Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssyn"The Secret" - å tro på ting

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av Dj_Devil »

Det er vell bra att folk får ett bra liv uansett hvordan en gjør det, eller hva?
Det er ikke i strid med noen form for lover dette. Så ser ikke grunnen til at det allminnlige menneske skal studere sykologi bare for å forstå sitt eget liv, når en kan enkelt forstå tanke gangen til "the secret" å få ett bedre liv utav det.
Det er i hovedsaken sitt eget tankemønster man blir oppfordret til å "fikse".

En person som går negatift inn i alt i livet sitt vil heller ikke oppleve noen positive ting. Mens når man går positift inn i noe så har man en stor kjangs for å komme utav det på en positiv måte. Det er ingen garantier i noen ting her i live. Men man kommer heller ingen vei med å passe på at en selv bare opplever negative ting. Når en i det minste kan gjøre selv at man opplever positive ting i live sitt.
Å det i seg selv burde være kjempe positift.
Antall ord: 175
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av Kimbara »

Dj_Devil skrev:Det er vell bra att folk får ett bra liv uansett hvordan en gjør det, eller hva?
Det er ikke i strid med noen form for lover dette. Så ser ikke grunnen til at det allminnlige menneske skal studere sykologi bare for å forstå sitt eget liv, når en kan enkelt forstå tanke gangen til "the secret" å få ett bedre liv utav det.
Det er i hovedsaken sitt eget tankemønster man blir oppfordret til å "fikse".
Da skjønner ikke du problemet jeg forsøker å belyse. Problemet er at man appellerer til å være ukritisk. "The Secret" er bare nok et aspekt ved pseudovitenskapen og overtroens verden som virker fordummende.
En person som går negatift inn i alt i livet sitt vil heller ikke oppleve noen positive ting. Mens når man går positift inn i noe så har man en stor kjangs for å komme utav det på en positiv måte. Det er ingen garantier i noen ting her i live. Men man kommer heller ingen vei med å passe på at en selv bare opplever negative ting. Når en i det minste kan gjøre selv at man opplever positive ting i live sitt.
Å det i seg selv burde være kjempe positift.
Det er ikke dette "The Secret" handler om i det hele tatt. "The Secret" handler om at en universell "kraft" disker opp med hva man måtte ønske dersom man ønsker det sterkt nok.

Det er overhodet ikke noe mystisk eller hemmelig ved at man opplever livet generelt mer positivt dersom man fører en positiv holdning, og det krever ihvertfall ikke noen overpriset bok og et stort markedsapparat for at man skal forstå dét.

Kanskje jeg skulle gi ut en bok som i vanskelige vendinger forklarer at maten blir søtere dersom man har sukker i den - forkledd som en metareligiøs "hemmelighet"?
Antall ord: 317
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av Moonstone »

Tankene og ideene fra "The Secret" er langt i fra nye.
Teoriene har eksistert siden antikken, Tanke er første årsak, årsak til alt fysisk. Ønsker man det nok, og har "riktig" intensjon, så tiltrekker man seg situasjonen man ønsket.

En vakker teori, men: Hvordan hadde verden sett ut om det var tilfelle?

Kanskje slik den gjør idag.. ;)
Antall ord: 59
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av Terjegutt »

Den boka lærer man jo mye artig :- o En venn av meg tok jo Lene Alexandra bak... neida.. Men det er nok smart og begynne smått.. og ha positive tanker HELE tiden om det eller den tingen du har lyst på :- ) Dette fungerer jo enten man tror det som står i boka eller ikke. Jeg vurderer og ikke fortelle det til så mange av vennene mine fordi da kommer folk til å bruke negative ting (Nesten ingen tror på boka uansett). Men jeg har testa ut småe ting og det har faktisk fungert. Jeg har lest litt i boka og sett filmen. Jeg skal snart kjøpe boka også ^^. Jeg venter på å vinne i loddtrekning i neste uke.. bare for å teste :- D
Antall ord: 125
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av GJEST »

Skjønner ikke the secret, jeg...
Jeg synes jo tvert imot, at ting fungerer motsatt..

F.eks, et vennepar prøvde iherdig å få barn i flere år, det gikk bare ikke.
De gav opp troa, totalt, og slutta og håpe, og satte i gang adopsjonsplaner. De gav opp
drømmen om egne barn. DA ble de gravide.

Jeg har også best erfaringer med ting når jeg slutter å håpe og tro. Når jeg gir helt opp en ting, og ser som mørkest på det, DA skjer oftest det resultat man har ventet på...
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av zind »

The secret er bortkastede penger og gjentagelser i det uendelige, i mine øyne også feil bruk av denne universelle loven. Tross i at de klarer å dra det ut i det langtekkelige er det mangelfult, litt av et kunststykke å få til... mesteparten dreier seg om å tiltrekke seg materielle goder, men desverre er det ikke alltid slik at vi blir lykkelige av å få det vi ønsker oss og det vi tror kommer til å bringe lykke.

Dette er jo som moonstone sier ikke noe nytt, men folka bak the secret har klart å gjøre dette til en gigantisk økonomisk fortjeneste. Anbefaler de som føler dette ikke funker å sette seg inn i de andre universelle lovene også; loven om enhet, vibrasjon, handling, korrespondanse, årsak og effekt, kompensasjon, evig forvandling av energi, relativitet, polaritet, rytme og kjønn.

Loven om tiltrekning handler ikke bare om å tiltrekke seg det man ønsker seg, det handler om at man tiltrekker seg det man fokuserer på og det handler om hvilken vibrasjon både tanker og handling har. Vi kan vel kanskje alle være enig om at det ligger noe i ordtaket "en ulykke kommer sjelden alene". Desverre blir the secret fort litt "feil" om man føler at all elendighet man opplever er selvforskyldt. Vi har kontroll over mye, men ikke alt. Det er flere ting som spiller inn og det er det litt viktig at man er obs på..
Antall ord: 234
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av ludoburgero »

Alva26 skrev:Skjønner ikke the secret, jeg...
Jeg synes jo tvert imot, at ting fungerer motsatt..

F.eks, et vennepar prøvde iherdig å få barn i flere år, det gikk bare ikke.
De gav opp troa, totalt, og slutta og håpe, og satte i gang adopsjonsplaner. De gav opp
drømmen om egne barn. DA ble de gravide.

Jeg har også best erfaringer med ting når jeg slutter å håpe og tro. Når jeg gir helt opp en ting, og ser som mørkest på det, DA skjer oftest det resultat man har ventet på...
Det er noe med det å slappe av også. Fokusere kan gjøres på to måter:
anstrengt (som egentlig ikke er ordentlig fokus), og med iskaldt hode og balansert forventning.
Om en puster ordentlig ut og blir så sikker på at det man håper skal skje, at man ikke føler noen bekymringer i hele verden rundt det, så kan det også skje. Derfor støtter jeg tanken bak The Secret, selv om jeg ikke akkurat støtter The Secret ®©, som nevnt av flere her.

Gamle tanker, oppskrytt å lage en pakkeløsning av det som selges som hundedritt i fin innpakning for å liksom være konfekt... kanskje ikke hundedritt, men iallefall glattpolert utside.

Don't believe the hype! ;)
Antall ord: 218
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av GJEST »

Nja, jeg vet ikke. Fremdeles føler jeg at når tvilen er som sterkest, kommer ofte hjelpen...
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mentalist.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Des 2009 00:24
14
Kjønn (valgfri): Man
Lokalisering: Kragerø

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av Mentalist. »

reiki kurs funker det Skal kunne heale sykdom og ditt indre og andres indre, kan noen her det, eller vet om disse kursene hjelper
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av ludoburgero »

Dette er litt på siden av "Law of Attraction", men det blir noe i samme sjanger.
Nemlig ikke nødvendigvis din tiltrekningskraft, men andres vilje mot deg eller for deg...

Jeg føler meg ikke så åndelig i disse tider...
Eller, på en måte er det som om noe forsøker å kontakte meg bare for å plage meg,
men jeg merker at det er noens følelser eller vilje... det er ganske tydelig...

Kan det hende at dette blokkerer? Finnes det energi på lang avstand som kan ødelegge for annen energi? Er det noen her som kan forstå sånn noenlunde hva jeg mener?
Antall ord: 104
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av ? »

Mentalist. skrev:reiki kurs funker det Skal kunne heale sykdom og ditt indre og andres indre, kan noen her det, eller vet om disse kursene hjelper
om reiki er så bra som det skrytes av, så undrer jeg meg i beskjedenhet på hvorfor majoriteten av de reikiutøverne jeg kjenner fremstår som ganske så sykelige.
så jeg vil nok stille et stort spørsmålstegn, og de blir ikke bedre av å ha sett the secret heller.
Antall ord: 77
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av ? »

ludoburgero skrev:Dette er litt på siden av "Law of Attraction", men det blir noe i samme sjanger.
Nemlig ikke nødvendigvis din tiltrekningskraft, men andres vilje mot deg eller for deg...

Jeg føler meg ikke så åndelig i disse tider...
Eller, på en måte er det som om noe forsøker å kontakte meg bare for å plage meg,
men jeg merker at det er noens følelser eller vilje... det er ganske tydelig...

Kan det hende at dette blokkerer? Finnes det energi på lang avstand som kan ødelegge for annen energi? Er det noen her som kan forstå sånn noenlunde hva jeg mener?
Du kan ikke rammes av andres tanker som du ikke er åpen for, som et radioapparat, med de lave eller høye frekvenser som er i eteren.

jeg må trekke inn reikisvaret litt her, for de er så viktige at de ber om lov til å sende reiki`n sin, som de tror skal helbrede verden, men jeg vil bare kalle det et fattig forsøk på å sende positive tanker, men i reikisammenheng, med bakenforliggende hensikter, om ære, så er det jo uansett altid bra med positive tanker. altså, det er få eller ingen som har blitt skadet av positive tanker, mens negative kan du ikke hindre mennesker i å sende deg, siden noen som er negativt innstilt, ikke ber om lov.
så er det altså bare deg selv som kan skape et speil for å sende disse projiseringene ut i eteren igjen.
Antall ord: 246
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av ludoburgero »

Det er jo litt synd for meg, da. Ettersom jeg egentlig vil vedkjenne meg alle typer følelser.
Positiv eller negativ karakter, betyr ikke alltid så mye, da det er til et formål alt sammen antageligvis.

Det betyr ikke at jeg ikke til en viss grad vil beskytte meg, eller at jeg lar hva som helst skje meg, men ofte har jo det negative en tendens til å snu... og det er jo ofte sånn at det skyldes lite selvinnsikt hos vedkommende som sender dette ut, og at han/hun ved å ta det ut på noen får den responsen som fortjenes, slik at vedkommende kan forbedre seg.

Jeg tror på et godt utgangspunkt og at alle mennesker har et slikt potensiale i seg.
Og jeg nekter å klandres for å være mottaker av noe jeg ikke burde motta.
Ingen kan klandres alene, da alt går begge veier.

Om jeg er ansvarlig er en annen sak, for du har nok rett i at jeg kan speile dette tilbake, men jeg akter ikke å ta ansvar for noe jeg mener jeg ikke fortjener selv. Så kan det hende jeg på sett og vis er selvrettferdigende, men jeg sender ikke bevisst ut noen negative signaler mot noen selv. Faktisk opplever jeg at når jeg er ydmyk og på mitt "svakeste", så er det da jeg ironisk nok blir mest utsatt for denslags som jeg føler jeg er nå. Og slik burde det vel ikke være?

Erfaringene mine tilsier at alt polariseres likt... positivt bringer mer positivt... ringeffekter... negativt skaper mer negativt... mye vil ha mer... smil smitter... osv.

Hvorfor da dette? Skal vi alltid bære ansvaret selv?
Er ikke selvklandring noe som også bør inneha en viss moderasjon, hvis man ikke får brukt det til noe konstruktivt? Kan det ikke ende opp med å være destruktivt dersom det blir for mye av det?
Antall ord: 317
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av DamageDone »

Man må vel ha litt negativitet for å føle positivitet?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av Terjegutt »

Jeg tror på det som står i boka og det som blir vist på filmen :- O fordi det fungerer med meg :) så langt ihvertfall xD
Antall ord: 26
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links