Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Forutsigelser - Åpnet2015 -2020

Dette er plassen for forutsigelser, og er en del av FORUTSIGELSER - innboks - hvor meldinger fra innboks er åpnet..
Du kan og legge inn "åpne" forutsigelser her.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Dette er plassen for forutsigelser, og er en del av FORUTSIGELSER - innboks - hvor meldinger fra innboks er åpnet..

Du kan og legge inn "åpne" forutsigelser her, da alle innlegg her er synlig.

Hit flyttes skjulte tråder DU har opprettet i Forutsigelser- Innboks, når DU ber om at den skal hentes inn hit.
Du kan og legge inn nye tråder med egne forutsigelser, men kan risikere at de blir flyttet.
Her kan man også kommentere egne og andres forutsigelser.
OBS : I dette forumet kan du IKKE endre egne innlegg.
Dersom du vli legge inn "forhåndsmeldinger" - bruk INNBOKS-forumet.
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

2015 -2020

Innlegg av storms »

Det skal komme inn over oss de kaldeste vintre i manns minne.
Det skal stå skrevet i de store aviser et ønske om å kremere de døde fordi bakken er som stål.

Den russiske bjørn vil brumle, men den mektig khan vil trekke sverdet og kreve lydighet.
Verden vil se armeer så store og lange at våre øyne ikke rekker å se over dem om vi så sto på det høyeste fjell. I ti lange og ti brede skal vi lære at det er en ny orden i verden og dens leder skal hete Weng.

På den 16 dag i det trærne feller løv og året har de samme tall, skal den største spion i norske historie avsløres. Den bror han så i den djerve bolsjevik, var ei hans bror og det er han som skal røpe navnet i raseri over en bjørn i lenker.

Det skal komme til oss en liten gutt fra det sted hvor ondskapet står skrevet i blod, men som allikevel er menneskehetens krybbe. Han skal ikke være vår gud, vår frelser eller leder, men han skal gjøre en oppdagelse 24 dager etter sin 19de årsdag som skal gi oss håpet tilbake. For slik er det, at de resistente bakterier skal teste vår tro, når selv en liten halsforkjølelse kan bli en kamp på liv og død. Hans virkelige navn er Mhkempke, men vi skal alle kjenne han som Lewis.

I 2018 skal Island igjen skjelve, men denne gang et hundrefold sterkere. Det er på en dag hvor solen nettopp har stått opp over de hvite fjell. Jeg tror det 3 uke i februar.

Europa skal vokse. Maskiner skal dunke natten gjennom i lyst over gode tider. De tomme husene i spania skal fylles av nye mennesker som søker lykken på nyrakede strender. Bare et land skal virkelig slite. Frankrike. Maktens syke skal drive dem inn interne uroligheter og den døende økonomien skal tvinge den vanlige mann ut i gata i opprør mot en leder som kun ser sine egen herlighet. En sen oktober natt om ikke veldig lenge skal bli kalt "De tusen lysende fakleres natt".

Her hjemme på de 7 berg hvor fallende oljepris skal teste vårt oppblåste ego, skal Støres tid på den røde tronstolen bli kort. Hans arvtaker skal ha en gylden hudfarge, hennes tunge og sinn være skarp som den skarpeste syl, men hennes hjerte er godt som dagen er lang der solen alltid skinner.

17.10.2017 er en dag som skal samle oss.

23 mars dette år, skal en av dere som leser dette føde en gutt. Han skal være bror til 2 søstre, hvor bare en er hans ekte. Når den tid kommer skal han jobbe på et sted hvor Torium og ikke olje gir oss strøm. Han skal en sommerdag gifte seg med Vilde, og i deres andre barn skal du se de samme øyne du skal se kl 06.34 denne tidlige mandag.

Så er dagens preken. Ei er jeg religiøs. Ei er deprimert. Ei er jeg troende til noen form for kirke eller samfunn. Du skal ikke finne sannheten og fremtiden i disse ord. De skal bare være til din forlystelse og for å døyve litt på ditt ønske om noe mer mellom himmel og jord.

Sannheten er at du skal se innover, og ikke utover. Se inn til de godeste deler av deg selv og del med verden din godhet. Alt annet skal du ta for akkurat det som det er.

Med ønske om et godt 2015 til alle dere der ute ;)
Antall ord: 624

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av Bearchild »

Jeg hadde blitt veldig glad om du kunne spesifisere dette med sprengkulda littegrann. Innsnevre det ørlite geografisk. Blir det istid her hjemme starter jeg forberedelser med å flytte sydover! :(
Antall ord: 28
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av storms »

Selvsagt er det subjektivt Isan. En ser verden med de briller en har på. Ellers har vi alle ulik grad av fantasi.

Det skal ikke bli istid, men jeg tror vi skal få en periode med lange og kalde vintre. Slik de gamle snakker om, og det skal måles lavere temperaturer enn noensinne registrert.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: 2015 -2020

Innlegg av Terra »

Bare så herlig. Takk som deler, Storms! :vink

Kjenner jeg måtte inn og lese denne en gang til. Det skjer mye rundt om i verden nå.
Antall ord: 26
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av sliten »

Det vil bli uro i Midtøsten.
På Afrikas Horn vil det bli sult.
Russland og USA vil krangle seg imellom.
Kinesiske barnehender vil produsere mye av forbruksvarene våre.
Flyktninger vil forsøke å komme til Europa over Middelhavet.
Det vil regne mye enkelte steder på Vestlandet.
Mange innsjøer vil bli islagt i februar.
Verdens eldste mann vil dø.
Mange dyrearter vil være på randen av utslettelse.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av Svartepus »

En ting er i hvertfall sikkert, og det er at noen kommer til å se noe rart, et lys som ser ut til å dale ned fra himmelen. Det vil vise seg å være en stor gjenstand som blir funnet litt senere av nysgjerrige beboere like ved åstedet. Året er 2017, stedet er ikke på verdens mest tettbebygde område (muligens et sted mellom Finland og Russland), og det vil bli diskutert i det vide og det brede om dette er livstegn fra verdensrommet eller en slags maktdemonstrasjon fra store stater med mye hemmelig teknologi. Kanskje får vi svaret, men kanskje vil ikke alle tro det. Og muligens blir det så alt for fort glemt igjen.

En kjent person i norsk kjendisliv vil forlate oss, og initialene er W. M. Men ikke før godt uti året 2017, kanskje ikke før vi bikker 2018.

Ellers er alt som det pleier: fattigdom, sult, sykdom, krig, uenighet, kalde mennesker, trusler og et nyhetsbilde preget av hvor fælt vi har det i forhold til før i tida. Men også et lite håp i form av noen få mennesker som begynner å gå mot strømmen. De som tar et steg til siden, bruker sansene sine og ser verden gjennom nye briller. En liten stemme som vokser seg litt større etterhvert som tiden går. Det er ingen protestrop, bare en smilende visshet om at verden er ikke så ille bare man velger annerledes, og en liten vennlig oppfordring om å prøve. Små små steg, små små lykkestunder og det å se skjønnheten i de små ting som andre overser. Naturen, f.eks. og hvilken gavmild alliert den er så lenge man ikke misbruker dens tillit. Og mellommenneskelige gleder her og nå istedet for imorgen eller til neste år. Og det beste av alt er det håpet som vi kan klamre oss til i vanskelige tider; at det er disse små, tilsynelatende ubetydelige gledene som er vanskeligst å ta fra oss.

Dette sier ikke kortene mine, bare hodet mitt. Kanskje er det fantasi og gjetning, eller kanskje er det et snev av sannhet i det. Vi får se ;)
Antall ord: 358
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av jeditrond »

Svartepus skrev:En ting er i hvertfall sikkert, og det er at noen kommer til å se noe rart, et lys som ser ut til å dale ned fra himmelen. Det vil vise seg å være en stor gjenstand som blir funnet litt senere av nysgjerrige beboere like ved åstedet. Året er 2017, stedet er ikke på verdens mest tettbebygde område (muligens et sted mellom Finland og Russland), og det vil bli diskutert i det vide og det brede om dette er livstegn fra verdensrommet eller en slags maktdemonstrasjon fra store stater med mye hemmelig teknologi. Kanskje får vi svaret, men kanskje vil ikke alle tro det. Og muligens blir det så alt for fort glemt igjen.

En kjent person i norsk kjendisliv vil forlate oss, og initialene er W. M. Men ikke før godt uti året 2017, kanskje ikke før vi bikker 2018.

Ellers er alt som det pleier: fattigdom, sult, sykdom, krig, uenighet, kalde mennesker, trusler og et nyhetsbilde preget av hvor fælt vi har det i forhold til før i tida. Men også et lite håp i form av noen få mennesker som begynner å gå mot strømmen. De som tar et steg til siden, bruker sansene sine og ser verden gjennom nye briller. En liten stemme som vokser seg litt større etterhvert som tiden går. Det er ingen protestrop, bare en smilende visshet om at verden er ikke så ille bare man velger annerledes, og en liten vennlig oppfordring om å prøve. Små små steg, små små lykkestunder og det å se skjønnheten i de små ting som andre overser. Naturen, f.eks. og hvilken gavmild alliert den er så lenge man ikke misbruker dens tillit. Og mellommenneskelige gleder her og nå istedet for imorgen eller til neste år. Og det beste av alt er det håpet som vi kan klamre oss til i vanskelige tider; at det er disse små, tilsynelatende ubetydelige gledene som er vanskeligst å ta fra oss.

Dette sier ikke kortene mine, bare hodet mitt. Kanskje er det fantasi og gjetning, eller kanskje er det et snev av sannhet i det. Vi får se ;)
Det nest siste avsnittet der vil jeg si ikke er fantasi, det er intuisjonen din som jobber :) Jeg føler det samme, flere og flere vil ta et skritt til siden, ut av rotteracet og oppdage visse sider ved seg selv de ikke ante de hadde. Det berømmelige bevissthetsskiftet foregår, men kanskje ikke med ompa-pa orkester, parade og fanfarer slik som enkelte innenfor new age ser ut til å tro. Det foregår som du er inne på i det stille, ingen protestrop, mer en innsikt i hva som egentlig foregår og etterhvert som disse åpner mer og mer opp for det "åndelige", ser inn i seg selv, vil de begynne å finne sammen. Skape nettverk, det vil virke som tilfeldige møter og hendelser som fører disse nettverkene sammen, men det er jo ikke det. Dette er elementer i livsplanen til disse personene som slår til :)

Sånn føler jeg at det vil skje, det er det som skjer allerede rundt her og der i verden :)
Antall ord: 532
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av Svartepus »

Jau her har visst til og med denne katta skrevet noen halvprofetiske ord... Jeg er meget spent på denne W.M. (Hvis navn ikke kan nevnes før det eventuelt skjer). Ellers er det ikke så lang tid igjen å vente på at den lysende dingsen skal lande :P

Jeg tror forresten Ludo vil finne ut noe helt spesielt i januar. Noe som får ham til å bli litt forbauset og som endrer livet littegranne. En slags personlig åpenbaring som leder ham på en ny og ukjent vei i livet. En ny jobb kanskje? Ikke vet jeg, men han blir i hvertfall forbauset, på en nesten lattermild måte. Er det mulig, liksom? Ja det er faktisk det.
Antall ord: 116
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av ludoburgero »

Takk for oppløftende ord, Svartepus!
Antall ord: 6
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av Minsinn »

Svartepus skrev:En ting er i hvertfall sikkert, og det er at noen kommer til å se noe rart, et lys som ser ut til å dale ned fra himmelen. Det vil vise seg å være en stor gjenstand som blir funnet litt senere av nysgjerrige beboere like ved åstedet. Året er 2017, stedet er ikke på verdens mest tettbebygde område (muligens et sted mellom Finland og Russland), og det vil bli diskutert i det vide og det brede om dette er livstegn fra verdensrommet eller en slags maktdemonstrasjon fra store stater med mye hemmelig teknologi. Kanskje får vi svaret, men kanskje vil ikke alle tro det. Og muligens blir det så alt for fort glemt igjen.

En kjent person i norsk kjendisliv vil forlate oss, og initialene er W. M. Men ikke før godt uti året 2017, kanskje ikke før vi bikker 2018.

Ellers er alt som det pleier: fattigdom, sult, sykdom, krig, uenighet, kalde mennesker, trusler og et nyhetsbilde preget av hvor fælt vi har det i forhold til før i tida. Men også et lite håp i form av noen få mennesker som begynner å gå mot strømmen. De som tar et steg til siden, bruker sansene sine og ser verden gjennom nye briller. En liten stemme som vokser seg litt større etterhvert som tiden går. Det er ingen protestrop, bare en smilende visshet om at verden er ikke så ille bare man velger annerledes, og en liten vennlig oppfordring om å prøve. Små små steg, små små lykkestunder og det å se skjønnheten i de små ting som andre overser. Naturen, f.eks. og hvilken gavmild alliert den er så lenge man ikke misbruker dens tillit. Og mellommenneskelige gleder her og nå istedet for imorgen eller til neste år. Og det beste av alt er det håpet som vi kan klamre oss til i vanskelige tider; at det er disse små, tilsynelatende ubetydelige gledene som er vanskeligst å ta fra oss.

Dette sier ikke kortene mine, bare hodet mitt. Kanskje er det fantasi og gjetning, eller kanskje er det et snev av sannhet i det. Vi får se ;)
Joda, denne lysende gjenstanden, den kom den. 16. november viste den seg over hele himmelen i hele Nord-Norge, og traff antakelig bakken i grenselandet mellom Russland og Norge. Men det er ingen som lurer på hva det er lengre, det var en meteoritt :)
Antall ord: 404
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av Svartepus »

Minsinn skrev:
Joda, denne lysende gjenstanden, den kom den. 16. november viste den seg over hele himmelen i hele Nord-Norge, og traff antakelig bakken i grenselandet mellom Russland og Norge. Men det er ingen som lurer på hva det er lengre, det var en meteoritt :)
Det har gått meg hus forbi og jeg kan ikke huske å ha sett eller hørt noe rundt den tida. Kanskje det var så overskyet her at vi ikke så noe uansett :P
Men gøy å treffe da :)

Edit: jeg fant jeg fant! Så schtilig!!!

http://www.itromso.no/nyheter/2017/11/1 ... 615639.ece
Antall ord: 101
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av Minsinn »

Svartepus skrev:
Minsinn skrev:
Joda, denne lysende gjenstanden, den kom den. 16. november viste den seg over hele himmelen i hele Nord-Norge, og traff antakelig bakken i grenselandet mellom Russland og Norge. Men det er ingen som lurer på hva det er lengre, det var en meteoritt :)
Det har gått meg hus forbi og jeg kan ikke huske å ha sett eller hørt noe rundt den tida. Kanskje det var så overskyet her at vi ikke så noe uansett :P
Men gøy å treffe da :)

Edit: jeg fant jeg fant! Så schtilig!!!

http://www.itromso.no/nyheter/2017/11/1 ... 615639.ece

Jupp :vink Jeg så det fra mitt stuevindu, uten å forstå helt hva det var. Det var på ettermiddagen, så det var mørkt ute, men plutselig ble det nesten som fullt dagslys, i ca 20 sekunder før det ble mørkt igjen. Men, du vet, dette foregikk først og fremst her oppe i nord, så da er det ikke så viktig for resten av verden, vettu ;)
Antall ord: 170
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: 2015 -2020

Innlegg av Terra »

Grattis med profetien som slo in Svartepus, så moro! :flower
Antall ord: 9
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: 2015 -2020

Innlegg av storms »

Tiden går, datoer var satt. Hva skjedd så?

Dette kalles retrofitting.

17 oktober 2017 regnes som den offisielle metoo dagen, men startet offisielt 16de.

I slutten av februar 2018 begynte Katla å vise stor aktivitet. Noen av de største skjelvende i moderne tid ble målt. Men vulkanen har enda ikke hatt utbrudd.

Ellers ble Erna statsminister. Oljeprisen tok en kraftig dukkert og Europas store økonomier, unntatt Frankrike går så det griner.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: 2015 -2020

Innlegg av Terra »

storms skrev:Her hjemme på de 7 berg hvor fallende oljepris skal teste vårt oppblåste ego, skal Støres tid på den røde tronstolen bli kort. Hans arvtaker skal ha en gylden hudfarge, hennes tunge og sinn være skarp som den skarpeste syl, men hennes hjerte er godt som dagen er lang der solen alltid skinner.
Vel, en arvtager av kvinnelig sort med gylden hudfarge er vel kanske ikke så helt borte den heller... ;-)
Antall ord: 78
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links