Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Aktuelle tvprogrammerJakten på den sjette sans 08.03

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Kimbara »

zind skrev:Jeg ble kjempeoverrasket over den forrige den siste episoden. Det var ganske overraskende hvor mye riktig de hadde angående øksehendelsen, uansett hvor mye de har klippet!
På den annen side; det var nærmest påfallende hvor elendig de gjorde det i de øvrige øvelsene i dette programmet...
Antall ord: 51
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av GJest »

Ja. her ser du nøyaktiv hvordan de klarer seg. om de driter seg rett ut eller klarer seg bra. Så slik sett ser vi at det er ærlig fremstillt.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Ja. her ser du nøyaktiv hvordan de klarer seg. om de driter seg rett ut eller klarer seg bra. Så slik sett ser vi at det er ærlig fremstillt.
Men selvfølgelig vet programskaperene å gjøre mye ut av det når de tilsynelatende treffer. Vi må huske på at dette er underholdning - ikke vitenskap.
Antall ord: 58
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av BA. »

Jeg har dessverre (eller kanskje heldigvis?) ikke fått sett noen av episodene i denne sesongen, men i forrige sesong visste tydeligvis programlederen og "skeptikeren" fasiten. Dermed ga de også fra seg små nikk eller annerkjennende signaler når utøverne begynte å nærme seg noe riktig.

Hvis de ikke har fått endret denne praksisen nå, så er denne programserien ihverfall null verdt som overbevining for noen som helst som ikke ønsker å tro i utgangspunktet. :)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
6sansen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 10 Mar 2009 10:30
15

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av 6sansen »

BA. skrev:Jeg har dessverre (eller kanskje heldigvis?) ikke fått sett noen av episodene i denne sesongen, men i forrige sesong visste tydeligvis programlederen og "skeptikeren" fasiten. Dermed ga de også fra seg små nikk eller annerkjennende signaler når utøverne begynte å nærme seg noe riktig.

Hvis de ikke har fått endret denne praksisen nå, så er denne programserien ihverfall null verdt som overbevining for noen som helst som ikke ønsker å tro i utgangspunktet. :)
Sikkert enkelt for deg å ty til den teorien...men det er nok langt fra sannheten. Siden du er så bastant i dine konklusjoner...Hva forventer du av bevis,eller "hva skal til" for at du kanskje blir litt mer åpen for..... litt alternativ tenking?

Btw, med godt og vel 5000 innlegg i dette forumet som handler om det paranormale,er du tydeligvis interessert i emnet.....det kan du ikke komme unna ;)
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Xirque Z'dataan »

BA. skrev:Jeg har dessverre (eller kanskje heldigvis?) ikke fått sett noen av episodene i denne sesongen, men i forrige sesong visste tydeligvis programlederen og "skeptikeren" fasiten. Dermed ga de også fra seg små nikk eller annerkjennende signaler når utøverne begynte å nærme seg noe riktig.

Hvis de ikke har fått endret denne praksisen nå, så er denne programserien ihverfall null verdt som overbevining for noen som helst som ikke ønsker å tro i utgangspunktet. :)
det er jo også derfor at skeptikeren fra POLITIET og histurikeren/vitnet som kjenner saken ikke står sammen med den klarsynte men står på avstand med radiomottaker, for å fore den klarsynte med insideinfo med kroppspråket sitt. programlederen har ikke hele fasiten..
Antall ord: 122
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Kimbara »

Xirque Z'dataan skrev:programlederen har ikke hele fasiten..
Jo, det har han. Han har vært med å planlegge programmet.
Antall ord: 20
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av BA. »

6sansen skrev:
BA. skrev:Jeg har dessverre (eller kanskje heldigvis?) ikke fått sett noen av episodene i denne sesongen, men i forrige sesong visste tydeligvis programlederen og "skeptikeren" fasiten. Dermed ga de også fra seg små nikk eller annerkjennende signaler når utøverne begynte å nærme seg noe riktig.

Hvis de ikke har fått endret denne praksisen nå, så er denne programserien ihverfall null verdt som overbevining for noen som helst som ikke ønsker å tro i utgangspunktet. :)
Sikkert enkelt for deg å ty til den teorien...men det er nok langt fra sannheten. Siden du er så bastant i dine konklusjoner...Hva forventer du av bevis,eller "hva skal til" for at du kanskje blir litt mer åpen for..... litt alternativ tenking?

Btw, med godt og vel 5000 innlegg i dette forumet som handler om det paranormale,er du tydeligvis interessert i emnet.....det kan du ikke komme unna ;)
Hehehe.

Du behøver ikke være synsk for å se at jeg er interessert i det paranormale. :)

Hvilken teori tenker du på? At programlederen og den såkalte skeptikeren kjenner fasiten? Det vet jeg egentlig ikke så mye om, men de gjorde det forrige sesong, og hvis de gjør det, og er like enkle å få signaler fra, som de var i fjor, så er ikke programserien mye verdt.
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av zind »

Kimbara skrev:
zind skrev:Jeg ble kjempeoverrasket over den forrige den siste episoden. Det var ganske overraskende hvor mye riktig de hadde angående øksehendelsen, uansett hvor mye de har klippet!
På den annen side; det var nærmest påfallende hvor elendig de gjorde det i de øvrige øvelsene i dette programmet...
Ja, du har rett i at de gjorde det dårlig på de andre oppgavene, men jeg syntes også det var interessant at det var denne ene oppgaven de alle gjorde det bra på. De velger utrolig forskjellige oppgaver, denne oppgaven var kanskje mer relevant i forhold til hva disse menneskene bruker av evnene sine til vanlig. Alle mente vel at det var en familie som hadde blitt drept, minst tre av de tror jeg sa 3 barn,en nevnte jenta som hadde sett hele hendelsen, en av de sa omtrent med en gang at det var en hammer som lå i konvolutten, minst 2 eller 3 nevnte i tillegg halshuggingen, flere viste bevegelser som så mest ut som en som stod og hogget ved, at alle sa gjerningsmannen var mann er jeg ikke videre imponert over, men det var utrolig mye annet som ville være vanskelig å tippe seg til. Ble du ikke litt overrasket en gang?

Kunne ønske de gikk litt grundigere til verks jeg og selvsagt, at vi visste at oppgaven var ukjent for programlederen også... men jeg vil ikke avfeie alle deltakerne bare fordi tvn lager tullete tvprogrammer :) Syntes det er kjempekult at noen lager et slikt program, mye bedre enn ingenting!
Antall ord: 259
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av BA. »

Hvis du synes slike undersøkelser er interessante, bør du se på Schrødingers katt. De hadde en skikkelig test, der alle selverklært synske kunne gje.. se/føle innholdet i en melding som ble lagt i en safe.

Ikke så overraskende var det ingen som var i nærheten, men mange som prøvde seg ved å bruke den kunnskapen man hadde om meldingsforfatteren.

Et annet program er "Fiender av fornufta" med Richard Dawkins. Han lar f.eks. mange få lese samme horoskop, og mange uavhengig av stjernetegn kjente seg igjen.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av zind »

Hehe, Derren Brown kjørte jo også denne greia med å gi alle testpersonene samme personanalyse basert på horoskop. Litt tragisk, men jeg lo godt :) Fiender av fornufta var nytt for meg, takk for tips

Er testen fra Schrødingers katt avslørt altså? Ja, det skal jeg jammen få med meg!
Jeg la også merke til at de jeg så gjettet noe som hadde med skepsis å gjøre
Antall ord: 68
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Kimbara »

zind skrev: Ble du ikke litt overrasket en gang?
Nei, for jeg er klar over at dette er et underholdningsprogram, og kjenner til naturen av disse programmene. Kreativ videoredigering kan utøve virkelige mirakler ;)
Antall ord: 34
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Kimbara »

zind skrev:Fiender av fornufta var nytt for meg, takk for tips
Når du ser den - legg merke til en meget interessant ting i forbindelse med søkepinne-testen; forsøkssubjektene fortsetter, til tross for at det ble bevist at de ikke kunne finne vann med søkepinner, å påstå at de kan det. De kom med unnskyldninger på hvorfor det ikke funket akkurat da, på samme måte som man kan observere etter andre liknende tester.

Det er denne påståeligheten som er vanskelig å komme til livs, for det ligger tydeligvis mektige psykologiske faktorer til grunn.
Antall ord: 99
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av zind »

Joda, noen er bare hellig overbeviste og der hjelper det ikke så mye hva man sier hverken fra eller til. Ignorance is bliss eh? :)
Jeg har jo mine ting selv jeg, hvor det skal ganske mye til at noen skal overbevise meg om noe annet. En sånn derre skeptisk troende eller noe sånt, men jeg er i allefall åpen for at jeg kan ta fullstendig feil!
Antall ord: 68
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links