Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderDette er irriterende!

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Dette er irriterende!

Innlegg av Poku »

Det irriterer meg at jeg ikke har opplevd noe paranormalt i det siste, men det var en dag for kanskje 3-4 dager siden da jeg var hos mora mi også skulle jeg opp da og var på vei opp til badet siden jeg skulle på skolen det var jo mørkt og i det jeg skulle åpne døra hørte jeg en dame som lo inne fra stua så jeg skikket inn og det var ingen der hørte at mora mi akkurat var på vei av senga men tror ikke akkurat ho lo da.
Men jeg har gjort en del meditasjon i det siste men har ikke opplevd noe spesielt som andre her gjør. Har prøvd og hørt på norske meditasjoner jeg har også lest bøk om det. Men jeg finner ingen måter på hvordan jeg kan se. Hørte jo også noe som lo da i historien jeg fortalte. Har også følt at det har hvert noen rundt meg men ikke sett eller hørt noen spesielle stemmer rundt ofte.

Det er bare irriterende!

vet ikke om noen av dere kan hjelpe meg?

Men ikke si meditasjon eller noe siden det har jeg prøvd og det driver jeg med forsatt prøver og visualisere ting og sånt men ingen ting skjer.
Antall ord: 223
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Dette er irriterende!

Innlegg av Isan »

Jeg tror du er altfor opptatt av at det på død og liv skal skje noe paranormalt, at du skal se, høre eller føle noe som du ikke kan forklare. Jeg tror kanskje ikke det er så lurt at du absolutt skal gjøre meditasjonen bare til et middel for det du så gjerne vil oppleve. La den heller være et mål i seg sjøl. Ikke la den voldsomme higenen etter noe du kan kalle paranormalt, stå i veien for å la deg berike av resten av livet rundt deg og inni deg. Det kan være at det å ta inn mest mulig at det alminnelige livet, er veien også til eventuelle paraalminnelige opplevelser. Dumt å være så sterkt på søken etter bare én type ting at det plutselig har gått dager og måneder, der man har latt resten av livet gå gjennom seg uten at man har merket seg det ordenlig. Det kan risikere å føles smertefullt.
Antall ord: 166
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Dette er irriterende!

Innlegg av jeditrond »

Helt enig med Isan her, du fokuserer for mye på at meditasjonen skal være en nøkkel til å oppleve paranormale ting og når så ikke skjer blir du utålmodig. Du bør også holde deg til en type meditasjonsteknikk en stund før du går over på en annen en, sånn som du beskriver det høres det ut som om du prøver en teknikk en liten stund og når det ikke gir ønsket resultat hopper du videre til neste? Det kan ta tid å åpne seg for slikt og det er ikke slik at jeg ser spøkelser hver bidige dag bare fordi jeg "kan" se ånder :)

To nøkkelord her er tålmodighet og stahet, stahet til å jobbe seg gjennom meditasjonene og tålmodighet til å faktisk gjennomføre en teknikk over lenger tid.
Antall ord: 141
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Dette er irriterende!

Innlegg av Irrlys »

For meg personlig, er det heller stikk motsatt; jeg opplever heller noe snålt når jeg er møkk lei, og begynner å lure på om jeg egentlig bare lurer meg selv når jeg mener jeg har opplevd noe.
Men, husk i asia, der meditasjon kommer fra, er meningen å finne ro, og kanskje nærme seg en slags opplyst tilstand. Overnaturlige opplevelser er spesifikt nevnt som problemer man må utelukke for å meditere. (siden overnaturlige fenomener ikke er meningen med klassisk, asiatisk meditasjon, så er det egentlig bare forstyrrelser!).
Du kan få mye ut av å meditere, uten å "oppleve" noe. :)
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links