Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynJeg er Guds utsendte

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Shania skrev:Det er nok mange forestillinger om den kjærligheten som finnes i kristedommen. Men når sant skal sies, så kan ikke kristne respektere andres tro. Boka sier at alt annet er fra djevelen. De kan elske andre, ved å preke for dem, slik at de ikke havner i helvete, som er det eneste stedet for dem som ikke har lagt seg flat, bøyd kne eller bekjent seg som troende på at Jesus tok på seg deres synder, slik at de kunne komme til himmelen.
Det kristne menneske synet, er i henhold til boka, at mennesket er som støvkorn. Født i synd forblindet av djevelens og verdens løgner. Å snakke om respekt for andres tro, er helt bortkastet i det henseende.
Argumenter som brukes i diskusjoner her, hentes og siteres ut fra denne boka, de er overbevist er Guds eget uforfalskede ord. Det er ikke logikk eller diskusjon, men ren forkynnelse. I forhåpning om at Gud Ånd og Jesus skal kunne bruke disse hellige ordene for frelse våre fortapte sjeler, fra et brennende helvete.
Guds kjærligheten og Guds bilde er rent dualistisk. Elsker, og du kan bare oppleve det om du adlyder og innser ditt eget behov for frelsen, fordi du er en synder. Rettferdig fordi det er svart vitt og når man ikke forstår så handler det bare om Guds uransaklige veier og allmakt.
Det er en menneskeskapt Gud. For flere tusen år siden, var det en entitet som et lite folk hadde som Gud. Eller et lite vesen, som ba Abraham dra bort. Det har vokst, og ble til en lite folks Gud.
Det Jeshua ben Joseph kom med, var en påminnelse til å forlate vokse videre i bevisstheten. "Dere er alle guder" En bevissthet ble sådd, men holdt under kontroll og skult opp gjennom århundrer. Hvor maktmennesker og egoistiske krefter tok over kontrollen gjennom kirken, inkvisisjon, forbannelse og kriger. Det var de som formet den kristne religionen. Fortolket, valgte ut og utelot en masse skrevne brever og forståelse fra denne første kristusbevisstheten. Restene er nå en fordummende, begrensende dualisstisk makt religion helt blottet for det opprinnelige budskapet.
Så Misty, du skal fortsatt få beholde din religion og dine bibelverser. Det har jeg respekt for, men begynner vel å bli en tanke lei av din frelses og vitne agenda, her i forumet. Det er ikke engang spesielt paranormalt når det fortelles om mirakler og under, som bevis på at din tro er ekte, sterk og sann. Under og mirakler skjer i en masse andre sammenheng også, uten å bevise noe annet enn vedkommende tror på muligheten utenfor vår begrensede fysiske tilværelse.

Twiggy. Det er greit du ikke tror på det misty og andre kaller mirakler. Men det spørs om du kan forklare alle forunderlige omstendigheter, løsninger og tilfeldigheter som løgner og fjas. Tro, selv på en Gud kan gjøre mye. Bevisste valg og forståelse av det fysiske som et gjensvar til noe usynlig, kan kanskje gjøre mer.
Amen til dette asså. Du har HELT rett!
Antall ord: 516
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Svein
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 11 Jan 2005 15:47
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Svein »

- har litt "sans" for denne tråden ;-)
Antall ord: 7
Hvorfor lar du ditt lys kaste mørke skygger, istedenfor å heve det?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 07 Mai 2008 00:02
15

Innlegg av Eyes_only »

jeg trenger beviiis!!! :P
Antall ord: 3
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EatYourHeadUp

Innlegg av EatYourHeadUp »

Er det her en slags start på en ny kult? hvor signer vi opp og hvor betaler vi? :mozilla_surprised:
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Ser du er ny, velkommen til oss! :D

Neida, trådstarter her "måtte slutte", så det er nok mest ironi og sinnsykdom inne i bildet her... :mozilla_wink:
Antall ord: 28
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Astarte skrev:Ser du er ny, velkommen til oss! :D

Neida, trådstarter her "måtte slutte", så det er nok mest ironi og sinnsykdom inne i bildet her... :mozilla_wink:
Nja, slutte, maybe nytt nick O:)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Hehe...ikke bare jeg som tenker det, ser jeg?
Dataer finnes mange steder, og hvis man er syk nok så.... :mozilla_surprised:

Du må nok passe deg, Sol :lol:
Antall ord: 28
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Astarte skrev:Hehe...ikke bare jeg som tenker det, ser jeg?
Dataer finnes mange steder, og hvis man er syk nok så.... :mozilla_surprised:

Du må nok passe deg, Sol :lol:
Ja, jeg skal være en engel heretter så me.. jeg mener tvig... ehh, ja ja, ikke har noe å klage over :D
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 12 Okt 2007 23:14
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

jeg har vært i "vår herres hage" jeg er skuffet han klipper jo ikke hekken hehe :D nei da bare tuller jeg, men mener du virkelig hva du sier? eller er du litt full?
Antall ord: 35
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links