Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Aktuelle tvprogrammerJakten på den 6e sans 2011

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Svartepus »

Multatuli skrev:Har noen av "dere" hørt at noen av sakene i "fornemmelse for mord" har blitt løst da??? Bare spør jeg!!
Jeg svarer selv om jeg ikke er en del av "dere"-gruppa.
Jeg tror mange av dem som påstår de er klarsynte er noen juksemakere, hvorav noen med viten og vilje og noen fordi de ønsker så sterkt å ha evner at de ikke ser sine egne begrensninger. En god del av disse melder seg på sånne program. Likevel holder jeg mulighetene åpne for at det finnes noen som faktisk er klarsynte. Noen ytterst få med ekte evner som ikke melder seg på realityshow.

At en broket forsamling på TV ikke løser saker er dermed for meg ikke noe bevis på at klarsynthet ikke finnes.
Antall ord: 133
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Asbjørn »

Det en skal være klar over, og som jeg selv opplever, er at det paranormale ikke fungerer "På kommando" for mange.

De opplevelsene jeg har hatt, har somregel kommet "som lyn fra klar himmel" - plutselig har jeg visst ting jeg via normale veier ikke skulle kunne vite.
Og jeg legger også merke til at det kommer i bølger, det kan ta kortere eller lengre tid mellom de gangene "signalene slipper igjennom" , enkelte dager er voldsomme, - man bare "vet" hvordan hele dagen utvikler seg.
Og ikke i "deja vu" forstand- altså bare noen få sekunder, men gjerne timesvis på forhånd.

Andre dager er "det helt dødt" - ingenting skjer, ingenting kommer igjennom, for å si det slik.

Så jeg vil ikke kalle meg "synsk" - fordi jeg ikke kan ta ting på kommando.
Men at jeg opplever ting ? Jepp.

Så når det gjelder de som er med i slike programmer som jakten på den 6 sans, eller fornemmelser for mord, osv, så tror jeg de fleste av disse opplever at ting skjer, - man føler seg synsk, fordi man får inn masser av info.
Mens andre dager er "en dårlig dag" - fordi det ikke kommer noe.

Det er dette som iallfall for min del kjennetegner de fleste paranormale fenomen, - de kommer når de selv vil, ikke når jeg vil, og jeg tror mange kjenner igjen det mønsteret.

Så har man noen som har dette mye mer hver dag, - disse står somregel ikke frem, nettopp fordi de også ser konsekvensen, - det offentlige søkelys som følger med, telefoner og mas til alle døgnets tider, osv.

Men vi har jo noen som står frem med sterke evner, - som Joralf Gjerstad, og tidligere har vi hatt Anna Elisabeth Westerlund, Marcello Haugen, Visknut, og mange mange.

Så å ta ting på kommando, -er ikke så enkelt som å kjøre bil....
spesielt når bilen ikke er der.... ;)

A
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

Ikveld er det finale! :)
Antall ord: 4
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
12
Blitt takket: 1 gang

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Angel Dust »

Gleder meg til finalen i kveld! :D Generelt virker det på meg som at det er å lese gamle energier fra for eksempel et åsted som er styrken hos svært mange såkalt klarsynte. Det er mange av de som kommer opp mer informasjon som skulle vært klin umulig å kunne vite om. Så fremt ikke alt er avtalt spill da, noe jeg er temmelig sikker på at det overhodet ikke er. Hvordan forklarer skeptikerne hvordan så mange klarsynte treffer spot on på slike oppgaver? Og det med å kunne finne ut hvilket rom som er tomt osv? At mange av deltagerne bommer fra tid til annen er ikke annet enn å forvente, siden det både er tidspress, mye stress involvert og får enkelte oppgaver de selv kanskje alldri har følt har vært deres "greie".

Det jeg tar meg selv i å lure på, er hvorfor ingen av slike dyktige "klarsynte" melder seg på Randy sitt tilbud?
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av karina »

Gratulerer til Mikael! Syns han var en veldig verdig vinner, og jeg respekterer ham for at han er så jordnær selv i noe som det er lett å være alt annet enn jordnær i. Kul reaksjon også; "Vant jeg?"

:mozilla_laughing:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
12
Blitt takket: 1 gang

- - Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Angel Dust »

karina skrev:Gratulerer til Mikael! Syns han var en veldig verdig vinner, og jeg respekterer ham for at han er så jordnær selv i noe som det er lett å være alt annet enn jordnær i. Kul reaksjon også; "Vant jeg?"

:mozilla_laughing:
Helt enig! Han virker ydmyk og ekstremt kontorllert i forhold til sine følelser. Ser for meg han er en person som har blitt såret mange ganger, og at det er noe av grunnen til hans "mur". En veldig verdig vinner iallfall - det hadde Anita også vært. Men hun kommer nok også til å gjøre det bra fremover i arbeidet sitt mye pga nettopp dette programmet :)
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av karina »

Ja, helt enig. Var ikke like begeistret for Renate; syns hun hadde litt dårlig attitude noen ganger, selv om hun også gjorde det bra innimellom.

Forøvrig lurer jeg på om det sånn i det alternative miljøet som det er i musikkmiljøet; at man på en måte ikke blir tatt helt på alvor om man deltar i slike talentprogrammer som 6. sans eller x-faktor. Hva tror folk?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
12
Blitt takket: 1 gang

- - Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Angel Dust »

karina skrev:Ja, helt enig. Var ikke like begeistret for Renate; syns hun hadde litt dårlig attitude noen ganger, selv om hun også gjorde det bra innimellom.

Forøvrig lurer jeg på om det sånn i det alternative miljøet som det er i musikkmiljøet; at man på en måte ikke blir tatt helt på alvor om man deltar i slike talentprogrammer som 6. sans eller x-faktor. Hva tror folk?
Synes jeg også. Og det at jeg synes hun jevnt over presterte dårlig. Var kun i det siste hun tok seg opp, men til og med da synes jeg at mange av de andre (som ikke gikk videre) presterte bedre. Men hun har helt klart evner, det har hun bevist.
Jeg tror ikke det er slik i i det alternative miljøet at det å delta i for eksempel den 6 sansen blir sett på som å selge seg ut. Noen av de som ikke melder seg på slike programmer har kanskje rett og slett ikke råd til å stå uten lønn i de ukene innspillingen pågår, mens andre kanskje ikke vil være i rampelyset eller føler de har behov for å bli eksponert på en slik måte, på godt og vondt. Tror jeg da.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

Gratulerer Michael med seieren! :)

Renate som er nevnt er ei kjernejente, absolutt. Av og til blir det klippet sammen akkurat som TV-selskapet vill. Men jeg kan garantere at Renate er ei super-dame! :)

Jeg tror ikke at noen ser hverken opp eller ned på noen som deltar i "Jakten". Det er en måte å teste seg selv, og absolutt vise seg frem. Norge er et land som desverre funker slik at man nesten "må" vise seg på TV om man ønsker å lage et levebrød innen det alternative. Untag finnes selvsagt, men i det moderne Norge er TV ofte et "must"...
Antall ord: 102
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Angel Dust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 18 Apr 2011 13:28
12
Blitt takket: 1 gang

- - Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Angel Dust »

Divine Spirit skrev:Gratulerer Michael med seieren! :)

Renate som er nevnt er ei kjernejente, absolutt. Av og til blir det klippet sammen akkurat som TV-selskapet vill. Men jeg kan garantere at Renate er ei super-dame! :)

Jeg tror ikke at noen ser hverken opp eller ned på noen som deltar i "Jakten". Det er en måte å teste seg selv, og absolutt vise seg frem. Norge er et land som desverre funker slik at man nesten "må" vise seg på TV om man ønsker å lage et levebrød innen det alternative. Untag finnes selvsagt, men i det moderne Norge er TV ofte et "must"...
Ja det har du rett i, tv produsentene klipper slik de selv ønsker og man kan nok ofte bli fremstilt på en måte man ikke kjenner seg helt igjen i. På sitt felt tror jeg som sagt at Renate er svært dyktig - og at mange av de oppgavene deltakerne ble gitt ikke var hennes felt. Det følte sikkert mange av de andre også på? Men på det hun kan, der imponerte hun. Det at hun kan virke å ha litt "attitude" har kanskje med nervøsiteten hennes å gjøre, det kombinert med at hun er ganske direkte. Litt stereotypisk nordlenning :p

Elisabeth Gimsøy for eksempel fikk jo en enorm pågang etter at hun vant jakten på den 6 sans, så at det er stor reklame å delta i et slikt program er jeg ikke i tvil om. Det kan nok være ganske tungt å skulle lage et levebrød av jungeltelegrafen alene vil jeg tro. Det er fremdeles ikke helt stuerent å kontakte medium eller healere, og det er nok mange som ikke ønsker at andre skal få vite at de har vært hos en. Hjelper ikke akkurat med den anti-alternativ kampanjen som HumanEtisk forbund startet :roll:
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av karina »

Det var absolutt ikke meningen å baksnakke noen altså, Renate er sikkert en veldig bra person, og det er sant at de ofte klipper det som de vil. Hehe, jeg har også inntrykk av henne som litt stereotypisk nordlending, som hun sa det selv; "fættbra!" eller noe, haha! Folk som er direkte har jeg egentlig bare sansen for, når det er sagt.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Divine Spirit »

Hahaha, ja Renate ble nok stereotypen for en nordlending! :)

TV er TV, de fleste er nok fornøyd med både klipping og fremstilling. Men man lar seg sjokkere av og til. Jeg byr på den episoden jeg røyk ut, syntes det var artig med litt klownemusikk osv. Readingen min var ikke bra alltså! Men det var ikke såååå ille som det ble fremstilt, hadde bare tatt det dårlige med på TV. Michael (som jeg tok reading på) var tvertimot ganske imponert. Men poengterer at jeg var et stykke på bærtur uansett, så ingen unskyldninger. :) Jeg var dårlig på den readingen!


Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan folk ble på TV, jeg bare vet at Renate er ei koselig og jordnær jente privat ellers! :) Og nordlending? Ja så ABSOLUTT! Hehehe ;)
Antall ord: 137
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Multatuli »

Må innrømme at det er svært vanskelig å tro på all denne svadaen uten et eneste lite bevis. Men om noen her inne kan finne gifteringen min som jeg mistet for 20 år siden, skal jeg kanskje tro dette er virkelig
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Multatuli »

Ser jo at dere synes det er greit å ta betaling for en "reading" selv om resultatet er tvilsomt (noen ganger ser man/andre ganger ikke).

Bare spør da hva "offeret" skal tro? Og hvorfor skal man betale i dyre & dommer for noe som er så usikkert? Dere vil selvsagt si at dette er et spørsmål om tro og at om du ikke tror vil du heller ikke få informasjon. Slik kan man opprettholde troen på at det finnes synske og at om man betaler vil man få forbindelse med sine kjære avdøde. Får man ikke denne forbindelsen er det så utrolig mange årsaker til dette - men ingen av dem går på at "mediumet" er et falsum og at den som er død faktisk er død.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Jakten på den 6e sans 2011

Innlegg av Nephandi »

Hvorfor andtar du at det er et offer når det gjelder å bruke overnaturlige evner for betaling, men alle andre tjenester hvor resultatet ikke er sikkert, det er greit. Så lenge man ikke påstår noe om ikke er sant når man selger tjenestene sine, så lenge man informerer om at det kanskje ikke vil fungere så ser jeg ikke noe problem. Det er også veldig mange synske som gir kundene pengene tilbake om de ikke er fornøyde. Og jeg tror det er her du ikke helt har fått med deg noe, det er utrolig mange som går til synske av forskellige grunner som er veldig fornøyde med resultatet.
Må innrømme at det er svært vanskelig å tro på all denne svadaen uten et eneste lite bevis. Men om noen her inne kan finne gifteringen min som jeg mistet for 20 år siden, skal jeg kanskje tro dette er virkelig
Dette er vanskelig å gjøre over internett, og spesielt med en person som er så negativ. Men jeg skal gjøre et forsøk. Jeg tror ikke det er noen giftering som du har mistet, du har sagt dette som en slags test, men det er et smykke som du mistet for lenge siden, jeg får intrykk av at du bodde et annet sted når du mistet det, men at du bodde der bare midlertidig. Jeg snakker ikke her om et hotel, jeg snakker om et sted du faktisk bodde men du bodde der ikke lenge, jeg tror du mistet smykket du tenker på der. Personelig tror jeg ikke du vil finne smykket, men du kan spørre de som eier leiligheten eller hybelen du bodde i om det og kanskje de har det.
Antall ord: 293
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links