Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserfå ånder til å slutte

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- få ånder til å slutte

Innlegg av xyrea »

Så jeg er uvitende fordi jeg ikke er enig med deg? Er noe så pinglete at du bare kan lukke døra i trynet på det skal det vel mye til at skaper problemer hvis man lar det gå fritt, og ting man ikke trenger lengre lukker man bare ute? Sånne 'bruk og kast'-metoder er ikke så veldig gjennomtenkt, alt blir mye mindre 'farlig' eller 'fiendtlig' hvis man viser litt høflighet uten at man MÅ.

Og hvis du tror at å bruke verdensbildet til ei fantasybok ELLER å drive med kaosmagi garanterer noe som helst om å ikke følge boka er jeg redd jeg er uvitende om dette også.

Ehh, åja.. kanskje vi skulle lage en ny tråd om portaler eller noe og slutte å okkupere denne.

EDIT: Har mekka en ny tråd og forandra litt her, jeg var overtrøtt + slem :(
Antall ord: 144
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- få ånder til å slutte

Innlegg av Visenda »

Jeg har lest om mange som ha dødd fordi de ikke har brukt redningsvest, men ingen som har dødd fordi de ikke fulgte andres regler i det spirituelle. Å behandle noe med respekt er en ting, å si at det må gjøres slik, ellers går det galt, er noe annet. Dette var ikke et personangrep på deg, så jeg skjønner ikke hvorfor du tar det slik.
Antall ord: 69
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- få ånder til å slutte

Innlegg av Nephandi »

Til: Xyrea
Så jeg er uvitende fordi jeg ikke er enig med deg? Er noe så pinglete at du bare kan lukke døra i trynet på det skal det vel mye til at skaper problemer hvis man lar det gå fritt, og ting man ikke trenger lengre lukker man bare ute? Sånne 'bruk og kast'-metoder er ikke så veldig gjennomtenkt, alt blir mye mindre 'farlig' eller 'fiendtlig' hvis man viser litt høflighet uten at man MÅ.
Nei du er uvitende på grunn av resten av hva du sier i denne paragrafen. For det første så står som oftest ikke en ånd og venter vet åpningen på å komme inn, hvis man kommuniserer med en ånd så selvfølgelig så avslutter man det på en fin måte. Men her er saken når jeg skravler med naboen, etter at vi har sagt hade så lukker jeg igjen døren min så andre ikke bare kan vandre rett inn, og det er ikke å være uhøflig. Hva får deg til å tro at jeg sier at man bare skal forkaste den ånden man snakker med, det har jeg aldri sagt, jeg har sagt er at etter man er ferdig med å kommunisere med denne ånden så bør man lukke døren etter seg. Nå trekk pusten dypt og faktisk les hva jeg skriver og ikke legg til meninger jeg ikke har. Det jeg sa var ikke at man skulle buke og kaste ånder, men at portalen som er din magiske skapning trenger du ikke holde åpen mer enn nødvendig fordi det vil tappe deg for krefter.

Nå til hvorfor du er uvitende, du vet tydeligvis lite om ånder. Faren er ikke at en diger ånd skal hoppe på deg og skade deg så mektige ånder har som oftest null interesse av mennesker på godt eller vondt, faren er at du får mindre ånder på besøk som kan tappe deg for energi eller gjøre ugagn i huset eller skremme folk. Akkurat som at grunnen til at jeg lukker døren etter at naboen har gått er ikke at jeg tror tyve innbruddstyver står klar til å kaste seg inn, tross alt de kommer inn om de vil, men for å ikke gjøre det lett for noen å bare løpe inn å stjele noe, for å forhindre at naboens barnebarn vandrer inn i leiligheten og roter eller at noen ser meg når jeg om kvelden liker å gå rundt i mitt eget hus splitt naken. Vil mindre ånder skade deg alvorlig, nei, men det betyr ikke at de nødvendig vis er så kjekke å ha løpende rundt i huset akkurat som at jeg er ikke redd for naboens fem år gamle barnebarn, men jeg vil ikke ha ham inn her i tide og utide.
Og hvis du tror at å bruke verdensbildet til ei fantasybok ELLER å drive med kaosmagi garanterer noe som helst om å ikke følge boka er jeg redd jeg er uvitende om dette også.
Ja faktisk å drive med Kaos Magi er å ikke følge boka, det er litt av poenget så kanskje du burde lære deg litt om hva Kaos Magi er før du uttaler deg.
Ehh, åja.. kanskje vi skulle lage en ny tråd om portaler eller noe og slutte å okkupere denne.

EDIT: Har mekka en ny tråd og forandra litt her, jeg var overtrøtt + slem :(
Gi meg en link til tråden din så skal jeg ta en titt på den.

Til: Visenda
Jeg har lest om mange som ha dødd fordi de ikke har brukt redningsvest, men ingen som har dødd fordi de ikke fulgte andres regler i det spirituelle.
Så det å dø er den eneste faren du kan se for deg? Det er ikke mange som har dødd av forkjølelse hvis man er sånn noenlunde sunn og frisk fra før, jeg vil allikevel anbefale folk å holde seg varme og passe på helsa når de bli forkjølet. Jeg har beskrevet over de mest vanlige problemene med å ikke være forsiktig med det spirituelle og hvis man synes det over er helt greit så for all del la alt stå åpent og sett et alle er velkommen skilt på døren, men når jeg gir råd til en nybegynner så mener jeg at slike problemer er best unngått.
Å behandle noe med respekt er en ting, å si at det må gjøres slik, ellers går det galt, er noe annet. Dette var ikke et personangrep på deg, så jeg skjønner ikke hvorfor du tar det slik.
Jeg skal huske på det neste gang noen spør meg om de bør bruke refleks i trafikken, man må aldri si at man bør gjøre noe ellers går det galt for det er forferdelig. Jeg ser ikke posten din som et personangrep, hvorfor skulle jeg det, jeg ser den som lite innsiktsfull.
Antall ord: 831
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- få ånder til å slutte

Innlegg av Visenda »

Du svarer på en måte som virker som du tok det som det, fordi du svarer personangrep selv, som "lite innsiktsfull" når du ikke vet hvor mye innsikt jeg har i emnet, samt "kanskje du burde lære deg litt om hva Kaos Magi er før du uttaler deg" til en som faktisk kan en god del om både kaosmagi og det å jobbe med mindre trivelige ånder (xyrea).

Grunnen til at jeg tok eksempelet med å dø, var fordi du tok opp redningsvester. Det samme gjelder vel reflekser. Jeg burde nok ikke ha svart på emnet, men jeg gjorde det fordi jeg bare måtte fordi du her operer med en tone som er litt "jeg vet alt og du ingen ting".

Å anbefale er en ting, å påstå at det andre gjør er helt åt skogen er en annen.
Antall ord: 143
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- få ånder til å slutte

Innlegg av Nephandi »

Du svarer på en måte som virker som du tok det som det, fordi du svarer personangrep selv, som "lite innsiktsfull" når du ikke vet hvor mye innsikt jeg har i emnet, samt "kanskje du burde lære deg litt om hva Kaos Magi er før du uttaler deg" til en som faktisk kan en god del om både kaosmagi og det å jobbe med mindre trivelige ånder (xyrea).
Jeg vet ikke hvor mye innsikt du har nei, men jeg vet hvor mye du har vist i postene dine på denne tråden og det er lite. Hvis du kan disse tingene vis det. Jeg tar meg ikke nær av hva du sier, men jeg er ikke kjent for å være den mest diplomatiske når noen kommer med det jeg ser som tull, det virker derimot som om du tar deg veldig nær av ting her men det kan jo være at jeg misforstår deg på det.
Grunnen til at jeg tok eksempelet med å dø, var fordi du tok opp redningsvester. Det samme gjelder vel reflekser. Jeg burde nok ikke ha svart på emnet, men jeg gjorde det fordi jeg bare måtte fordi du her operer med en tone som er litt "jeg vet alt og du ingen ting".
Nei jeg vet ikke alt, men når noen spør om råd på en tråd så vil jeg gi råd ut i fra min erfaring og ut i fra erfaringen til de aller fleste jeg kjenner som driver med det samme og jeg har ikke en unnskyld at jeg eksisterer holdning til det, hvis det plager deg så beklager jeg, men det er nå hvordan ting er. Jeg vil argumentere for mine synspunkter så får du argumentere for dine og hvis du mener at det er å ha en holdning av at jeg vet alt og du vet ingenting så ville jeg kanskje ha sett på din egen usikkerhet og brukt litt tid på å bearbeide den enn å kaste den bort på internett debatter. Her er en ide, hva om du gir OP råd om hvordan du mener problemet bør løses eller hva det kan være isteden for å ta deg nær av at andre uttrykker meninger som ikke stemmer overens med dine?
Å anbefale er en ting, å påstå at det andre gjør er helt åt skogen er en annen.
Som jeg har sagt om det fungerer for deg så flott, men det er ikke hva jeg vil anbefale og det forebeholder jeg meg retten til å si samme hvor krakilsk du nå måtte bli av å høre det.
Antall ord: 445
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- få ånder til å slutte

Innlegg av xyrea »

Nephandi, skjønner du hva 'uenig' betyr? At noen mener noe annet eller ser ting annerledes enn deg betyr ikke nødvendigvis at de er dumme eller uvitende. Ting SER bare annerledes ut for dem ut i fra hvem de er og hva de har av erfaringer.

At vi ser på hvordan for eksempel ånder oppfører seg på forskjellige måter kan for jo komme av at det virker som du ikke gidder å vise normal høflighet, både når det gjelder mennesker og annet. Hvis alle her inne droppa "å være diplomatiske" som du så fint kaller det, ville forumet sett helt annerledes ut, men de fleste av oss prøver faktisk å ikke ergre andre det meste av tiden.

Jeg vil gjerne diskutere med deg og tviler ikke på at du kan mye men kan du være så snill å kutte ned på drittslenginga... det er ikke det at jeg bryr meg så forferdelig om at noen beskylder meg for å drive med tull eller hva det nå var, akkurat det har jeg hørt før og kommer antagelig til å høre igjen, men mange liker ikke å se den typen diskusjoner og langt mindre bli med i dem. Og jeg vil faktisk høre hva andre har å si, selv om de er totalt uenige med meg.. det er litt derfor jeg gidder å skrive noe på forumet i det hele tatt.
Antall ord: 233
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- få ånder til å slutte

Innlegg av Nephandi »

Nephandi, skjønner du hva 'uenig' betyr? At noen mener noe annet eller ser ting annerledes enn deg betyr ikke nødvendigvis at de er dumme eller uvitende. Ting SER bare annerledes ut for dem ut i fra hvem de er og hva de har av erfaringer.
Ja du jeg vet hva uenig betyr, og nei selvfølgelig betyr ikke det at den andre parten er uvitende eller dum, men når den andre parten faktisk kommer med uvitende påstander så er disse uttalelsene ignorante enten man er i en debatt eller ikke. Det er ikke Visenda jeg kaller uvitende det er utalelsene hans/hennes.
At vi ser på hvordan for eksempel ånder oppfører seg på forskjellige måter kan for jo komme av at det virker som du ikke gidder å vise normal høflighet, både når det gjelder mennesker og annet. Hvis alle her inne droppa "å være diplomatiske" som du så fint kaller det, ville forumet sett helt annerledes ut, men de fleste av oss prøver faktisk å ikke ergre andre det meste av tiden.
Så det å ikke la en dør stå åpen så hvem som helst kan vandre inn er å ikke vise normal høvelighet? Igjen les det jeg skrev, selvfølgelig skal man ikke smelle døren igjen på den man snakker med og det har jeg heller ikke sagt, jeg har sagt at når samtalen er ferdig så lukker man igjen døren.

Når det gjelder å være diplomatisk mot mennesker så bør vel kanskje både du og Visenda feie for deres egen dør før du hakker på andre, sånn hvis du ikke vil fremstå hyklerisk.
Jeg vil gjerne diskutere med deg og tviler ikke på at du kan mye men kan du være så snill å kutte ned på drittslenginga... det er ikke det at jeg bryr meg så forferdelig om at noen beskylder meg for å drive med tull eller hva det nå var, akkurat det har jeg hørt før og kommer antagelig til å høre igjen, men mange liker ikke å se den typen diskusjoner og langt mindre bli med i dem. Og jeg vil faktisk høre hva andre har å si, selv om de er totalt uenige med meg.. det er litt derfor jeg gidder å skrive noe på forumet i det hele tatt.
Hvis du har et problem med hva jeg skriver så ta det opp med moderatorene. Jeg vil gjerne diskutere med deg men du vil nok finne at både jeg og andre reagerer bedre når ikke motparten oppfører seg som en bedrevitende lærer som er oppe med pekefingeren og heller faktisk diskuterer temaet det gjelder. Du vet hvis du vil ha respekt på et forum så kan du jo prøve å gi det først.
Antall ord: 472
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- få ånder til å slutte

Innlegg av Heksepusen »

Etter å ha lest tråden nøye og grundig ser jeg at den har sporet litt av her og ligger på grensen til personangrep. Jeg ber dere vennligst holde dere til saken flere slike og jeg vil fjeren tråden og rydde den og i værste fall dele ut advarsler.
ris og ros tas på pm til meg.
MVh
Mod Heksepusen.
Antall ord: 62
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links