Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserIntime ånder (II)

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Intime ånder (II)

Innlegg av Arven »

Nei jeg husker ikke navnet dessverre. Vi hadde om det på skolen. Legen vet helt sikkert hva det heter. Skjønner at du blir bekymret men alt må jo være bedre enn å ha det sånn som du har det nå !?. medisinske tilstander kan man jo ofte gjøre noe med og det ligger mye lindring i å vite hva som skjer også. Skriv ned hvordan du har det og hva du opplever og ta med til legen. Da kan du enten la h*n lese det eller ha det som støttelapp. Jeg gjorde det en gang og det hjalp meg mye.
Leger har stor forståelse for at temaer kan være pinlige og har som regel sett og hørt det meste.
Lykke til !
Antall ord: 127
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joline

- - Intime ånder (II)

Innlegg av Joline »

Arven skrev:Nei jeg husker ikke navnet dessverre. Vi hadde om det på skolen. Legen vet helt sikkert hva det heter. Skjønner at du blir bekymret men alt må jo være bedre enn å ha det sånn som du har det nå !?. medisinske tilstander kan man jo ofte gjøre noe med og det ligger mye lindring i å vite hva som skjer også. Skriv ned hvordan du har det og hva du opplever og ta med til legen. Da kan du enten la h*n lese det eller ha det som støttelapp. Jeg gjorde det en gang og det hjalp meg mye.
Leger har stor forståelse for at temaer kan være pinlige og har som regel sett og hørt det meste.
Lykke til !
Tusentakk for hjelpen! :) Men ang. det seksuelle... hvis det var en skade eller sykdom i hjernen og nervesystemet som gjorde det, ville jeg ikke hatt det slik store deler av tiden, og ikke bare når jeg legger meg ned og har alle de andre symptomene i tillegg (kald vind, kjenner at noe stryker på meg, hjertebank)? Jeg skal iallfall ta meg en tur til legen uansett, må krysse ut det som kan krysses ut. Og så får jeg evnetuelt komme tilbake til den åndelige hypotesen.
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Intime ånder (II)

Innlegg av Asbjørn »

Jepp, lege / spesialist først, og om de ikke er i stand til å finne noen "merkelapp" - da får man eventuelt vurdere det åndelige aspekt.

Men snakk med legen, legg frem problemene.
De fleste leger har vært borti det meste, enten ovenfor pasienter, eller på skole / kurs.
Og om legen ikke skjønner bæret, - vil jeg anbefale å få snakke med en nevrolog.

Håper du finner utav dette....

A
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joline

- Intime ånder (II)

Innlegg av Joline »

Frem til jeg får legetime og eventuelt utredning i forhold til dette, håper jeg at de som har opplevd lignende som jeg har opplevd skriver det i denne tråden. Hadde blitt veldig glad for dette.
At jeg har hatt åndelige besøk tviler jeg nemlig ikke på, selv om dette åndelige besøket muligens ikke skal ha "skylda" for alle av symptomene mine :)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Intime ånder (II)

Innlegg av Bearchild »

Tar fram denne igjen jeg. :)
Så du hadde skrevet i en annen tråd at du kanskje følte deg litt mistrodd.. men håper ikke det var rettet mot svarene du har fått her? Jeg kan ihvertfall med hånden på hjertet si at jeg ikke mistror deg eller på noe vis synes du er "dum", og jeg har heller ikke fått inntrykk av at andre her mener det.. Bare for å ha avklart dèt liksom. :D

Jeg synes tvert om det er flott at du våger å ta opp slike temaer! At jeg/ vi ikke har noen god forklaring på det du opplever er jo at dette er ganske "fremmed", noe folk ikke snakker villig og ofte om. Og det er jo ikke ensbetydende med at det ikke er et reellt problem som også andre sliter med? ;)

Samtidig synes jeg det er viktig å ha medisinske årsaker som et alternativ når det gjelder ting som påvirker en fysisk i hverdagen, men det har jo alt blitt understreket. For å se litt bredt på det; andre med tilsvarende opplevelser som faktisk har en sykdom søker opp denne tråden på nettet og "slår seg til ro" med at det "bare" er spøkelser når det de egentlig trenger er utredning og kanskje medisinsk behandling..

Håper uansett du finner ut av dette og at du holder oss oppdatert! :)
Antall ord: 233
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Snowman82
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 29 Jun 2010 16:10
13

- Intime ånder (II)

Innlegg av Snowman82 »

Heisann, jeg bare lurer , får du akkurat samme opplevelse hvis du overnatter andre plasser? Hos vennine , eller et
hotell ? 8)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joline

- - Intime ånder (II)

Innlegg av Joline »

Bearchild skrev:Tar fram denne igjen jeg. :)
Så du hadde skrevet i en annen tråd at du kanskje følte deg litt mistrodd.. men håper ikke det var rettet mot svarene du har fått her? Jeg kan ihvertfall med hånden på hjertet si at jeg ikke mistror deg eller på noe vis synes du er "dum", og jeg har heller ikke fått inntrykk av at andre her mener det.. Bare for å ha avklart dèt liksom. :D

Jeg synes tvert om det er flott at du våger å ta opp slike temaer! At jeg/ vi ikke har noen god forklaring på det du opplever er jo at dette er ganske "fremmed", noe folk ikke snakker villig og ofte om. Og det er jo ikke ensbetydende med at det ikke er et reellt problem som også andre sliter med? ;)

Samtidig synes jeg det er viktig å ha medisinske årsaker som et alternativ når det gjelder ting som påvirker en fysisk i hverdagen, men det har jo alt blitt understreket. For å se litt bredt på det; andre med tilsvarende opplevelser som faktisk har en sykdom søker opp denne tråden på nettet og "slår seg til ro" med at det "bare" er spøkelser når det de egentlig trenger er utredning og kanskje medisinsk behandling..

Håper uansett du finner ut av dette og at du holder oss oppdatert! :)
Hei og takk! :)
Neida jeg kjenner ikke på noen vonde følelser i forhold til de svarene jeg fikk av deg og andre i tråden her. tvert i mot er jeg veldig takknemlig for i det hele tatt å få respons, og for at det blir foreslått andre forklaringer på det jeg opplever enn det jeg første tenkte på. Jeg er helt enig med deg og de andre i at mange av de symptomene jeg opplever, bør utelukkes om de kan ha en fysisk årsak. :)

Det jeg skrev i den andre tråden til Nephandi om at man føler seg litt dum etc, har med temaet å gjøre og det særlig når andre ikke helt kan sette seg inn i hva en prøver å beskrive (for hvordan kan man egentlig det, uten å ha kjent det på kroppen selv he he). Jeg kan godt tenke meg at jeg hadde kommet med de samme forslagene til forklaring selv, hadde jeg sittet på den andre siden og ikke opplevd det som jeg opplever. Så jeg tok ikke kommentarene deres som nedlatende eller å bli mistrodd, men litt frustrert, ja det ble jeg jo da jeg hadde håper noen kjente seg igjen ;)

Jeg har googlet masse og finner historier som ligner en del på mine - bare av noe mer voldsom karakter. Men det virker som at dette er (naturlig nok) veldig tabu...
I ettertid har jeg tenkt og tenkt, prøvd å legge alle tanker om "ånder" til side og bare analysere symptomene. Men jeg kommer bare ikke bort i bra at det føles så sterkt som at dette er noe som "noen" gjør mot meg bevisst. Den kalde "pusten" mot ansiktet, trykket oppå kroppen min når jeg ligget som om jeg blir presset ned i madrassen og selvsagt disse berøringene da. Det er ikke diffuse berøringer, det er som om noen tar på meg med fingrer :?
Men, legetime har jeg uansett bestillt.
Antall ord: 564

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joline

- - Intime ånder (II)

Innlegg av Joline »

Snowman82 skrev:Heisann, jeg bare lurer , får du akkurat samme opplevelse hvis du overnatter andre plasser? Hos vennine , eller et
hotell ? 8)
Ja, dessverre. Hadde håpet at det jeg opplever hadde vært knyttet til stedet her, men det følger meg. Jeg har hatt flere medium her, og begge sier at denne energien (mannen) har hengt seg på meg og er motvillig til å gi slipp.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Intime ånder (II)

Innlegg av Arven »

Jeg satt å leste svaret ditt her og tenkte at "jeg håper hun blir kvitt problemet sitt snart" og fikk umiddelbart en beskjed om at jeg skal be deg kontakte en prest. Ordet "velsigne" står klart. Følelsen er så sterk at jeg gjør som jeg får beskjed om :mozilla_smile:
Antall ord: 54
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Snowman82
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 29 Jun 2010 16:10
13

- - - Intime ånder (II)

Innlegg av Snowman82 »

[mq][/mq]
Joline skrev:
Snowman82 skrev:Heisann, jeg bare lurer , får du akkurat samme opplevelse hvis du overnatter andre plasser? Hos vennine , eller et
hotell ? 8)
Ja, dessverre. Hadde håpet at det jeg opplever hadde vært knyttet til stedet her, men det følger meg. Jeg har hatt flere medium her, og begge sier at denne energien (mannen) har hengt seg på meg og er motvillig til å gi slipp.

Huff , det hørtes ikke bra ut , jeg håper også at du blir kvitt problemet ditt snart , prøv også tipset til arven :)
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joline

- - Intime ånder (II)

Innlegg av Joline »

Arven skrev:Jeg satt å leste svaret ditt her og tenkte at "jeg håper hun blir kvitt problemet sitt snart" og fikk umiddelbart en beskjed om at jeg skal be deg kontakte en prest. Ordet "velsigne" står klart. Følelsen er så sterk at jeg gjør som jeg får beskjed om :mozilla_smile:
Oæææ, jeg fikk skikkelig frysninger da jeg leste dette her! Dels sikkert fordi jeg har tenkt tanken selv for en stund siden, at det kanskje burde kommet en prest hit. :o Men gjør prester slik i dag tro?

Hva får du følelse av er her hos meg, er det en avdød eller er det et vesen av noe slag? Jeg tenker, siden du nevner akkurat prest og ikke et medium?
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Intime ånder (II)

Innlegg av Arven »

Jeg vet ikke, helt ærlig talt. Jeg bare satt å tenkte på deg, at jeg syns det høres så ekkelt ut det du opplever og så ønsket jeg at du skulle komme ut av det og da fikk jeg bare beskjed. Har ingen formening om hva som er hos deg eller om en prest kan hjelpe, men når jeg får beskjeder fra den andre siden, så har jeg lært meg til å lytte og følge det jeg får.
Jeg lot være å skrive noe med èn gang og slo av pc`n for å legge meg, men følelsen ble bare sterkere og så så jeg ordet "velsigne", så da sa jeg javel :mozilla_smile: , og koblet meg på igjen og skrev det jeg fikk beskjed om.
En prest kan ihvertfall lytte konfidensielt og velsigne deg og stedet der du bor. kan jo være verdt et forsøk siden du selv har tenkt på det også
Antall ord: 160
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joline

- - Intime ånder (II)

Innlegg av Joline »

Arven skrev:Jeg vet ikke, helt ærlig talt. Jeg bare satt å tenkte på deg, at jeg syns det høres så ekkelt ut det du opplever og så ønsket jeg at du skulle komme ut av det og da fikk jeg bare beskjed. Har ingen formening om hva som er hos deg eller om en prest kan hjelpe, men når jeg får beskjeder fra den andre siden, så har jeg lært meg til å lytte og følge det jeg får.
Jeg lot være å skrive noe med èn gang og slo av pc`n for å legge meg, men følelsen ble bare sterkere og så så jeg ordet "velsigne", så da sa jeg javel :mozilla_smile: , og koblet meg på igjen og skrev det jeg fikk beskjed om.
En prest kan ihvertfall lytte konfidensielt og velsigne deg og stedet der du bor. kan jo være verdt et forsøk siden du selv har tenkt på det også
Så fantastisk fin beskjed å få for å formidle da, og tusen takk for at du valgte å logge deg på igjen for å gi meg den beskjeden! Så snill du er :) Da må det jo være noe i det tenker jeg...og ikke nødvendigvis bare noe galt med koblingene i hjernen min he he (kan jo være begge deler så klart men) :)
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Intime ånder (II)

Innlegg av Arven »

Bare hyggelig :mozilla_smile: . Jeg har opplevd mange ganger at det lønner seg å følge de beskjedene jeg får så jeg håper du får hjelp til å få være i fred !
Antall ord: 35
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Intime ånder (II)

Innlegg av Asbjørn »

I noen tilfeller vil det å hjelpe en sjel videre, faktisk fungere bedre for en prest, enn for en "heks".

Og forklaringen er ikke så vanskelig som man skulle tro ;
Dersom den som er der ( og ikke har kommet seg videre ), vil lettere akseptere at en prest velsigner huset, og ber ånden / sjelen reise videre - eller " gå til Gud" . .

Dersom en som ikke er kristen kommer der og mumler sine ritualer, - og attpåtil kaller seg en heks, vi det i et slikt tilfelle kunne medføre protester fra den som er igjen, og kan i noen tilfeller faktisk øke "bråket".
Det kommer helt an på situasjon, ( noen ganger klarer ikke presten å gjøre noe heller )...

Det viktigste er uansett at man viser respekt for den som ikke har kommet seg videre, og gjerne viser litt av veien videre ( lyset )...

Det kan og være andre ting som skal frem , før vedkommende vil gi slipp, - derfor bør også intuisjon / evner være åpne, slik at man kan formidle det som evt kommer ...

A
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links