flytter på seg. Mapper på datan flytter til og med også på seg. Her om dagen banket det på døra som går opp til husvertene,4 raske bank. Vi sjekket og ingen var der. Det var så harde bank at jeg skvatt fordi jeg sto rett ved siden av døra. Nå igjen våkner jeg mellom 2 og 4 hver natt. Jeg må ha på lyset fordi at jeg tørr ikke ha det av. Har da en sterk uggen følelse av at det er noen der.

Det er ikke før nå i ettertid at vi faktisk har snakket om det. Kanskje det er en sammenheng mellom alt dette jeg har opplevd opp gjennom årene. Har opplevd andre ting også,men det er ting som jeg ikke mener har sammenheng med dette. Vi har lest på internett om forskjellige ånder. Da kom vi over en som passer akkurat til beskrivelsen,poltergeist/slepeånden. Jeg har opplevd mye i barndommen som jeg gjerne skulle vært foruten. Ting jeg sliter med den dag i dag. Dette er ting som jeg heller ikke har snakket ordentlig om. Det er perioder som jeg er skikkelig lang nede, som nå. Jeg er litt redd for at dette skal gå skikkelig langt og tenker veldig på sønnen vår. Noen som har opplevd noe lignende? Håper på svar fordi jeg begynner å bli veldig sliten nå. Tørr ikke snakke med noen om dette heller, fordi de vil tro jeg er gal.
Antall ord: 618

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvem er det som banker?

Innlegg av jeditrond »

Dette høres ut som poltergeist ja, og det er som oftest utløst av ens egen underbevissthet. Det er ikke noen ånd i den forstand men heller telekinese ute av kontroll. Det kan være tingene du sliter med er årsaken til at du fortsatt opplever banking, flytting av ting og tang. Siden du ikke snakker med noen om det prøver underbevisstheten din å få det ut på annet vis.

Det er min "tolkning", er ikke sikkert jeg har rett. Men du burde kanskje oppsøke hjelp for disse tingene som drar deg langt ned.
Antall ord: 96
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Hvem er det som banker?

Innlegg av Mei987 »

Tenkte meg der var poltergeist ja. De er irriterende i blant, hadde en bunt av de borte på en bibel skole jeg gikk på for noen månder tilbake. DET holdt på å gjøre meg gal, konstant press fra de hver eneste skoledag til og med på internatet jeg bodde på. Med elever var tydelig vis plaget med aktiviteten. Men det er fiksa nå.

Poltergeist etter min erfaring er mennesker som har blitt urettferdig behandlet når de levde. Eller at de er blitt så magnetisert av negativ energi at de påvirker mennesker rundt. De like å banke, flytte på ting, hviske. Også tukle med moderne apparater er "morro" for dem.

Men hvis du vil ha dem ut. Bare ta inn litt granbar eller furu så holder de seg unna, furu nåls olje (eterisk olje) ta litt olje på fingeren også smører du oljen der poltergeisten har drevet med spøkerier. Og "åpninger" som dører, vinduer, bilder/malerier etc. Er det noe de ikke kan fordra er det sterke lukter, de syns ikke noe om kanel heller.
Antall ord: 180
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Hvem er det som banker?

Innlegg av Prismia »

Jeg ble fortalt en gang at 3 raske bank er en beskjed fra Gud om at han passer på deg (Gud, Jesus og Den hellige Ånd). Men om det er sant er umulig å vite, og du har jo 4 bank. Jeg vet ikke så mye om poltergeister, om det er din egen energi eller andre ånder kan du prøve å finne ut av om du vil :) Du blir jo forfulgt :iiik

I min forrige leilighet skjedde det en del merkelig ting, som ting som flyttet på seg og en gang banking. Jeg gjorde aldri noe med det og flyttet tilfeldig, hadde jeg ennå bodd der så hadde jeg nok prøvd å finne ut av det.
Antall ord: 114
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Hvem er det som banker?

Innlegg av Arven »

Mei987 skrev:Men hvis du vil ha dem ut. Bare ta inn litt granbar eller furu så holder de seg unna, furu nåls olje (eterisk olje) ta litt olje på fingeren også smører du oljen der poltergeisten har drevet med spøkerier. Og "åpninger" som dører, vinduer, bilder/malerier etc. Er det noe de ikke kan fordra er det sterke lukter, de syns ikke noe om kanel heller.
Det var et godt tips :D
Antall ord: 76
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Hvem er det som banker?

Innlegg av Mei987 »

Prismia skrev:Jeg ble fortalt en gang at 3 raske bank er en beskjed fra Gud om at han passer på deg (Gud, Jesus og Den hellige Ånd). Men om det er sant er umulig å vite, og du har jo 4 bank. Jeg vet ikke så mye om poltergeister, om det er din egen energi eller andre ånder kan du prøve å finne ut av om du vil :) Du blir jo forfulgt :iiik

I min forrige leilighet skjedde det en del merkelig ting, som ting som flyttet på seg og en gang banking. Jeg gjorde aldri noe med det og flyttet tilfeldig, hadde jeg ennå bodd der så hadde jeg nok prøvd å finne ut av det.
Hm...den der var ny. 3 raske bank betyr at Gud passer på deg? Ofte så hender det at noen poltergeist bare vil få fram en viktig beskjed men. Ofte så hører vi ikke hva de sier i vår "dimensjon" så å si. Men jeg er vant med å høre ivertfall noe type hvisking av noe slag, hvis de er ute etter hjelp fra meg. Eller vill skremme vettet av meg, ofte viss det er en hjelper er det lyden/klangen av bjeller jeg kan høre om at de ivertfall er til stede.
Antall ord: 211
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - - Hvem er det som banker?

Innlegg av Mei987 »

Arven skrev:
Mei987 skrev:Men hvis du vil ha dem ut. Bare ta inn litt granbar eller furu så holder de seg unna, furu nåls olje (eterisk olje) ta litt olje på fingeren også smører du oljen der poltergeisten har drevet med spøkerier. Og "åpninger" som dører, vinduer, bilder/malerier etc. Er det noe de ikke kan fordra er det sterke lukter, de syns ikke noe om kanel heller.
Det var et godt tips :D
Jo takk. Det er en gammel men effektiv metode, men med et juletre inne kan du være sikker på att de holder seg unna. Hvis du har ved ovn, kan også å putte inni litt furu og grankvister. Helst ny plukket inn i ommen. Når det knaker og spretter flammer rundt, betyr det at effekten spres rundt det område i huset. Det gjelder også pipa..

Peis hekser som lille jeg må vite sånt.
Antall ord: 154
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - - Hvem er det som banker?

Innlegg av Prismia »

Mei987 skrev:
Prismia skrev:Jeg ble fortalt en gang at 3 raske bank er en beskjed fra Gud om at han passer på deg (Gud, Jesus og Den hellige Ånd). Men om det er sant er umulig å vite, og du har jo 4 bank. Jeg vet ikke så mye om poltergeister, om det er din egen energi eller andre ånder kan du prøve å finne ut av om du vil :) Du blir jo forfulgt :iiik

I min forrige leilighet skjedde det en del merkelig ting, som ting som flyttet på seg og en gang banking. Jeg gjorde aldri noe med det og flyttet tilfeldig, hadde jeg ennå bodd der så hadde jeg nok prøvd å finne ut av det.
Hm...den der var ny. 3 raske bank betyr at Gud passer på deg? Ofte så hender det at noen poltergeist bare vil få fram en viktig beskjed men. Ofte så hører vi ikke hva de sier i vår "dimensjon" så å si. Men jeg er vant med å høre ivertfall noe type hvisking av noe slag, hvis de er ute etter hjelp fra meg. Eller vill skremme vettet av meg, ofte viss det er en hjelper er det lyden/klangen av bjeller jeg kan høre om at de ivertfall er til stede.
En prest sa det til ei jeg kjenner. Og bankingen skal skje når noe skummel holder på å skje men Gud passer på, og ofte får man ikke med seg hva som skjedde så man vet ikke at man var i fare. Eller at en av dine nærmeste var i fare. Jeg syns selv at det høres merkelig ut at Gud da banker i veggen til folk, hehe :P MEN jeg er ikke så veldig kristen akkurat, er åpen for at hvilken som helst gud kanskje finnes.
Arven skrev:
Mei987 skrev:
Men hvis du vil ha dem ut. Bare ta inn litt granbar eller furu så holder de seg unna, furu nåls olje (eterisk olje) ta litt olje på fingeren også smører du oljen der poltergeisten har drevet med spøkerier. Og "åpninger" som dører, vinduer, bilder/malerier etc. Er det noe de ikke kan fordra er det sterke lukter, de syns ikke noe om kanel heller.


Det var et godt tips


Jo takk. Det er en gammel men effektiv metode, men med et juletre inne kan du være sikker på att de holder seg unna. Hvis du har ved ovn, kan også å putte inni litt furu og grankvister. Helst ny plukket inn i ommen. Når det knaker og spretter flammer rundt, betyr det at effekten spres rundt det område i huset. Det gjelder også pipa..

Peis hekser som lille jeg må vite sånt.
Det skulle jeg prøvd der jeg bodde før! Hadde en stor peis :)
Antall ord: 470
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - - - Hvem er det som banker?

Innlegg av Mei987 »

Prismia skrev:
Mei987 skrev:
Prismia skrev:Jeg ble fortalt en gang at 3 raske bank er en beskjed fra Gud om at han passer på deg (Gud, Jesus og Den hellige Ånd). Men om det er sant er umulig å vite, og du har jo 4 bank. Jeg vet ikke så mye om poltergeister, om det er din egen energi eller andre ånder kan du prøve å finne ut av om du vil :) Du blir jo forfulgt :iiik

I min forrige leilighet skjedde det en del merkelig ting, som ting som flyttet på seg og en gang banking. Jeg gjorde aldri noe med det og flyttet tilfeldig, hadde jeg ennå bodd der så hadde jeg nok prøvd å finne ut av det.
Hm...den der var ny. 3 raske bank betyr at Gud passer på deg? Ofte så hender det at noen poltergeist bare vil få fram en viktig beskjed men. Ofte så hører vi ikke hva de sier i vår "dimensjon" så å si. Men jeg er vant med å høre ivertfall noe type hvisking av noe slag, hvis de er ute etter hjelp fra meg. Eller vill skremme vettet av meg, ofte viss det er en hjelper er det lyden/klangen av bjeller jeg kan høre om at de ivertfall er til stede.
En prest sa det til ei jeg kjenner. Og bankingen skal skje når noe skummel holder på å skje men Gud passer på, og ofte får man ikke med seg hva som skjedde så man vet ikke at man var i fare. Eller at en av dine nærmeste var i fare. Jeg syns selv at det høres merkelig ut at Gud da banker i veggen til folk, hehe :P MEN jeg er ikke så veldig kristen akkurat, er åpen for at hvilken som helst gud kanskje finnes.
Arven skrev:
Mei987 skrev:
Men hvis du vil ha dem ut. Bare ta inn litt granbar eller furu så holder de seg unna, furu nåls olje (eterisk olje) ta litt olje på fingeren også smører du oljen der poltergeisten har drevet med spøkerier. Og "åpninger" som dører, vinduer, bilder/malerier etc. Er det noe de ikke kan fordra er det sterke lukter, de syns ikke noe om kanel heller.


Det var et godt tips


Jo takk. Det er en gammel men effektiv metode, men med et juletre inne kan du være sikker på att de holder seg unna. Hvis du har ved ovn, kan også å putte inni litt furu og grankvister. Helst ny plukket inn i ommen. Når det knaker og spretter flammer rundt, betyr det at effekten spres rundt det område i huset. Det gjelder også pipa..

Peis hekser som lille jeg må vite sånt.
Det skulle jeg prøvd der jeg bodde før! Hadde en stor peis :)

Hm mm...de kristne finner på mange snodige greier. Men vi åndelige boksåpnere gjør jo lignende hendelser. Hvis du har ett skogholt i nærheten av der du bor nå. Kan du jo lage et lite rense bål, men gran og furu kvister. Vanlig ved ovn funker også.
Antall ord: 523
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frøken usikker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 18 Okt 2011 15:53
12

- - Hvem er det som banker?

Innlegg av Frøken usikker »

Mei987 skrev:Tenkte meg der var poltergeist ja. De er irriterende i blant, hadde en bunt av de borte på en bibel skole jeg gikk på for noen månder tilbake. DET holdt på å gjøre meg gal, konstant press fra de hver eneste skoledag til og med på internatet jeg bodde på. Med elever var tydelig vis plaget med aktiviteten. Men det er fiksa nå.

Poltergeist etter min erfaring er mennesker som har blitt urettferdig behandlet når de levde. Eller at de er blitt så magnetisert av negativ energi at de påvirker mennesker rundt. De like å banke, flytte på ting, hviske. Også tukle med moderne apparater er "morro" for dem.

Men hvis du vil ha dem ut. Bare ta inn litt granbar eller furu så holder de seg unna, furu nåls olje (eterisk olje) ta litt olje på fingeren også smører du oljen der poltergeisten har drevet med spøkerier. Og "åpninger" som dører, vinduer, bilder/malerier etc. Er det noe de ikke kan fordra er det sterke lukter, de syns ikke noe om kanel heller.
[/i]


Okei, takk for tipset :) Begynner å bli veldig irriterende ja. Bestevenninna mi har også merket at det skjer ting her. Kunne sagt at det var plassen,men dette er noe som skjer på alle plassene jeg bor. Tror det er på tide å prøve gran ;)
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links