Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Gratisgrupper ØstlandetNorwegian Ghost Hunters rekrutterer

Vennegjenger som samler seg noe a la paratreff i forskjellige deler av Norge.
Deltagelse skal være gratis, og uten kostnad for den enkelte
(bortsett fra rene reisekostnader og evt opphold)
Brytes denne regel, vil gruppene bli fjernet.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
Vennegjenger som samler seg noe a la paratreff i forskjellige deler av Norge.
Deltagelse skal være gratis, og uten kostnad for den enkelte
(bortsett fra rene reisekostnader og evt opphold)
Brytes denne regel, vil gruppene bli fjernet.
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 28 Apr 2009 13:00
14
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av develon »

NGH er en gruppe jeg startet opp i fjor sommer, som nå består av ett fast team på syv personer (18-28 år), samt noen som er under "opplæring" / på prøve. Navnet på gruppa er engelsk av den grunn at vi kommuniserer med andre lignende grupper ute i verden, og da er det greit å ha ett internasjonalt navn.

Målet med gruppa er å dokumentere paranormale hendelser så godt det lar seg gjøre, samt også å komme opp med alternative logiske forklaringer på ting som skjer. Vi oppsøker steder hvor det er kjent at det spøker, og gjør etterforskninger på de stedene hvor vi får tilgang. Tar også i mot oppdrag fra private/bedrifter/offentlig.

Etterforskningene gjøres normalt over 1 eller 2 døgn, og vi gjør det gratis. Målet er absolutt ikke å tjene penger (tvert i mot, så koster det en del), men å ha det som en hobby som er utrolig interessant og morsom. Vi har investert i mye teknisk utstyr som vi bruker under etterforskningene.

Ingen i teamet er synske/medium, "har evner", eller lignende. For vår del er ikke det så interessant da det er vanskelig å dokumentere. To av personene i gruppa er ordentlige skeptikere, som ikke tror noen ting paranormalt eksisterer i det hele tatt. De andre i gruppa er i "skeptiske, men åpne" kategorien.

Har avventet en god stund med å lage et innlegg her inne om at vi søker folk, men nå begynner det å merkes at vi trenger flere. De fleste i gruppa er fra Oslo/Lørenskog/Lillestrøm området, gjør ingen ting om du bor et stykke unna så lenge du er villig til å reise.

Største grunnen til at vi føler vi trenger flere folk i gruppa nå er for å ha nok folk til ett oppdrag til en hver tid. Noen av oppdragene er langt unna, og ikke alle har alltid tid og muligheten til å være med. Blant annet forrige helg ble tilbrakt på ett hotell/konferanse senter rett utenfor Stockholm i Sverige.

Nå over til litt mer detaljert hvilke personer vi leter etter. Her er noen punkter som bør oppfylles:

* Du MÅ være over 18 år. Gjør dessverre ingen unntak her. Flere grunner til dette, blant annet at du er med på eget ansvar.
* Ærlighet er ett must. Nulltoleranse for løgn i gruppa.
* Evnen til å tenke logisk i stressa situasjoner. Man kan oppleve uforutsette ting som man i første øyeblikk oppfatter som paranormalt, men som kan være noe helt normalt.
* Ikke redd for det ukjente. Det er lov å skvette og røre på seg når noe skjer, men det er en vanskelig kombinasjon å prøve å dokumentere noe man løper vekk fra.
* Tålmodighet. Kan gå veldig mange timer uten at noen ting skjer.
* Humør! Godt humør er viktig for teamet.

Litt generelle krav/info:
* Dette er en hobby, alle utgifter i forbindelse med reising, mat og eventuelle opphold dekkes av den enkelte. På noen av turene våre får vi opphold og mat sponset av oppdragsgiver.
* Selv om du er fast med i gruppa kreves det IKKE at du blir med på alle oppdrag. Noen av oppdragene kan bli dyre i forhold til reise etc, og ikke alle har muligheten til det.
* Vi prøver å legge de fleste etterforskningene til helger. Noen ganger går ikke det, det er derfor ett pluss (ikke krav) om du har mulighet for å ta fridager fra jobb/skole.
* Det er også ett pluss dersom du har, eller er villig til å investere i forskjellig type utstyr som vi har brukt for.

Naturligvis er det viktig at du passer inn i teamet og kjemien er der. Sikkert mye mer jeg kunne ha lagt til i det innlegget her, men tror jeg skal ha fått frem det meste.

Ta kontakt i forumtråden her eller på PM!

-Geir
NGH
Antall ord: 658

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cha-chan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 28 Jul 2009 11:15
14
Kjønn (valgfri): jente jeg :DD

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av cha-chan »

Det der virker utrolig interresant :O Ville ha blitt med men er vist for ung :mozilla_undecided:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av Starchild »

Åååh, jeg har alltid hatt kjempelyst til å bli med på noe sånt. Men ikke bare bor jeg i Sør-Trøndelag, (så jeg er litt utenfor "gjengen" deres,) men har også veldig lite penger og tid til å reise frem og tilbake. Men jeg håper dere får skaffet dere noen ekstra medlemmer snart. :mozilla_smile:
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 28 Apr 2009 13:00
14
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av develon »

Litt tilleggs info til dere som bor langt unna:

Vi har en del oppdrag som er langt unna Oslo området, noen av de oppdragene kan være nærme der du bor. På lange turer så kan vi ha problemer med å få nok folk fra vårt eget området som har muligheten (tid, penger, etc) til å dra. Derfor er det ett stort pluss om vi har medlemmer rundt i distriktene. I fremtiden har vi har også lyst til å opprette "undergrupper" i noen områder i Norge som vi kan samarbeide med.

For å ta Trøndelag som ett eksempel, der oppe har vi mange steder vi har lyst til å undersøke, men har ikke gjort noen konkrete avtaler der oppe ennå. Tipper vi tar turen nordover neste år når snøen er borte fra veiene.

Sikkert noen i distriktene som kunne tenke seg å være med, som også har kjennskap til steder i deres nærområde som har bygninger med historie som kunne vært aktuelle for oss å undersøke. Da er det bare å ta kontakt så kan det diskuteres om vi kan gjennomføre en etterforskning, og ta med deg på den.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Midian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 23 Okt 2006 19:40
17
Kjønn (valgfri): madamme
Lokalisering: Oslo

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av Midian »

Dette høres interessant ut. Jente, 28 år, og kunne godt ha tenkt meg å bli med i en slik gruppe da jeg har interesse for nettopp slike ting. Har som regel ingenting å drive med i helgene og ettermiddager etter jobbtid passer fint. Send meg gjerne en melding her, så håper jeg på å høre fra dere.
:mozilla_smile:
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lawold
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 06 Sep 2010 20:04
13

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av lawold »

Hallo ngh,har lest hjemmesiden deres og har lyst til og bli medlem,hvordan gjør jeg det?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
develon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 28 Apr 2009 13:00
14
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 16 ganger

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av develon »

Send enten en epost, eller en privat melding til meg her, med litt info om hvem du er, hvordan du fikk interessen, hvor i Norge du befinner deg, eventuelt arbeidssituasjon og lignende som forteller litt om når du har tid til overs etc. Så tar vi kontakt med deg.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DarkAngel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 16 Jan 2006 19:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Løten

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av DarkAngel »

Spennende!
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AltErMulig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 03 Feb 2011 13:27
13
Har takket: 1 gang

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av AltErMulig »

develon skrev:NGH er en gruppe jeg startet opp i fjor sommer, som nå består av ett fast team på syv personer (18-28 år), samt noen som er under "opplæring" / på prøve. Navnet på gruppa er engelsk av den grunn at vi kommuniserer med andre lignende grupper ute i verden, og da er det greit å ha ett internasjonalt navn.

Målet med gruppa er å dokumentere paranormale hendelser så godt det lar seg gjøre, samt også å komme opp med alternative logiske forklaringer på ting som skjer. Vi oppsøker steder hvor det er kjent at det spøker, og gjør etterforskninger på de stedene hvor vi får tilgang. Tar også i mot oppdrag fra private/bedrifter/offentlig.

Etterforskningene gjøres normalt over 1 eller 2 døgn, og vi gjør det gratis. Målet er absolutt ikke å tjene penger (tvert i mot, så koster det en del), men å ha det som en hobby som er utrolig interessant og morsom. Vi har investert i mye teknisk utstyr som vi bruker under etterforskningene.

Ingen i teamet er synske/medium, "har evner", eller lignende. For vår del er ikke det så interessant da det er vanskelig å dokumentere. To av personene i gruppa er ordentlige skeptikere, som ikke tror noen ting paranormalt eksisterer i det hele tatt. De andre i gruppa er i "skeptiske, men åpne" kategorien.

Har avventet en god stund med å lage et innlegg her inne om at vi søker folk, men nå begynner det å merkes at vi trenger flere. De fleste i gruppa er fra Oslo/Lørenskog/Lillestrøm området, gjør ingen ting om du bor et stykke unna så lenge du er villig til å reise.

Største grunnen til at vi føler vi trenger flere folk i gruppa nå er for å ha nok folk til ett oppdrag til en hver tid. Noen av oppdragene er langt unna, og ikke alle har alltid tid og muligheten til å være med. Blant annet forrige helg ble tilbrakt på ett hotell/konferanse senter rett utenfor Stockholm i Sverige.

Nå over til litt mer detaljert hvilke personer vi leter etter. Her er noen punkter som bør oppfylles:

* Du MÅ være over 18 år. Gjør dessverre ingen unntak her. Flere grunner til dette, blant annet at du er med på eget ansvar.
* Ærlighet er ett must. Nulltoleranse for løgn i gruppa.
* Evnen til å tenke logisk i stressa situasjoner. Man kan oppleve uforutsette ting som man i første øyeblikk oppfatter som paranormalt, men som kan være noe helt normalt.
* Ikke redd for det ukjente. Det er lov å skvette og røre på seg når noe skjer, men det er en vanskelig kombinasjon å prøve å dokumentere noe man løper vekk fra.
* Tålmodighet. Kan gå veldig mange timer uten at noen ting skjer.
* Humør! Godt humør er viktig for teamet.

Litt generelle krav/info:
* Dette er en hobby, alle utgifter i forbindelse med reising, mat og eventuelle opphold dekkes av den enkelte. På noen av turene våre får vi opphold og mat sponset av oppdragsgiver.
* Selv om du er fast med i gruppa kreves det IKKE at du blir med på alle oppdrag. Noen av oppdragene kan bli dyre i forhold til reise etc, og ikke alle har muligheten til det.
* Vi prøver å legge de fleste etterforskningene til helger. Noen ganger går ikke det, det er derfor ett pluss (ikke krav) om du har mulighet for å ta fridager fra jobb/skole.
* Det er også ett pluss dersom du har, eller er villig til å investere i forskjellig type utstyr som vi har brukt for.

Naturligvis er det viktig at du passer inn i teamet og kjemien er der. Sikkert mye mer jeg kunne ha lagt til i det innlegget her, men tror jeg skal ha fått frem det meste.

Ta kontakt i forumtråden her eller på PM!

-Geir
NGH


Jeg vil gjerne bli med !
Er kun amatør men tror ikke vi er alene
Har selv prøvd å filme ånder med små resultater
dere kan se på den hvis dere vil

http://www.youtube.com/watch?v=RE6apoD_pcM

Er 19 år gammel
Og løper ikke vekk når det skjer noe.
Forløbig ikke i arbeids så har tid jeg ;)
Har ikke alltid råd, Men er med hvis det er mulighet

Liker spenning å og bli litt skremt.
Stiller opp uansett pga dette er noe jeg er kjempe intresert i

Gi meg en melding hvis dere kunne hatt bruk for meg ;)
Mvh Tom/ Fredrikstad :)
Antall ord: 767

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ghostinteressed
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 03 Jan 2012 15:15
12
Kjønn (valgfri): JENTE
Lokalisering: kløfta
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av ghostinteressed »

skulle gjerne ha blitt med men er for ung :dobbelt
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AltErMulig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 03 Feb 2011 13:27
13
Har takket: 1 gang

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av AltErMulig »

ghostinteressed skrev:skulle gjerne ha blitt med men er for ung :dobbelt
For ung ? Hvilken aldersgrense er det på dette da ? :)
Fyller 21 den 27 august, Så atter jeg er for ung er litt merkelig , Men regler er regler.
Den er grei. Lykke til med jakten på det paranormale da :)
Syntes det er kjempe spennende det dere holder på med .
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av Prismia »

AltErMulig skrev:
ghostinteressed skrev:skulle gjerne ha blitt med men er for ung :dobbelt
For ung ? Hvilken aldersgrense er det på dette da ? :)
Fyller 21 den 27 august, Så atter jeg er for ung er litt merkelig , Men regler er regler.
Den er grei. Lykke til med jakten på det paranormale da :)
Syntes det er kjempe spennende det dere holder på med .
Aldersgrensen er 18 år, står jo i hovedinnlegget ;) Ghostinteressed snakker om seg selv.

Høres spennende ut men jeg har ikke mulighet :g_w
Antall ord: 84
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AltErMulig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 03 Feb 2011 13:27
13
Har takket: 1 gang

Re: Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av AltErMulig »

Prismia skrev:
AltErMulig skrev:
ghostinteressed skrev:skulle gjerne ha blitt med men er for ung :dobbelt
For ung ? Hvilken aldersgrense er det på dette da ? :)
Fyller 21 den 27 august, Så atter jeg er for ung er litt merkelig , Men regler er regler.
Den er grei. Lykke til med jakten på det paranormale da :)
Syntes det er kjempe spennende det dere holder på med .
Aldersgrensen er 18 år, står jo i hovedinnlegget ;) Ghostinteressed snakker om seg selv.

Høres spennende ut men jeg har ikke mulighet :g_w
Å ja hehe , Da skjønner jeg :)
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heiprinc91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 01 Des 2012 16:39
11
Blitt takket: 2 ganger

- Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av Heiprinc91 »

Er en jente på 21, har lenge vært innteresert i alt som har med paranormalt å gjøre:)
Har lenge ønsket å utforske dette nærmere:)
Bor i sandefjord.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Norwegian Ghost Hunters rekrutterer

Innlegg av 30cm »

Næmen, er det mangel på jenter for dere nå? :D
Antall ord: 10
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links