Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserMine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av jeditrond »

Jeg pusler da med en bok som overskriften forteller om, klikk linken i signaturen min for en nærmere titt på prosjektet. Men kan i korte trekk si at den handler om Atlantis, det er en "faktabok" ikke en skjønnlitterær historie. Dvs. den skulle være rene fakta, kun bruke indisier i myter, oldtidsstrukturer som var mer enn bare litt mystiske og hvis opphav var skjult i fortidens tåke samt ymse s.k. Out Of Place Artifacts (OOPArts).

Etter en liten stund med skriblerier fant jeg ut at jeg måtte ta med hhv. Edgar Cayces uttalelser og Thoths smaragdtavler og andre mer skal vi si new age-type kilder siden dette er vel så stor del av historien rundt Atlantis i nyere tid som de som forsker i alderen på Sfinksen o.l. Det var da det tok av kan man si, jeg kom i kontakt med en klarsynt dame på et jobbsøkerkurs jeg gikk på. Når hun fikk se hva jeg skrev om ble hun meget ivrig og jeg har brukt henne som konsulent på noen ting som har gitt meg hodebry :D Det stopper ikke der, etter å ha skrevet om inkaene og deres cequer dukket tallet 42 opp, under et kaffemøte med en venninne som sparket meg skikkelig i gang med skrivingen, ble jeg spurt om hva 42 betydde. Jeg avfeide det med at det "sikkert var tilfeldig", det var det ikke skjønte jeg fort når jeg gravde litt, de gamle egypterne hadde 42 guder man måtte forbi på veien til livet etter døden f.eks.

Skrivingen har siden venninnen dyttet meg i gang i mars en gang, gått ganske så bra egentlig, men nå de siste ukene har ting slått meg ut. Våkner opp og føler meg tygd og spyttet ut igjen i tillegg til det at nakken låste seg. Men nevnte venninne som er åpen for det meste, unntatt at hun også har klarsynte evner, begynner og få inn beskjeder om boka mi, nokså tydelig rettet mot meg siden hun ikke har noe Atlantisprosjekt på gang. Hun skjønte ikke det, men vi kom vel frem til at det var en måte for de på den andre siden og gi henne en bekreftelse på at hun har slike evner siden jeg kunne bekrefte om beskjedene hennes ga mening.

Nå på torsdag var jeg hos soneterapeut for fiksing av nakke m.m. og fikk beskjed om å stresse ned, har vært stresset fordi jeg har så mye jeg skulle ha skrevet, men denne "nattjobbingen" eller hva det nå er, tapper meg for skriveoverskudd. Når jeg da innså at jeg skulle la det ligge litt, får plutselig venninnen opp beskjeder til meg igjen mens jeg chatter med henne på Facebook. Denne gangen ga beskjedene hennes mening for henne også, hun mente at jeg famler litt i mørke akkurat nå og "faller". Men at jeg bare skulle ta det med ro fordi en guide/hjelper ville ta meg i mot og guide meg til informasjonen jeg trenger. Og det var ingen hvem som helst som skal guide meg, det var selveste Anubis, samme egyptiske guddom som i avataren min :D Jeg har vært fascinert av Anubis/Iempw i årevis, men har vel alltid vært av den oppfatning at han ikke hadde noe med Atlantis å gjøre, at han var en lokal guddom fra før Osiris tok over jobben som sjef for dødsriket. Der tar jeg altså feil og jeg får vel greie på hvorfor jeg har denne fascinasjonen med De dødes guide etterhvert.

Dette var en stor del av det jeg har blitt fortalt ang. boka mi, resten holder jeg tilbake, ellers tror dere jeg virkelig har fått storhetsvanvidd :lol3
Antall ord: 635
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av lighteren »

jeg gleder meg sykt, jeditrond!

atlantis,lumeria og hyperborea og generelt tiden før floden
er noe som interesserer meg veldig.

så, hvis det er et emne du sitter fast med så er det bare å nevne det her i tråden, kanskje noen av oss kan hjelpe deg og anbefale noen bøker/kilder, osv. :- ).
Antall ord: 55
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av jeditrond »

lighteren skrev:jeg gleder meg sykt, jeditrond!

atlantis,lumeria og hyperborea og generelt tiden før floden
er noe som interesserer meg veldig.

så, hvis det er et emne du sitter fast med så er det bare å nevne det her i tråden, kanskje noen av oss kan hjelpe deg og anbefale noen bøker/kilder, osv. :- ).
Takk for det, mye mulig det kommer til det, får høre på min egen intuisjon og hva den forteller meg. I går ville den ha meg ut til Istrehågan, så da dro jeg dit. Energien der ute er til og ta og føle på nærmest, men fanget ikke opp noe rart på bildene jeg tok utenom et av dem som viser noe som kan ligne en orb...kanskje :)

Hyperborea er forøvrig mest sannsynlig et av Atlantis mange navn og beskrivelser. Andre betegnelser utenom det mest kjente er bla. Den grønne øy, brukes bla. av baskerne og guanchene på Kanariøyene. Amentet var en av mange egyptiske betegnelser på paradis/dødsriket, men alle beskrivelsene av dette peker jo mot Atlantis. Ikke minst dette med at dødsriket lå ute i havet i vest. Inderne forteller om en øy full av soltilbedere et stykke unna India, husker ikke eksakt betegnelse i farten, men det beskrives på hvilken breddegrad/klimasone øya befant seg interessant nok.

Som du skjønner er det mye og ta av her og det er det jeg bruker bloggen til, skrive litt om alt nærmest for å finne ut av hva som skal med i boka. Har jo fått beskjed om at jeg skal skrive en bok til av noen på den andre siden, men aner ikke hvilket tema det blir om, kanskje en slags fortsettelse/fordypning fra den første. Det får tiden vise :ooom
Antall ord: 304
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av lighteren »

Hyperborea er forøvrig mest sannsynlig et av Atlantis mange navn og beskrivelser.
hmm, det var nytt for meg. hvor har du lest det?

slik jeg har forstått det så var ikke hyperborea atlantis
da ideologien de representerte ikke passer med atlanternes ideologi.

før kristus så har vi herodotus,homer og et par andre
som prater om hypberborea og hvor landet deres lå.
heraklides plasserte dem bl.a nord for alpene og landet bak det, mens
aristoteles plasserte hyperborea nord for skytia.

mange av de olympiske gudene har også påstander på seg om at de
har røtter fra hyperborea, som f.eks apollon.
han ble beskrevet som en prest fra hyperborea langt oppi nord.
en annen greker, theopompus påstod også at en annen rase hadde
planer om å innvadere hyperborea, og det skal visst ha vært atlanterne.

hyperboreanerne ble ofte også assosiert med keltiske stammer som f.eks
helvetikerne.
hecateaus skrev også at hyperboreanerne hadde en sirkel-tempel på
en av øyene de hadde.
historikere i ettertid har assosiert denne øya med stonehedge.

har også lest om russere som har forsket på dette og noen shamanister
fra siberia som også har uttalt seg om hyperborea.

skal også nevnes at hverken atlantis,lumeria eller hyperborea
ble sett på som "land", men heller imperiumer med forskjellige ideologier
og var mer eller mindre spredd jorda rundt,
men at de likevel var i slekt,bare at folket skilte seg med tiden pg.a uenigheter
slik som europerne som dro til amerika og som nå regner seg selv som amerikanere og
ikke europere lenger.

blavatsky har f.eks en teori på hvor vi kom fra
og hu sier det slik:

første rase:
The first root race was "ethereal", i.e.
they were composed of etheric matter.
They reproduced by dividing like an amoeba.
Earth was still cooling at that time.
The first mountain to arise out of the stormy primeval ocean was Mount Meru.


andre rase:
The second root race lived in Hyperborea.
The second root race was colored golden yellow.
Hyperborea included what is now
Northern Canada, Greenland, Iceland, Scandinavia, Northern Asia and Kamchatka.


tredje rase:
The third root race, the Lemurian,
was black and lived in Lemuria. The esoteric name of Lemuria is Shalmali.
Lemuria, according to Theosophists,
existed in a large part of what is now the Indian Ocean and included also
Australia and in addition extended into the South Pacific Ocean;
its last remnants are the Australian continent, the island of New Guinea,
and the island of Madagascar.


fjerde rase:
The fourth root race, the Atlantean,
according to Theosophy arose approximately 4,500,000 years ago in Africa from
the fourth subrace of the Lemurians in a part of Africa that had been colonized by
that subrace in the area now inhabited by the Ashanti.
Theosophists believe the Atlantean root race was physically progenerated by the Chankshusha Manu.
After they arose in Africa, they left Africa and colonized the continent of Atlantis.


etter det så påstår hun:
Atlanteans eventually migrated to the Americas and Asia. The seven subraces of the Atlantean root race were

the Rmoahal
the Tlavati (Cro-Magnons)
the Toltec (a term which Theosophists use as a synonym for American Indians)
the Turanian
the (original) Semites (e.g., the Phoenicians)
the Akkadians, and
the Mongolian, which migrated to and colonized East Asia.


men de fleste bøker og kilder jeg leser peker på at hyperborea imperiumet
startet langt oppi nord,nærme nordpolen.
men det er ikke mine ord, det er bare hva jeg leser. :- ).
gleder meg til boka di uansett. :- ).

(darwinister:
spar meg, jeg tror ikke på apeteorien deres slik den fremstilles per dags dato.
dere har ikke patent på evolusjon og slik dere tegner tidslinjen for menneskerasen har jeg ingen tro på.

det er ingenting som tilsier at vi er etterkommere av apene og ikke omvendt.
eller for den saksskyld at både vi og apene deler samme stamfar og at apene er heller våre brødre fremfor våre fedre.

eneste evolusjon forteller oss er som Neil deGrasse pleier å si og det er at vi alle er i slekt og et produkt av stjernestøv.
eller som de pleide å si i gamle dager, "children of light". :- )
.

dette er uansett jeditrond sin tråd, så jeg kommer ikke til å starte en debatt om noe som helst her. send heller en PM om hva du ønsker å debattere så skal jeg launche opp en ny tråd som tar for seg emnet. )
Antall ord: 752
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av jeditrond »

Husker ikke hvor jeg leste det i farten, godt mulig jeg tar feil ang. Hyperborea som et annet navn for Atlantis. At Atlantis som kultur og etterhvert imperium hadde kolonier rundt omkring er det liten tvil om og ikke minst oppsto det jo flere med innført atlantisk kultur etter Atlantis sank for siste gang. Viracocha/Kon Tiki/Quetzalcoatl/Ku-kul-kan osv. er betegnelsen på en "gud" som dro rundt i Amerikaene og introduserte kunnskap om jordbruk, matematikk, astronomi m.m. etter en verdensomspennende katastrofe. Atlantis som kultur begynte jo som noe positivt, men etter lang tid kom splittelsene langs de mer åndelig interesserte og de materialistiske og etterhvert militaristiske. Usikker på om "syndefloden" var selvforskyldt eller en naturkatastrofe, men noen var tydeligvis klar over den siden de rakk og flykte i siste liten. Men flere forteller jo at det var to katastrofer før denne som bla. forårsaket at "moderlandet" Atlantis brakk opp i flere deler pga. menneskenes egen feil. Andre gangen var det også selvforskyldt, kraftverkene var feiljustert og laget så store vibrasjoner at ennå flere jordskjelv oppsto og noen flere rester av Atlantis sank. Siste gang er kildene veldig sprikende om hva som var årsaken, noen spekulerer i at atlanterne brukte et pulsvåpen for å skape lokale jordskjelv mot en fiende i Gobiørkenen. Problemet var at pulsen kom tilbake etter å ha gjort kort prosess med Gobikulturen. Har så langt ikke funnet noe bevis for denne påstanden så lar den ligge :)

Og bla. Ramaimperiet i India var jo vel så teknisk avansert som Atlantis mot slutten, men som du skriver hadde de en helt annen innstilling/ideologi enn materialistene i Atlantis.

Ang. forslag til bøker så kan du jo se hva jeg har pløyd igjennom så langt her; http://atlantisbloggen.wordpress.com/20 ... aturliste/ Men kan legge til Charles Berlitz' bok om Atlantis også, den glemte jeg og legge til på listen i sin tid og har ikke fått rotet meg til og oppdatere listen :D
Antall ord: 334
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av lighteren »

takk for boklisten!
er allerede i gang med å laste ned noen av bøkene ;- P.

forresten, jeg glemte helt å spørre i stad, men du nevnte noe med en orb,
del gjerne bildet med oss enten her eller på bloggen hvis du føler for det! :- ).
Antall ord: 46
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av jeditrond »

lighteren skrev:takk for boklisten!
er allerede i gang med å laste ned noen av bøkene ;- P.

forresten, jeg glemte helt å spørre i stad, men du nevnte noe med en orb,
del gjerne bildet med oss enten her eller på bloggen hvis du føler for det! :- ).
Putter det inn her, det er noen av bloggleserne som ikke er fullt så åpne for det paranormale riktig ennå :D

Bilde

Bilde

Akkurat den dagen var det mye rart der ute, disse bildene er fra i fjor, på ekspedisjonen i går fant jeg kun 1 orblignende sak;

Bilde

Det kan være noe rart på linsa mi selvsagt, men jeg tok en rekke bilder etter hverandre og de andre har ingen rariteter. En annen ting er at den ser ut til å henge over den største steinsirkelen akkurat som i første bildet. Kanskje det er stedets "ånd" som sier hei, ikke vet jeg :ooom
Antall ord: 150
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av jeditrond »

Yess! Jeg skriver igjen! over seks hundre ord på en drøy time :D Earth Grid får ligge en stund til, nå skriver jeg om kompisen som ser ut til å være guiden min innen dette og ikke bare en som fascinerer meg fordi jeg er goth :) Paranormal opplevelse? Åja, ingen tvil om det, som nevnt annet sted på para'n dukket Ienpw opp i en annonse for et bands sommerturné, da lo jeg godt :D Og så møtte jeg en nær slektning av Khepri (http://www.ancientegyptonline.co.uk/khepri.html) ute på Istrehågan tidligere i uka, en tordivel. Hva det betyr holder jeg for meg selv littegranne til, men det er i høyeste grad noe positivt 8)

Bilde
Antall ord: 121
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Atlantis - en del av vår fantastiske myteverden

Innlegg av Isan »

Etter å ha lest tråden, tenker jeg:
Her snakker dere om mytenes verden, og så behandler dere mytene som om de var bokstavelig historie. :? Men det er først når en ser på mytestoffet som de mytene det faktisk er, at en kan hente innsikt og visdom fra dem.

Jeg liker å kalle myter en måte å lure seg innpå sannheten bakveien på. De sier noe om menneskesinnet og en god del om hvordan det forholder seg for mennesket med seg sjøl, mellom mennesker og mellom mennesket og omgivelsene fra nært til det store. Og mytene forteller mye om idéverdenen ulike folkegrupper har levd i, og derigjennom får vi indirekte vite noe om levevilkårene deres.

I mange myter - kanskje de fleste - fins det selvfølgelig faktiske historiske fragmenter. Men det er ikke uten videre lett å vite hva som er det faktiske fragmentet, og slett ikke hvordan det skal forstås. For å holde oss til Atlantis: En del folk mener etterhvert at det faktiske elementet her er undergangen, naturkatastrofen, og at man ikke i samme grad skal se på beskrivelsen av hvor Atlantis lå, som det faktiske elementet. Og at man heller ikke skal se på tidsangivelsen som et historisk faktum. Ingen av oss vet vel heller så mye om hva intensjonen var hos grekeren (husker ikke hvem av dem det var) som skrev ned myten. Det er ikke sikkert han la vekt på de ytre, faktiske omstendighetene i det hele tatt. Det kan hende han var opptatt av det moralske, av farene ved å rette for mye oppmerksomhet i feil retning, å bli for opptatt av feil aspekter i verden. I så fall ville jo fysisk plassering på jordkloden, tidsangivelse og katastrofens beskaffenhet og innhold være av underordnet betydning. Og vi kan nok heller ikke vite så mye om hvor mye han som skrev ned myten, sjøl visste om slike ytre fakta.

Så jeg må innrømme at jeg syns det blir mindre interessant når det, slik som i denne tråden, blir lagt hovedsakelig vekt på disse "ytre" "faktaene" som plassering, tidsangivelse, hva katastrofen bestod i, menneskeslag, som om dette skulle være en del av ei historiebok. Da går man så lett glipp av det andre, som kan knytte en myte eller et eventyr til deg og meg ved at elementene i dem symboliserer aspekter som er relevante for oss.
Antall ord: 399
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av lighteren »

at du tolker atlantis som en myte får være din sak, men ikke sannheten.

uansett,
at platons atlantis mest sannsynlig var metaforisk, lærte jeg også på skolen.(som forøvrig bare er en formening og ikke sannhet)
men nå har det seg slik at det som har blitt skrevet om atlantis er en minoritet i forhold til hva som eksisterer av fysiske og geografiske indikasjoner.

så det er opp til en hver person å bestemme hva de selv ønsker å legge vekt på.
selv skal jeg en eller annen gang i fremtiden sette i gang en ekspedisjon og finne poseidons trone.
Antall ord: 102
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av Isan »

Sannsynligvis betyr jo nettopp at man ikke slår fast som en sannhet ;) :)
Antall ord: 13
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av jeditrond »

Det går an å ta til seg begge deler :) Jeg er av den oppfatningen av at Atlantis var en virkelig sivilisasjon, meget teknisk avansert mot slutten, men altfor styrt av det materialistiske. Det siste der er en viktig lærdom å ta med seg, får materialismen styre alene går det ikke særlig bra til slutt. Atlantis gjorde slutt på seg selv, uklart om hvordan, selv om jeg har mine teorier. Grunnen til at jeg tar med så mye om det fysiske Atlantis er at det er mange av de som er interessert i mysterier der ute ikke er så interessert i det rent spirituelle, skal jeg få ut budskapet om lærdommen(e) som er å hente fra dette må jeg skrive for et bredt publikum. Har lagt merke til at de fleste av nyere Atlantisbøker oversatt til norsk retter seg mest mot de som allerede er "troende" og er i new age miljøet, dette vil jeg da gjøre noe med ved å utforske det fysiske såvel som det mer paranormale rundt Atlantis. Forhåpentligvis finner jeg en god balanse for dette etterhvert som skrivingen skrider fremover :D
Antall ord: 191
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av jeditrond »

lighteren skrev:jeg gleder meg sykt, jeditrond!

atlantis,lumeria og hyperborea og generelt tiden før floden
er noe som interesserer meg veldig.

så, hvis det er et emne du sitter fast med så er det bare å nevne det her i tråden, kanskje noen av oss kan hjelpe deg og anbefale noen bøker/kilder, osv. :- ).
Da er det faktisk noe jeg lurer på; gode bøker om skriftspråk? Rongorongoskriften er noe som fascinerer meg f.eks. Den finnes på Påskeøya og så i Indusdalen, noe sier meg at den også kan ha vært grunnlaget for de kinesiske tegnene i sin tid da de s.k. orakelbeina som er noe av det tidligste man har funnet med kinesiske tegn, har tegn som minner om Indusdalens symboler. Det jeg klør meg i hodet over er at hvis det nå er en verdensomspennende sivilisasjon så og si som har påvirket kulturer rundt omkring, hvorfor i all verden er det da såpass mange forskjellige skriftspråk ute og går, selv med noen tusen års utvikling mellom hver "utvandring" fra Atlantis, ville vel ikke skriften forandre seg så mye selv om uttale, grammatikk osv. kan ha forandret seg og blandet seg med språkene som var der fra før av o.l. De egyptiske hieroglyfene f.eks. minner fint lite om rongorongo, de har derimot via kursivformer gitt opphav til dagens hebraisk og antageligvis også arabisk. Men moderne skrift har vi jo nokså god oversikt over, det er de virkelig gamle skrifttegnene som fascinerer meg. I Land of Osiris av Stephen Mehler hevdes det forøvrig at man har funnet mayahieroglyfer i et tempel i Egypt, det ble tatt bilder av det og sendt til en mayasjaman forfatteren kjente til som bekreftet at dette var mayaskrift. Men han greide ikke tyde hva det sto for noe....

Det kan jo selvsagt være slik at rongorongo kommer fra Lemuria og de egyptiske hieroglyfene fra Atlantis sammen med mayahieroglyfene. Mystifistisk er det uansett :D
...Det samme gjør det mystiske skriftspråket deres, rongo­rongo, som står imot alle forsøk på dechiffrering – en samling ukjente tegn som representerer et ukjent språk. For å gjøre mystikken total viser 40–50 av disse tegnene til og med en helt uforklarlig likhet med en annen gåtefull skrift: Indusskriften fra den langt tidligere Induskulturen i dagens Pakistan på den andre ­siden av kloden.
http://natgeo.no/fortidens-mysterier/pa ... mpaign=VDD

Bilde
Antall ord: 414
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av lighteren »

åh glemte helt å svare her, men nei, jeg har dessverre ingen bøker å anbefale, men det du tokk opp ovenfor her synes jeg er meget interessant, så jeg håper du kommer med en update hvis du selv finner ut noe mer!
Antall ord: 42
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Mine paranormale opplevelser ifm. boka mi :)

Innlegg av jeditrond »

lighteren skrev:åh glemte helt å svare her, men nei, jeg har dessverre ingen bøker å anbefale, men det du tokk opp ovenfor her synes jeg er meget interessant, så jeg håper du kommer med en update hvis du selv finner ut noe mer!
Jeg tok kontakt med en klarsynt som synes prosjektet mitt er artig, det eneste hun fikk opp var at alle de gamle skriftspråkene hadde felles opphav, men var blitt tilpasset lokale forhold av disse omreisende lærerne. Så jeg skrev vel det i en liten bisetning eller noe i dagens oppdatering på bloggen, bare formulert litt annerledes :)

Den klarsynte damen tar seg ikke betalt forøvrig, men hun får få et gratiseksemplar av boka når den tid kommer som takk for hjelpen. Har "plaget" henne litt om andre ting også, som f.eks. tallet 42 som dukket opp histen og pisten :D
Antall ord: 148
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !