Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Gratisgrupper ØstlandetNy gruppe?

Vennegjenger som samler seg noe a la paratreff i forskjellige deler av Norge.
Deltagelse skal være gratis, og uten kostnad for den enkelte
(bortsett fra rene reisekostnader og evt opphold)
Brytes denne regel, vil gruppene bli fjernet.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
Vennegjenger som samler seg noe a la paratreff i forskjellige deler av Norge.
Deltagelse skal være gratis, og uten kostnad for den enkelte
(bortsett fra rene reisekostnader og evt opphold)
Brytes denne regel, vil gruppene bli fjernet.
Cammern

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Cammern »

Jeg blir gjerne med på dette, jeg er ikke særlig gammel og klok, men jeg har mine teorier, og kan da en del fra det jeg har lest, sett og selv opplevd, ikke at det er så mye. Jeg kjenner ikke til så mange steder, men siden jeg bor i Oslo området har jeg hørt masse rundt Dikemark, som også mange reiser til, men noen påstår at stedet har blitt renset, hvorvidt dette er sant kan jeg ikke svare på.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Okt 2008 23:36
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så!
Lokalisering: n. eggedal

Re: Ny gruppe?

Innlegg av shane the prince »

Jeg blir gjerne med på dette, jeg er ikke særlig gammel og klok, men jeg har mine teorier, og kan da en del fra det jeg har lest, sett og selv opplevd, ikke at det er så mye. Jeg kjenner ikke til så mange steder, men siden jeg bor i Oslo området har jeg hørt masse rundt Dikemark, som også mange reiser til, men noen påstår at stedet har blitt renset, hvorvidt dette er sant kan jeg ikke svare på.
høres bra ut, og om man ikke er så klok på temaet gjør ikke så mye, beste måten å bli klok på er gjennom erfaring, og foreløbig er dette bare en idè.. men for min del er du mer en velkomen til å bli med om det blir noe av^^
Antall ord: 137
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 29 Des 2008 16:22
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Kenn »

Er med.
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Ankh »

Det hadde vært spennende med slike treff, men ser for meg noen potensielle hindringer:

1 -Jeg har diskutert med mediumer hvorvidt det er best å dra alene til hjemsøkte steder for å få nødvendig fred og ro.
Jeg ser for meg at hvis det stormer 20 personer rundt som sloss om å finne noe så ødelegger man for hverandre og man får ingen mulighet til å utelukke f.eks lyder fra andre.

2 -Ulike mål for turen kan ødelegge for hverandre. Noen vil undersøke dette vitenskapelig, noen synes det er "kult" og vil ha noe å skryte av, noen (som meg) er ute eter å lære noe, osv.
Frykter man vil gå i veien for hverandre.

3 -Siden man ikke vet hvem de andre er så er det alltid en risiko for at en journalist sniker seg med for å lage en story på noen "gærninger som tror på eventyr" og lager en flåsete artikkel.

4 -Ulik alder på gruppens medlemmer kan føre til svært ulike mål og seriøsitet.
En 15 åring som kun er med fordi det er spennende, kult osv vil bare irritere en eldre som prøver å finne ut av det og lære noe.

Jeg tror at det beste ville vært å samles f.eks hjemme hos hverandre og utveksle erfaringer og teorier, og kanskje etterhvert som man blir bedre kjent med hverandre forsøke å samle max 2-3 i smågrupper som har samme mål og interesse som kan oppsøke hjemsøkte steder og bygg.
HVIS dette fungerer, så er det jo også mulighet for at man kan spleise på utstyr sammen og hvis man ser dette over år så kan man få endel leketøy som man kan bruke på undersøkelsene.
Man kan jo også dra dette videre og registrere seg som en gruppe i brønnøysundregisteret, ta bryet med å sette opp et styre og få ordnede forhold.
Da kan man bli med i grasrotandelen og søke støtte rundt om, men dette krever mer innsats enn hva tanken bak treff egentlig er tenkt.
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kenn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 29 Des 2008 16:22
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Kenn »

ja, skjønner, har selv drevet med dette i 6 år, ute etter å lære mer og finne ut mer rundt dette, så enig i problematikken der:)
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 23 Jan 2010 17:02
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Myha »

Nyttige råd der å ta med seg :) Takk for det.

Det er selvsagt også mulig her i denne tråden at man velger å samles bare noen få... :)
Antall ord: 27
~Myha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Okt 2008 23:36
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så!
Lokalisering: n. eggedal

Re: Ny gruppe?

Innlegg av shane the prince »

1 -Jeg har diskutert med mediumer hvorvidt det er best å dra alene til hjemsøkte steder for å få nødvendig fred og ro.
Jeg ser for meg at hvis det stormer 20 personer rundt som sloss om å finne noe så ødelegger man for hverandre og man får ingen mulighet til å utelukke f.eks lyder fra andre.
kan ikke akkuratt si jeg ser dette som et stort problem, ettersom noen sansynlighvis får problemer med transport, tid osv. jeg kan se for meg at en gruppe på 5 hadde funket relativt bra, mens noen fler ville endt opp med å gå i bena på hverandre, om ikke annet kan det deles opp i flere grupper som jobber på skift?!
2 -Ulike mål for turen kan ødelegge for hverandre. Noen vil undersøke dette vitenskapelig, noen synes det er "kult" og vil ha noe å skryte av, noen (som meg) er ute eter å lære noe, osv.
Frykter man vil gå i veien for hverandre.
der kan jeg se et problem ja, men det kan løses ved å (som du selv sier) møtes i forklant for å diskutere litt, bli kjent, finne ut hva den enkelte ønsker å oppnå ved besøket osv.
3 -Siden man ikke vet hvem de andre er så er det alltid en risiko for at en journalist sniker seg med for å lage en story på noen "gærninger som tror på eventyr" og lager en flåsete artikkel.
da saksøker vi jævl'n, reporter eller ei, man har ikke lov den dag i dag å publisere hverken bilder, lyd, video, intervjuer eller annet anngående en privatperson uten personens samtykke.
4 -Ulik alder på gruppens medlemmer kan føre til svært ulike mål og seriøsitet.
En 15 åring som kun er med fordi det er spennende, kult osv vil bare irritere en eldre som prøver å finne ut av det og lære noe.
her ligger kanskje det største problemet, problemet er derimot ikke medlemets alder, men hvor seriøse de er om saken, jeg er selv 15, men har møtt mange på godt over 30 som er mye mer useriøs, a'la type "å fy faen detta er kult ass, finner'u no eller?, dø, ta et bilde over her", som jeg tror var hva du sier du vil unngå.
men jeg tror også dette potensielle problemet kan løses med ett møte i forkant^^
Antall ord: 405
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Ankh »

Ja. Tanken var bare å gi litt input på noen tanker jeg har rundt dette.
Jeg er positiv til ideen, men skeptisk hvis det blir sånn "alle som vil bli med møtes der og der da og da" type.
Den største fordelen jeg ser er at man får større tilgang til teknisk utstyr, hvis 5 stykker har med hver sitt videokamera kan man sette det opp i 5 ulike områder og dermed får større sjanse for å fange opp noe.
Eller, om man vil ta ting videre kan man spleise på ting og slippe unna med 1/5 av prisen.
Jeg er fristet til å kjøpe inn f.eks en diktafon, en EMF måler osv men vil ikke investere i noe før jeg ser om jeg får bli med litt rundt og får brukt det mer en 2 timer en eneste gang.
Sånn sett får man også mer nytte av utstyret.
Ulempen er å få kontrol på hvem som har hva og hva skjer om speilrefleksen alle har spleiset på blir knust?
Blir foreløpig litt passiv rundt dette inntil jeg ser om jeg får bli med på husrensing og/eller undersøkelser.
Dyrt "kjekt å ha" utstyr som blir brukt en gang er jeg lei av...
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Ankh »

En tur jeg kunne tenkt meg er til det beryktede huset ved lierbakken i Drammen.
Har vært kjøpt og solgt mange ganger, og mange har opplevd mye der.
Aner ikke om det er bebodd nå, eller hvem som bor der nå, men noen timer der kunne vært interressant.
Hvis det er noen i Drammensområdet som kan sjekke nærmere med dagens eiere eller om det er bebodd i det hele tatt så hadde det vært fint.
Skal være såpass sterke energier der at det bør være mulig for folk som har evner å få testet dem litt ut.
Ideellt burde man fått med tidligere beborere som kunne fortalt litt om hva de har opplevd der.
Kanskje mulig å overnatte der?

http://www.diskusjon.no/lofiversion/ind ... 00782.html

http://www.voy.com/114529/87.html

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... &view=next

http://www.propaganda.net/proparazzi/45 ... 80%9D.html

Tror ikke det har vært en skikkelig undersøkelse der, ei heller en rensing.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av tvilerlitt »

Finnes det en nærmere bestemt adresse til huset ved Drammen/Lier/Lierbakkene?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Ankh »

Har nok en adresse, men ikke en jeg kjenner.
Har tenkt å ta turen oppom for selv å lese av adressen og se om det er bebodd men har aldri blitt.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Bearchild »

Det huset er vel ikke hva det engang var..
.. med tanke på oppussinger, ombygginger osv. Jeg vet ikke om det "egentlige" huset kan ha blitt revet? Det er i hvertfall veldig forandret. Og ser veldig bebodd ut. ;)
Antall ord: 37
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Asbjørn »

Tråden er ryddet :
Reglene på forumet skrev:FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut personlig informasjon om deg selv og andre, dette omhandler også omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Oppfordring til å bevege seg inn på steder der det ikke er lovlig adgang, er oppfordring til lovbrudd, og tillates ikke.

Admin
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Ankh »

Det er nettopp derfor jeg ikke har dratt innom.
Vil ikke trenge meg på.
Men har sett huset omtales flere steder så noen bør jo ha litt mer info om det.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sumalee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 18 Feb 2010 22:57
14
Kjønn (valgfri): Jente

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Sumalee »

Jeg har også lyst å være med, hvis det blir noe av.

Glemte å si, - vil bare være med hvis det er seriøst, og det ikke er ulovlig såklart.
Sist redigert av Vilma på 21 Feb 2010 00:40, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 31
Grunn: dobbelpost. Mod.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links