• Aktive Tema  Bakover Forover Stopp Auto

KlarsynthetJeg er på en farlig vei

Hvorfor skjer dette, og hvem eller hva har bestemt det?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Svar
Brukeravatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg i tema: 2
Har likt: 964 ganger
Blitt likt: 887 ganger
Zodiac:

#556366 Jeg er på en farlig vei

Legg inn av ludoburgero » 08 jun 2018 01:37

Jeg lurer på om dere mener det finnes en universell karma, en form for rettferdighet? Jeg vet at det er slikt at vi kan velge å se det slik:

"at alle får som fortjent"
"man høster det man sår"
"som man reder så ligger man".

Men livet er urettferdig.
Noen barn blir født inn i krig.
Det er ikke til å forsvare. Enhver forklaring blir gjerne fort da opplevd som det. Det er ikke nødvendigvis skånsomt eller positivt å si en mening eller en forklaring. Det er der vi mennesker møtes, og det er der det er grobunn for refleksjon og læring. Likevel er det ikke sikkert at noen har mer rett enn noen andre.

Finnes det en balanse som tar hensyn?
Skylden bryr seg ikke om hvem som har den.
Antall ord: 136

“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Brukeravatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg i tema: 1
Kjønn (valgfri): Jente
Sted: Stjørdal
Har likt: 5 ganger
Blitt likt: 13 ganger
Zodiac:

#556386 Re: Jeg er på en farlig vei

Legg inn av Atmosphere » 16 jun 2018 20:46

Jeg grublet mye på dette en periode. Det jeg kom fram til, som i hodet mitt ga mening der og da, var følgende:

Vi reinkarneres. Fødes på nytt. Gjør vi det bra, kommer vi fram og opp. Da er vi gode medmennesker, vi hjelper andre, gjør livet lettere for folk og dyr, osv. Alle de gode tingene. Vi fødes til bedre liv og tryggere levekår.
Gjør vi dårlige valg og er dårlige mennesker, så kommer vi tilbake til lidelse. Vi fødes i krigssoner og havner i hungersnød.

Jeg vet ikke om jeg er enig med meg selv i dette lenger. Det er jo grusomt å tenke på små barn som sulter og dør. Skulle det hjelpe at de var nazister eller kannibaler i tidligere liv?

Men den tanken hjalp meg å få det til å bli litt mer utholdelig.
Antall ord: 148

I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Brukeravatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg i tema: 2
Har likt: 964 ganger
Blitt likt: 887 ganger
Zodiac:

#556496 Re: Jeg er på en farlig vei

Legg inn av ludoburgero » 04 sep 2018 18:04

Jeg tror vi gjør mye for å forholde oss til ting som er vonde, jeg, rett og slett.
Nå tror jeg mye mindre på, og er mindre tilbøyelig, for det paranormale.
Fortsatt er jeg åpen for "noe mer", og jeg er fortsatt overbevist om at klarsyn og spådom ser ut til å være noe reelt, men samtidig er det mye mer jeg er skeptisk til enn tidligere. Det er kanskje fordi jeg nå har en mer pessimistisk tilnærming og har levd litt lenger, litt mer kynisk med årene, mistet mange - både ved død og ved å skilles veier. Grunnen til at jeg stilte spørsmålet er fordi jeg ønsker å høre hva andre tenker om dette.

Når du snakker om reinkarnasjon, hvem tror du holder styr på hvem som har gjort hva?
Hva måles det opp mot, hvilke verdier og moraler, og hvordan styres dette?
Antall ord: 152

“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Brukeravatar
Terra
Moderator
Moderator
Innlegg i tema: 1
Har likt: 634 ganger
Blitt likt: 519 ganger

#556499 Re: Jeg er på en farlig vei

Legg inn av Terra » 04 sep 2018 20:05

Jeg kjenner meg godt igjen i dine tanker Ludoburgero, livet er både skjørt og mange ganger virker det både urettferdig og grusomt. Siden jeg for tiden driver og studere bibelen (har satt meg fore å lese gjennom hele blekka på et år!), går tankene mine til det Jesus sa. Det var en som var virkelig syk og folk rundt lurte på hva gutten som var syk eller hans foreldre hadde gjort og syndet med siden gutten var syk. Da svarte Jesus at hverken gutten eller hans foreldre hadde syndet eller gjort noe galt. At det ikke var deres skyld med andre ord. Innen mange åndelige trossamfunn om jeg kan si det slik, tror jo på at alt du gjør eller alt som blir gjort mot deg har du skyld selv om noe går galt, ja da er det ett eller annet som du har gjort feil. Men mennesker kan være grusomme mot hverandre og gjøre mye for egen vinning og av ren egoisme som går ut over uskyldige. Og som en professor sa en gang at kreft var en posjon uflaks, mulig litt livsstil og litt med arv og gener å gjøre og den tror jeg mest på.

Deler en opplevelse jeg selv hadde en gang for mange år siden. Jeg ble vist, som i en slags film for mitt indre, en gruppe hvithårede, høye, slanke menn med litt rosablek hud. De hadde lange, hvite kapper og alle så like ut for meg. Jeg ble vist at det var et slags råd av flere av disse mennene og de holdt råd over meg før jeg skulle bli født til dette livet. Du motsa ikke de mennene! De var Guder! De var som det står i bibelen, eldgamle av dager. I alle fall fikk jeg den følelsen. Det var i en slags bygning og vi var i en egen sal med et stort bord alle sto eller satt rundt. Det sto sånn respekt fra disse vismennene. (Nei, det var faktisk ingen kvinner, bare mennene og jeg). Det var en alvorlig prat vi alle hadde og jeg tror vi alle gikk gjennom hva jeg måtte igjennom i dette livet av å gjøre opp med folk i tidligere inkarnasjoner. Vi har jo alle vårt på godt og ondt. Bli ferdig med gamle, uløste saker så og si.

På slutten sto jeg sammen med bare en av dem, han virket som en portvokter/spesial guide, en mer personlig guide for meg kan du si. Det var i alle fall det jeg følte. Og vi snakket sammen og så liksom ned på jorden og han snakket om mitt kommende liv og at da jeg ble så gammel ville jeg treffe på den personen osv. Det var ment som en gulrot for å prøve å overtale meg til å gå med på å bli født enda en gang ned på jorden (denne jammerdal). Men det ville jeg ikke og følte at dette livet ble tredd over hodet på meg. Jeg er her ikke helt frivillig, men ser i etterkant at jeg har greid å løse opp i et par forhold som lå som karma sammen med to viktige personer i mitt liv. En sjelevenn ble også gitt meg som følge i dette vanskelige, og det var det som var gulroten. Forrige liv døde jeg fra denne personen som var meg så kjær i forrige liv. Nå skulle vi få være sammen en stund i dette livet.

Så ja, noe er karma og ting vi gjør opp, men ikke all den skiten vi får servert her nede på jorden er det. Det tror i alle fall ikke jeg. For når noen smiler og prøver å være hyggelig med andre og de bare svarer surt igjen eller blir mistenksomme og tror du har en agenda ved å være snill og hyggelig, da er det de som har en dårlig dag og det har ikke noe med deg å gjøre. Bare for å gi et eksempel. Så ting er nok mer delt enn at en kan si at det er helt si eller så. Livet har lært meg at vi ikke vil få alle svarene med en gang, og det er så mye mer å lære om oss selv og vår plass i dette store kosmos. ballaballa
Antall ord: 737

Du er forandringen! .dust

Link:
BBcode:
HTML:
Skjul innleggs linker
Vis innleggs linker

Svar

Gå tilbake til «Klarsynthet»

paranormal.no : Ansvarsfraskrivelse