Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserKullsvarte øyne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 18 Okt 2006 21:03
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Kullsvarte øyne

Innlegg av Cara90 »

Dette hendte med søsteren min og faren hennes, før jeg var født.

Jeg og søsteren har ikke samma far.. Men en dag når mamma og han hadde fest hjemme hos seg selv, gikk han bare en liten tur på kjøkkenet.. Mamma kom litt etter, og når hun ser på han står han med ryggen til henne og sier "Jeg hater deg, jeg skal drepe deg. Jeg hater deg, jeg skal drepe deg."

- Hva er det du sier for noe? - sier mamma og går rundt for å stå face2face med han. Da er han helt kullsvart i øynene, sånn man bare ser på skrekkfilmer når de får sånt ondt fjes, så mamma klapper til han så han kommer til seg selv. Da forklarer mamma hendelsen til han, men får bare ett "Pfft, har jeg vel ikke" tilbake..

En annen hendelse var med søstra mi.
Alltid når mamma satt i telefonen, fra hun tok den til hun la på, hoppa søstern alltid i sofaen med knytta never som kullsvarte øyne. Og hun slutta ikke før mamma la på. Da var alt helt normalt, og søstern satt plutselig tolig og lekte. Da var hun vel rundt 5-årsalderen eller noe..

Også var jeg i begravelse for ikke så lenge siden.. Og da stefaren min skulle være med å bære ut kista, snur han seg helt randomly og ser å søstern, da har hun det samme fjeset. Kullsvarte øyne og grovt ondt uttrykk. Også snur han seg tilbake for kista hang fast i dørkarmen eller noe, også snur han seg til søstern igjen.. Da var hun helt normal igjen..



Er det noen som har vært med på en sånn hendelse eller vet om noen som har vært med på det?
Antall ord: 310
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheDrawer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 04 Okt 2009 21:20
14
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Brønnøysund

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av TheDrawer »

omg dette var jo skummelt D: høres ut som de er blitt besatt av en slags djevelting, og det er det eneste forklarlige som jeg kommer på. ellers har jeg ikke hørt om noen sånne hendelser som er skjedd på ordentlig før.. uff
Antall ord: 47
Jeg tror så lett på det ukjente...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TwoSideSun
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 28 Jan 2010 23:20
14
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Halden

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av TwoSideSun »

Eller, så er dette bare oppfunnet D:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av Metodisten »

Det er lett og bare si dette er tull f.eks cara, men jeg syns du fortjener og få det utgangspunktet og bli trodd uten dermed sagt att vi kan forklare dette her.

Kullsvarte øyne på den måten har jeg hørt om når folk er besatt av ondskap. Ikke nødvendigvis av en ånd, men folk som er besatt av hevntanker f.eks.
Siden jeg ikke kan si mere og ikke vet hva dette kan være vil jeg bare si jeg håper du ikke opplever mere skummle ting ?
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 18 Okt 2006 21:03
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av Cara90 »

Dette er ikke påfunn, eller ville tanker, bare for å få lagt det ut på bordet..

Stefaren min visste ikke om de tidligere hendelsene, før han selv så det i begravelsen.
Og to dager etterpå sa han det til meg mens mamma var på do, og jeg sa bare "Åja, har det begynt igjen nå?!.."

Og når mamma kom ut sa jeg til henne at han hadde sett noe den dagen, hun lurte på hva det var.. Og da fortalte han det, og responsen hun ga var at hun holdt seg over hjertet, satt seg fortvila ned og sa "Ånei! Ikke det helvete der igjen!?"
Antall ord: 107
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av DamageDone »

Sett på Supernatural?
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 18 Okt 2006 21:03
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av Cara90 »

Greit for meg at dere ikke tror meg, men dette er faktisk sant.

Jeg prøver bare å få hjelp, ikke oppmerksomhet.
Antall ord: 21
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av Gjest »

Synes det er temmelig umodent å avfeie folk og stemple historien som en ren løgn.
Slike ting finnes, og bør taes på alvor.
trodde nå det var en grund til at folk er inne på Paranormal-sidene ??
Hva er det som får folk til å tro på spøkelser og ånder, og samtidig nermest benekte at det finnes ondskap som besetter mennesker.?
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spiritmaster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 19 Feb 2010 01:01
14

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av spiritmaster »

Cara90 skrev:Dette hendte med søsteren min og faren hennes, før jeg var født.

Jeg og søsteren har ikke samma far.. Men en dag når mamma og han hadde fest hjemme hos seg selv, gikk han bare en liten tur på kjøkkenet.. Mamma kom litt etter, og når hun ser på han står han med ryggen til henne og sier "Jeg hater deg, jeg skal drepe deg. Jeg hater deg, jeg skal drepe deg."

- Hva er det du sier for noe? - sier mamma og går rundt for å stå face2face med han. Da er han helt kullsvart i øynene, sånn man bare ser på skrekkfilmer når de får sånt ondt fjes, så mamma klapper til han så han kommer til seg selv. Da forklarer mamma hendelsen til han, men får bare ett "Pfft, har jeg vel ikke" tilbake..

En annen hendelse var med søstra mi.
Alltid når mamma satt i telefonen, fra hun tok den til hun la på, hoppa søstern alltid i sofaen med knytta never som kullsvarte øyne. Og hun slutta ikke før mamma la på. Da var alt helt normalt, og søstern satt plutselig tolig og lekte. Da var hun vel rundt 5-årsalderen eller noe..

Også var jeg i begravelse for ikke så lenge siden.. Og da stefaren min skulle være med å bære ut kista, snur han seg helt randomly og ser å søstern, da har hun det samme fjeset. Kullsvarte øyne og grovt ondt uttrykk. Også snur han seg tilbake for kista hang fast i dørkarmen eller noe, også snur han seg til søstern igjen.. Da var hun helt normal igjen..



Er det noen som har vært med på en sånn hendelse eller vet om noen som har vært med på det?
Jeg ser at noen er skeptiske til det du har skrevet, men dette kan høres ut som noe ja.
Siden øynene ble svart er det nok ikke en psykisk lidelse. Jeg vil anbefalle deg å kontakte en prest å fortelle om dette. En prest kan hjelpe deg, evt en ånde utdrivelse fra en prest(dette er ikke altid risiko fritt.) Siden det kan skade menneske psykisk og personen kan bli rar etter en ånde utdrivelse, men det er sjeldent har jeg hørt.
En ånde utdrivelse må utføres av en ekspert på det, og jeg vil tro at en prest kanskje kjenner en eller har nok kunskaper til å gjøre dette.

Jeg har ikke hørt om en ånd som har besatt et menneske og skadet noen mer en med trusler, men det kan jo hende at den taper masse energi fra "hosten" da den tar over. Og når vi er vant til fri vilje er det nok ikke morsomt å finne ut at du når som helst kan miste kontrollen og bli en annen.
Men muligheten for å skade noen er nok der. Så jeg anbefaller at du tar kontakt med en prest så fort du kan.
Antall ord: 510

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av Gjest »

dE PRESTENE SOM ER SPESIALTRENT I ÅNDE-UTDRIVELSE, FINNER DU I FLERE AV DE MANGE KATOLSKE JIRKENE RUNDT OM I LANDET, ELLER KLOSTERE, FOR DE SOM ER HELDIGE Å HA NOE SLIKT I NÆRHETEN. vær obs på at vanlige prester fra statskirkene og menigheter, vanligvis IKKE er trent til dette. Ikke bland inn en utenforstående prest til å forsøke ånde-utdrivelse, det kan være til fare for både prest og ( den besatte).
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av Isan »

Besettelse tror jeg ikke dere skal tro på. Uansett hva slags tilstand dette evt. måtte være, er besettelse ikke sannsynlig - og neppe noen alvorlig psykisk lidelse, heller. Det er ingen ting som tyder på at besettelse noen gang har funnet sted.

Måtte bare si dette så Cara90 ikke skal narres opp i stry.
Antall ord: 56
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av Gjest »

Bare fordi besettelse ikke er en tilstand DU tror på, så bør du strengt tatt ikke si at å nevne muligheten, er å narre folk opp i stry. Ærlig-talt! Skal jeg da si at folk er fullstendig på jordet fordi de tror på romvesner og UFO-er?? Fordi om ikke JEG tror på det, så har jeg da ingen rett til å si at det ikke finnes, og/eller at vedkommede lyver.
Som en GOD forklaring, så kan jeg si deg at djevelen faktisk finnes Inni oss mennesker, og for eksempel at noen forfølger en de er forelsket i , selv om vedkommede ikke er interressert, også er Besettelse, og dermed bevis på at sådan finnes!! Sjalusi er besettelse, og folk har drept i sjalusi. Hvor mange typer besettelse som finnes, er ikke lett å si, men det finnes, så absolutt!!
Djevelskap trenger ikke "sveve" rundt deg, for å eksistere. djevelskap og godhet, finnes naturlig i oss mennesker. Og hendelser/opplevelser kan trigge frem det dårlige eller gode i oss.
som i det sistnevnte tilfellet, en begravelse. Ikke påstå at ting er tull, før du veit hva du snakker om. Til og med hypokondere, er et eksempel på besettelse. de er besatt av virus og sykdommer...f eksempel.
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av Isan »

Tonette skrev:Som en GOD forklaring, så kan jeg si deg at djevelen faktisk finnes Inni oss mennesker, og for eksempel at noen forfølger en de er forelsket i , selv om vedkommede ikke er interressert, også er Besettelse, og dermed bevis på at sådan finnes!! Sjalusi er besettelse, og folk har drept i sjalusi. Hvor mange typer besettelse som finnes, er ikke lett å si, men det finnes, så absolutt!!
Ja, når du legger slike ting i ordet besettelse, så er jeg helt enig med deg i at besettelse finnes. Jeg burde vel gjort tydeligere at pga de foregående innleggene oppfattet jeg denne gangen besettelse i betydningen av at noen skulle være besatt av "en ytre ånd", om vi kan kalle det det. Og nei, noen _slik_ besettelse tror jeg ikke på. Skulle ånder finnes i en eller annen form, er jeg overbevist om at det fungerer litt annerledes.

Grunnen til at jeg kom med dette innspillet, er at det er altfor mange stygge eksempler på at de som skal drive ut slike ånder, eller miljøene de tilhører, og som tror på åndebesettelse, så lett kan få makt over den man mener er besatt, og at konsekvensene av det er langt mer skadelige og farlige. Det kan være fysiske maktovergrep, men vel så ofte psykiske maktovergrep. Rått og stygt maktmisbruk kaller jeg slikt. Og at folk skal risikere å ta kontakt med slike personer og miljøer, finner jeg grunn til å advare mot.

Alt det pratet om en ytre djevel har forårsaket mye mer ondt i verden enn denne kraften noen sinne sjøl ville ha vært i stand til å frambringe! Besettelsen av idéen om djevlebesettèlse er kanskje en av de mørkeste?
Djevelskap trenger ikke "sveve" rundt deg, for å eksistere. djevelskap og godhet, finnes naturlig i oss mennesker. Og hendelser/opplevelser kan trigge frem det dårlige eller gode i oss.
Definitivt.

Jeg bør kanskje legge til, bare for å presisere, at jeg anser ikke historien til Cara90 for å være tull. Sannhetsgehalten vet jeg ingenting om, men jeg har ingen spesiell grunn til ikke å tro på den.
Antall ord: 360
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ben90
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 16 Jan 2011 00:11
13
Kjønn (valgfri): 20
Blitt takket: 1 gang

- Kullsvarte øyne

Innlegg av Ben90 »

Hei! hvordan går det?? har noe forandret seg? Ser det at det er lenge siden du var her inne sist.. Er nysjerrig på hvordan det går med deg??
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Kullsvarte øyne

Innlegg av zind »

Tonette skrev: Som en GOD forklaring, så kan jeg si deg at djevelen faktisk finnes Inni oss mennesker, og for eksempel at noen forfølger en de er forelsket i , selv om vedkommede ikke er interressert, også er Besettelse, og dermed bevis på at sådan finnes!! Sjalusi er besettelse, og folk har drept i sjalusi. Hvor mange typer besettelse som finnes, er ikke lett å si, men det finnes, så absolutt!!
Djevelskap trenger ikke "sveve" rundt deg, for å eksistere. djevelskap og godhet, finnes naturlig i oss mennesker. Og hendelser/opplevelser kan trigge frem det dårlige eller gode i oss.
som i det sistnevnte tilfellet, en begravelse. Ikke påstå at ting er tull, før du veit hva du snakker om. Til og med hypokondere, er et eksempel på besettelse. de er besatt av virus og sykdommer...f eksempel.
Helt riktig Tonette, og godt sagt!

Jeg har opplevd fenomenet selv og sett dette med at øynene blir helt sorte i to personer. Dette er ikke noe å fnyse av og man bør trå veldig varsomt rundt slike mennesker. I de fleste tilfeller bør man ta på seg skoa og løpe i motsatt retning. Vil de ha hjelp så er jeg faktisk enig i at man bør ty til de som vet hvordan man jobber med slikt og være ytterst forsiktig med å ta på seg jobben selv, spesielt hvis dette er nære kontakter. Der snakker jeg av erfaring, for noen av disse suger (ubevisst) energi og kan være spesielt tiltrukket av mennesker som har mye lys som de kan fore på når de ikke generer dette selv. Og for at dette ikke bare skal høres ut som newage pjatt vil jeg si at man kan fore seg på mørk energi også, men siden vi alle ubevisst søker balansen vil en med aktivitet hovedsaklig i det jordiske/fysiske ønske å balansere dette med den gudskraften de ikke henter ned selv.
Antall ord: 328
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links