Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserDitt første paranormale minne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

mystery_me
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Aug 2011 01:31
12
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av mystery_me »

Det jeg tror var min første paranormale hendelse, skjedde i fjor.
Det var en av de første gangene jeg var hjemme hos en venn av meg som nettopp hadde flyttet hit.
hun fortalte meg at hun hadde opplevd noen merkelige hendelser den måneden hun hadde bodd der, men jeg trodde ikke helt på hun, kjente hun ikke så godt da. Første gangen jeg overnattet hos henne, var vi alene hjemme. Hun har hele kjelleren som ett "soverom", huset har 3 etasjer. vi satt på rommet hennes, klare til å sove, da vi hørte helt tydelig at det gikk noen i trappen fra andre etasje til 3 etasje. Jeg ble helt satt ut! ble litt redd også, men følte ikke at det var noe ondt, hadde bare følelsen av at noen følgte med på oss.. alle gangene jeg har vært hjemme hos hun, har vi opplevd noe. som f.eks noen som går i trappen fra 2-3 etasje, ting som beveger seg ( en gang satt vi på kjøkkenet når vi var alene hjemme, jeg hadde ligget mobilen min på kjøkkenbenken, er 100 % sikker på det. også ringte den, da lå den oppå mikrobølgeovnen som er 1 meter unna ! ) har også hørt at noen går oppe i 2 etasje når vi sitter nede alene hjemme.. Opplevd mye rart der ja, masse jeg ikke orker å skrive nå ^^

Etter det har jeg opplevd andre ting som at jeg kunne se auraen til folk og ting, har sett vardøger fra venninen min som også tror på paranormale ting. Av og til visst det er spørreprogrammer på tv så "ser" jeg hva som er rett.. Litt pussig egentlig, en gang, så hadde mamma kjøpt skrapelodd til hele familien, og vi kunne trekke hvilket vi ville ha, da jeg skulle velge, fikk jeg sånn en varm og "prikkete" følelse i henda som var over det ene skrapeloddet, hadde tenk å velge det, men så tok søsteren min det og vant 50 kroner.. :)
har opplevd litt andre ting som er for vanskelig å forklare akkurat nå, har aldri sett på de som paranormale siden det alltid har vært naturlig for meg.. :mozilla_tongue:
Antall ord: 375

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av jeditrond »

Det er nettopp det, slike ting er egentlig naturlige, men vitenskapen vil ikke vite av dem. Derfor "overnaturlig" :mozilla_laughing:
Antall ord: 20
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av Mei987 »

Hm...første paranormale minne...Tja jeg var vell rundt 7-8 år gammel når jeg hadde noen av mine førte sanndrømmer. Også kan jeg vell også ta med, den skumle mannen i marerittene mine som ville jeg skulle bli med han. Jeg har seinere funnet ut at dette var en av de såkaldte "demonene" jeg husker ikke navnet hans nå, men vil helst ikke nevne det heller ligger så mye negativt i det.
Antall ord: 78
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av Prismia »

Jeg husker ikke egentlig når jeg for første gang merket noe. Men mine foreldre har vardøger, akkurat når det begynte husker jeg ikke men jeg trur at det begynte i det huset vi flytta inn i når jeg var 8 år og foreldrene mine bor der ennå. Når jeg er alene hjemme hos de så kan jeg høre noen gå opp trappen utenfor, åpner ytterdøra og kommer inn i yttergangen, men aldri lenger inn. Hvis jeg roper eller går for å se så er det ingen der, men ca 5-10 min etterpå så kommer en av de (eller begge) og de samme lydene gjentar seg. Jeg kan også høre noen ganger at de bare kommer med bilen utenfor og så blir det stille, det er ganske øde her, men ingen bil utenfor når det skjer. Noen ganger er det både bilen, trappen, døren og gangen. Det er ikke daglig, ikke kjempe ofte men innimellom.

I år og i fjor har vardøgen begynt å komme opp trappa fra kjelleren når mine foreldre sover, de har soverom i kjelleren. Jeg er på besøk her akkurat nå pga jul (bor langt unna) og har hørt vardøgen en gang, trur det var i går. Jeg er mest morgenfugl så står ca alltid opp først, og jeg hører at foreldrene mine står opp og styrer i kjelleren. Jeg kan sitte i stua og høre dette, og hører at en av de kommer opp kjellertrappen, men skrittene stopper øverst i trappen og det blir helt stille. Innen 30 min så hører jeg på nytt at de står opp og etterhvert så kommer de opp på ordentlig. Jeg så skygge en gang, da begynte jeg å prate men fikk ikke noe svar, jeg trudde at det var mamma fordi det hørt jeg på skrittene. Det med bilen og yttergangen skjer ennå og, men ikke så langt denne jula, sikkert fordi de har vært mye hjemme.

I en periode i tenårene når mamma jobbet borte og var hjemme bare i helgene så kunne jeg høre når det var mamma som ringte til hustelefonen. Telefonen hadde en annen tone når hun ringte, og det går jo ikke an på de gamle hustelefonene.

Disse tingene har jeg egentlig ikke tenkt over før i år, de er så naturlige for meg :P Ikke skummelt.
Antall ord: 416
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bibbi83
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 18 Feb 2012 04:45
12
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av bibbi83 »

første gangen jeg opplevde og såg noe ingen klarer å forklare var faktisk på en skoletur i 6 klasse, vi var på bjørnsund, ei øy ute i havgapet, der var det ett sagn eller fortelling om ei som gikk igjen på øya, hun hadde mistet sin mann å sine sønner på sjøen å det blei sagt hun sto nede ved sjøen å såg etter dem å venta på dem. mange av klasse kameratene mine trodde ikke på dette, å en gang jeg å ei vennine gikk forbi der det blei sagt hun sto seint på kvelden såg vi begge to en hvit kvinneskikkelse stå på svaberget, vi snudde oss å såg på hverandre i forundring, å ser ned igjen på stedet å da er skikkelsen borte. begge to blei veldig redde (vi var 12 år) å lurte på om vi virkelig hadde sett rett, men vi hadde sett det tydelig begge to, kan hende jeg hadde trodd det var ett synsbedrag vist jeg var alene, men vi var to. så det var mitt første paranormale minne
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av Nattstjerne »

Ja jeg hadde en dame som brukte å følge meg og gi meg råd osv..Hun het Maria og hun var riktig så plagsom til tider men på en god måte ;O).Jeg var litt vidløftig av meg og jeg husker jeg likte å gjøre farlige ting.Da ble hun alltid veldig urolig og rykket straks ut etter noen el noe som kunne gripe inn :)

Ellers hadde jeg en barndom som var lite preget av "åndelige ting".Men husker engang jeg var 5 og stod ved kjøkkenbenken og pratet hull i hodet på mora mi...da jeg følte det var noen som såg på meg.Da jeg snudde meg stod der en for meg fremmed dame.Hun såg på meg litt strengt over brilleglassene og forsvann sakte bort i luften.Jeg trodde det var mormor så jeg sprang ut i gangen og ropte medan mamma forstod ingenting.Senere har jeg forstått det var oldemor som var en tur på besøk.Hun døde forøvrig før jeg ble født.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av Chimera »

Heldig du som har opplevd noe. Jeg har tilgode å oppleve noe paranormalt, men ønsket er jo tilstede.
Sist redigert av Chimera på 13 Mai 2012 18:49, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av Nattstjerne »

Koselig med flere sunnmøringer her! ;O) vet ikke om jeg er så heldig men....det har reddet meg mange ganger så mulig det er en grunn for å ha desse evnene ;O)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bibbi83
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 18 Feb 2012 04:45
12
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av bibbi83 »

go sunnmøre :vink
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stjernesludd
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 27 Aug 2013 18:05
10
Kjønn (valgfri): Frøken
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 1 gang

- Ditt første paranormale minne

Innlegg av Stjernesludd »

I huset jeg vokste opp i, hadde jeg alltid en følelse av at jeg ikke var alene i enkelte rom. Det var som om noen stod rett bak meg og nærmest pustet meg i nakken, også følelsen av at noen følgte etter meg.
Dette er vel det første jeg husker, men den første skikkelige skremmende opplevelsen skjedde da jeg kanskje var rundt en 11-12 år.

Det var høst, så det ble fort mørkt ute. Jeg var alene hjemme.
Satt å så tv da jeg hørte noen banke på noe. Tenkte ikke så mye over det men, denne bankingen var kontinuerlig, uten pause.
Jeg kikket ut vinduene, så jo ingenting og det var for mørkt til at noen av naboene skulle fikse på huset sitt.
Gikk ned, og hørte bankingen fremdeles. Ganske høyt og en slags hul lyd. Som om noen slo en trestokk mot noe. Lyden hørtes over alt i huset, og like høyt.
Etter en stund hørte jeg et skikkelig rabalder nede i kjelleren. Det var som noen slengte og kastet ting i gulvet.
Jeg ringte etter min søster, og da hun kom sjekket vi hele huset, også kjelleren. Alt stod fint på plass.
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links